|
|
Teraz jest 28.06.2024, 15:58
|
Autor |
Wiadomość |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Mariusz, polecam ci odwiedzic forum Seat-Racing. Tuning silnika 1.4 nigdy nie bedzie tak efektywny jak TDI czy innego uturbionego ale tak jak pisalem, na 100% poprawi sie jego kultura pracy. Sam mysle czy nie wydac na jesieni 2000zl i zrobic u Chojnackiego tuningu w opcji GT - czyli lekki mod chipa i obrobka skrawanie glowicy (polerka + cos tam) i cos tam jeszcze robia. Moze nie bedzie to 100KM ale ledwo 83KM ale na 100% auto bedzie inaczej jezdzic :] zawieche i inne bajery mozna zrobic pozniej, mysle ze seria wszystko zniesie i bedzie w zupelnosci w sam raz :]
A spalanie i zywotnosc silnika sie nie zmieni dlatego mysle ze to jest taki tuning z koniecznosci poprawy osiagow auta by nie mial takich "dolow"
|
21.04.2006, 11:42 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
no kolego, byłem tam i nawet czytałem twoje posty w kwestii poduchy silnika . Niektórzy piszą, że zmiana dolotu już dawała efekty. Kilku pisało o gratach, które mieli właśnie od Świątka i opinie były różne. No zobaczymy. Na bank się tam wybiorę. W przyszłym tygodniu czeka mnie przegląd po 2 latach (bo kilometrów to mam ledwo 19tysi) a dzisiaj zdarli ze mnie ubezpieczenie więc ubyło w portfelu. Ale co tam, przynajmniej zhamować wypada, żeby tak bez wykresu do ludzi nie wychodzić .
|
21.04.2006, 12:11 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Ja chyba z przyplywu gotowki zhamuje swoje auto :] a pozniej bede rozmawial nad tiuningiem )
|
21.04.2006, 13:44 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
darecki napisał(a): Ja chyba z przyplywu gotowki zhamuje swoje auto :] a pozniej bede rozmawial nad tiuningiem )
To kiedy robimy grupowe hamowanie;)
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
21.04.2006, 14:15 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Yarek napisał(a): Mr T. napisał(a): Hmmm, mam prośbę - jeśli masz tylko taką uwagę, to zachowaj ją dla siebie... Modyfikacja którą opisałeś, kosztuje ponad 6zł i da Ci (jak dobrze pójdzie) 15KM. Auto w dalszym ciągu nie będzie jeździć, za to zrobi się głośniejsze, mniej ekonomiczne itd. Za tą samą kwotę mógłbyś wymienić silnik na np. 1.8T lub 130PD (wliczając sprzedaż starego silnika) - chyba nie muszę Ci tłumaczyć jakie to da efekty. Teraz rozumiesz moją uwagę?
Hmm... dobrze Kol. prawi w związku z tym mam kilka pytań o ile się Kolega orientuje. Przy swapie z czeskiej wersji silnika 1.4 60 konnej na 1.8T 20V półosie podejdą/przeżyją eksperyment ? W sumie teraz się przemieszczam tym dziwnym wynalazkiem 1.4 T i w przyszlym miesiacu moooze w koncu pojade to g.... wystroic bo : wtryski 330 ccm juz leza u mnie na polce, smt6 jest, map 2 barowy jest, pompa paliwa 255 lph walbro jest , n75 jest tylko braklo kasy na fachowca Z nastepnej wyplaty
Ale wracajac do 1.8T teoretyzujac - na jakie jeszcze problemy można natrafić przy takim swapie ? Poduchy podejdą ?
Pozdrawiam - Dudi
|
21.04.2006, 20:01 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Dudi napisał(a): Ale wracajac do 1.8T teoretyzujac - na jakie jeszcze problemy można natrafić przy takim swapie ? Poduchy podejdą ?
Pozdrawiam - Dudi
Jeśli w ibizce montowane są silniki 1,8T 150 i 180KM seryjnie to z dopasowaniem i znalezieniem części chyba nie będzie problemu.
|
21.04.2006, 20:22 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
McsEb napisał(a): Dudi napisał(a): Ale wracajac do 1.8T teoretyzujac - na jakie jeszcze problemy można natrafić przy takim swapie ? Poduchy podejdą ?
Pozdrawiam - Dudi Jeśli w ibizce montowane są silniki 1,8T 150 i 180KM seryjnie to z dopasowaniem i znalezieniem części chyba nie będzie problemu.
Ibiza to Ibiza a Fabia i do tego z czeskimi "wnetrznościami" to co innego... może być inna choć znając troszkę politykę VW powinno wiele rzeczy pasować
|
22.04.2006, 07:25 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
ale robiac SWAP to musisz sie liczyc ze cale przednie zawieszenie, przeguby, komputer, elektryka, pompa paliwa, bak - co bys mog przeleciec 500km, hamulce itd.. ida do wymiany!!! Poduchy rowniez, przeciez kazda poducha jest liczona pod konkretny silnik!!!
McsEb podaje przyklad ze w ibi sa montowane te silniki, dlatego z dopasowaniem elementow z ibi do fabii to juz tylko roboczogdzina :]
Ibi i fabia pozatym maja te same czesci, przynajmniej Etka tak pokazuje.
|
22.04.2006, 13:04 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
darecki napisał(a): ale robiac SWAP to musisz sie liczyc ze cale przednie zawieszenie, przeguby, komputer, elektryka, pompa paliwa, bak - co bys mog przeleciec 500km, hamulce itd.. ida do wymiany!!! Poduchy rowniez, przeciez kazda poducha jest liczona pod konkretny silnik!!! McsEb podaje przyklad ze w ibi sa montowane te silniki, dlatego z dopasowaniem elementow z ibi do fabii to juz tylko roboczogdzina :] Ibi i fabia pozatym maja te same czesci, przynajmniej Etka tak pokazuje.
Niekoniecznie - Kolega robił już taki swap ? Na poduchy jeśli podejdą gabarytowo i silnik oraz skrzynia są podparte w tych samych lub podobnych miejscach - da sie przerobić - utwardzić. Bak - a po co ? Teraz mi pali 12 litrow na 100-ke i co ? Nie mieszkam na pustyni abym musiał szukać stacji benzynowej Pompa paliwa... mam Walbro - wystarczy az nadto nawet do ostro dłubniętego 1.8T Przednie zawieszenie ? A po co ? Moje Koni ze springami Vogtlanda udźwignie nowe serce
Komputer i elektryka-przeciez jak bede kupował serducho ze skrzynia to wiadomo, ze z calym osprzetem-to chyba oczywiste. Skoro Kolega mówi , że w Etce są te same części to decyzja o swapie u mnie już praktycznie zapadła tylko co z półosiami ?
Dzięki za wskazówki
|
22.04.2006, 14:14 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Dudi napisał(a): tylko co z półosiami ? ja bym sie nie zastanawial czy wejda czy nie tylko wsadzil ori od 1.8 T :] a jezeli sa szersze to dostosowal je do fabii. Ja nie robic nigdy SWAP, ale domyslam sie co nalezy zrobic w aucie seryjnym by moc wsadzic tam cos wiekszego. Dudi napisał(a): Teraz mi pali 12 litrow na 100-ke i co ups moze i nie pustynia ale ja nie chcialbym co 200km tankowac baku bo mi paliwo wyparowalo jak zaczalem cisnac :]
a sedan ma akurat bagaznik na wiekszy bak
pozatym niezle zdlubales juz auto :] pogratulowac dobrego wyboru... na zapas
|
22.04.2006, 14:38 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Dudi napisał(a): tylko co z półosiami ?
Ibi i fabia mają identyczne zawieszenie, mocowanie poduch jest takie samo, półosie na pewno bedą pasowac tez od ibizy bo rozstaw kół taki sam i piasty te same.
|
22.04.2006, 15:16 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Dudi napisał(a): Hmm... dobrze Kol. prawi w związku z tym mam kilka pytań o ile się Kolega orientuje. Przy swapie z czeskiej wersji silnika 1.4 60 konnej na 1.8T 20V półosie podejdą/przeżyją eksperyment ? W sumie teraz się przemieszczam tym dziwnym wynalazkiem 1.4 T i w przyszlym miesiacu moooze w koncu pojade to g.... wystroic bo : wtryski 330 ccm juz leza u mnie na polce, smt6 jest, map 2 barowy jest, pompa paliwa 255 lph walbro jest , n75 jest tylko braklo kasy na fachowca Z nastepnej wyplaty Ale wracajac do 1.8T teoretyzujac - na jakie jeszcze problemy można natrafić przy takim swapie ? Poduchy podejdą ? Pozdrawiam - Dudi
Niestety nie znam szczegółów takiego swapa, więc nie będę Cię wprowadzał w błąd moimi gdybaniami
Podejrzewam jednak, że nie będzie to zbyt trudne - tak jak napisał McSeb, 1.8T było montowane w Ibizie i Polo, więc imho nie będzie problemów.
_________________ . Jarek
|
22.04.2006, 15:34 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ok. Dzięki Koledzy za pomoc Teraz pytanie z innej beczki... Który silnik 1.8T wybrać ? Z poniższych ? W sumie lista jest niepełna ale i tak tyle tego jest :/
AUDI
A3:
AGU 159 KM 96-03
AJQ 180 KM 99-03
APP 180 KM 99-03
AQA 150 KM 98-03
ARX 150 KM 00-03
ARY 180 KM 00-03
ARZ 150 KM 99-03
AUM 150 KM 00-03
AUQ 180 KM 00-03
A4:
AEB 150 KM 95-01
AJL 180 KM 97-01
ANB 150 KM 99-01
APU 150 KM 98-01
AWT 150 KM 01
AVJ 150 KM 01-04
A6:
AEB 150 KM 97-04
AJL 150 KM 97-04
ANB 150 KM 99-04
APU 150 KM 98-04
AWT 150 KM 00-04
TT:
AJQ 180 KM 98-04
APP 180 KM 99-04
APX 225 KM 99-04
ARY 180 KM 00-04
AUQ 180 KM 00-04
BAM 225 KM 00-04
S3:
AMK 209 KM 00-03
APY 209 KM 99-03
SEAT
IBIZA / CORDOBA:
AQX 156 KM 99-02
AYP 156 KM 99-02
LEON:
AJQ 180 KM 99-00
APP 180 KM 99-04
ARY 180 KM 01-04
AUQ 180 KM 01-04
TOLEDO:
APT 150 KM 01-04
ALHAMBRA:
AJH 150 KM 97-00
AWC 150 KM 00-04
SKODA
OCTAVIA:
AGU 150 KM 98-04
ARX 150 KM 00-04
ARZ 150 KM 99-00
AUM 150 KM 00-04
OCTAVIA RS:
AUQ 180 KM 00-04
SUPERB:
AWT 150 KM 02-04
VOLKSWAGEN
NEW BEETLE:
AVC 150 KM 99-04
AWU 150 KM 00-04
GOLF 4 / BORA
AGU 150 KM 97-04
AQA 150 KM 98-04
ARZ 150 KM 99-04
AUM 150 KM 00-04
AUQ 180 KM 01-04
PASSAT:
AEB 150 KM 96-00
ANB 150 KM 99-00
APU 150 KM 99-00
AWT 150 KM 01-04
SHARAN:
AJH 150 KM 97-00
AWC 150 KM 00-04
Słyszałem/czytałem na innych forach , że najlepiej byłoby podobno znaleść silniczek AGU od VW - bardziej podatny na mody, mniej elektroniki przeszkadzającej w tuningu etc. ?
|
22.04.2006, 15:45 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Dudi napisał(a): Ok. Dzięki Koledzy za pomoc Teraz pytanie z innej beczki... Który silnik 1.8T wybrać ? Z poniższych ? W sumie lista jest niepełna ale i tak tyle tego jest :/
Na początek możesz sobie darować wszystkie wzdłużne
_________________ . Jarek
|
22.04.2006, 16:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Yarek napisał(a): Dudi napisał(a): Ok. Dzięki Koledzy za pomoc Teraz pytanie z innej beczki... Który silnik 1.8T wybrać ? Z poniższych ? W sumie lista jest niepełna ale i tak tyle tego jest :/ Na początek możesz sobie darować wszystkie wzdłużne
Czyli zostają ? Z powyższej listy ?
|
22.04.2006, 16:33 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|