|
|
Teraz jest 21.09.2024, 04:02
|
[F1-F4] Modyfikowanie silników TDI
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Moze też kiedyś się skuszę, może kiedyś przy okazji bede jechał w tamte rejony, teraz tak specjalnie to aż mi sie niechce.
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
05.09.2012, 11:41 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Ja czasem bywam w łódzkim więc tak też można się ustawić. Będę końcem października jechał w tamte rejony.
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
05.09.2012, 12:11 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
A jak będzie różnica KM/Nm dla seryjnego silnika a takiego samego tylko z przypuśćmy 216stkami?
|
05.09.2012, 16:11 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
A o jakim silniku mówimy dokładnie?
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
05.09.2012, 16:30 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
1.9TDI 110KM (AHF)
|
05.09.2012, 16:35 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Wrzucanie 216 bez programu nie ma sensu. Efekt w zasadzie żaden. jakiś program do tego trzeba napisać bo turbina na obecnych ustawieniach nie odpowie na dawkę która od wtrysków będzie szła. Na bardzo delikatnym programie do osiągnięcia jest 20KM. Na typowym programie tuningowym jakieś 40-45KM i 65-70Nm.
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
05.09.2012, 17:23 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Chodziło mi o to czy uzyska się więcej KM/Nm w AHF po 216 i programie czy będzie na tym samym poziomie co AHF po programie.
|
05.09.2012, 17:27 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Rozumiem. Dla mnie montowanie wtrysków bez nowego turbo nie jest konieczne bo uzyskasz prawie to samo robiąc program bo seryjna turbina jest za słaba żeby wykorzystać potencjał tych wtrysków. Dopiero nowe turbo dla tych wtrysków zrobi robote. Coś koło 165-170KM dla turbo przykładowo z ASZ.
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
05.09.2012, 17:45 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Ale turbo z ASZ lub ARL już by potrzebowało FMIC. Hmm trzeba to przemyśleć czy jest sens
|
05.09.2012, 18:46 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Jeśli interesuje Cie moc na poziomie 140KM to nie warto inwestować bo to osiągasz na samym programie. Jeśli powyżej to robią się koszty: turbo, FMIC (albo lepszy SMIC) 216, a później okaże się że zawias za miękki i też trzeba usztywnić bo auto będzie tylko na prostą i hamulce jakieś lepsz by sie zdały...sam widzisz
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
05.09.2012, 20:51 |
|
|
Dołączył(a): 21.05.2012, 19:50 Lokalizacja: Łubowo(PL) Oberursel(DE) Posty: 576
Podziękował: 16
Pomógł: 8
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: NUC - 7b.AUT
Samochód: Monte Carlo
Rok prod.: 2011/MY2012
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
to pomowmy inaczej ile wg Ciebie potrzeba miec zeby zrobic zeby moj motor 105KM mial takie osiagi (olac predkosc maksymalna), chodzi mi glownie o przyspieszenie, takie jakie ma moj tata w octavii 2 z silnikiem 2.0 TDI 146 km bo jak jezdze jego autem to ejst fajnie, pozniej sie przesiadam do mojego i jest troche wolno
_________________ Lepiej, twierdze, jest prosic o przebaczenie niz pozwolenie.
Fabia MonteCarlo
|
05.09.2012, 22:22 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
120 - 130 HP
nie wiecej
fabia jest lekka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
06.09.2012, 07:35 |
|
|
Dołączył(a): 01.07.2012, 21:23 Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Program tuningowy pod Twoje auto na 25KM i 60Nm da juz tyle że będziesz octavie robił w kazdych warunkach. Na V max pewnie będą mieć zbliżone wartości, ale przyspieszenie będzie lepsze. Zdecydowanie poprawi się przyspieszenie od dołu juz przy 1500 rpm kiedy Octavia dopiero będzie się wkręcać.
_________________ Modyfikacja sterowników silników, strojenie, eliminacja DPF/FAP/EGR -> atrakcyjne ceny dla klubowiczy
|
06.09.2012, 08:06 |
|
|
Dołączył(a): 12.11.2007, 00:00 Lokalizacja: Europa Posty: 35
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: FJW - 6b.
Samochód: RS
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Pytanie do Edraven Interesuje mnie przyrost mocy w przedziale 1500-2200 o/m o przynajmniej 30 %-40 %. Ma to sluzyc ciagnieciu przyczepy na autostradach po europie bez redukcji biegow jadac na tempomacie- (zrobilem sie leniwy). Silnik to TDI 1,9 Fabia 2004 101km. Pytanko brzmi : Wystarczy tylko FMIC ,czy korekta mapy lub obydwoje.
Pozdrowionko
_________________ I jeszcze 1,9 TDI 2004 ,a teraz zamiast 1,9 SDI 1,9 TDI RS
|
06.09.2012, 17:35 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Modyfikowanie silników TDI
Aposa napisał(a): Ma to sluzyc ciagnieciu przyczepy na autostradach po europie bez redukcji biegow jadac na tempomacie przecież to co masz "fabrycznie" jest wystarczające do tego zadania. OI z takim silnikiem ( 101-105KM) świetnie sobie radziła a jest cięższa sama w sobie. Aposa napisał(a): Interesuje mnie przyrost mocy w przedziale 1500-2200 o/m o przynajmniej 30 %-40 %. ja bym się skupił na przyroście momentu. - do tego zadania. Aposa napisał(a): Pytanko brzmi :Wystarczy tylko FMIC ,czy korekta mapy lub obydwoje. samo strojenie daje rade. po wymianie FMIC najlepiej zrobić poprawki (ponowne strojenie) . a najlepiej to zapodać skrzynie 6-ke z półosiami z RS-a , jednomasem, i mocnym sprzęgłem. wtedy zaczyna się zabawa .... ps. a czy jadąc z przyczepą autostradą nie masz ograniczenia prędkości ?
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
06.09.2012, 17:46 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|