|
|
Teraz jest 20.09.2024, 08:02
|
[F2] Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
Pewnie, że ma rację, bo o ile wiem co gdzie podpiąć i proste schematy rozumiem tak nigdy nie używałem przekaźnika i nie wiedziałbym co do której nóżki. A tak wszystko jasne Elektryk nie zadawałby takich pytań jak ja
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje leshnikov za ten post:
Gość
|
12.08.2014, 20:59 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
ja przez 5 lat rysowałem schematy na bloku milimetrowym. Dla siebie zawsze rysowałem jak wyżej na brudno, a później siadałem i rysowałem na bloku. Co innego w przypadku czegoś skomplikowanego, ale takie podłączenia lepiej rysować "druciarsko" gdyż jest to dużo bardziej czytelne. A, że doświadczonych w oczy kole to wiem, bo też czasami jak widzę jak ktoś robi to co ja to masakra leshnikov a jeszcze łatwiej byś miał gdybyś zrozumiał zasadę działania przekaźnika. Wtedy każdego byś sam zrobił. Ogólnie do nauki masz budowę i zasadę działania przekaźnika więc około 2 zdania oraz co gdzie podłączyć. W skrócie: jest tam cewka która robi ze elektromagnes oraz zworka która zwiera(NO)/rozwiera(NC) 2 złącze. Jak zasilisz cewkę (z mojego schematu nóżki 85,86) to zadziała jak elektromagnes i przyciągnie zworkę między 30 i 87 robiąc tam przejście. NA tym schemacie jest fachowe oznaczenie cewki jak w schematach NA tej fotce niżej widać jak oznacza się cewkę na przekaźnikach (po lewej) i po prawej widać, zworkę która jak widać na 87a jest NC więc ciągle zwarta, a po podaniu napięcia robi przerwę, a 87 jest odwrotnie tj po zasileniu jej zwiera obwód (to co ty chcesz u siebie zrobić) Wiem, że człowiek po piwku różnie myśli, ale staram się w miarę łopatologicznie wyjaśnić zasadę działania tegoż ustrojstwa, bo to bardzo proste i moim zdaniem powinno być tego jak najwięcej w samochodzie celem odciążenia styków roboczych przełączników. I tak powoli się już dzieje.
_________________
|
12.08.2014, 23:09 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 21:57 Posty: 254
Podziękował: 5
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: LNR - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL
Rok prod.: 11.2011
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
@artur_jaw Ja rozumiem ze to jest listwa na aku której zdjęcie wrzuciłem, zastanawiam się tylko czy skoro jest taka listwa na aku to czy jest tez druga za bezpiecznikami. BTW: Dobierał się ktoś może kiedy w okolicach bezpieczników i zauważył taka listwę w F2 FL?
|
13.08.2014, 07:18 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3917 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 151
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
surow napisał(a): Dobierał się ktoś może kiedy w okolicach bezpieczników i zauważył taka listwę w F2 FL? Nie rozumiem pytania, pytasz o bezpieczniki na akumulatorze w silniku czy we wnętrzu auta Czy pytasz o bezpieczniki o kształcie tych z akumulatora we wnętrzu auta Jak zadajesz takie dziwne pytania to lepiej tego nie dotykaj, bo więcej szkód niż pożytku.
|
13.08.2014, 07:53 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 21:57 Posty: 254
Podziękował: 5
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: LNR - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL
Rok prod.: 11.2011
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
Chodzi oczywiście o listwę za bezpiecznikami we wnętrzu auta bo o takiej była mowa we wcześniejszych postach. Listwa na aku jest na pewno co zresztą napisałem wcześniej wiec po co miałbym się o nią pytać?
|
13.08.2014, 08:12 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
surow nie żebym myślał jak Daniel ale może i ma trochę racji, ale ok łopatologicznie: W samochodzie masz dwa zestawy bezpieczników pokazana przez ciebie listwa na aku, i druga w kabinie . Listwa na aku jest cały czas pod napięciem z racji tego że jest bezpośrednio podłączona do dodatniej klemy na aku, dalej idzie zasilanie do kabiny i tam masz wspomnianą wcześniej drugą lstwę , uprzedzając kolejne pytania-nie mam F2 Fl ale skoro we wcześniejszych modelach była nie sądzę żeby z tego zrezygnowali w i zastąpili listwę za kilka gr paroma metrami kabla idącego z aku księgowi by niedali
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
13.08.2014, 08:13 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 21:57 Posty: 254
Podziękował: 5
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: LNR - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL
Rok prod.: 11.2011
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
czyli na tej listwie na aku tez są bezpieczniki jakieś?
|
13.08.2014, 08:18 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
I to jaaakie! Nawet takie: (175A) Standardowo, po kilku latch (w ramach hasła TTTM) pierwszy pada ten 40A (ABS).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
13.08.2014, 08:59 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
Dzięki za wytłumaczenie Witek Rozjaśniło mi się nieco Postanowiłem dziś rozbebeszyć swego Fabiana i o to co zaobserwowałem: Dostęp do skrzynki przekaźników i wcześniej wspomnianej rozdzielni bez demontażu deski jest IMO niemożliwy, albo trzeba zastosować jakieś tajemne sztuczki. Z trudem udało mi się wgl dojrzeć gdzie co jest FOTO: ALE zauważyłem inną ciekawą rzecz- tak jakby napięcie z rozdzielni było pociągnięte do skrzynki bezpieczników również do pustych miejsc, pod jedną nóżkę bezpiecznika. Jeśli jest jak mi się wydaje, wystarczy włożyć pin z kabelkiem i bezpiecznik w puste miejsce i na włożonym kabelku powinniśmy mieć napięcie!!! Wydaje mi się, że do blaszki jest pociągnięty bardzo gruby czerwony kabel, ale nie dam sobie ręki uciąć. Może jutro to sprawdzę przy świetle dziennym. Czy zwykły próbnik pokaże mi obecność napięcia, czy jest on zestrojony pod 220V? Nie mam miernika :/ Bezpiecznik pod "przygotowanie pod telefon" np bardzo mi się przyda przy planowanym na wrzesień montażu ori HF. Co do gniazd (jeżeli nic powyżej nie zmyśliłem) plan mam taki: -JEŻELI przewód o przekroju 2,5mm ogarnie 2 gniazda i bezpiecznik 30A, oba nowe gniazda (tunel środkowy i bagażnik) będą ze sobą spięte równolegle, w miejscu ogrzewania foteli. Czy to wytrzyma kombinację np lodówka i ładowarka jednocześnie?
|
14.08.2014, 21:09 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
da radę do tych pinów spokojnie się dopiąć. Lodówki zjadają w teorii do 70W (wg informacji na allegro) czyli podziel przez 12V i masz mniejwięcej ilość zjadanych amperów czyli przyjmijmy, że zjada ci ona około 6A. Czyli rozumie, że za bezpiecznikiem idzie rozgałęzienie na przekaźnik i gniazdo ładowarki ? O piny pytaj @koleś w razie coś.
_________________
|
14.08.2014, 23:27 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
Wymontowanie i zamontowanie przekaźników z płytki przekaźników Wymontowanie – Od akumulatora odłączyć przewód masy – Wymontować wkładkę tłumiącą pod tablicą rozdzielczą po stronie kierowcy – Wymontować skrzynkę bezpieczników -1- od tablicy rozdzielczej i odczepić w dół – W celu uzyskania lepszego widoku rozmieszczenia poszczególnych przekaźników można wymontować boczną pokrywę tablicy rozdzielczej wzgl. włącznika świateł – Wsunąć rękę za tablicę rozdzielczą -strzałka- i wyciągnąć z płytki przekaźników -3- odpowiedni przekaźnik wzgl. bezpiecznik. Zamontowanie Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, należy przy tym zwrócić uwagę na: – Przestrzegać wskazówek przyłączania akumulatora Wskazówka! Ilość przekaźników zależy od wyposażenie samochodu. Płytka przekaźników jest przykręcona do wspornika centralnego i przy wymontowaniu należy również wymontować deskę rozdzielczą Układ przekaźników Fabia 2: To co na drugiej fotce pokazałeś wygląda mi na Bordnetz czyli takie dawne BSI. Zarządza elektroniką w aucie.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
15.08.2014, 06:27 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 21:57 Posty: 254
Podziękował: 5
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: LNR - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL
Rok prod.: 11.2011
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
@leshnikov probówka nie zmierzysz, proponuje nabyć miernik uniwersalny (na aledrogo za 13 zl z wysyłka) obsługa jest banalnie prosta i przyda Ci się jeszcze kiedyś. ew w sobotę będę miał czas to mogę pomierzyć co i jak. U mnie np. mam pod puste miejsce w skrzynce bezpieczników podpięty sygnał startowy (12V ignition) do mojego parrota.
|
15.08.2014, 07:16 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
Jako, że lubię grzebać w Fabiolocie i to pewnie nie jest ostatni mod to kupię taki miernik, masz rację @surow @koleś - Wydaje mi się, że bordnetz był trochę niżej i głębiej, ale nie popatrzyłem dokładnie, pewnie masz rację W takim razie i tak jest to już bez znaczenia, bo nie muszę się wbijać w rozdzielnię tylko lecę od skrzynki bezpieczników. Pytanie teraz czy w instalacji najpierw jest skrzynka bezpieczników, a potem przekaźniki, czy może najpierw przekaźniki, a potem skrzynka bezpieczników. Bo jeżeli jest opcja druga, to w niektórych gniazdach napięcie już jest tylko przy włączonym zapłonie (np podgrzewanie siedzeń)- wtedy nie musiałbym w ogóle bawić się w przekaźnik (bo jakiś już jest wcześniej). Kolejna nurtująca mnie sprawa- co jeśli chciałbym podłączyć przetwornicę na 230V- tam gdzie nie łgają z opowieściami o tysiącach W, mają one około 250W mocy ciągłej. Czyli około 21A? Coś chyba mylę, bo w ori gnieździe ori bezpiecznik 15A by poszedł... EDIT: Nie ma sensu, żebym ciągnął 2 gniazda od jednego bezpiecznika, jak najlepszym miejscem na rozdzielenie napięcia jest właśnie ta skrzynka bezpieczników... Kabel do bagażnika puściłbym słupkiem do góry, pod podsufitką i zjazd do bagażnika słupkiem, a ten do tunelu to wgl nie ma o czym mówić...
Ostatnio edytowano 15.08.2014, 08:29 przez leshnikov, łącznie edytowano 1 raz
|
15.08.2014, 08:19 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2011, 21:57 Posty: 254
Podziękował: 5
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: LNR - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL
Rok prod.: 11.2011
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
Cytuj: Pytanie teraz czy w instalacji najpierw jest skrzynka bezpieczników, a potem przekaźniki, czy może najpierw przekaźniki, a potem skrzynka bezpieczników. Bo jeżeli jest opcja druga, to w niektórych gniazdach napięcie już jest tylko przy włączonym zapłonie (np podgrzewanie siedzeń)- wtedy nie musiałbym w ogóle bawić się w przekaźnik (bo jakiś już jest wcześniej). No właśnie do tego przyda Ci się miernik , na pewno jest tam gdzieś napięcie pojawiające się po przekręceniu stacyjki ponieważ mam tam podpiętego parrota. Nie pamiętam tylko w którym miejscu i jaki gruby kabel jest tam doprowadzony. Kwestia jeszcze jaki amperaż ma ten przekaźnik (dobrze byłoby sprawdzić żeby nie było później niespodzianek)
|
15.08.2014, 08:28 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Dołożenie czujników parkowania i gniazda zapalniczki
Cytuj: podpiętego parrota. Nie pamiętam tylko w którym miejscu Pewnie we wspomnianym wcześniej przeze mnie miejscu na ori bluetooth Jeśli uda mi się wpiąć w podgrzewanie siedzeń to chyba nie ma opcji, żeby przy lodówce była jakaś niespodzianka ^^ Ale tak już sobie myślę, że zrobię to końcem września przy okazji montażu bluetooth+mdi+maxidot
|
15.08.2014, 08:34 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|