Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Hamulce - tarcze vs bębny
Ja akurat wole z tyłu bębny. Moim zdaniem dobrze spełniają swoje zadanie i mają wystarczającą siłę hamowania potrzebną na tył. No i są miej problematyczne w eksploatacji przynajmniej z mojego doświadczenia.
|
01.04.2015, 21:52 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3917 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
Maki napisał(a): są miej problematyczne w eksploatacji przynajmniej z mojego doświadczenia. A jakie Ty masz doświadczenie w danej kwestii że tak piszesz ? Bo dla mnie to są totalne bzdury, zacisk jest łatwiejszy i do serwisowania i do wymian a dwa wiele zależy od samego producenta zacisku. Jak Twoje doświadczenie opiera się na starych zaciskach Bosch montowanych przez pewien czas w OPEL czy innym aucie to .. uwierz mi ten zacisk nadawał się na złom a nie do auta. Miałem styczność z zaciskami ATE, DAC, LUCAS i bębnami wszelkiego rodzaju, nie ma opcji abym kiedykolwiek kupił auto z bębnami. Jeśli jakieś auto by mnie interesowało a zobaczyłbym z tyłu bębny to z miejsca skreślałbym je z mojej listy zainteresowanych. Bębny to jest relikt z 126p bo wtedy większość serwisowała takie auta i wszyscy musieli pokochać bębny. Ktoś to czuje na drodze hamowanie 4 tarczami ten do bębnów nie wróci.
|
02.04.2015, 09:31 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
Nie do się ukryć że tarcze są bardziej skuteczne i przyjemniejsze w obsłudze niż bębny.
|
02.04.2015, 11:36 |
|
|
Dołączył(a): 16.10.2013, 11:03 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Samochód: Fabia III Kombi
Rok prod.: 2015
Województwo: pomorskie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
Daniel napisał(a): A jakie Ty masz doświadczenie w danej kwestii że tak piszesz ? Bo dla mnie to są totalne bzdury, zacisk jest łatwiejszy i do serwisowania i do wymian a dwa wiele zależy od samego producenta zacisku. Jak Twoje doświadczenie opiera się na starych zaciskach Bosch montowanych przez pewien czas w OPEL czy innym aucie to .. uwierz mi ten zacisk nadawał się na złom a nie do auta. Miałem styczność z zaciskami ATE, DAC, LUCAS i bębnami wszelkiego rodzaju, nie ma opcji abym kiedykolwiek kupił auto z bębnami. Jeśli jakieś auto by mnie interesowało a zobaczyłbym z tyłu bębny to z miejsca skreślałbym je z mojej listy zainteresowanych. Bębny to jest relikt z 126p bo wtedy większość serwisowała takie auta i wszyscy musieli pokochać bębny. Ktoś to czuje na drodze hamowanie 4 tarczami ten do bębnów nie wróci. W pełni zgadzam się z tą tezą
|
02.04.2015, 12:12 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
Maki, a co powiesz o bębnach z przodu? Nie wolałbyś? Niestety, chromowanych nie widziałem...
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.04.2015, 18:10 |
|
|
Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54 Lokalizacja: Dębica Posty: 1024
Podziękował: 6
Pomógł: 8
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej Fatum!
_________________ >>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<
|
02.04.2015, 23:08 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3917 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
Tofik napisał(a): najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej Fatum! Skomentuje to tak : pedał hamulca masz w podłodze a dźwignię w tunelu środkowy, wiec nie wiem co chcesz rwać z deski rozdzielczej. Zabawny jesteś wiesz.
|
03.04.2015, 05:35 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
Cytuj: Nie do się ukryć że tarcze są bardziej skuteczne i przyjemniejsze w obsłudze niż bębny. Pewnie że są bardziej skuteczne ale z tyłu ta skuteczność nie jest potrzebna bo bębny i tak nie wykorzystane są w 100% swojej skuteczności bo są dławione przez regulator siły hamowania Cytuj: Maki, a co powiesz o bębnach z przodu? Nie wolałbyś? Niestety, chromowanych nie widziałem... Nie z przodu się nie nadają. Przednie hamulce wymagają większej skuteczności i bębny nie dały by rady dlatego są tarcze. Ja osobiście przy wyborze auta staram się by właśnie z tyłu były bębny i jestem zwolennikiem bębnów na tył. Nie chce tarcz z tyłu ze względu na trudniejszą eksplanacje. Taką mam o tarczach na tył wyrobioną opinię i tyle.
|
03.04.2015, 21:30 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
po czesci oboje macie racje. bebny i tarcze z tylu maja podobna sile hamowania. przy pierwszym drugim hamowaniu roznica bedzie niewielka. dopiero jak przy predkosciach autostradowych bedzie trzeba awaryjnie hamowac to bebny beda mialy brake fade. ale i tak glownie hamuje przod. kiedys testowo sprawdzilem kiedy faduja tarcze nacinane . i po 7 hamowaniach ze 160+ poszedl sie gniesc plyn. wiec w normalnej eksploatacji nie do zabicia. co ciekawe fading wystepuje przy niskich predkosciach. (chlodzenie) fajnie uczucie jak shamowalem ze 150 staje na swiatlach. ruszam i za swiatlami zaraz chcialem sie zatrzymac z 15 na godzine . wciskam hamulec a auto jedzie . dopiero po 5-6 sec plyn ostygl i zahamowalem. ogolnie przydatna lekcja
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
03.04.2015, 21:59 |
|
|
Dołączył(a): 16.01.2013, 12:54 Lokalizacja: Dębica Posty: 1024
Podziękował: 6
Pomógł: 8
Silnik: 1.9 TDI/160KM ++
Skrzynia: inny model
Samochód: Edition 100
Rok prod.: 2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
Daniel napisał(a): Tofik napisał(a): najlepiej mu pedał hamulca i dźwignię wyrwać z deski rozdzielczej Fatum! Skomentuje to tak : pedał hamulca masz w podłodze a dźwignię w tunelu środkowy, wiec nie wiem co chcesz rwać z deski rozdzielczej. Zabawny jesteś wiesz. Ktoś musi wiesz Jeżeli nie zrozumiałeś tego pod kątem ujmę to w miarę zrozumiale dla ciebie: "ŻART", to przestań wypisywać takie pierdoły, bo sam szukasz u praktycznie każdego dziury w dupie
_________________ >>> Mała czarna z zielonym pazurem <<<
|
03.04.2015, 23:33 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: [F3] Błękit Race by maju
Maki napisał(a): Pewnie że są bardziej skuteczne ale z tyłu ta skuteczność nie jest potrzebna bo bębny i tak nie wykorzystane są w 100% swojej skuteczności bo są dławione przez regulator siły hamowania
Od 11 lat takich nowych aut nie sprzedają w Europie, a w Polsce od 9 lat. Sam zgadnij dlaczego. Maki, ta twoja opinia to nie jest wyrobiona, tylko niedorobiona. Zresztą, nie tylko ta
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
04.04.2015, 07:29 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
Ja mam bębny z tyłu i samochód hamuje na suchym i oponie letniej kiedy chcę. Nie widzę sensu wymiany podzespołów i szarpania się na tarczę w tym samochodzie.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
04.04.2015, 09:58 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
arielcpu podzielam twoje zdanie,też nie planuję się w to bawić.Ale fakt jest faktem,tarcze są lepsze.
|
04.04.2015, 11:22 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
arielcpu napisał(a): Nie widzę sensu wymiany podzespołów i szarpania się na tarczę w tym samochodzie. Też się nie znam na rzeczach, których nie miałem/nie używałem.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
04.04.2015, 11:46 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3917 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Hamulce - tarcze vs bębny
tomek-u napisał(a): arielcpu podzielam twoje zdanie,też nie planuję się w to bawić.Ale fakt jest faktem,tarcze są lepsze. Ale jeżeli miałbyś w salonie możliwość, jak jest obecnie w SKODA a było wcześniej w SEAT, zakupu "hamulce tarczowe tył w cenie 400,- zł" to nie wolałbyś ? Mówię tutaj o sytuacji, że ktoś zamawia auta nowe a nie bawi się w "tuning" czy "poprawę fabryki" ? Bo za 400,- zł to nie zbudujesz z tyłu tarcz na nowych elementach to raz a dwa Maju miał taką możliwość a nie skorzystał (a auto ma pod zamówienie, według swojej widzi mi się).
|
04.04.2015, 11:52 |
|
|