Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.05.2013, 21:04 Lokalizacja: warszawa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: CLA
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
[F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
Pacjent: Skoda fabia 1.2 64KM 2003r przebieg 155.000 km
Objawy: wycie - podczas jazdy powyżej 60km/h samochód zaczynał wyć, podczas jazdy po łuku w prawo była cisza ( co wskazywało by na łożysko prawe przód lub tył ) pojeździłem tak ok. 80 km myszkowanie kierownicy - następnie pojawiło się myszkowanie kierownicy, delikatne ruchy kierownicy w prawo i lewo nie wpływające na tor jazdy stuki - i do tego doszły pojedyńcze stuki podczas mocnego skrętu np: na skrzyżowaniu o 90 stopni
Ostatnio wymieniałem gumy stabilizatora, tuleje wahacza oraz gałki. No i generalnie samochód miał przegląd na czepakach jakieś 1.000 km temu.
Pomocy, co mu jest.
_________________
|
14.03.2016, 17:54 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41 Lokalizacja: Poznań Posty: 328 Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
STUKI - takie głuche brzdęknięcia czasami, czy cały czas słyszysz je przy skręcie? MYSZKOWANIE KIEROWNICY - być może końcówki drążków do wymiany.Ja bym to obstawiał.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
_________________ F2 by marcing040381
|
15.03.2016, 21:27 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
myszkowanie - taka moc ze sie wyrywa Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
16.03.2016, 07:25 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2013, 21:04 Lokalizacja: warszawa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: CLA
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
Stuki to takie głuche metaliczne pojedyncze uderzenia czasami. Myszkowanie kierownicy nie wyrywa. Końcówkę drążka wymieniałem po prawej stronie po lewej była sprawdzana jakieś 1000 km temu. Sprawdzę.
_________________
|
16.03.2016, 08:24 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2013, 21:04 Lokalizacja: warszawa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: CLA
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
A więc tak.
Cała przyczyna to łożysko koła lewy przód. Na forach czytałem jak rozpoznać, które łożysko wyje. Jedni pisali na przechyleniu w prawo inni w lewo. Z mojej praktyki to wyglądało tak.
Gdy łożysko zaczynało wyć to przy lekkich łukach w prawo była cisza, gdy pojeździłem trochę ok. 100 km zaczęło bardzo wyć to przy jeździe od krawężnik do krawężnika, cisza była przy skręcie w prawo. Koszty to 154 zł piasta wraz z łożyskiem TRW + 70 zł wymiana.
_________________
|
21.04.2016, 13:15 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
dezamet napisał(a): Koszty to 154 zł piasta wraz z łożyskiem TRW + 70 zł wymiana. Jesteś pewien? Gdzie taką dostałeś? Bo nigdy takiej nie widziałem i w katalogu TRW też nie znalazłem... Zgaduję, że to jest taki importowany chinolek: http://www.przegubyzewnetrzne.pl/piasty ... &results=3Ale się dziady sprytnie pod TRW podszyli. Lepiej niż DENCKERMANN "Geprufte Qualitat" GERMANY. Po tym samym kodzie towaru w innych sklepach znalazłem ta piastę z opisami w polu producent: -NTY -AJS Poszukałbym dłużej, to pewnie znalazłoby się więcej fikcyjnych marek.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
Ostatnio edytowano 21.04.2016, 14:04 przez weuek, łącznie edytowano 1 raz
|
21.04.2016, 13:50 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2013, 21:04 Lokalizacja: warszawa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: CLA
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
Nie DRW tylko TRW, no chyba że to ta sama firma ?
_________________
|
21.04.2016, 14:03 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
Nie zrozumiałeś: TRW w ogóle nie produkuje takiego towaru, jaki myślisz, że kupiłeś.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
21.04.2016, 14:05 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2013, 21:04 Lokalizacja: warszawa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: CLA
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
Jeszcze małe sprostowanie kupiłem piastę FAG nie TRW anie DRW. Być może chińskie. http://allegro.pl/fag-piasta-kola-przod ... 88433.html
_________________
|
21.04.2016, 14:07 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2013, 21:04 Lokalizacja: warszawa Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: CLA
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
A co powiesz o cześciach MOOG, ostatnio takie kupiłem do corolli e12 drążek kierowniczy i końcówkę drążka ?
_________________
|
21.04.2016, 14:10 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
To diametralnie zmienia postać rzeczy. Taką samą i ja kupiłbym. I kupiłem dwukrotnie do swojej fabii. Jak widzisz, nie każda "trzyliterowa" piasta to to samo. Z MOOGiem nie miałem nigdy do czynienia, ale widzę, że nie jest to krzak typu VIKA, MAXSPEED, DENCKERMANN czy KRAFT, który jest tworzony na kilka lat, a potem znika z rynku gdy ludzie zniechęcą się do niskiej jakości (VIKA już zniknęła - nie chodzi mi o ta czeską, tylko o chińską). Wtedy importer zmienia nazwę i loga i dalej zamawia za Himalajami. https://en.wikipedia.org/wiki/Federal-MogulI się okazuje, że ich polska produkcja jest w mojej okolicy: https://pl.wikipedia.org/wiki/Federal-MogulDla mnie podstawą jest to, że najpierw się czyta i rozeznaje temat, a potem kupuje. Chyba (znów) w mniejszości jestem...
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
21.04.2016, 14:10 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] myszkowanie kierownicy + stuki + wycie
dezamet napisał(a): A co powiesz o cześciach MOOG mialem laczniki z mooga wytrzymaly jakies ~15 tys i pekla jedna guma srednia jakosc wg mnie ale ponad rok na nich obejzdzilem (nie to co febi ktore skonczyly zywot po 4 tys km ). Sprzedawca mi je zachwalal wtedy (sama firme).
|
21.04.2016, 17:09 |
|
|