Teraz jest 20.09.2024, 07:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
[F1] Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 03.11.2014, 11:11
Posty: 62
Podziękował: 16
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan Classic
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Cześć,

Od jakiegoś czasu pojawił się pewien problem w Fabii, który staje się coraz bardziej denerwujący.


Gdy silnik chodzi na jałowych obrotach to trzęsie się i drga tak, że wibracje przechodzą na całe auto i siedząc w środku z wyłączonym radiem słychać jakieś stukanie i czuć te wibracje.

Nagrałem filmik jak to wygląda pod maską:
https://www.youtube.com/watch?v=q46Jm2x ... e=youtu.be

Między 15, a 20 sekundą dobrze widać to o czym piszę.


Dodam, że wskazówka obrotów minimalnie drga, a kilka miesięcy temu wymieniłem wszystkie cewki zapłonowe i nowy rozrząd ma przejechane ledwo 8k km. Podczas jazdy wszystko jest w porządku, auto normalnie przyśpiesza.

Napiszcie proszę, jeżeli się domyślacie co to może być i co trzeba z tym robić?


Z góry dziękuję za odpowiedź.

_________________
Pozdrawiam


06.12.2015, 19:06
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2120
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Masz wypadanie zapłonu na jednym z cylindrów. Trzeba sprawdzić na którym cylindrze. może to cewka , świeca lub co gorsza wypalony zawór...
VAG/VCDS i zrobić diagnostykę silnika w blokach pomiarowych.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Angel za ten post:
Karolek
06.12.2015, 19:38
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 03.11.2014, 11:11
Posty: 62
Podziękował: 16
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan Classic
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
@up,

Wypadanie zapłonu - to znaczy, że na jałowych obrotach nie pali jeden cylinder, a podczas jazdy jest już dobrze? To możliwe?
Cewki właśnie są nowe...

_________________
Pozdrawiam


06.12.2015, 20:09
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Nie, to nie mozliwe. Jak wkrecisz silnik na obroty poprostu drgania nie sa az tak odczowalne lub wcale.
Mialem podobnie i okazalo sie ze to prowadnice zaworowe.
Nie bylo kompresji na jednym cylindrze.

Zrob jak radzil Angel i przy okazji sprawdz kompresje. To kosztuje 20zl


Edit.
Widze ze masz silnik 1.2 wiec nie jestem pewien. Pewnie Angel ma racje

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


06.12.2015, 20:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.11.2014, 11:11
Posty: 62
Podziękował: 16
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan Classic
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Czyli mam powiedzieć mechanikowi, żeby podpiął auto pod komputer aby zobaczyć czy wyskoczyły błędy i żeby dodatkowo sprawdził kompresje?
Silnik to HTP 1.2 12V BME.

_________________
Pozdrawiam


06.12.2015, 20:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
A masz gaz w aucie ?

sent by phone

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


06.12.2015, 21:09
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 03.11.2014, 11:11
Posty: 62
Podziękował: 16
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan Classic
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
@up,

Nie ma gazu, jeżdżę na benzynie.

_________________
Pozdrawiam


06.12.2015, 21:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Karolek napisał(a):
Czyli mam powiedzieć mechanikowi, żeby podpiął auto pod komputer aby zobaczyć czy wyskoczyły błędy i żeby dodatkowo sprawdził kompresje?
Silnik to HTP 1.2 12V BME.

Tak. Sprawdzenie bledow + zapobiegawczo kompresja.
Da ci to jakas wiedze na temat twojego silnika.
Nie wiem ile u ciebie biora za sprawdzenie ecu ale nie powinienes wydac wiecej niz max 150 zl

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


06.12.2015, 22:03
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2120
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Błędy błędami. Być może sterownik zarejestrował błąd. W blokach pomiarowych sprawdzić można czy czujnik spalania stukowego zarejestrował wypadanie zapłonu na którymś z cylindrów.
Z jakiegoś powodu wymieniałeś cewki.... Co było przyczyną? Jakie założone zostały?

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


07.12.2015, 07:39
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.03.2015, 19:19
Posty: 897
Podziękował: 52
Pomógł: 30

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia II FL fresh+ /Corrida Red
Rok prod.: 07/2014
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Wymieniałeś cewki, a kable i świece ile maja nalatane? Może ich czas się skończył :/ Oby nie zawory :P

_________________
Dolnośląskie spoty 1 i 3 środa miesiąca!
Like us on FB https://www.facebook.com/skodadolnyslask/


07.12.2015, 08:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.11.2014, 11:11
Posty: 62
Podziękował: 16
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan Classic
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Nowe cewki sa firmy NGK. Najpierw padla jedna i jeden cylinder w ogole nie chodzil. Po 2 tygodniach padla druga, a trzecią wymienilem zeby były takie same.
Reszta ma 10 lat i 108k km.

_________________
Pozdrawiam


07.12.2015, 08:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
piotrekpasti napisał(a):
a kable

rece opadaja... mial poucinac i powymieniac kable od sterownika do kostek z cewek czy jak ?:d

Jak znamy silnik 1.2 to do sprawdzenia kompresja :> (zakladajach ze nie ma czek endżajnu i kontrolki, wypadanie zaplonu byloby sygnalizowane). NGK sa dobre ale nie najlepsze (lepszym wyborem byloby BERU).


07.12.2015, 10:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.01.2013, 18:01
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia1
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Witam podepnę się pod temat mam podobne objawy ten sam silnik i przebieg 150000 ,trzęsie silnikiem na wolnych obrotach ale nie falują ,świece nowe takie jak montowane fabrycznie,cewki sprawdzone, przepustnica wyczyszczona bez zdejmowania,brak błędów na kompie jakieś 2 miesiące temu był błąd sterownika przepustnicy po skasowaniu się nie pojawił,ręce opadają.Daj znać czy rozwiązałeś problem bo u mnie w 2 warsztatach nic nie znaleźli ...


30.12.2015, 14:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.02.2016, 13:43
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2006
Województwo: łódzkie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Jak znamy silnik 1.2 to do sprawdzenia kompresja :> (zakladajach ze nie ma czek endżajnu i kontrolki, wypadanie zaplonu byloby sygnalizowane). NGK sa dobre ale nie najlepsze (lepszym wyborem byloby BERU).
Kolego ja mam podobny problem jak założyciel tematu z tym że ja mam auto z gazem i dodatkowo świeci mi się czek,dodam iż obroty nie falują ale jak się siedzi w aucie na wolnych obrotach to czuć takie dziwne drgania,przebieg 270 tys km 2006 rok 1.2 htp 12v + sekwencja,podpiołem się bo napisałeś "zakłądając że nie ma czek..."
podpowiesz coś? dodam że auto kupione już ze świecącym się czek..jestem posiadaczem około 2 tygodnie


01.03.2016, 19:12
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2120
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Silnik trzęsie się i drga na jałowych obrotach
Jak wyżej już napisane sprawdzić kompresję. Jeśli ona jest ok to do sprawdzenia cewki, sprawdzić VCDS-em na którym cylindrze wypadał zapłon i z tego cylindra podmienić cewkę z kolejnym garkiem... ten silnik jest znany z wypalania zaworów. Oczywiście cewki też lubią powiedzieć papa...

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


02.03.2016, 00:05
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL