Teraz jest 20.09.2024, 13:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona
[F1/F2] Wymiana rozrządu - Temat zbiorczy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Szukałem na forum opisu w formie porady, dotyczącego wymiany łańcucha rozrządu w Fabii I 1,4 8V ( AZE , AME , AQW).
Jest trochę wiadomości na ten temat ale są one mocno rozrzucone po kilku wątkach, niedokładne i nie zawierają wszystkich czynności od A do Z, dlatego postanowiłem założyć osobny wątek aby inni użytkownicy nie mieli podobnego problemu .
Szykuję się w sobotę do wymiany rozrządu w swojej fabii , która jest od nowości w rodzinie i ma obecnie 160 kkm nalotu. ( łańcuch nie był nigdy zmieniany ) .
Wymieniałem samodzielnie uszczelkę pod głowicą , więc warsztat i umiejętności posiadam.
Proszę o pomoc w uzupełnieniu czynności któe należy wykonać podczas wymiany rozrządu w Fabii.
Wiec tak:
- zdejmuję koło z prawej strony i nadkole.
- odkręcam alternator ( ?)
- podwieszam silnik ( mam specjalny przyrząd do tego - w/g wzoru z serwisu skody. )
- odkręcam mocowania łączące głowicę z prawą poduszką silnika oraz pompą wody. Czy coś jeszcze muszę odkręcić aby opuścić silnik na tyle aby podłużnica nie przeszkadzała mi w odkręceniu nakrętki koła pasowego wału ?
- spuszczam olej
- opuszczam silnik
- Odkręcam miskę olejową
- blokuję wał i odkręcam koło pasowe wału.Klucz 32
- odkręcam smok oleju
- Zdejmuję pokrywę rozrządu
- blokuję wał wkrętakiem przed przesunięciem wzdłużnym.
- zdejmuję rozrząd i zakładam nowy ( w/g wskazówek z cedrycha)
- zakładam simmering wału.
- montuję pokrywę rozrządu + smok oleju
- przykręcam koło pasowe wału.
- zakładam na silikon miskę oleju.
- mocuję silnik do prawej poduszki
- montuję alternator i pasek
- koło i nadkole.
- nowy olej i filtr.

Czy coś ISTOTNEGO pominąłem ?
Pytam , bo nie chciałbym wyważać otwartych drzwi oraz nie chciałbym być czymś zaskoczonym i latać w sobotę za jakimiś kluczami itp , itd.
Czy da się na tyle opuścić silnik , żeby swobodnie podejść kluczem nasadowym aby odkręcić nakrętkę koła pasowego wału ? Czy trzeba sie gimnastykować jakimiś specjalnymi kkluczami ? Jest tam podłużnica więc widzę mały problem.

Dzięki za wszelkie sugestie szczególnie od osób które same już to robiły w swojej Fabii.
W zamian , podczas wymiany będę robił zdjęcia , tak aby po skończonej robocie zrobić na forum coś na wzór foto porady wraz z opisami.

_________________
Obrazek


24.04.2013, 09:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Witam
Alternatora nie odkręcasz tylko zdejmujesz pasek.
Musisz odkręcić przewód wody biegnący pod miską olejową.
Kup silikon Dirko szary jest do samochodów vag.
Wał można zablokować wkręcając śrubę M6 zaostrzoną ok 60 st w miejsce śruby mocującej czujnik obrotów.
Pamiętaj że między znakami na kołach rozrządu musi być 12 sworzni łańcucha.
Nie blokuj wału podkładając coś pod przeciwciężar bo możesz złamać ramę łożysk wału.
Marek


25.04.2013, 13:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Dzięki za rady i sugestie. :)
Altek nie oprze mi się o chłodnicę przy opuszczaniu silnika ?
Trochę mnie zmartwiłeś tym ,że nie można blokować wału poprzez podłożenie klocka między karter a wał. Czytałem gdzieś opis wymiany rozrządu przy felicji i tam sugerowano blokowanie wału w ten sposób. Myślałem aby klocek włożyć tak aby minąć tą właśnie ramę.
Nie jestem przekonany , aby śruba M6 wkręcona w miejsce czujnika położenia wału wytrzymała i jej nie ścięło przy próbie odkręcenia nakrętki koła pasowego. Odkręcałeś w ten sposób u siebie ?

_________________
Obrazek


25.04.2013, 14:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.04.2011, 22:54
Posty: 193
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2002
Województwo: łódzkie
Post Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Witam
Tak zablokowałem wał.tak jest w książce sam naprawiam.
Jak zdejmiesz miskę olejową to wszystko będzie jasne.
U mnie nie ma klimy i alternator o nic się nie opierał .
Rób z myśleniem to będzie OK
Powodzenia.


25.04.2013, 17:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
O jakiej twardości śrubę zastosowałeś ?
8.8 wystarczy czy może 10.08 ?
Nic o tym nie pisze w książce.

_________________
Obrazek


26.04.2013, 06:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Cytuj:
8.8 wystarczy czy może 10.08 ?

Raczej 10,9 ;)

Ja zawsze starałem wkręcać śrubę twardości 10,9 lub wyższa tam gdzie wysoka temperatura. 8,8 wsadzałem tam gdzie nie występuje wysoka temperatura i nie miałem tego 10,9.


26.04.2013, 10:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Fabia I 1,4 MPI - wymiana rozrzadu krok po kroku
Tak , miałem na myśli 10.9 :oops:

_________________
Obrazek


26.04.2013, 11:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 04.10.2011, 18:06
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Hej. Potrzebuje pomocy przy wyborze rozrządu do fabii 1.4 16v 2004r. Napiszcie co jest dobre i sprawdzone. Duże koszta tej interwencji powodują to ze nie chciałbym zaliczyć wpadki. Interesuje mnie cały komplet razem z pompą. Jak ktoś ma sprawdzony warsztat w Łodzi to też poproszę o namiary. Pozdrawiam.


19.05.2013, 08:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
G-P, było 99 razy, czytaj temat.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


20.05.2013, 04:59
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 04.10.2011, 18:06
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Hejka. Poproszę o jakieś namiary na mechanika w Łodzi, żeby się uporał z tym tematem. Napiszcie tez proszę jakie koszta tej wymiany. Orientowałem się trochę to ceny od 300 do 450 zł. Możliwe to jest? Pzdr.


26.05.2013, 18:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.10.2010, 13:11
Lokalizacja: KRA
Posty: 339
Podziękował: 0
Pomógł: 16

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
G_P napisał(a):
Hejka. Poproszę o jakieś namiary na mechanika w Łodzi, żeby się uporał z tym tematem. Napiszcie tez proszę jakie koszta tej wymiany. Orientowałem się trochę to ceny od 300 do 450 zł. Możliwe to jest? Pzdr.


Tutaj masz listę polecanych mechaników z Twojego województwa:

viewtopic.php?f=30&t=6840&start=15

A co do kosztów to:
weuek napisał(a):
G-P, było 99 razy, czytaj temat.

_________________
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=27&t=13926 <-- MOJA FABIA


28.05.2013, 22:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.05.2013, 10:09
Posty: 114
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Tak czytam o wymianie rozrządu i zastanawiam się grubo, dlaczego niektórzy noszą się z zamiarem jego wymiany przy 50-70tys.
Przecież książka serwisowa pisze, że taki manewr robi się po 90 tys, no chyba, że wcześniej coś zaczyna "walić" - bo tego nikt nie przewidzi.
Mój rozrząd był wymieniany przy 134 tys, po wyjęciu okazało się, że spokojnie z 30-40 tys jeszcze by śmignął. Ale wymieniłem, teraz spokojnie do 220 tys dojeździ.


29.05.2013, 09:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Bo takie oceny ile tysięcy jeszcze paski "pociągną" to można o kant odwłoku rozbić (to nie wali, tylko się znienacka urywa). Dlatego.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


29.05.2013, 22:03
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1883
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: WYMIANA ROZRZĄDU
Nawet w instrukcji serwisowej jest informacja iż co 4lata lub 90 tyś. Zaoszczędzisz na wymianie a wydasz na sprzątanie bajzlu. Jak kto woli tak robi.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


29.05.2013, 22:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 31.05.2013, 11:43
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AMF-1.4 TDI 75KM
Skrzynia: EMH - 5b.
Rok prod.: 1999
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Ja bym się raczej nie pchała do samodzielnej wymiany, moze dlatego że kobietą jestem a mężczyźni o wiele lepiej się na tym zanja:)

_________________
Uważaj! Bądź bezpieczny na drodze istotna sprawa.


31.05.2013, 11:47
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL