|
|
Teraz jest 21.09.2024, 18:09
|
Autor |
Wiadomość |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2120
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Układ zawieszenia.
Zbierzność owszem ale po zmianie konćówek drążków lub samych drążków. Geometria to tylko w przypadku zmiany belki tył lub jak demontujesz belkę przednią z wahaczami.... Samą belką można powalczyć dość sporo....
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
07.12.2013, 06:55 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Układ zawieszenia.
Kamilo89 napisał(a): mss napisał(a): No widzisz, a ja na przyrządach geometrie ustawiałem na owych srubkach Jedyne co tam można ustawiać to chyba kąt nachylenia koła (pion kolumny mcPhersona), ale na pewno nie zbieżności w sensie prawo lewo, bo to na końcówkach drążków. Nie odróżniasz geometrii od zbieżności prawda?
_________________ 1.8T 301HP
|
08.12.2013, 09:51 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Układ zawieszenia.
Kamilo89 napisał(a): mss napisał(a): No widzisz, a ja na przyrządach geometrie ustawiałem na owych srubkach Jedyne co tam można ustawiać to chyba kąt nachylenia koła (pion kolumny mcPhersona), ale na pewno nie zbieżności w sensie prawo lewo, bo to na końcówkach drążków. Spasowanie tych elementów jest stosunkowo precyzyjne(patrząc na gabaryty i same elementy), równie dobrze można by kręcić na śrubach u góry kolumny. Wymieniłem sworzeń nie pamiętam już nawet kiedy i autko śmiga idealnie, to nie jest jakiś bardzo precyzyjny mechanizm więc nie widzę potrzeby. To tak jak z wymianą tylnej belki, aso zaleca kontrolę geometrii, ale gdzie tam jest coś do regulacji, no wie Pan producent zaleca? Teoretycznie mogę popuścić tuleje i walnąć młotkiem mm w lewo prawo, ale czy to regulacja? Zgadzam się z tobą. Lecz ja bym dołożył jeszcze coś. Zbierzność nalerzało by sprawdzić też po wymianie przednich amorków. Ja miałem taką sytuację że po wymiania amorów miałem do "D" zbieżność. I to dużo. Nie wiem jakim cudem ale tak miałem. A więc po wymianie drążków, końcówek drążków oraz amorów (sprężyn też się tyczy) sprawdzamy zbieżność. Z resztą sobie darujmy kontrole zbieżności
|
08.12.2013, 11:25 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Układ zawieszenia.
Często lipna zbieżność nie objawi sie w prowadzeniu, a bedzie widoczna na oponach
_________________ 1.8T 301HP
|
08.12.2013, 23:20 |
|
|
Dołączył(a): 04.12.2012, 11:09 Posty: 92
Podziękował: 2
Pomógł: 3
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente Plus
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: Układ zawieszenia.
Jak poznać, którą przekładnię kierowniczą ma się w aucie? TRW czy KOYO? Mam do zrobienia drążki i końcówki drążków. I są 2 rodzaje drążków. Jedne pasują do TRW a inne do KOYO.
|
11.12.2013, 10:29 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Układ zawieszenia.
SNAFU, na osłonie gumowej drążka kierowniczego masz to napisane. Zobacz w poradniku: http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/52A ja mam pytanie czy jeśli pompę wspomagania mam TRW to przekładnię też mam TRW?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
11.12.2013, 12:20 |
|
|
Dołączył(a): 04.12.2012, 11:09 Posty: 92
Podziękował: 2
Pomógł: 3
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente Plus
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: Układ zawieszenia.
Dzięki!!
|
12.12.2013, 09:18 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Układ zawieszenia.
Cytuj: A ja mam pytanie czy jeśli pompę wspomagania mam TRW to przekładnię też mam TRW? inaczej byc nie moze, TRW nie podejdzie do KOYO i na odwrot... imo lepiej trafic nie mogles bo nowe pompy TRW kosztuja grosze czego nie mozna powiedziec o regenerowanych KOYO :/
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje czp za ten post:
koleś
|
12.12.2013, 09:29 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Układ zawieszenia.
Widać po pompie. TRW ma zbiornik przykrecany opaska slimakowa, a koyo na 4 śrubki.
_________________ 1.8T 301HP
|
12.12.2013, 23:43 |
|
|
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Układ zawieszenia.
mss napisał(a): Kamilo89 napisał(a): mss napisał(a): No widzisz, a ja na przyrządach geometrie ustawiałem na owych srubkach Jedyne co tam można ustawiać to chyba kąt nachylenia koła (pion kolumny mcPhersona), ale na pewno nie zbieżności w sensie prawo lewo, bo to na końcówkach drążków. Nie odróżniasz geometrii od zbieżności prawda? Wiesz zbytnio nigdy się nie zagłębiałem, ale zbieżnie ustawione koła to takie które nie są idealnie równolegle i się schodzą patrząc na koła z góry wygląda to tak (przód oznaczono ^, a oś i koła /-----\) ^ A <-----> /--------\ <------> B przy czym dla zbieżnego ustawienia B=A+od milimetra do kilku w zależności od danych katalogowych. Odległości te mierzymy na wysokości osi pomiędzy obręczami więc dalej uważam, że sworzniem mogę regulować kat nachylenia koła, ale na pewno nie zbieżność. Koła mogę być też rozbieżnie ustawione \----/ wówczas B=A-te milimetry. No i jak regulować geometrię tylnej belki? Bo z przodem można coś porobić, ale tył? Geometria to dla mnie ustawienie wszystkich kół pojazdu, np. sprawdzenie czy auto zostawia 2 ślady, czy np 3, albo 4. Spieprzona geometria - pokrzywione podłużnice walnięta tylna belka.
|
15.12.2013, 00:04 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Układ zawieszenia.
panowie sprawa jest. Potrzebuję moment dokręcenia śruby tylnej piasty/łożyska i jaki klucz do niej. Bawię się etechem starym i widzę mega rozbieżności. Znalazłem informację w POLO, że jest to 175Nm, później znalazłem przy fabii, że jest to 70Nm + 90 stopni i znalazłem też 70Nm + 30 stopni. Zawieszenia są te same wszędzie i nie wiem skąd te rozbieżności. Nie mam żadnego nowego programu żeby posprawdzać a mój iPlus nie pozwala mi za dużo ściągać. Dodatkowo jaki klucz do śruby. Wiem, że 12 kątny ale 36 czy 48 ? Bo wg etki jest 48, a wg googla 36
_________________
|
16.12.2013, 20:02 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Układ zawieszenia.
70 Nm plus 30 stopni. Klucz 30. Na bank! Te dane mam z elsy, ale w forumowym manualu są takie same: viewtopic.php?f=25&t=7965&hilit=%C5%82o%C5%BCyskaRóżne są też szkoły w kwestii smarowania. Ja poszedłem za tą, która twierdzi, że do środka zintegrowanej piasty nic dodatkowo nie trzeba pakować.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
16.12.2013, 20:15 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Układ zawieszenia.
no w moim nowym widziałem, że jakiegoś białego smaru jest pod dostatkiem i też nie dodam więcej. Jutro przerabiam kurnik na garaż (drzwi już prawie wykute), a w środe może zmienię łożysko i dam znać. Zrobię jak w manualku czyli 70Nm + 30 stopni. Najlepsze jest to, że jedno łożysko wiem, że huczy, ale nie wiem czy nie oba a tego bym nie chciał, bo jak się okazało jednak mam termostat do wymiany Dzięki za odp
_________________
|
16.12.2013, 21:51 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19 Lokalizacja: SPS Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Układ zawieszenia.
łożysko gotowe. Chwilka roboty. Trudność w skali 1:10 daję 2 Tylko trzeba mieć klucz dynamometryczny (nabyłem w lombardzie za 50zł bardzo fajny niemiecki kraftwerk), nasadkę 12 kąt rozmiar 30mm (pożyczyłem od wujka) i dobry klucz + rura 1m długa do odkręcenia śruby. Na szczęscie tylko to jedno huczało i już spokój tylko słyszę teraz wiatr między uszczelkami Wykręciłem FAGa więc nie wiem czy to pierwszy montaż czy już było zmieniane. W starym pękły zaczepy te plastikowe i się przekrzywiło. Niestety po pierwszym razie było wciąż 60c w jezdzie i okazało się przy rozkręcaniu po raz kolejny, że krzywo króciec przykręciłem i źle gumka dolegała. Spowodowane jest to tym, że ktoś przekręcił śrubę w króćcu i zastąpił je 2 wkrętami. Dolałem koncentrat prestona (250ml mi się wylało) i już wszystko ok. Mierzyłem temperaturę od 4c zaczęło rosnąć do 104c po czym spadło do 82c. Wskazówka nie drgnęła przy tym wahcnięciu czyli wszystko jest ok. Rura dolna zaczęła się grzać dopiero gdy komp pokazał te 104c. Póki co pełen sukces.
_________________
|
22.12.2013, 01:32 |
|
|
Dołączył(a): 04.12.2012, 11:09 Posty: 92
Podziękował: 2
Pomógł: 3
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente Plus
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: Układ zawieszenia.
Krótka piłka... Niestety mam przekładnię KOYO. Poza tym mam nowe założone na auto: - łączniki stabilizatorów (Lemforder) - gumy stabilizatora (VAG - oryginał) - drążki i końcówki drążków (Lemforder) - sworznie wahacza (VAG - oryginał) - tylne tuleje wahacza (VAG - oryginał) - odboje (nie wiem nawet jakie - tył) - zbieżność Dobra inwestycja - trochę to kosztowało? W sensie marek części zamiennych? Co w Fabii jest jeszcze elementów gumowych w zawiasie z przodu? Ogólnie zawias zachowuje się jak nowy. Jadę po kocich łbach i... nie słyszę nic, prócz psykania amortyzatorów. Na budę nie są przenoszone żadne wibracje czy większe drgania. A wcześniej, choć nic nie stukało, to budą trzęsło jak cholera, na podłodze czuć było wibracje jadąc nawet idealnie gładką drogą. No i nie ma tego wkurzającego skrzypienia. Zawias jest mega sprężysty i jakość prowadzenia auta baaaardzo się poprawiła. Polecam dbanie o zawieszenie. Nie spodziewałem się aż tak dużej różnicy, zwłaszcza, że moja Fabka rocznikowo ma już 9 lat i tylko 85 tys. przebiegu.
|
08.01.2014, 15:01 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|