|
|
Teraz jest 20.09.2024, 13:30
|
[F1/F2] Wymiana rozrządu - Temat zbiorczy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Szukałem na forum opisu w formie porady, dotyczącego wymiany łańcucha rozrządu w Fabii I 1,4 8V ( AZE , AME , AQW). Jest trochę wiadomości na ten temat ale są one mocno rozrzucone po kilku wątkach, niedokładne i nie zawierają wszystkich czynności od A do Z, dlatego postanowiłem założyć osobny wątek aby inni użytkownicy nie mieli podobnego problemu . Szykuję się w sobotę do wymiany rozrządu w swojej fabii , która jest od nowości w rodzinie i ma obecnie 160 kkm nalotu. ( łańcuch nie był nigdy zmieniany ) . Wymieniałem samodzielnie uszczelkę pod głowicą , więc warsztat i umiejętności posiadam. Proszę o pomoc w uzupełnieniu czynności któe należy wykonać podczas wymiany rozrządu w Fabii. Wiec tak: - zdejmuję koło z prawej strony i nadkole. - odkręcam alternator ( ?) - podwieszam silnik ( mam specjalny przyrząd do tego - w/g wzoru z serwisu skody. ) - odkręcam mocowania łączące głowicę z prawą poduszką silnika oraz pompą wody. Czy coś jeszcze muszę odkręcić aby opuścić silnik na tyle aby podłużnica nie przeszkadzała mi w odkręceniu nakrętki koła pasowego wału ? - spuszczam olej - opuszczam silnik - Odkręcam miskę olejową - blokuję wał i odkręcam koło pasowe wału.Klucz 32 - odkręcam smok oleju - Zdejmuję pokrywę rozrządu - blokuję wał wkrętakiem przed przesunięciem wzdłużnym. - zdejmuję rozrząd i zakładam nowy ( w/g wskazówek z cedrycha) - zakładam simmering wału. - montuję pokrywę rozrządu + smok oleju - przykręcam koło pasowe wału. - zakładam na silikon miskę oleju. - mocuję silnik do prawej poduszki - montuję alternator i pasek - koło i nadkole. - nowy olej i filtr.
Czy coś ISTOTNEGO pominąłem ? Pytam , bo nie chciałbym wyważać otwartych drzwi oraz nie chciałbym być czymś zaskoczonym i latać w sobotę za jakimiś kluczami itp , itd. Czy da się na tyle opuścić silnik , żeby swobodnie podejść kluczem nasadowym aby odkręcić nakrętkę koła pasowego wału ? Czy trzeba sie gimnastykować jakimiś specjalnymi kkluczami ? Jest tam podłużnica więc widzę mały problem.
Dzięki za wszelkie sugestie szczególnie od osób które same już to robiły w swojej Fabii. W zamian , podczas wymiany będę robił zdjęcia , tak aby po skończonej robocie zrobić na forum coś na wzór foto porady wraz z opisami.
_________________
|
24.04.2013, 09:27 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Witam Alternatora nie odkręcasz tylko zdejmujesz pasek. Musisz odkręcić przewód wody biegnący pod miską olejową. Kup silikon Dirko szary jest do samochodów vag. Wał można zablokować wkręcając śrubę M6 zaostrzoną ok 60 st w miejsce śruby mocującej czujnik obrotów. Pamiętaj że między znakami na kołach rozrządu musi być 12 sworzni łańcucha. Nie blokuj wału podkładając coś pod przeciwciężar bo możesz złamać ramę łożysk wału. Marek
|
25.04.2013, 13:25 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Dzięki za rady i sugestie. Altek nie oprze mi się o chłodnicę przy opuszczaniu silnika ? Trochę mnie zmartwiłeś tym ,że nie można blokować wału poprzez podłożenie klocka między karter a wał. Czytałem gdzieś opis wymiany rozrządu przy felicji i tam sugerowano blokowanie wału w ten sposób. Myślałem aby klocek włożyć tak aby minąć tą właśnie ramę. Nie jestem przekonany , aby śruba M6 wkręcona w miejsce czujnika położenia wału wytrzymała i jej nie ścięło przy próbie odkręcenia nakrętki koła pasowego. Odkręcałeś w ten sposób u siebie ?
_________________
|
25.04.2013, 14:51 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54 Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
|
Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Witam Tak zablokowałem wał.tak jest w książce sam naprawiam. Jak zdejmiesz miskę olejową to wszystko będzie jasne. U mnie nie ma klimy i alternator o nic się nie opierał . Rób z myśleniem to będzie OK Powodzenia.
|
25.04.2013, 17:48 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
O jakiej twardości śrubę zastosowałeś ? 8.8 wystarczy czy może 10.08 ? Nic o tym nie pisze w książce.
_________________
|
26.04.2013, 06:57 |
|
|
Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46 Lokalizacja: CWA Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21
Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Cytuj: 8.8 wystarczy czy może 10.08 ? Raczej 10,9 Ja zawsze starałem wkręcać śrubę twardości 10,9 lub wyższa tam gdzie wysoka temperatura. 8,8 wsadzałem tam gdzie nie występuje wysoka temperatura i nie miałem tego 10,9.
|
26.04.2013, 10:34 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Tak , miałem na myśli 10.9
_________________
|
26.04.2013, 11:31 |
|
|
Dołączył(a): 04.10.2011, 18:06 Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Hej. Potrzebuje pomocy przy wyborze rozrządu do fabii 1.4 16v 2004r. Napiszcie co jest dobre i sprawdzone. Duże koszta tej interwencji powodują to ze nie chciałbym zaliczyć wpadki. Interesuje mnie cały komplet razem z pompą. Jak ktoś ma sprawdzony warsztat w Łodzi to też poproszę o namiary. Pozdrawiam.
|
19.05.2013, 08:02 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: WYMIANA ROZRZĄDU
G-P, było 99 razy, czytaj temat.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
20.05.2013, 04:59 |
|
|
Dołączył(a): 04.10.2011, 18:06 Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Hejka. Poproszę o jakieś namiary na mechanika w Łodzi, żeby się uporał z tym tematem. Napiszcie tez proszę jakie koszta tej wymiany. Orientowałem się trochę to ceny od 300 do 450 zł. Możliwe to jest? Pzdr.
|
26.05.2013, 18:18 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2010, 13:11 Lokalizacja: KRA Posty: 339
Podziękował: 0
Pomógł: 16
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: WYMIANA ROZRZĄDU
G_P napisał(a): Hejka. Poproszę o jakieś namiary na mechanika w Łodzi, żeby się uporał z tym tematem. Napiszcie tez proszę jakie koszta tej wymiany. Orientowałem się trochę to ceny od 300 do 450 zł. Możliwe to jest? Pzdr. Tutaj masz listę polecanych mechaników z Twojego województwa: viewtopic.php?f=30&t=6840&start=15A co do kosztów to: weuek napisał(a): G-P, było 99 razy, czytaj temat.
_________________ http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=27&t=13926 <-- MOJA FABIA
|
28.05.2013, 22:27 |
|
|
Dołączył(a): 27.05.2013, 10:09 Posty: 114
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Tak czytam o wymianie rozrządu i zastanawiam się grubo, dlaczego niektórzy noszą się z zamiarem jego wymiany przy 50-70tys. Przecież książka serwisowa pisze, że taki manewr robi się po 90 tys, no chyba, że wcześniej coś zaczyna "walić" - bo tego nikt nie przewidzi. Mój rozrząd był wymieniany przy 134 tys, po wyjęciu okazało się, że spokojnie z 30-40 tys jeszcze by śmignął. Ale wymieniłem, teraz spokojnie do 220 tys dojeździ.
|
29.05.2013, 09:14 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Bo takie oceny ile tysięcy jeszcze paski "pociągną" to można o kant odwłoku rozbić (to nie wali, tylko się znienacka urywa). Dlatego.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
29.05.2013, 22:03 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: Odp: WYMIANA ROZRZĄDU
Nawet w instrukcji serwisowej jest informacja iż co 4lata lub 90 tyś. Zaoszczędzisz na wymianie a wydasz na sprzątanie bajzlu. Jak kto woli tak robi.
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
_________________ PerfectService by DGW Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
|
29.05.2013, 22:16 |
|
|
Dołączył(a): 31.05.2013, 11:43 Lokalizacja: Gdańsk Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AMF-1.4 TDI 75KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 1999
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Ja bym się raczej nie pchała do samodzielnej wymiany, moze dlatego że kobietą jestem a mężczyźni o wiele lepiej się na tym zanja:)
_________________ Uważaj! Bądź bezpieczny na drodze istotna sprawa.
|
31.05.2013, 11:47 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|