|
|
Teraz jest 21.09.2024, 14:51
|
[F1-F4] Hamulce - tarcze vs bębny
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54 Lokalizacja: Dębica Posty: 1024
Podziękował: 6
Pomógł: 8
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
nawet ze 120 zrobić awaryjne hamowanie w celu sprawdzenia skuteczności bębnów i tarcz
_________________ >>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<
|
07.04.2015, 11:53 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Zapewne auta zatrzymaja sie tak samo lub podobnie.
|
07.04.2015, 12:29 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
stawiam ze za pierwszym razem moze bębny nie przegraja z kretesem. ale przegraja.
natomiast za 2-3 razem będzie co najmniej kilka dlugosci auta
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
07.04.2015, 14:49 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
No z tymi kilkoma dlugosciami to troche przesadziles. Poza tym w normalnej eksplatacji raczej ciezko rozgrzac by bebny stracily na skutecznosci. No chyba ze ktos od skrzyzowania do skrzyzowania hamuje w ostatniej chwili az samochod deba staje.
|
07.04.2015, 17:11 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Staff uzupełnił moją wypowiedź o to co pominąłem, to fakt, bębny lubią mielić w środku pył i cały syf Maki napisał(a): Ja trzymam auto pod chmurka. Reczny zaciagam nawet w mrozy. Wszystko jest ok. Moze dlatego ze szczeki kupilem z najwyzszej polki jakie byly. Moze sama dobra jakosc szczek powoduje ze sie nie kleja. Nie wiem. Wiem jedno. Od wymiany szczek i calego zestau w bebnie nie znam juz problemu klejenia sie szczek.
Juz nie bede sie rozpisywal bo to co chcialem napisac to napisalem. Mam takie zdanie ze dla mnie czy przecietneg kowalskiego bebny beda lepszym rozwiazaniem od tarcz. Ta najwyższa półka to co? Ja miałem ferodo, które idą na pierwszy montaż i się kleiły, a żeby udowodnić że tarcze są skuteczniejsze, ojciec ma fiestę od pewnego czasu mówię mu, że jakośten hamulec zaczyna brać po głebokim wciśnieciu nie to co fabia, muskam i auto zwalnia, mówi ee tak było, mowie, nie bo i ręczny jakiś sflaczały. Dzis zmienialiśmy koła na letnie mówię zrzućmy bębny ok zrzucamy pyły jak to w bębnie było sporo. Rozkręciłem rozpierak dosłownie o 3 ząbki z każdej strony (tam nie ma klina samoregulatora jak w fabi tylko jest cos takiego. I samochód od razu lepiej hamuje, bardziej z góry a nie przy podłodze. Po raz kolejny przekonuję się, że wszelkie samoregulatory w bębnach są do dupy i jest to rozwiązanie archaiczne i zdecydowanie bardziej zawodne, słabo rozsunięte szczeki wymagaja więcej pompowania = koło zaczyna później hamować, to miałem w fabi na bębnach, to sie sprawdziło w lanosie i teraz w fieście. Powiem to jeszcze raz, tarcza nie sprawi, ze siła hamowania będzie większa, ale zmiana na tarcze sprawi, że skuteczność i efektywność hamowania wzrośnie a i konieczność corocznych przeglądów odpada, bo te przy bębnach są obowiązkowe. Ze wzgledów ekonomicznych widże to tak, dla producenta bębny są tańsze, dla ASO są korzystniejsze bo bardziej awaryjne i można czesać kasę
|
07.04.2015, 19:31 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 834 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Kamilo89 napisał(a): Rozkręciłem rozpierak dosłownie o 3 ząbki z każdej strony (tam nie ma klina samoregulatora jak w fabi tylko jest cos takiego. I samochód od razu lepiej hamuje, bardziej z góry a nie przy podłodze.
System Lucasa , bardzo dobry samoregulator nie to co np Fiat Multipla Tutaj byś prawdopodobnie poległ. Najlepszy i najpewniejszy w działaniu miały Favoritki ale pękała pewna sprężyna. W starszych Fordach też był niezły ale wycierały się ząbki. Najlepsze w tym wszystkim jest to że mało kto rozumie zasadę działania i nawet serwisom zdarza się błędne składanie. Np. przy Lucasie podczas wymiany szczęk prawie nikt nie montuje stożkowej podkładki pod zabierak. Ty pokręciłeś a nawet nie sprawdziłeś dlaczego nie podkręca się nakrętka regulacyjna.Rozumiesz ten układ ? System tarczowy też nie jest bezawaryjny. W ostatnim czasie wymieniłem / naprawiłem kilkanaście zacisków. Najwięcej do renówek. Zablokowany samoregulator. Tak, w zacisku tylnym jest takowy. Ogólnie to zazwyczaj zapieczona/zablokowana oś dżwigni linki ręcznego.
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
07.04.2015, 22:03 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
bonifacy napisał(a): Kamilo89 napisał(a): Rozkręciłem rozpierak dosłownie o 3 ząbki z każdej strony (tam nie ma klina samoregulatora jak w fabi tylko jest cos takiego. I samochód od razu lepiej hamuje, bardziej z góry a nie przy podłodze.
System Lucasa , bardzo dobry samoregulator nie to co np Fiat Multipla Tutaj byś prawdopodobnie poległ. Najlepszy i najpewniejszy w działaniu miały Favoritki ale pękała pewna sprężyna. W starszych Fordach też był niezły ale wycierały się ząbki. Najlepsze w tym wszystkim jest to że mało kto rozumie zasadę działania i nawet serwisom zdarza się błędne składanie. Np. przy Lucasie podczas wymiany szczęk prawie nikt nie montuje stożkowej podkładki pod zabierak. Ty pokręciłeś a nawet nie sprawdziłeś dlaczego nie podkręca się nakrętka regulacyjna.Rozumiesz ten układ ? System tarczowy też nie jest bezawaryjny. W ostatnim czasie wymieniłem / naprawiłem kilkanaście zacisków. Najwięcej do renówek. Zablokowany samoregulator. Tak, w zacisku tylnym jest takowy. Ogólnie to zazwyczaj zapieczona/zablokowana oś dżwigni linki ręcznego. Wiesz zasada z tego co pamiętam jest taka, że przy rozpieraniu unosi się ta blaszka, zabiera ząbek i po zwolnieniu hamulca sprężyna ciągnie ją w dół i w teorii obraca zębatą nakrętkę, a ta w wyniku zapylenia zwykle stawia zbyt duży opór dla sprężynki i w efekcie nic nie rozkręca.Widząc wizualnie, ze wszystko jest ok, a ojciec móił że hamulce są dobre pchnąłem 3 ząbki w dół i jednak jest różnica. O jakiej stożkowej podkładce mówisz?
|
07.04.2015, 22:16 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 834 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Kamilo89 napisał(a): a ta w wyniku zapylenia zwykle stawia zbyt duży opór dla sprężynki Sprawdziłeś czy to wina zapylenia ? Być może zabierak/blaszka nie jest dociskana do ząbków nakrętki i ześlizguje się po niej ? Zrzuć jeszcze raz bębny i popatrz /podziałaj na szczęki / przeanalizuj. Przy podkręcaniu użyłeś siły czy poszło gładko ? Czułeś że nakrętka jest zapieczona/zapylona ?
_________________ Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.
|
07.04.2015, 22:37 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Kamilo89 bebny sa tak awaryjne ze cie szlak trafi. A propo co rocznego serwisu. Ja jak juz napisalem nie zagladalem do bebnow przez 3 lata a dzialaly miodzio.
Jakos nie widze potrzeby co roku je sciagac do serwisu.
|
08.04.2015, 06:17 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
maki jeden powie ze syrena jest super szybka a drugi ze porsche 911 wolne. taka jest z tobą rozmowa
Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
08.04.2015, 06:35 |
|
|
Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03 Lokalizacja: SKL Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Panowie, dajcie spokój. Maki wie swoje i nikt ani nic mu nie udowodni że jest inaczej. Dyskusja zmierza w złym kierunku, bo chyba wszystko zostało już powiedziane..
_________________ Moja fabia
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje DanielK za ten post:
staff
|
08.04.2015, 19:49 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
dzis poniekąd z kolega mkslonikiem obalilismy wasze wydumane teorie. dwa hamowania ze 150 na swiatlach . przy trzecich swiatlach ja awaryjne hamowanie , słoń nie mial hamulca.
u mnie nacinane tarcze u slonia zwykle tarcze i bębny
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
09.04.2015, 21:26 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35 Posty: 2023
Podziękował: 15
Pomógł: 84
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
No właśnie, u mnie nacinanie tarcze na przodzie robią robotę, a z tyłu słaby bęben i może dlatego mi przód nurkuje jak dobrze depnę hamulec. Poza tym jest jeszcze kwestia płynu hamulcowego - im dłużej nie wymieniany tym szybciej się gotuje i hamulce "puchną" po kilku mocnych hamowaniach. Zdarzało mi się coś takiego nawet na świeżym płynie... Tak jak xtremesystems pisał wcześniej, jest efekt taki że wciska się pedał, a auto nie bardzo chce hamować...
_________________
|
09.04.2015, 21:51 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2015, 21:50 Lokalizacja: śląsk Posty: 146
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2014
Województwo: śląskie
|
Re: Odp: Hamulce - tarcze vs bębny
Xtremesystems: rozumiem ze Ty i Twoj kolega podczas testu mieliscie identyczne auta z jedna tylko roznica tarcze nacinane vs bebny ? Rozumiem ze wasze autka tyle samo waza, macie te same opony pod wzgledem modelu, szerokosci, rozmiaru i zuzycia oraz identyczny "perfekcyjny" stan techniczny hamulcow? Obaj macie nie pokrzywione tarcze z przodu i tak samo zuzyte oraz nic do zarzucenia tylnym hamulcom? Masz jakis dowod, filmik albo cos wiecej niz bardzo ogolny opis testu ? O te krzywe tarcze i stan hamulcow to tak tylko pytam bo takie codzienne czeste "normalne" wielokrotne hamowania awaryjne na swiatlach!!! ze 150 km/h to moze miec wplyw...
Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2
_________________
|
09.04.2015, 21:53 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Odp: Hamulce - tarcze vs bębny
gori napisał(a): Rozumiem ze wasze autka tyle samo waza[...] Fabia xtremesystemsa wazy zdecydowanie więcej, to jest pewne
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
09.04.2015, 21:57 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: blokolimpijska i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|