Teraz jest 21.09.2024, 18:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Układ zawieszenia. 
Autor Wiadomość
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2120
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Układ zawieszenia.
Zbierzność owszem ale po zmianie konćówek drążków lub samych drążków. Geometria to tylko w przypadku zmiany belki tył lub jak demontujesz belkę przednią z wahaczami.... Samą belką można powalczyć dość sporo....

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


07.12.2013, 06:55
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Układ zawieszenia.
Kamilo89 napisał(a):
mss napisał(a):
No widzisz, a ja na przyrządach geometrie ustawiałem na owych srubkach

Jedyne co tam można ustawiać to chyba kąt nachylenia koła (pion kolumny mcPhersona), ale na pewno nie zbieżności w sensie prawo lewo, bo to na końcówkach drążków.

Nie odróżniasz geometrii od zbieżności prawda?

_________________
1.8T 301HP


08.12.2013, 09:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Układ zawieszenia.
Kamilo89 napisał(a):
mss napisał(a):
No widzisz, a ja na przyrządach geometrie ustawiałem na owych srubkach

Jedyne co tam można ustawiać to chyba kąt nachylenia koła (pion kolumny mcPhersona), ale na pewno nie zbieżności w sensie prawo lewo, bo to na końcówkach drążków.
Spasowanie tych elementów jest stosunkowo precyzyjne(patrząc na gabaryty i same elementy), równie dobrze można by kręcić na śrubach u góry kolumny.
Wymieniłem sworzeń nie pamiętam już nawet kiedy i autko śmiga idealnie, to nie jest jakiś bardzo precyzyjny mechanizm więc nie widzę potrzeby. To tak jak z wymianą tylnej belki, aso zaleca kontrolę geometrii, ale gdzie tam jest coś do regulacji, no wie Pan producent zaleca? Teoretycznie mogę popuścić tuleje i walnąć młotkiem mm w lewo prawo, ale czy to regulacja?

Zgadzam się z tobą. Lecz ja bym dołożył jeszcze coś. Zbierzność nalerzało by sprawdzić też po wymianie przednich amorków. Ja miałem taką sytuację że po wymiania amorów miałem do "D" zbieżność. I to dużo. Nie wiem jakim cudem ale tak miałem.

A więc po wymianie drążków, końcówek drążków oraz amorów (sprężyn też się tyczy) sprawdzamy zbieżność. Z resztą sobie darujmy kontrole zbieżności


08.12.2013, 11:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Układ zawieszenia.
Często lipna zbieżność nie objawi sie w prowadzeniu, a bedzie widoczna na oponach

_________________
1.8T 301HP


08.12.2013, 23:20
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.12.2012, 11:09
Posty: 92
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente Plus
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Układ zawieszenia.
Jak poznać, którą przekładnię kierowniczą ma się w aucie? TRW czy KOYO? Mam do zrobienia drążki i końcówki drążków. ;) I są 2 rodzaje drążków. Jedne pasują do TRW a inne do KOYO.


11.12.2013, 10:29
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Układ zawieszenia.
SNAFU, na osłonie gumowej drążka kierowniczego masz to napisane.
Zobacz w poradniku:
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Fabia/52

A ja mam pytanie czy jeśli pompę wspomagania mam TRW to przekładnię też mam TRW?
Obrazek

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


11.12.2013, 12:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.12.2012, 11:09
Posty: 92
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente Plus
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Układ zawieszenia.
Dzięki!! ;)


12.12.2013, 09:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04
Lokalizacja: Ruda Slaska
Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
Post Re: Układ zawieszenia.
Cytuj:
A ja mam pytanie czy jeśli pompę wspomagania mam TRW to przekładnię też mam TRW?
inaczej byc nie moze, TRW nie podejdzie do KOYO i na odwrot... imo lepiej trafic nie mogles bo nowe pompy TRW kosztuja grosze czego nie mozna powiedziec o regenerowanych KOYO :/


Niżej podpisany użytkownik dziękuje czp za ten post:
koleś
12.12.2013, 09:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: Układ zawieszenia.
Widać po pompie. TRW ma zbiornik przykrecany opaska slimakowa, a koyo na 4 śrubki.

_________________
1.8T 301HP


12.12.2013, 23:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Posty: 856
Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: Układ zawieszenia.
mss napisał(a):
Kamilo89 napisał(a):
mss napisał(a):
No widzisz, a ja na przyrządach geometrie ustawiałem na owych srubkach

Jedyne co tam można ustawiać to chyba kąt nachylenia koła (pion kolumny mcPhersona), ale na pewno nie zbieżności w sensie prawo lewo, bo to na końcówkach drążków.

Nie odróżniasz geometrii od zbieżności prawda?

Wiesz zbytnio nigdy się nie zagłębiałem, ale zbieżnie ustawione koła to takie które nie są idealnie równolegle i się schodzą patrząc na koła z góry wygląda to tak (przód oznaczono ^, a oś i koła /-----\)
^
A
<----->
/--------\
<------>
B
przy czym dla zbieżnego ustawienia B=A+od milimetra do kilku w zależności od danych katalogowych. Odległości te mierzymy na wysokości osi pomiędzy obręczami
więc dalej uważam, że sworzniem mogę regulować kat nachylenia koła, ale na pewno nie zbieżność.
Koła mogę być też rozbieżnie ustawione \----/ wówczas B=A-te milimetry.
No i jak regulować geometrię tylnej belki? Bo z przodem można coś porobić, ale tył? Geometria to dla mnie ustawienie wszystkich kół pojazdu, np. sprawdzenie czy auto zostawia 2 ślady, czy np 3, albo 4. Spieprzona geometria - pokrzywione podłużnice walnięta tylna belka.


15.12.2013, 00:04
Zobacz profil GG Album osobisty
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Układ zawieszenia.
panowie sprawa jest. Potrzebuję moment dokręcenia śruby tylnej piasty/łożyska i jaki klucz do niej. Bawię się etechem starym i widzę mega rozbieżności. Znalazłem informację w POLO, że jest to 175Nm, później znalazłem przy fabii, że jest to 70Nm + 90 stopni i znalazłem też 70Nm + 30 stopni. Zawieszenia są te same wszędzie i nie wiem skąd te rozbieżności. Nie mam żadnego nowego programu żeby posprawdzać a mój iPlus nie pozwala mi za dużo ściągać. Dodatkowo jaki klucz do śruby. Wiem, że 12 kątny ale 36 czy 48 ? Bo wg etki jest 48, a wg googla 36

_________________
Obrazek


16.12.2013, 20:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Układ zawieszenia.
70 Nm plus 30 stopni. Klucz 30. Na bank!

Te dane mam z elsy, ale w forumowym manualu są takie same:
viewtopic.php?f=25&t=7965&hilit=%C5%82o%C5%BCyska

Różne są też szkoły w kwestii smarowania. Ja poszedłem za tą, która twierdzi, że do środka zintegrowanej piasty nic dodatkowo nie trzeba pakować.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.12.2013, 20:15
Zobacz profil WWW
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Układ zawieszenia.
no w moim nowym widziałem, że jakiegoś białego smaru jest pod dostatkiem i też nie dodam więcej. Jutro przerabiam kurnik na garaż (drzwi już prawie wykute), a w środe może zmienię łożysko i dam znać. Zrobię jak w manualku czyli 70Nm + 30 stopni. Najlepsze jest to, że jedno łożysko wiem, że huczy, ale nie wiem czy nie oba a tego bym nie chciał, bo jak się okazało jednak mam termostat do wymiany :( Dzięki za odp

_________________
Obrazek


16.12.2013, 21:51
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny

Dołączył(a): 28.08.2012, 20:19
Lokalizacja: SPS
Posty: 1542
Podziękował: 36
Pomógł: 110

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FDL - 5b.
Samochód: F1 AUA 2001 + corsa E 2017 B14XEL
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Układ zawieszenia.
łożysko gotowe. Chwilka roboty. Trudność w skali 1:10 daję 2 :) Tylko trzeba mieć klucz dynamometryczny (nabyłem w lombardzie za 50zł bardzo fajny niemiecki kraftwerk), nasadkę 12 kąt rozmiar 30mm (pożyczyłem od wujka) i dobry klucz + rura 1m długa do odkręcenia śruby. Na szczęscie tylko to jedno huczało i już spokój tylko słyszę teraz wiatr między uszczelkami :) Wykręciłem FAGa więc nie wiem czy to pierwszy montaż czy już było zmieniane. W starym pękły zaczepy te plastikowe i się przekrzywiło. Niestety po pierwszym razie było wciąż 60c w jezdzie i okazało się przy rozkręcaniu po raz kolejny, że krzywo króciec przykręciłem i źle gumka dolegała. Spowodowane jest to tym, że ktoś przekręcił śrubę w króćcu i zastąpił je 2 wkrętami. Dolałem koncentrat prestona (250ml mi się wylało) i już wszystko ok. Mierzyłem temperaturę od 4c zaczęło rosnąć do 104c po czym spadło do 82c. Wskazówka nie drgnęła przy tym wahcnięciu czyli wszystko jest ok. Rura dolna zaczęła się grzać dopiero gdy komp pokazał te 104c. Póki co pełen sukces.

_________________
Obrazek


22.12.2013, 01:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.12.2012, 11:09
Posty: 92
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Ambiente Plus
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Re: Układ zawieszenia.
Krótka piłka... Niestety mam przekładnię KOYO. :( Poza tym mam nowe założone na auto:
- łączniki stabilizatorów (Lemforder)
- gumy stabilizatora (VAG - oryginał)
- drążki i końcówki drążków (Lemforder)
- sworznie wahacza (VAG - oryginał)
- tylne tuleje wahacza (VAG - oryginał)
- odboje (nie wiem nawet jakie - tył)
- zbieżność

Dobra inwestycja - trochę to kosztowało? W sensie marek części zamiennych? Co w Fabii jest jeszcze elementów gumowych w zawiasie z przodu? Ogólnie zawias zachowuje się jak nowy. ;) Jadę po kocich łbach i... nie słyszę nic, prócz psykania amortyzatorów. Na budę nie są przenoszone żadne wibracje czy większe drgania. A wcześniej, choć nic nie stukało, to budą trzęsło jak cholera, na podłodze czuć było wibracje jadąc nawet idealnie gładką drogą. No i nie ma tego wkurzającego skrzypienia. Zawias jest mega sprężysty i jakość prowadzenia auta baaaardzo się poprawiła. Polecam dbanie o zawieszenie. Nie spodziewałem się aż tak dużej różnicy, zwłaszcza, że moja Fabka rocznikowo ma już 9 lat i tylko 85 tys. przebiegu.


08.01.2014, 15:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL