Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
[F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
Zauważyłem wyciek ze skrzyni biegów w miejscu gdzie wchodzi prawa półoś napędowa. Czy ktoś to rozbierał? Czy potrzeba demontować zawiesznie czy też element do którego przykręcany jest przegub wewnętrzny da się wyciągnąć bez tego? Jaki tam jest uszczelniacz i czy da się go wymienić oraz jaka tam jest nakrętka, czy taka sama jak na półosi?
|
13.04.2008, 13:24 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
osobiscie wtym modelu nie wymieniłem ale z tego co mi wiadomo to nalezy znać jaki jet nr skrzyni biegów W niektórych skrzyniac to ta flansz jest wciśnięta tylko do skrzyni na pierścień zabezpieczający:)
_________________ )
|
14.04.2008, 12:55 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2008, 21:29 Lokalizacja: Ruda Śląska-Halemba Posty: 75
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan Classic +
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Powiem krótko jeżeli po odkręceniu przegubu we flanszy nie będzie gumowej zatyczki to nie ma problemu, jeżeli jest to już ta operacja nie będzie taka prosta ponieważ flansza ta
jest przykręcana a żeby było zabawniej to pod tą flanszą jest dość spora sprężyna.
Zalecam ostrożność w czasie demontażu i spokuj ducha w czasie montażu.
|
15.04.2008, 23:18 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam skrzynię typu GSB czyli MQ 200 - 02 T z silnikiem 1,2 47 KW. Pomocy bo nie wiem czy się samemu zabierać za to czy sobie odpuścić i komuś dać zarobić.
|
24.04.2008, 19:55 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5409
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
Ten temat będzie chyba odpowiedni do mojego problemu. Zauważyłem, że coś wycieka z półosi (chyba) po stronie pasażera, w miejscu gdzie wchodzi do piasty. Może mi któryś z Was napisac co się dzieje i co powinienem z tym zrobić?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
22.04.2013, 10:07 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
Pęknięta osłona gumowa przegubu. Ubytek smaru. Wymienić osłonę przegubu.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje Angel za ten post:
koleś
|
22.04.2013, 11:18 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
Angel napisał(a): Pęknięta osłona gumowa przegubu. Ubytek smaru. Wymienić osłonę przegubu. I to szybko.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje Mat za ten post:
koleś
|
22.04.2013, 13:18 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
No brawo koleś. Widzę, że odgrzebałeś mój stary temat nie zakładając nowego tematu. Ja nie zrobiłem nic z moim wyciekiem i tak jeżdżę do dzisiaj. Od czasu do czasu sprawdzam jedynie olej w skrzyni i nie zaobserwowałem znacznego ubytku więc daje sobie na razie spokój. A to co pokazujesz to też uważam jak koledzy, że trzeba to zrobić. PS przedtem byłem pitt45 ale zapomniałem hasła i obecnie jest pitt47. Pzdr.
_________________ pitt47
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje pitt47 za ten post:
koleś
|
22.04.2013, 19:06 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5409
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
Dziękuję za informacje. Dzwoniłem i koszt usługi to około 50-60 zł. + koszt osłony. Niestety terminy dopiero po długim weekendzie.
Dam radę sam? Nie zepsuję tego bardziej?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
23.04.2013, 08:50 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
Powinieneś dać radę sam. 1. Odkręcasz koło. 2.Luzujesz nakrętkę piasty 3. Odkręcasz końcówkę wachacza i drążek kierownicz. 4. Demontujesz zacisk hamulcowy. 5. Odkręcasz i wyjmujesz na dole amortyzator. 6. Odkręcasz nakrętkę piasty.Teraz powinno wszystko wyjść. (Czasami trzeba się nagimnastykować aby wysunąć przegub z piasty). 7. Usuwasz opaski, dla wygody rozcinasz starą osłonę lub zsuwasz. 8. Zbijasz przegub. 9. Nakładasz nową osłonę i składasz w odwrotnej kolejności O ile czegoś nie pomyliłem jak coś to niech mnie ktoś poprawi. Robiłem to już dwa razy. Czas operacyjny ok. 1,5 godz. z przerwą na
_________________ GrzegorzT
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje Robol za ten post:
koleś
|
23.04.2013, 18:48 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5409
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
Opis fajny ale raczej sobie odpuszczę. Chciałem to robić tylko ze względu na czas bo jak pisałem, terminy w warsztatach dopiero po długim weekendzie. Jak ktoś inny chce się męczyć za 50 zł to ja wolę sobie poleżeć. Pamiętam, że z punktem 5 mieliśmy z Irkiem kiedyś spore kłopoty.
Co do punktu 6 - nakrętkę muszę mieć nową?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
24.04.2013, 06:43 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
Tak. Musi być nowa. Pkt. 6 można spróbować pominąć i tak manipulować zwrotnicą, aż przegub wyjdzie z piasty, tylko trochę trzeba się nagimnastykować, a i tak nie zawsze wyjdzie i może okazać się konieczne wyjęcie. Na to też mam patent. Podkładam mały podnośnik hydrauliczny między górą McPhersona a zwrotnicę i powli podnoszę lekko postukując młoteczkiem i wychodzi bez problemów.
_________________ GrzegorzT
|
24.04.2013, 17:15 |
|
|
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: [F1] Wyciek ze skrzyni biegów.
wymieniałem osłonę - założyłem firmy Lobro, z większą opaską metalową dałem rady, ale zapiąć małą opaskę - impossible. Jak u Was? Na razie mam założoną metalową opaskę na śrubkę - wiem, mało fachowo.
_________________ skoda, że tak mało koni
|
04.11.2013, 06:44 |
|
|