|
|
Teraz jest 13.05.2024, 09:51
|
[F1/F2] Tempomat - montaż i podłączenie
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02 Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
ale burza się rozpetala manetkę jak wspomniałem mam za free bo za piffko, a wiazka będzie od koleś albo od kolesia od którego mam manetke zobaczymy. tylko uwaga. manetka jest uszkodzona bo kierunki szaleją ale sąsiad obiecal ze naprawi (w cenie piffka).
_________________ 'Bede grau w gre' 'Twardo wcale nie znaczy okrutnie' 'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
|
01.11.2014, 06:37 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
jaka tam burza, kulturalna wymiana spostrzeżeń okraszona szczyptą humoru oraz refleksji na temat przemijania
|
01.11.2014, 08:57 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
Obie pasują. ja mam ta bez wahadełka, a i tak moj tempomat w tej chwili nie działa...
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
01.11.2014, 15:38 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
bo ty masz składaka a nie skode mi nie działa miganie długimi podciągając wajchę i jak uzbieram kasę na zagazowanie skodzinki to później pójdzie tempomat z wahadełkiem.
_________________
|
01.11.2014, 21:58 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
To nie jest składak, to prototyp. 1.8T miał sterowanie tempomatem nie przez BSI, tylko ECU. To ktore mam akurat tempomatu nie obsługuje. Jak za jakis czas wymienię ECU to bedzie i tempomat i moze troszkę wiecej mocy.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
01.11.2014, 22:29 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
a moje V8 miało taką zajefajną gruchę podciśnieniową z cięgnem które podciądało przepustnicę. Pamiętam jak zatarło się to cięgno i mi gaz zablokowało przy przyspieszaniu (gaz w podłodze) a tam automat i 250 kucyków. Sfajczyłem wtedy hamulce tzw UFO i wtedy zamontowałem z RS6 heble a cięgno usprawniłem spinką z mebli
_________________
|
01.11.2014, 23:21 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
a pamiętacie tempomat z malucha?
|
01.11.2014, 23:43 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
Pewnie, że pamiętam tempomat w maluchu. Żadnej elektroniki tylko linka połączona o ile dobrze pamiętam z linką pedału gazu. To była technika!
_________________ pitt47
|
02.11.2014, 07:22 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12702
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
koleś napisał(a): Każdemu z moich klientów polecam tę dolną i należy jej szukać po numerze 3U0 953 513 D.
To ja, jako jeden z klientów kolesia, potwierdzę, że ta z superba z wahadełkiem świetnie działa w f1, więc nie ma sensu montować tej uboższej. Teraz mam tempomat obsługiwany 5 przyciskami przy zaślepce poduszki i to jest dupiate rozwiązanie względem tego w vw.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.11.2014, 09:58 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
Ona nie jest uboższa, tylko ma inny układ przycisków. Wahadło wygodniejsze.
|
02.11.2014, 10:03 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12702
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
Wahadło jest zayebiste-bardzo mi go teraz brakuje (pasażer nawet nie wiedział, że tempomat obsługuję, a teraz widzi palcowanie przycisków)
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.11.2014, 10:05 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
Te manetki różnią się umiejscowieniem knefla +RES i obsługa tej fabiowatej wcale nie jest ułomna, żebyśmy mieli jasność, ale co wahadło, to wahadło. Bez dwóch zdań! Pięc to faktyczne ciut dużo, skoro 3 wystarczają, ale ciesz się ze nie masz jak w C5. tam to jest klawiatura komputera. żeby coś klinkąć musisz na 5 minut oderwać wzrok od drogi, podobnie konsola centralna
|
02.11.2014, 10:23 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
eee no mi znowu bardzo odpowiada fordowski tempomat a bardzo duzo go uzywam w busie. Masz guziki ON/OFF po lewej stronie kierownicy a po prawej jest + - i RES. A pasażer tylko słyszy głośne klikanie To jedyny minus. Od tej w zintegrowanej manetce nawet bardziej odpowiadał mi tempomat w audi A4 B6 gdzie jest osobna mała manetka pod tą z kierunkowskazów oraz w peugeocie 307 jest fajnie rozwiązane (też osobna manetka). Do tego pisze na liczniku w miejscu kilometrów na ile KM/h jest ustawiony. Ogólnie rozwiązanie skodowskie uważam za najmniej wygodne z tych aut którymi jeździłem. Aczkolwiek japończyki mają dziwne wynalazki no i citroen zapewne też bo oni to zawsze muszą coś na przekór zrobić. Tak jak volvo swój info center (komputer pokładowy na pokrętle nad radiem) i załączanie wycieraczek na odwrót niż w niemcach (na dół wszystko)
_________________
|
02.11.2014, 11:32 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
a mnie najbardziej odpowiada wahadło. niemalże identyczne rozwiązanie ma też vectra C. Rozwiązanie z Fabii (to Oryginalne) jest drugie w kolejności, po wahadle. Chyba wszystkie (?) wyższe modele audi mają osobną manetkę, podobnie jak porsche cayenne. Nawet octavia wyświetla prędkość jaka jest w pamięci (trzeba przekodować tylko.). A8 nie wyświetla tylko pokazuje analogowo na prędkościomierzu Osobna maneta mi osobiście bardzo nie siedzi. Dla mnie jadąc autem wszystko musi być instynktowne, bez zastanowienia i może jakbym jeździł tylko jednym autem to było by OK. ale się często przesiadam to w porsche bardzo często zdarza mi się przyblindować komuś długimi zamiast użyć funkcji RES, albo włączyć migacz zamiast tempomat. Poza tym często korzystam z tempomatu po zmianie pasa itp, więc wszystko w manetce kierunkowskazów jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem Piszesz o P307, berlingo ma podobnie, z kolei inne cytryny i PUGI miewają tam sterowanie radiem. Normalnie pomieszanie z poplątaniem Dla mnie "nasza" prostota jest najlepsza. Minimum wajch, minimum guzików, wszystko na miejscu i pod ręką. Tak w kierownicy wielofunkcyjnej jak i w manetach. Pozdrawiam!
|
02.11.2014, 14:40 |
|
|
Dołączył(a): 23.03.2010, 20:52 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 219
Podziękował: 15
Pomógł: 4
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: SportLine
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Re: Tempomat - montaż i podłączenie
podepnę się tutaj: Mam problem z tempomatem w FII przed FL. Po przełączeniu na ON nie zapala się kontrolka, a co za tym idzie prędkości nie można utrzymać na żądanym poziomie. Manetka tego typu Ktoś się orientuje coż to moze być. Dodam, że auto mam od dziś
_________________ http://krotkoofilmie.pl/
|
01.12.2014, 15:20 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 349 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|