Teraz jest 20.09.2024, 16:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Następna strona
[F1/F2] Wymiana rozrządu - Temat zbiorczy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 28.11.2011, 13:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Confort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Rozrząd 1,4 MPI
no wlasnie mnie szokuja ale dowiedziałem sie juz ze to realna cena:) wiec dziekuje za pomoc.


11.06.2012, 19:17
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Rozrząd 1,4 MPI
A miałbyś dodatkowe 8 zaworów to mógłbyś się zszokować w drugą stronę.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


11.06.2012, 20:56
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Żeby nie zakładać nowego wątku zapytam w tym.

Co wybrać?

499 zł http://autotrybik.pl/pl/p/Rozrzad-kompletny-SKODA-FABIA-1.4-BXWCGGB-86-KM-012007-od-NR-podwozia-5J-8-000-001-/3327

529 zł http://autotrybik.pl/pl/p/Rozrzad-kompletny-SKODA-FABIA-1.4-BXWCGGB-86-KM-012007-od-NR-podwozia-5J-8-000-001/7346

568 zł
http://autotrybik.pl/pl/p/Rozrzad-kompletny-SKODA-FABIA-1.4-BXWCGGB-86-KM-012007-od-NR-podwozia-5J-8-000-001/7405

Czy cena idzie z jakością, czy jechać po kosztach?

Dodam, że orginalne w skodaczesci 605 zł paski + 189 zł pompa

Robocizna pytałem u mnie w mieście ok 240 zł.

_________________
F2 COMBI LPG


07.08.2012, 11:19
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.06.2012, 22:03
Lokalizacja: Kraków
Posty: 857
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 22

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
zależy ile chcesz pojździć, ja napewno przy zmianie wstawie ori, żeby następne 12 latek pobujać :)

_________________
iPC Serwis - Profesjonalna i ekspresowa naprawa komputerów stacjonarnych, laptopów, netbooków w Krakowie

iPC Serwis na Facebook'u

Obrazek


07.08.2012, 12:03
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.12.2007, 14:34
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Posty: 114
Podziękował: 6
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Fabia FLESZ
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post Re: BUD 1,4 16V 80 KM wymiana rozrządu
Siemanko Koledzy:D

Mam taki dylemat a dokładniej jakiej firmy wybrać rozrząd???

Raz już wymieniałem na org VW zakupiony w ASO i nie wiem czy dalej w to brnąć czy zakupić zamiennik firmy INA, Runivile, lub SKF za podpowiedzi z góry dziękuje

_________________
Obrazek


09.12.2012, 00:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.12.2012, 20:31
Posty: 50
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: NQH - 7b.AUT
Samochód: F1 kombi (Ambiente)
Rok prod.: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: BUD 1,4 16V 80 KM wymiana rozrządu
Miesiąc temu wymieniałem u siebie. Zakupiłem VW/Audi - czyli oryginał. Różnica w cenie była niewielka dlatego zdecydowałem się właśnie na taki, a nie inny.

Z drugiej strony tacy producenci jak SKF, Ina czy Ruville to wytwórcy, których części idą na pierwszy montaż do wielu aut różnych producentów. Poza tym kupując zamiennik oryginału zawsze zostanie Ci trochę pieniędzy w kieszeni.

Moim jednak zdaniem rozrząd to mechanizm, na którym nie warto oszczędzać i ja polecam oryginał.


09.12.2012, 01:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: BUD 1,4 16V 80 KM wymiana rozrządu
Ale ten oryginał to przecież jest fizycznie 100% to samo co INA/RUVILLE (to już jedna firma teraz), bo skąd niby koncern to bierze jak nie od zewnętrznych producentów? Różnica w cenie wynika z marży, która ma VW ze sprzedaży i lekkiego brandingu (pudełka VAG i loga na częściach).

Dajcie już spokój z tym "oryginałem" - koncerny robią oryginały blach, plastików, uszczelek, szmat/gąbek, bloków silnika, a wszystko inne zamawiają u dostawców zewnętrznych. To co jest "oryginałem" rozrządu teraz może ulec zmianie za 3 lata, gdy koncern zdecyduje się zamawiać od innego dostawcy (bo będzie taniej).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


09.12.2012, 09:52
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 04.12.2012, 20:31
Posty: 50
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: NQH - 7b.AUT
Samochód: F1 kombi (Ambiente)
Rok prod.: 2007
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: BUD 1,4 16V 80 KM wymiana rozrządu
weuek napisał(a):
Ale ten oryginał to przecież jest fizycznie 100% to samo co INA/RUVILLE (to już jedna firma teraz), bo skąd niby koncern to bierze jak nie od zewnętrznych producentów? Różnica w cenie wynika z marży, która ma VW ze sprzedaży i lekkiego brandingu (pudełka VAG i loga na częściach).

To fakt.
weuek napisał(a):
Dajcie już spokój z tym "oryginałem" - koncerny robią oryginały blach, plastików, uszczelek, szmat/gąbek, bloków silnika, a wszystko inne zamawiają u dostawców zewnętrznych. To co jest "oryginałem" rozrządu teraz może ulec zmianie za 3 lata, gdy koncern zdecyduje się zamawiać od innego dostawcy (bo będzie taniej).

...a to drugi fakt :lol:

Weuek masz 100% racji. SKF czy Ina/Ruville to części najwyższej jakości i raczej powinny pracować długo i bezawaryjnie. Bardzo często zdarza się, że w pudełku z logo Ina znajduje się część, na której wybite jest logo innej firmy - Litens (zwłaszcza jeśli chodzi o napinacz paska rozrządu).


09.12.2012, 22:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.06.2011, 12:23
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Witam,
ja swoją 1.2 12v z 2006 ( kupiłem nową w salonie ) dojeżdżam właśnie do 195 tyś.km i rozrządu nie wymieniałem. W kilku ASO pytałem o termin wymiany i zawsze mówili, że sztywnego przebiegu nie ma. Wymiana dopiero "jak hałasuje" lub "dla świętego spokoju". Może niewiele pomogłem ale być może trochę uspokoiłem.


24.01.2013, 22:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 19.11.2011, 18:42
Lokalizacja: WPN/WD
Posty: 120
Podziękował: 2
Pomógł: 4

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Passat 3BG
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Głupia porada, bo my mamy łańcuch, a koledzy mają paski rozrządu


25.01.2013, 23:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.06.2011, 12:23
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Torrence ! Gdybyś przeczytał wszystkie wypowiedzi w wątku a nie tylko ostatnią stronę to może byś zauważył, że co najmniej kilka wypowiadających się osób również ma łańcuchy i to dla nich jest przeznaczona moja informacja ( w żadnym wypadku "porada"). A moja porada jest taka, że należy czytać wszystkie wypowiedzi by się potem nie zbłaźnić !


26.01.2013, 17:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.11.2009, 16:53
Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 52
Podziękował: 8
Pomógł: 0

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: MGZ - 5b.
Samochód: Fabia HTB Active
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
No i mi zbliża się coroczny przegląd i zacząłem zastanawiać się nad tym paskiem rozrządu...

Mój silnik BKY-1.4 16v 75KM
Auto wyjechało z fabryki - styczeń 2007
Data pierwszej rejestracji kwiecień 2007

Przebieg 54 tys. km

Auto od początku garażowane, 70% tego przebiegu to miasto.

Koledzy wymieniać czy nie wymieniać?
Oto jest pytanie.... :roll:


07.04.2013, 09:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 20:35
Lokalizacja: Łódź
Posty: 950
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: grafitowy metalic
Rok prod.: 2005
Województwo: łódzkie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
ja wymieniłem teraz auto przejechane 71tys. 2005r może to ci ułatwi podjecie decyzji.

_________________
http://www.motoshowminatura.fora.pl/nas ... ,4399.html


07.04.2013, 12:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50
Lokalizacja: Łomża-BL
Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Ja też wymieniłem jak auto miało 5,5 roku i 75kkm przebiegu-również mam BKY i 1.4 16V 75KM :)

_________________
Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race
Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm,
Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,


07.04.2013, 16:25
Zobacz profil
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.02.2013, 07:10
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 353
Podziękował: 8
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Astra H
Rok prod.: 2004
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Powie mi ktoś jaka jest faktyczna żywotność łańcuszków w silnikach 1,4MPI AME? Poprzedni właściciel wymieniał go przy przebiegu 71000 w 2007 roku. Ja w tamtym miesiącu po zakupie auta, które miało 130000 km wymieniałem go po raz kolejny, bo wisiał i tłukł się niemiłosiernie. Wg tej systematyczności to w zasadzie nie widać różnicy między paskami a łańcuchami :) Jedyny plus, że taki łańcuszek z kołami jest śmiesznie tani.

Odnośnie dyskusji o wymianie paska z poprzednich stron. Kolego gniewoj - jeśli chcesz eksperymentować i sprawdzać, czy faktycznie pomimo niewielkich przebiegów pasek rozrządu jest w stanie wytrzymać X lat, to testuj śmiało, zobaczysz ile jest użerania się z kupującymi auto z zerwanym paskiem. Jako, że mam w garażu zawsze więcej niż jedno auto i motocykle, a do tego jestem sklerotykiem lekkim, czasem o czymś zapominam. Przez moje niedopatrzenie zapomniałem wymienić w Mondeo MkII pasek na czas (bo jeśli chodzi o km to spokojnie się mieścił, było to auto tylko i wyłącznie do krótkich tras) i Mondeo potwierdziło teorię o wymianie paska nie ze względu na km a żywotność ze względu na upływający czas. Każdy mechanik powie Ci o tym, że możesz zrobić 0 km ale po 5-6 latach max powinieneś wymienić pasek ze względu na starzenie się gumy i tracenie przez nią właściwości. Analogicznie ma się sytuacja do opon (choć wystarczy spojrzeć na to jak sprzedają się opony motocyklowe na Allegro np. z 2002 roku, dla mnie zgroza)

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


07.04.2013, 17:10
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL