|
|
Teraz jest 13.05.2024, 10:38
|
[F1/F2] Szarpanie / falowanie obrotów
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Falowanie obrotów
Spróbuj przejezdzic 100-200 km na benzynie, bo odnosze wrażenie że tu LPG psuje prace silnika. Później jedź do gazownika na sprawdzenie instalacji jeśli wciąż obsetwujesz takie zachowania. PB musi pracować płynnie, bez LPG. Jaką masz instalke i kto zakładał ?
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje kapi za ten post:
mamoot
|
16.04.2015, 15:50 |
|
|
Dołączył(a): 16.04.2015, 12:47 Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MPP - 7b.AUT
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Falowanie obrotów
kapi napisał(a): Spróbuj przejezdzic 100-200 km na benzynie, bo odnosze wrażenie że tu LPG psuje prace silnika. Później jedź do gazownika na sprawdzenie instalacji jeśli wciąż obsetwujesz takie zachowania. PB musi pracować płynnie, bez LPG. Jaką masz instalke i kto zakładał ? No właśnie problem występuje tylko na benzynie (gaz włącza się dopiero po rozgrzaniu silnika i pewnym marginesie czasowym). Jazdę tylko na Pb już sprawdzałem (wyjeździłem pełen bak) i bez zmian. Instalację LPG mam Landi renzo montowaną przez Skodę w aucie z zerowym przebiegiem (Skoda Twin Power). 500 km temu był robiony przegląd gazowy w ASO - gazownik powiedział, że działa idealnie.
|
17.04.2015, 11:51 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Falowanie obrotów
Czy w Twojej okolicy jest gazownik, który jest na liście LR ? Masz jeszcze gwarancje ? W takim przypadku zmienilbym gazownika. Skoro jezdzisz do Aso na przeglądy to niech Aso doprowadzi do ładu silnik na PB a instalke LPG oddaj w ręce fachowców. Ja po odebraniu swojej skody z LPG jechalem do nich tylko na przegląd standardowy PB. Gazem zajęli się specjaliści od gazu. Ciężko jednoznacznie cos poradzić w takiej sytuacji. Błąd sondy na pewno wynika z niewłaściwej mieszanki...
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
17.04.2015, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: Falowanie obrotów
Witam Jeżeli na gazie chodzi poprawnie a występuje błąd ubogiej mieszanki to sprawdził bym układ zasilnia paliwem -pompa ,filtr. Szklana kula nie mówi nic której generacji lpg masz aucie. Marek
|
19.04.2015, 16:03 |
|
|
Dołączył(a): 16.04.2015, 12:47 Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MPP - 7b.AUT
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Falowanie obrotów
mmar58 napisał(a): Witam Jeżeli na gazie chodzi poprawnie a występuje błąd ubogiej mieszanki to sprawdził bym układ zasilnia paliwem -pompa ,filtr. Szklana kula nie mówi nic której generacji lpg masz aucie. Marek 5 generacja
|
20.04.2015, 13:13 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: Falowanie obrotów
Witam Sprawdziłem na stronie Landi i chyba jest to sekwencyjny wtrysk gazu 4gen. Zakładając ,że pompa paliwa daje dobre ciśnienie ,filtr i wtryskiwacze ok to mogło się zdarzyć,że sterownik gazu rozregulował mapę wtrysku benzyny. Jakie masz obroty biegu jałowego konkretnie na zimnym i ciepłym silniku? Sprawdź korekty długo i krótko terminowe Vagiem na gazie i na benzynie i dowiesz się czy lpg jest dobrze ustawione. Najlepiej niech to zrobi ktoś się na tym zna, może z forum ?Mechanicy często tylko potrafią błędy kasować. Czy któryś warsztat wpadł na pomysł pomiaru ciśnienia paliwa? Marek
|
20.04.2015, 20:08 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Falowanie obrotów
mamoot napisał(a): mmar58 napisał(a): Witam Jeżeli na gazie chodzi poprawnie a występuje błąd ubogiej mieszanki to sprawdził bym układ zasilnia paliwem -pompa ,filtr. Szklana kula nie mówi nic której generacji lpg masz aucie. Marek 5 generacja To maż bezpośredni wtrysk?
|
20.04.2015, 20:29 |
|
|
Dołączył(a): 16.04.2015, 12:47 Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MPP - 7b.AUT
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Falowanie obrotów
mmar58 napisał(a): Witam Sprawdziłem na stronie Landi i chyba jest to sekwencyjny wtrysk gazu 4gen. Zakładając ,że pompa paliwa daje dobre ciśnienie ,filtr i wtryskiwacze ok to mogło się zdarzyć,że sterownik gazu rozregulował mapę wtrysku benzyny. Jakie masz obroty biegu jałowego konkretnie na zimnym i ciepłym silniku? Sprawdź korekty długo i krótko terminowe Vagiem na gazie i na benzynie i dowiesz się czy lpg jest dobrze ustawione. Najlepiej niech to zrobi ktoś się na tym zna, może z forum ?Mechanicy często tylko potrafią błędy kasować. Czy któryś warsztat wpadł na pomysł pomiaru ciśnienia paliwa? Marek Dokładnie jest to instalacja Landi Renzo Omegas (mówili mi, że to 5ta generacja - nie jestem mocny w tym temacie) Na zimnym silniku obroty to 1000-1050, a potem spadają samoczynnie do około 500-600 i zaczyna się krztuszenie. Dzisiaj rano pozwoliłem się mu krztusić (nie dodawałem gazu) i po około 1-2 minut zaczął się stabilizować na poziomie 700-750 obrotów. Na rozgrzanym silniku obroty to około 800 (nieważne czy gaz, czy Pb).
|
21.04.2015, 08:19 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: Falowanie obrotów
Witam Jak już pisałem 1 Pomiar ciśnienia paliwa za pompą 2 Sprawdzenie pompy i filtra paliwa 3 Sprawdzenie wtryskiwaczy Nic więcej nie przychodzi mi do głowy, wiec powodzenia życzę. Marek
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje mmar58 za ten post:
mamoot
|
21.04.2015, 20:50 |
|
|
Dołączył(a): 16.04.2015, 12:47 Posty: 5
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MPP - 7b.AUT
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Falowanie obrotów
Korzystając z podpowiedzi kolegi, wyłączyłem LPG na bezpieczniku (wcześniej wyłączałem jedynie na wyłączniku w kabinie) i pojeździłem ok. 100 km. Faktycznie jest poprawa, auto startuje bez problemu. Wczoraj włączyłem znowu instalację LPG i teraz także na gazie auto startuje bez problemów... Czuję się trochę skołowany. Dodatkowo, byłem wczoraj na reklamacji wcześniejszej usługi w Norauto i mechanik powiedział (i pokazał) mi, że odma jest nieszczelna i do wymiany. Z tego co widziałem na forum, to odma jest też częstą przyczyną problemów z obrotami. No nic, wymienię ją i zobaczę, jak auto będzie się dalej zachowywać. Dziękuję na razie za wszystkie porady. Podzielę się wrażeniami po wymianie odmy.
|
24.04.2015, 09:47 |
|
|
Dołączył(a): 17.06.2014, 16:20 Lokalizacja: Bytom/Radzionków Posty: 156 Zdjęcia: 0
Podziękował: 7
Pomógł: 7
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 2
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Re: Szarpanie / falowanie obrotów
Witam. Ja z kolei mam problem taki że po włączeniu klimy(nawet dmuchawy) falują mi obroty na gazie. Jak dojeżdzam do skrzyżowania i się zatrzymuje(LPG) to samochód gaśnie. Problem znika jak jeżdżę na benzynie.
Dzisiaj problem został usunięty. Czyszczenie przepustnicy i jej adaptacja pomogła. Koszt 80zł w tym jeszcze sprawdzenie błędów. Pozdrawiam.
_________________ Seat Ibiza 1.9TDI ATD 6L 2005r ---> Skoda Fabia 2 1.4 16V + LPG Ambiente 2008r.
|
07.05.2015, 16:47 |
|
|
Dołączył(a): 10.07.2015, 11:32 Posty: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Skoda Fabia 1.4 Mpi z gazem- szarpanie
Witam, posiadam Skodę Fabie 1.4 Mpi z instalacja gazową. Od pewnego czasu podczas dodawania gazu oraz zdejmowania nogi z gazu samochód delikatnie szarpie, dzieje się tak na wszystkich biegach. Ostatnio czyściłem przepustnice (sam), ponieważ skoda regularnie gasła na wolnych obrotach, ale po wyczyszczeniu wszystko działa jak należy. Dokonałem też wymiany listy gazowej już u gazownika, ponieważ wcześniej Skoda ,, mulila" podczas dodawania gazu, po wymianie listwy Skoda działała super, przed żadnych szarpinieć.. przez tydzień, wróciłem do tego gazownika znowu, podpiął komputer i wyszło z instalacją gazową wszystko w porządku, była jazda próbna i okazało się, że na benzynie też szarpie. Wybrałem się do mechanika, oczywiście jazda próbna..jednak powiedział,że tak musi być bo silnik musi mieć luz i dlatego tak szarpie..a przecież wcześniej było ok.. Zapytał mechanik czy wymieniałem poduszki silnika, lecz nigdy nie były wymieniane, czy to może być wina którejś z poduszki? Zapytałem o to też tego mechanika, powiedział, że możliwe, ale to tylko powinno trochę ustabilizować tylko te szarpnięcia.. Czy miał ktoś może podobny problem? Czy może powinienem oddać do mechanika samochód aby dokładniej przeczyścił tą przepustnicę bo wina stoi po jej stronie? Czy jednak to wina poduszek?
|
10.07.2015, 11:34 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
witam. Od pewnego czasu wyskakują mi błędy: 5 Faults Found: 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent 16687 - Cylinder 3 Misfire Detected P0303 - 35-10 - - - Intermittent 17584 - Bank1: O2S (Lambda) Correction Behind Catalyst: Control Limit Reached P1176 - 35-00 - - 16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold P0420 - 35-00 - - 16524 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: No Activity P0140 - 35-10 - - - Intermittent W szczególności pierwszy błąd 16687 może być związany z wieloma dolegliwościami, jednak proszę Was o radę od czego zacząć żeby wyeliminować owe błędy. Dodam, że w czasie jazdy zaczyna migać check engin i auto zaczyna chodzić jak traktor wtedy muszę ją zgasić odczekać chwilę i odpalić znowu. Wymieniałem sondę lambda przed katalizatorem, bo była już walnięta, jednak żółta kontrolka dalej się pojawia.
|
01.10.2015, 19:35 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
Barttt84, masz gaz w samochodzie ? To są typowe objawy wypadania zaplonów. Pozostałe są następstwem pierwszych.
sent by phone
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
01.10.2015, 20:38 |
|
|
Dołączył(a): 14.08.2015, 22:14 Posty: 11
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLT-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: FCX - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: [VAG] Kodowanie, adaptacje, błędy - SPIS
Tak, mam gaz sekwencyjny. Czy może być to spowodowane z rozregulowanym gazem? I czy takie zachowanie jak wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze jest spowodowane przez gaz?
|
01.10.2015, 20:52 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|