![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif)
Re: Sonda Lambda - kilka pytań
Cytuj:
Jak sprawdziłeś to spalanie?
Miałem zalany do pełna i spisywałem sobie za każdym razem ile przejechałem na PB metrów/kilometrów. Tak zrobiłem rok temu. Testy były jak na dworze było od -5 do 0*C.
Teraz nie tankowałem do pełna lecz teraz zacząłem odliczanie od 3/4 baku (3 kreska). Na razie przejechałem 9km, a wskazówka spadła tak aby aby, niewiele. 1/4 baku to 11L Więc po przejechaniu 50km jak by mi teraz nadal spalał 20L na 100km to do połowy baku powinna spaść wskazówka. Oczywiście wiem że nie jest to jakiś dokładny odczyt bo nawet nie chodzi mi o jakąś dokładność ale o orientacje. Bo jeśli spalać będzie 10-12L to będzie spokojnie widać w porównaniu jak by miał palić 20-22L. Bo przy spalaniu 20-22L praktycznie przejechanie 200km powinien spalić cały bak.
Przypominam że teraz stoję la luzie 1-1,5min zanim pojadę. Przez ten czas obroty spadną z około 1200 na około 900.
Prąd i napięcie mierzyłem na samej wtyczce sondy lambda multimetrem.
Cytuj:
Moim zdaniem skoro prąd grzałki zmienia się wraz ze wzrostem jej temp to znaczy że ona grzeje.Jak się sonda nagrzeje od spalin to grzałka pewnie się wyłączy.
Moim też. Choć te wartości są dziwnie małe. Dlatego mam mieszane uczucia i wątpliwości. Może takie mają być nie wiem. Domniemam że grzałka w sondzie jest to termistor PTC choć nie jestem pewnien czy termistor PTC może być grzałką. Muszę doczytać w swoich książkach szkolnych.