Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.09.2014, 23:23 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
[F1] Zużycie alternatora
Witam wszystkich, w czwartek za tydzień planuję wyjazd do Chorwacji. Z uwagi na to, że w samochodach z jakimi do tej pory się stykałem szczotki alternatora siadały w Twingo I: po ok 110 kkm w Fabii II 1.6 (diesel): 120 kkm, Seicento: 130 kkm. Moja fabia ma obecnie właśnie 110kkm i nie wiem czy oddawać alternator do sprawdzenia. Do jakiego przebiegu powinien dotrwać alternator w Fabii I 1.4 16V? Po jakim przebiegu padają szczotki, łożyska itp?
|
10.09.2015, 16:33 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
mesteken napisał(a): Do jakiego przebiegu powinien dotrwać alternator w Fabii I 1.4 16V? Po jakim przebiegu padają szczotki, łożyska itp? a to jest jakis konkretny przebieg ? Jednemu padna przy 40 tys. innemu przy 300 tysiacach. Nie panikuj ino jedz :F Ja mam 122 tauzeny i zyja szczotki, laduje dobrze. Najlepiej przemierz i tyle (nie zmienia to faktu ze nawet jak pomiar bedzie idealny to nikt nie zagwarantuje ci ze za 200 km nie padna albo za 150 tys.)
|
10.09.2015, 21:07 |
|
|
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
U mnie jest 207 tyś km i dalej żyje, choć doświadczyłem u kolegi w corsie przy 107 tyś. podróż i w połowie drogi uszkodzenie alternatora - nieprzyjemna sprawa.
_________________ Moja fabia
|
11.09.2015, 12:55 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
ale fabia 1 to nie jest fabia 2 :F, fiaty czy inne renoooo w F1 jeszcze wzglednie wszystko robiono (nie liczac oszczednosci jakie poczynili na biednym 1.4 16 gwizdkowym :<
|
11.09.2015, 17:03 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
moja ma już 15 rocznice i nic z altkiem nie robiłem, śmigaj dalej jak nie ma ubocznych objawów
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
12.09.2015, 17:42 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
Ja tez mam od fabryki a juz 170 tys. km.
|
13.09.2015, 15:11 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2010, 18:11 Posty: 20
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FRESH+
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
Czy ktoś wymieniał z was szczotki alternatora samemu może jakiś link ?
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
|
18.02.2016, 20:02 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
Witam Wymiana szczotek to pikuś. Problemem mogą być wytarte pierścienie wirnika.Można je wymienić,ale to dużo trudniejsze. U mnie były wytarte.Zregenerowałem je na tokarce. Marek
|
18.02.2016, 22:01 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2010, 18:11 Posty: 20
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FRESH+
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
Dzień dobry wszystkim. Posiadam Fabie 1.4 MPI 44 kW AZF.Przed wczoraj podczas uruchamiania silnika przez parę sekund z nie gaśnie kontrolka ładowania.Póżniej po lekkim przegazowaniu wszystko wraca do normy.Podczas jazdy nie zapala się ,problem tylko przy zimnym rozruchu jak auto postoi parę godzin.Mierzyłem Vagiem napięcie to pokazuje 13,94 V pod obciążeniem (światła włączone +radio+ dmuchawa).Obstawiam regulator napięcia,pasek naciągnięty dobrze.Jak zobaczyć czy szczotki są zużyte?Czy alternator Magneton można wymienić na Boscha ,Valeo itp.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
19.02.2016, 11:11 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03 Lokalizacja: Kraków Posty: 857 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
witaj, by nie pakować się w koszty na początek wymontował bym alternator, odblokował i wyjął szczotki i lekko wyrównał drobnoziarnistym papierkiem ściernym. dodatkowo papierkiem potraktuj jeszcze komutator, czyli to coś po czym szczotki się ślizgają. Po zmontowaniu altka do kupy, odpal autko i jeśli sytuacja się powtarza to wymiana regulatora na nowy, może zawieche dostaje, bądź układu prostownika, tu już koszty. Pozdrawiam
_________________ iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie
iPC Serwis na Facebook'u
|
19.02.2016, 21:26 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2010, 18:11 Posty: 20
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FRESH+
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
A czy będzie pasował do tego modelu Fabi alternator Boscha lub Valeo 70A z wyglądu są takie same.Pytałem się na Skodaczęści koszt regulatora to ok 450 zl aż mnie zatkało.Używany na Allegro to ok 100 a regeneracja 300 zl.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
|
19.02.2016, 23:34 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3917 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
piekarz75 jeśli już idziesz w regenerację to zrób to u kogoś z powołania a nie przypadku. Niestety przekonałem się na sobie, że świadczenie usług regeneracyjnych nie jest gwarancją dobrze wykonanej pracy.
|
20.02.2016, 19:12 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2010, 18:11 Posty: 20
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FRESH+
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
Dzisiaj wracając paliła mi się non stop ale jakoś dojechałem do domu.Poszedłem po miernik do domu odpalam auto ,kontrolka gaśnie normalnie mierze napięcie ,odpalony samochód na wolnych obrotach bez obciążenia 14,12 V a z pełnym obciążeniem na wolnych obrotach 13,43 V i pytanie może kostka nie łączy koło alternatora
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
|
20.02.2016, 19:18 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3917 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
piekarz75 napisał(a): Dzisiaj wracając paliła mi się non stop ale jakoś dojechałem do domu.Poszedłem po miernik do domu odpalam auto ,kontrolka gaśnie normalnie mierze napięcie ,odpalony samochód na wolnych obrotach bez obciążenia 14,12 V a z pełnym obciążeniem na wolnych obrotach 13,43 V i pytanie może kostka nie łączy koło alternatora
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka Ale coś dziwne wartości podajesz. Podpinałeś VCDS-a albo inny program ?
|
20.02.2016, 19:28 |
|
|
Dołączył(a): 02.03.2010, 18:11 Posty: 20
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FRESH+
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Zużycie alternatora
Zwykłym miernikiem zmierzyłem.
Wysłane z mojego LG-H525n przy użyciu Tapatalka
|
20.02.2016, 19:55 |
|
|