Teraz jest 21.09.2024, 14:58



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
[F1-F4] Hamulce - tarcze vs bębny 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54
Lokalizacja: Dębica
Posty: 1024
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
nawet ze 120 zrobić awaryjne hamowanie w celu sprawdzenia skuteczności bębnów i tarcz

_________________
>>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<


07.04.2015, 11:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Zapewne auta zatrzymaja sie tak samo lub podobnie.


07.04.2015, 12:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
stawiam ze za pierwszym razem moze bębny nie przegraja z kretesem. ale przegraja.

natomiast za 2-3 razem będzie co najmniej kilka dlugosci auta

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


Niżej podpisany użytkownik dziękuje xtremesystems za ten post:
Maki
07.04.2015, 14:49
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
No z tymi kilkoma dlugosciami to troche przesadziles. Poza tym w normalnej eksplatacji raczej ciezko rozgrzac by bebny stracily na skutecznosci. No chyba ze ktos od skrzyzowania do skrzyzowania hamuje w ostatniej chwili az samochod deba staje.


07.04.2015, 17:11
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Staff uzupełnił moją wypowiedź o to co pominąłem, to fakt, bębny lubią mielić w środku pył i cały syf
Maki napisał(a):
Ja trzymam auto pod chmurka. Reczny zaciagam nawet w mrozy. Wszystko jest ok. Moze dlatego ze szczeki kupilem z najwyzszej polki jakie byly. Moze sama dobra jakosc szczek powoduje ze sie nie kleja. Nie wiem. Wiem jedno. Od wymiany szczek i calego zestau w bebnie nie znam juz problemu klejenia sie szczek.

Juz nie bede sie rozpisywal bo to co chcialem napisac to napisalem. Mam takie zdanie ze dla mnie czy przecietneg kowalskiego bebny beda lepszym rozwiazaniem od tarcz.

Ta najwyższa półka to co? Ja miałem ferodo, które idą na pierwszy montaż i się kleiły, a żeby udowodnić że tarcze są skuteczniejsze, ojciec ma fiestę od pewnego czasu mówię mu, że jakośten hamulec zaczyna brać po głebokim wciśnieciu nie to co fabia, muskam i auto zwalnia, mówi ee tak było, mowie, nie bo i ręczny jakiś sflaczały. Dzis zmienialiśmy koła na letnie mówię zrzućmy bębny ok zrzucamy pyły jak to w bębnie było sporo. Rozkręciłem rozpierak dosłownie o 3 ząbki z każdej strony (tam nie ma klina samoregulatora jak w fabi tylko jest cos takiego. I samochód od razu lepiej hamuje, bardziej z góry a nie przy podłodze.
Obrazek
Po raz kolejny przekonuję się, że wszelkie samoregulatory w bębnach są do dupy i jest to rozwiązanie archaiczne i zdecydowanie bardziej zawodne, słabo rozsunięte szczeki wymagaja więcej pompowania = koło zaczyna później hamować, to miałem w fabi na bębnach, to sie sprawdziło w lanosie i teraz w fieście. Powiem to jeszcze raz, tarcza nie sprawi, ze siła hamowania będzie większa, ale zmiana na tarcze sprawi, że skuteczność i efektywność hamowania wzrośnie a i konieczność corocznych przeglądów odpada, bo te przy bębnach są obowiązkowe.
Ze wzgledów ekonomicznych widże to tak, dla producenta bębny są tańsze, dla ASO są korzystniejsze bo bardziej awaryjne i można czesać kasę


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Kamilo89 za ten post:
staff
07.04.2015, 19:31
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 834
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Kamilo89 napisał(a):

Rozkręciłem rozpierak dosłownie o 3 ząbki z każdej strony (tam nie ma klina samoregulatora jak w fabi tylko jest cos takiego. I samochód od razu lepiej hamuje, bardziej z góry a nie przy podłodze.

System Lucasa , bardzo dobry samoregulator nie to co np Fiat Multipla :mrgreen: Tutaj byś prawdopodobnie poległ. Najlepszy i najpewniejszy w działaniu miały Favoritki ale pękała pewna sprężyna. W starszych Fordach też był niezły ale wycierały się ząbki. Najlepsze w tym wszystkim jest to że mało kto rozumie zasadę działania i nawet serwisom zdarza się błędne składanie. Np. przy Lucasie podczas wymiany szczęk prawie nikt nie montuje stożkowej podkładki pod zabierak. Ty pokręciłeś a nawet nie sprawdziłeś dlaczego nie podkręca się nakrętka regulacyjna.Rozumiesz ten układ ? System tarczowy też nie jest bezawaryjny. W ostatnim czasie wymieniłem / naprawiłem kilkanaście zacisków. Najwięcej do renówek. Zablokowany samoregulator. Tak, w zacisku tylnym jest takowy. Ogólnie to zazwyczaj zapieczona/zablokowana oś dżwigni linki ręcznego.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


07.04.2015, 22:03
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
bonifacy napisał(a):
Kamilo89 napisał(a):

Rozkręciłem rozpierak dosłownie o 3 ząbki z każdej strony (tam nie ma klina samoregulatora jak w fabi tylko jest cos takiego. I samochód od razu lepiej hamuje, bardziej z góry a nie przy podłodze.

System Lucasa , bardzo dobry samoregulator nie to co np Fiat Multipla :mrgreen: Tutaj byś prawdopodobnie poległ. Najlepszy i najpewniejszy w działaniu miały Favoritki ale pękała pewna sprężyna. W starszych Fordach też był niezły ale wycierały się ząbki. Najlepsze w tym wszystkim jest to że mało kto rozumie zasadę działania i nawet serwisom zdarza się błędne składanie. Np. przy Lucasie podczas wymiany szczęk prawie nikt nie montuje stożkowej podkładki pod zabierak. Ty pokręciłeś a nawet nie sprawdziłeś dlaczego nie podkręca się nakrętka regulacyjna.Rozumiesz ten układ ? System tarczowy też nie jest bezawaryjny. W ostatnim czasie wymieniłem / naprawiłem kilkanaście zacisków. Najwięcej do renówek. Zablokowany samoregulator. Tak, w zacisku tylnym jest takowy. Ogólnie to zazwyczaj zapieczona/zablokowana oś dżwigni linki ręcznego.

Wiesz zasada z tego co pamiętam jest taka, że przy rozpieraniu unosi się ta blaszka, zabiera ząbek i po zwolnieniu hamulca sprężyna ciągnie ją w dół i w teorii obraca zębatą nakrętkę, a ta w wyniku zapylenia zwykle stawia zbyt duży opór dla sprężynki i w efekcie nic nie rozkręca.Widząc wizualnie, ze wszystko jest ok, a ojciec móił że hamulce są dobre pchnąłem 3 ząbki w dół i jednak jest różnica. O jakiej stożkowej podkładce mówisz?


07.04.2015, 22:16
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 834
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Kamilo89 napisał(a):
a ta w wyniku zapylenia zwykle stawia zbyt duży opór dla sprężynki

Sprawdziłeś czy to wina zapylenia ? Być może zabierak/blaszka nie jest dociskana do ząbków nakrętki i ześlizguje się po niej ? Zrzuć jeszcze raz bębny i popatrz /podziałaj na szczęki / przeanalizuj. Przy podkręcaniu użyłeś siły czy poszło gładko ? Czułeś że nakrętka jest zapieczona/zapylona ?

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


07.04.2015, 22:37
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Kamilo89 bebny sa tak awaryjne ze cie szlak trafi. A propo co rocznego serwisu. Ja jak juz napisalem nie zagladalem do bebnow przez 3 lata a dzialaly miodzio.

Jakos nie widze potrzeby co roku je sciagac do serwisu.


08.04.2015, 06:17
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
maki
jeden powie ze syrena jest super szybka a drugi ze porsche 911 wolne.
taka jest z tobą rozmowa

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


Niżej podpisany użytkownik dziękuje xtremesystems za ten post:
staff
08.04.2015, 06:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2013, 06:03
Lokalizacja: SKL
Posty: 844
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Panowie, dajcie spokój. Maki wie swoje i nikt ani nic mu nie udowodni że jest inaczej. Dyskusja zmierza w złym kierunku, bo chyba wszystko zostało już powiedziane..

_________________
Moja fabia
Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje DanielK za ten post:
staff
08.04.2015, 19:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
dzis poniekąd z kolega mkslonikiem obalilismy wasze wydumane teorie. dwa hamowania ze 150 na swiatlach . przy trzecich swiatlach ja awaryjne hamowanie , słoń nie mial hamulca.

u mnie nacinane tarcze u slonia zwykle tarcze i bębny

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


09.04.2015, 21:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2023
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: Hamulce - tarcze vs bębny
No właśnie, u mnie nacinanie tarcze na przodzie robią robotę, a z tyłu słaby bęben i może dlatego mi przód nurkuje jak dobrze depnę hamulec. Poza tym jest jeszcze kwestia płynu hamulcowego - im dłużej nie wymieniany tym szybciej się gotuje i hamulce "puchną" po kilku mocnych hamowaniach. Zdarzało mi się coś takiego nawet na świeżym płynie... Tak jak xtremesystems pisał wcześniej, jest efekt taki że wciska się pedał, a auto nie bardzo chce hamować...

_________________
Obrazek
Obrazek


09.04.2015, 21:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.01.2015, 21:50
Lokalizacja: śląsk
Posty: 146
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2014
Województwo: śląskie
Post Re: Odp: Hamulce - tarcze vs bębny
Xtremesystems: rozumiem ze Ty i Twoj kolega podczas testu mieliscie identyczne auta z jedna tylko roznica tarcze nacinane vs bebny ? Rozumiem ze wasze autka tyle samo waza, macie te same opony pod wzgledem modelu, szerokosci, rozmiaru i zuzycia oraz identyczny "perfekcyjny" stan techniczny hamulcow? Obaj macie nie pokrzywione tarcze z przodu i tak samo zuzyte oraz nic do zarzucenia tylnym hamulcom? Masz jakis dowod, filmik albo cos wiecej niz bardzo ogolny opis testu ? O te krzywe tarcze i stan hamulcow to tak tylko pytam bo takie codzienne czeste "normalne" wielokrotne hamowania awaryjne na swiatlach!!! ze 150 km/h to moze miec wplyw...

Wysyłane z mojego GT-S6500 za pomocą Tapatalk 2

_________________
Obrazek


09.04.2015, 21:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Odp: Hamulce - tarcze vs bębny
gori napisał(a):
Rozumiem ze wasze autka tyle samo waza[...]


Fabia xtremesystemsa wazy zdecydowanie więcej, to jest pewne :-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


09.04.2015, 21:57
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL