|
|
Teraz jest 16.06.2024, 15:27
|
[F1] 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Pojechałem rodziców Fabią 1.4 16V + LPG 2007r. na uczelnię. Po całej nocy auto normalnie zapaliło. Po przejechaniu 3km z pod noclegu pod uczelnię, 1,5godz. wykładu miała problemy z odpaleniem. Za pierwszym razem kręciła i nic. Za drugim weszła na bardzo niskie obroty i zgasła. Za trzecim normalnie zapaliła.
Wcześniej jeździłem też tym autem pali normalnie na zimnym i na ciepły. Po prostu czasem jak postoi jakiś czas to właśnie tak pali za 3 razem. Jak jeździłem do pracy to rano odpala normanie, po 8 godzinach pracy czasem ma problemy z paleniem, czasem nie. Od czego to zależy?
Świeci się check engine który jakiś czas temu skasowałem i znowu się zaświecił. Dokładne błędy wrzucę w poniedziałek. Tymczasem na co jeszcze zwrócić uwagę aby poprawnie zdiagnozować usterkę?
Dodam tylko, że mam jeszcze 2 takie same Fabie w domu więc jak coś można podmienić do sprawdzenia to nie ma problemu ;] Te same silniki, ale nie mam takich problemów.
Z góry dziękuję za pomoc.
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
10.03.2013, 11:28 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
jaka instalacja lpg ile przejechane odpalasz na benzynie spróbuj czy nie poprawi się np jak przed zgaszeniem przełączysz na benzynę lub po przekręceniu kluczyka kilka razy - możliwa że słaba jakość paliwa / zapchany filtr paliwa (był w ogóle wymieniany) to tak na początek ew luknięcie czy wszystko poskładane i szczelne to tak na początek a jak nie poradzi to jak pisałeś podpięcie pod kompa może coś wyjaśnić
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
10.03.2013, 12:42 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12711
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Identyczne objawy miałem przy uszkodzonym czujniku temperatury płynu chłodniczego (szara wtyczka zapięta zawleczką plastikową po prawej stronie silnika patrząc od przodu). Podmienić nie bardzo się opłaca bo do wymiany trzeba spuścić płyn.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
10.03.2013, 18:22 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Oto błedy które odczytałem Vag Com-em: Cytuj: Address 01: Engine Controller: 03C 906 024 AB Component: MARELLI 4HV 0889 Coding: 0000071 Shop #: WSC 00000 4 Faults Found: 17520 - Oxygen (Lambda) Sensor Regulation: Bank 1: System too Rich P1112 - 000 - - 16415 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0031 - 000 - Please Register/Activate - Intermittent 16688 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0304 - 000 - Please Register/Activate - Intermittent 16688 - Cylinder 4 Misfire Detected P0304 - 000 - - - Intermittent Readiness: 0010 0101
------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 6Q0 907 379 AF Component: ABS 8.0 front H05 0002 Coding: 0002107 Shop #: WSC 13765 No fault code found. Odczyt z Polskiego Vaga: Cytuj: 17520 Regulacja lambda strona1 - mieszanka za bogata zbyt duża oporność 16415 Podgrzewana sonda lambda 1 strona 1 regulacja podgrzewania - sygnał za mały zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 16688 Brak zapłonu cylinder 4 zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 16688 Brak zapłonu cylinder 4 zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY Skasowałem błedy i w zgasła kontrolka Check Engine i w polskim Vagu wyświetlił się komunikat: Brak błędów :super: W Vag Com-ie wyświetlił się: Cytuj: Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia Scan: 01,02,03,08,09,15,17,19,37,44,46,56,69 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Controller: 03C 906 024 AB Component: MARELLI 4HV 0889 Coding: 0000071 Shop #: WSC 00000 No fault code found. Readiness: 0110 0101
------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Controller: 6Q0 907 379 AF Component: ABS 8.0 front H05 0002 Coding: 0002107 Shop #: WSC 13765 No fault code found.
Zrobiłem jazdę próbą i nic się nie wyświetliło. Obawiam się, że problem pojawi się znowu po przejechaniu kolejnych kilkunastu kilometrów. Kiedyś skasowałem chyba te same błędy i znowu się po jakimś czasie pojawiły. Ostatnio jeżdżąc na gazie przed dojazdem do domu przełączyłem na benzynę i zgasiłem go na benzynie. Rano niestety, ale problem nie ustąpił więc podejrzewam iż nie jest to wina gazu. Zauważyłem również, że temperatura pokazywana na komputerze praktycznie zawsze jest równa 4.5 st.C, czasami 2.5 st.C W mrozy tylko czasami pokazywało ujemną temperaturę.
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
11.03.2013, 17:38 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
na początek bym się zajął tym wypadaniem zapłonu ... i bogatą mieszanką, (jak sie nie spali w cylindrze leci do w wydech i mieszanka bogata jak wygląda praca silnika po odpaleniu :wolne obroty(czy nie falują)/a podczas pracy moc normalna zmniejszona na początek zamiana świec pomiędzy cylindrami, kable,cewka(i) podmień z samochodu ze sprawnym układem,kontrola co się dzieje z błędami wykluczysz wstępnie uikład zapłonowy, bogata mieszanka może też być spowodowana poprzez brudny filtr powietrza (do sprawdzenia/wymiany), myślę że takie podstawy w domu sam jesteś w stanie sprawdzić, jak nie pomoże: -regulacja lpg/jak nie była dawno robiona/ -sprawdzenie pracy sondy lambda (czy nie zastała się na bogato) i czy na obu paliwach poprawnie pracuje -sprawdzenie ciśnienia sprężania (porównanie 4 cylindra z pozostałymi) -kontrola wtrysków benzyny spawdzenie czy podobnie będzie się działo podczas pracy na samej benzynie a teraz chwila rozrywki ... przeczytałem dzisiejszy post sprawdziłem silnik w profilu i zastanawiałem się dlaczego w SDI zapłon wypada dopiero później doczytałem od początku jeszcze raz tmat że to nie ta fabka z profilu
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
11.03.2013, 18:07 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Zapomniałem dopisać, że dzisiaj po powrocie z pracy zaczeła migać kontrolka Check Engine i auto zaczeło dziwnie chodzić, tak jakby nie na wszystkie cylindry, brak mocy. Zgasiłem, zapaliłem od nowa i wszystko normalnie. Świece wymienione na nowe, aczkolwiek podczas wymiany wszystkie były mokre . Założony nowy akumulator. Do filtra powietrza nie zaglądałem. Auto stało nie używane ok. 4 miesięcy. Co do mocy to odczuwam jej brak na zimnym silniku. Taka przydżumiona jest i słabo wkręca się na obroty. Potem wydaje mi się, że jest ok. Jak coś to mogę nagrać jakiś filmik z jutrzejszej jazdy z paru kilometrów.
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
Ostatnio edytowano 11.03.2013, 18:28 przez elpolacco, łącznie edytowano 1 raz
|
11.03.2013, 18:22 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
a po tym wszystkim sprawdzałeś błędy
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
11.03.2013, 18:25 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Tak, właśnie po tym fakcie od razu sprawdziłem błedy i są to błedy które wkleiłem w wcześniejszym poście.
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
11.03.2013, 18:29 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
aha. czyli skoro nie wygląda na niepracujący na wszystkie gary, i masz wypadający zapłon więc może od tego zacznij czyli od sprawdzenia tego 4 cylindra
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
11.03.2013, 18:35 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Podmienić cewkę i kable zapłonowe czy miałeś na myśli kompresje?
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
11.03.2013, 18:54 |
|
|
Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54 Lokalizacja: SBE Posty: 3227 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
jedno,drugie i trzecie jak masz możliwości...
_________________ zanim założysz temat użyj opcji szukaj forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu
|
11.03.2013, 20:09 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Zrobiłem mały test. Przełożyłem cewkę z cylindra 4 na 2 i teraz problemy z odpalaniem są takie same. Po przełożeniu cewek te same błędy. Cytuj: 17520 Regulacja lambda strona1 - mieszanka za bogata zbyt duża oporność 16688 Brak zapłonu cylinder 4 zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY 16688 Brak zapłonu cylinder 4 zbyt duża oporność - BŁĄD SPORADYCZNY Co jeszcze sprawdzić? Ogólnie samo odpalanie to nie problem bo w ostatnim czasie jeżdżąc na gazie praktycznie cały czas zaczyna mrugać check engine i po jakimś auto zaczyna jakoś inaczej i znacznie traci na mocy.Zgaszenie i odpalenie pomaga na jakiś czas jazdy. Potem kolejny raz ten sam zabieg. Oznaczenie silnika to BUD - wersja 80 konna.
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
25.03.2013, 23:03 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Witam.
Oprócz sprawnej cewki do szczęścia jeszcze jest potrzebny sprawny wtryskiwacz, podmień z innego cylindra pojeździj i sprawdź błędy, a następnie wyciągnąć całą listwę wtryskową z wtryskiwaczami podłożyć czystą białą szmatkę pod nie i jeden kręci rozrusznikiem, a drugi obserwuje jak rozpryskują i czy równe plamy na szmatce zostawiają. Poza tym oczywiście do sprawdzenia instalacja szczególnie wtyczka przy sterowniku silnika i zawór EVAP. Z praktyki również do sprawdzenia miejsca łączenia przy instalacji wtryskiwaczy benzynowych (praktycznie przy samych wtryskiwaczach) gdzie gazownicy podłączają sterowanie dla wtryskiwaczy gazowych, często są one źle zlutowane co wiadomo czym skutkuje.
Pozdrawiam
|
26.03.2013, 07:38 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Od dzisiaj jeżdżę na benzynie aby zobaczyć też się pojawi. Podejrzewam właśnie, że ten check engine wywoływane jest właśnie przez LPG. Skodzik, dzięki za cenne rady. Arturowi również dziękuję za pomoc. W razie gdyby wam się jeszcze nasunęła jakaś myśl to proszę o info
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
26.03.2013, 20:53 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: 1.4 16V - problem z odpalaniem - dopiero za 3 razem.
Podepnę się pod temat, mam sporadyczny problem z odpalaniem fabianki (zawsze na zimnym silniku). Raz na półtora, dwa miesiące odpala za 3 razem. Pierwszy raz problem wystąpił w grudniu 2012r. Od tamtej pory w aucie wymieniłem: - akumulator, - z racji przebiegu świece zapłonowe i filtr paliwa (oraz filtr powietrza przy tej wymianie), - rozrząd, Sprawdziłem czujnik temperatury silnika zarówno VAG-iem (na zimnym silniku pokazuje temperaturą równą temperaturze otoczenia lub bardzo zbliżoną) jak i multimetrem, porównałem rezystancję z tą podaną w serwisówce - jest w porządku. Zawsze po sytuacji, kiedy fabianka odpala za 3 razem podpinam ją pod VAG-a. Błędów brak. Any ideas? Co sprawdzić? Gdzie szukać przyczyny? P.S. Nie mam instalacji LPG.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
17.06.2013, 18:33 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 121 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|