|
|
Teraz jest 15.06.2024, 22:32
|
[F1] 1.4 16v 75 KM a 100 KM kilka spostrzeżeń.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51 Lokalizacja: Rumia Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
|
1.4 16v 75 KM a 100 KM kilka spostrzeżeń.
Znalazłem na stronach supermedi Charakterystyki silników Fabi To w nawiązaniu do ostatniej rozmowy z mjr na temat wyższości 75 km nad 100 km. Obydwaj mieliśmy identyczny dylemat kupująć silnik 1.4 16v. Ale z jazd próbnych wyszło nam to samo Wersja 75 konna w jeździe miejskiej jest przyjemniejsza i bardziej elastyczna. Zachowuje się jak silnik 8 zaworowy. Czyli niezły dół i powyżej 4 tysięcy obrotów nic się nie dzieje. Moc maksymalna: 55 kW (75 KM) przy 5000 obr/min Moment maksymalny: 126 Nm przy 3800 obr/min 100 konna wersja jest przeciwieństwem. Na dole nic się nie dzieje, trzeba mocniej ja deptać (co odbija się na zużyciu paliwa) i głośności. Silnik dopiero około 3500 dostaje zauważalnego kopa i kręci się bez oporów do 5500. Dodam, że nawet na obrotomierzu jest widać, że odcięcie jest 1000 obrotów później. Moc maksymalna: 74 kW (101 KM) przy 6000 obr/min Moment maksymalny: 126 Nm przy 4400 obr/min Interesowałoby mnie, czy ktoś porównywał silniki HTP w taki sposób ? A może ktoś kto miał okazję testować opisze swoje wrażenia z porównania np: 1.2HTP 54 KM kontra MPI 60 KM 1.2 HTP 64 KM kontra MPI 69 KM albo 2.0 115 KM kontra 1.9 TDI 101 KM
_________________ Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente
|
16.02.2005, 12:30 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dokładnie !!!
55kW górą !!!!
A napewno pod wzgledem elastycznosci i spalania!!!!!
Ja jestem bardoz zadowolony, a szczegolnie jak codzienie jezdze po 50 lub wiecej km i mam średnie spalnaie w okoloicach 7,5L
|
16.02.2005, 18:08 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
1,4 75KM vs. 1,4 101KM
No to pytanie dla tych ktorzy jezdzili autami z oboma silnikami
Ktory kupic czy oplaca sie doplacic do tego 101KM?
Tylko rzeczowe odpowiedzi bez fanatyzmu prosze:D
Pozdr
Ostatnio edytowano 11.07.2006, 11:27 przez plasmo, łącznie edytowano 1 raz
|
11.07.2006, 09:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
mysle ze obiektywnie odpowiem
101KM - jesli lubisz krecic wysoko (robisz to często) tam gdzie konczy sie 75KM, 101KM leci dalej
- i nic nie robisz sobie z troche wiekszego spalania
- zazwyczaj lejesz paliwo w renomowanych stacjach (mile widziane 98)
- miec z tylu tarcze zamiast bebnow
- .....
75KM - calkiem ok silnik, w pojedynke jeszcze idzie pogonić
- powyzej 5,2 rpm nie oplaca sie krecic (auto nie przyspiesza a toczy sie) wtedy 101KM łąpie drugi oddech i ciagnie dalej
- do 120 (do konca III) rozpedza sie pozniej juz sie buja
- jezdzisz po miescie ale i czasami robisz wieksze tripy
- z 1os silnik ciagnie przy balaście brak mocy daje o sobie znac
- max to ok 180km/h
- paliwo juz nie ma tak duzego wplywu jak zapewne w 101KM
- słabe hamulce (mysle ze duzy wplyw moga miec plastikowe matadory)
HTP 12V - Twoj zywioł to miasto
- krótkie biegi moga nastukac niejednemu o pare KM silniejszemu
- nie jestes uprzedzony do inwalidztwa
osobiscie chyba bym nie dopłacał i wolal albo bardziej wypasione 55kW albo TDI
pomimo ze lubie agresywną jazdę i krecic wysoko.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
Ostatnio edytowano 11.07.2006, 09:58 przez Yogi, łącznie edytowano 2 razy
|
11.07.2006, 09:53 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51 Lokalizacja: Rumia Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
|
Re: 1,4 75KM vs. 1,4 101KM
plasmo napisał(a): No to pytanie dla tych ktorzy jezdzili autami z oboma silnikami Ktory kupic czy oplaca sie doplacic do tego 101KM?
Tylko zeczowe odpowiedzi bez fanatyzmu prosze:D
Pozdr
Proponuję użyć opcji szukaj i przejrzeć wątki. Ten temat nie raz już był poruszany.
_________________ Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente
|
11.07.2006, 09:55 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Re: 1,4 75KM vs. 1,4 101KM
16v napisał(a): plasmo napisał(a): No to pytanie dla tych ktorzy jezdzili autami z oboma silnikami Ktory kupic czy oplaca sie doplacic do tego 101KM?
Tylko zeczowe odpowiedzi bez fanatyzmu prosze:D
Pozdr Proponuję użyć opcji szukaj i przejrzeć wątki. Ten temat nie raz już był poruszany.
No i nic z tego ni wyniklo - sami fanatycy sie wypowiadali a ja chcialem obiektywna w miare opinie
[ Dodano: 2006-07-11, 11:11 ]
Yogi,
Dzieki juz cos mi to wyjansilo zwlaszcza ze z reguly 2 osoby na pokladzie czasem jakis bagaz i 2 razy do roku trasy dluzsze niz 500 km
teraz mam 60KM i troche mi za malo tych konikow zwlaszcza ze kiedys sie byjalem autem 105KM i nie wiedzialem co to zmiana biegow:D
Czyli w porownaniu do 1,4 60KM przesiadka na 75KM bedzie w miare odczuwalna?
Yogi nie bylem jeszcze na zadnym zlocie:(
|
11.07.2006, 10:07 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
jeśli chcesz mieć problemy z poduchą silnika to polecam 1.4 75KM .
A tak poważnie, to ten słabszy 1.4 najlepiej sprawdza się w mieście.
Yogi napisał(a): powyzej 5,2 rpm nie oplaca sie krecic IMHO, to nie opłaca się kręcić powyżej 4000rpm - spójrz na wykres, moment wtedy leci na twarz i takie też miałem wrażenie w czasie jazdy. Jeśli chodzi o trasy, to 101KM jest bezapelacyjnie lepszy. Yogi napisał(a): i nic nie robisz sobie z troche wiekszego spalania nie zauważyłem żeby spalanie było większe. Yogi napisał(a): zazwyczaj lejesz paliwo w renomowanych stacjach (mile widziane 98)
no to się zgadza .
Z resztą porównaj sobie ile jeździ Fabek 75KM i 101KM. Ten mocniejszy to auto dla koneserów .
A jeśli jeździsz tak naprawdę po mieście, to może faktynie 1.2 HTP 64KM?
|
11.07.2006, 10:25 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mr T. napisał(a): A jeśli jeździsz tak naprawdę po mieście, to może faktynie 1.2 HTP 64KM?
No nie jezdze tylko po miescie z reguly trasa raz w tyg tak po 200km a reszta to miasto i czasem wieksze trasy ale w zyciu nic slabszego a na pewno nie 1,2 brrrr poszaleliscie?:D
Interesuje mnie ten 75KM i tylko sie zastanawiam nad tym 101KM czy po prostu warto bo o dieslu nie mysle bo nie lubie diesli.
Ma ktos bezposrednie porownanie tego 75 i mojego 60KM? Jeździ ktos tym i tym?
|
11.07.2006, 10:30 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Mr T. napisał(a): Yogi napisał(a): powyzej 5,2 rpm nie oplaca sie krecic IMHO, to nie opłaca się kręcić powyżej 4000rpm - spójrz na wykres, moment wtedy leci na twarz i takie też miałem wrażenie w czasie jazdy.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
11.07.2006, 10:37 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
a nie próbowałeś ustawić sobie jazd próbnych w salonie?
Możesz wtedy polatać trochę, pokręcić na obrotach i samemu organoleptycznie osądzić co Ci bardziej pasuje. Ja miałem okazję latać 75 i 101 i tak jak już mówiłem, w trasie nie ma właściwie dyskusji. Co do miasta, to chyba lepiej wypada 75KM bo kto by w mieście targał obroty. 101KM najlepiej jedzie pomiędzy 4k-6k rpm. Ja generalnie, gdybym kupował jeszcze raz, to wybrałbym tak samo, mimo że do niedawna właściwie głównie jeździłem po mieście.
Przyspieszenie na II i III biegu - miodzio. Przy 120km/h właściwie wrzucasz V (nie wiem po co ten IV bieg ). Przy wyprzedzaniu przy 80km/h najlepiej śmignąć z III-ki. Chwila i po manewrze. I generalnie jazda w ten sposób wcale nie oznacza jakiegoś tragicznego spalania. W zależności od vmax moje spalanie na trasie Bydgoszcz-Poznań kształtuje się 5,7 do 6,5 l/100km.
Dla porównania wykres 101KM masz TUTAJ
Ostatnio edytowano 11.07.2006, 10:46 przez Mr T., łącznie edytowano 1 raz
|
11.07.2006, 10:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
plasmo napisał(a): Ma ktos bezposrednie porownanie tego 75 i mojego 60KM?
napewno bedzie znaczaca roznica to zupelnie inne jednostki
75KM to juz jednostka 16 zaworowa zwawsza, cichsza, lepsza jesli chodzi o ogolna kulture pracy.
jesli w zupelnosci wystarcza Ci predkosci rzedu 120-140 do tego bez strzelania ze sprzegla i krecenia ponad 6.000 obr to 75KM bedzie rozsądnym wyjsciem
ja osobiscie nie dowierzam w te 101, ktos kiedys wjechal na hamownie tym i wyplulo ok 95KM
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
11.07.2006, 10:44 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51 Lokalizacja: Rumia Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
|
Re: 1,4 75KM vs. 1,4 101KM
plasmo napisał(a): No i nic z tego ni wyniklo - sami fanatycy sie wypowiadali a ja chcialem obiektywna w miare opinie
Obiektywną, niefanatyczną opinię na ten temat ?
Ciężko.
Równie ciężko byłoby gdybyś zapytał się 1.2 htp 64 km kontra 1.4 75 km.
Ale tak jak poprzednicy.
75 km ma spokojniejszą charakterystykę. Jeżeli nie kręcisz mocno silnika, to jest to przyjemniejsze autko. 100 km jest dla kogoś kto lubi wycieczki po obrotach.
Ja zanim kupiłem samochód jeździłem obydwoma.
Bardziej do gustu przypadła mi słabsza wersja. Do 3500 - 4000 obrotów 100 km było minimalnie słabsze. 100 km rozwija swoje skrzydła wtedy, kiedy 75 już słabnie.
_________________ Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente
|
11.07.2006, 10:44 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yogi napisał(a): ja osobiscie nie dowierzam w te 101, ktos kiedys wjechal na hamownie tym i wyplulo ok 95KM
ciekawe co by wypluło, gdyby wjechać 75KM?
|
11.07.2006, 10:48 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Cytuj: ciekawe co by wypluło, gdyby wjechać 75KM?
Dobra panowie spokoj znowu bedziecie przez miesiac sie klocic ale dzieki za informacje. Wynika z nich ze jak jest zbedna kasa to mozna kupic 101KM ale 75KM normalnemu userowi wystarczy (codziennie sie nie scigam ) a 3tys piechota nie chodzi
Jeszcze raz thx
|
11.07.2006, 11:08 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Mr T., po co ta zlośliwość ?
Ja stwierdzam fakty.
ludzie, ktorzy nie są zachlyśnieci "twoim" silnikiem podchodza z zimna krwią, twierdzą że ten silnik nie jest taka petardą jak to widac na papierze.
troche szkoda mi tych czasami nawet 50zl na pomierzenie serii i zobaczenie ze uciekly 2 czy dostalem gratis 1.5KM
chcialbym kiedys postawic to 101 z taka corolla vvti tez ma cos ok 100KM (+-2KM)
jesli szły by łeb w łeb zmieniam zdanie o 74kW
wymienone zostaly zalety i wady obu jednostek, teraz tylko organoleptycznie sprawdz co Ci bardziej odpowiada.
EOT bo zaczyna sie masło maślane
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
11.07.2006, 11:08 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|