|
|
Teraz jest 13.05.2024, 08:35
|
Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.12.2007, 21:20 Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój Posty: 856 Zdjęcia: 2
Podziękował: 22
Pomógł: 14
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
Marianoo czyli moja teoria z poprzedniego postu, że ma to bardziej chronić od ciepła ma jakieś podstawy naukowe . Widać Mercedes i BMW nie bez powodu pakują akumulator do bagażnika . A tak na poważnie nigdy bym się nie spodziewał, że tyle dyskusji może zrobić kawałek szmaty, ale żeby dolać oliwy do ognia: ojciec rok temu był w Poroninie temp. na zewnątrz -25 miejscowi narzucali koce na maski - ponoć ułatwiało to poranny rozruch
|
08.02.2013, 23:32 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4716 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
aku najbardziej w dupe dostaje jak jest juz nie za nowy i nie naładowany w pełni, wtedy mróz jest dla niego złem, a BMW i Mercedes maja dlatego w bagazniku bo zobacz jakie silniki pod maską mają, tam sie nic zupelnie nei zmieści ale silniki typu 1.6-1.8 maja pod maską normalnie aku, ale tragedia jest jak jest cos z elektryką i trzeba w bmw robic
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
08.02.2013, 23:36 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
Ja stosowałem ocieplacz tylko zimą i w formie starej kapy owijającej akumulator. A mróz zgnoi akumulator, czy jest nowy czy stary. Wiadomo, że nowy przetrwa -20 od piątku do poniedziałku, a starszy zdechnie po sobotniej nocy i do kościoła już nawet nie pojedziesz, nie mówiąc o poniedziałku.
Mi zdechł akumulator w F2 podczas 3 zimy. Teraz jest 5 i przy mrozach poniżej -10 stosowałem podładowanie 24h od soboty przedpołudnie do niedzieli. Wtedy palił. Wolałem nie ryzykować. Narazie chodzi, ale pewnie nastepnej zimy nie przetrwa. Mam zimny garaż o temperaturze jak na zewnątrz.
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
10.02.2013, 00:08 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 00:00 Lokalizacja: WML Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Województwo: mazowieckie
|
Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
Czy ja wiem, ori akumulator padl po 9latach, tzn zima trup, w lato ok. Mza varte 5letnia i teraz przy tej temp max-5st trzyma 11.9V, jak bylo -20 patrzylem 11.6V i co najlepsze auto pali na dotyk. Nie tylko akumulator, ale wiele, wiele innych rzeczy (glownie rozrusznik) musi byc w dobrym stanie, bo i w mroz nawet nowy aku moze miec problem z uruchomieniem silnika. Tak ten ocieplacz jest glownie by nie przegrzac akumulatora, to jest fakt.
_________________ Diagnostyka aut grupy VAG, montaż CB/anten + strojenie, car-audio, elektryka itd itp
|
10.02.2013, 01:52 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18 Lokalizacja: Jasło Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
|
Re: Ocieplacz/pokrowiec na akumulator? i jeszcze coś.
U mnie akululatory padały też po takim okresie lub wytrzymywały podobny. W Octavii był oryginał i z nim sprzedałem 8 letnią Octavię, w Polonezie też był 7 letni oryginał, ale kupiłem nówkę dla pewności, którą po 2 latach przełożyłem do Golfa 3, a z Golfa do Poloneza przed sprzedażą. W Golfie wytrzymał 3 lata i poszedł z Golfem. Ale tamte auta jeździłem trochę częściej niż teraz, akumulatory były owinięte kapą i były to akumulatory robione przed Chinskim bumem.
Teraz po dużych mrozach z jazdą krótkodystansową i bez owijania akumulator jest jaki jest. Póki nie ma mrozu to spox, doładowywanie tylko przy mrozach. No i akumulator typowo Made in China, mimo że to Varta oryginał.
Wg. mnie izolowanie akumulatora więcej daje zimą niż latem. I pomaga przetrwać akumulatorowi mrożną noc lub weekend. Polecam z doświadczenia.
_________________ Pozdrawiam Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG
|
11.02.2013, 16:56 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|