Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Problem z ładowaniem??
Witam wszystkich
Mam mały problem i zanim udam się w odległą wyprawę do ASO zapytam najpierw szacowne grono kolegów klubowiczów.
Mianowicie od pewnego czasu dzieje się rzecz następująca: w 90% przypadków po uruchomieniu silnika nie gaśnie kontrolka ładowania akumulatora, dopiero gdy troszkę podgazuję do około 3 tyś obrotów słychać długi sygnał dzwiękowy i kontrolka gaśnie.
Czy może wie ktoś z was lub miał podobny problem - co się dzieje?
Pozdrawiam
|
23.02.2005, 08:42 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Hmmm
Czyżby Ci się szczotki zawieszały w alternatorze
Chyba nie,a le tego wykluczyć nie moge.
Ja odpukać nie mam narazie podbnych niespodzianek.
Za to z rana jak odpalam potrafi mi przez 5sek pracować na nie wszystkich cylindrach.
Jak to się powtórzy lub czas przedłuzy też odwiedze ASO.
|
23.02.2005, 08:48 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:47 Lokalizacja: TUSZYN Posty: 268
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Roomster
Rok prod.: 2012
Województwo: łódzkie
|
A gdzie tankujesz???? I czy jezdzisz na małej ilości paliwa czy zawsze tankujesz do pełna???
_________________ We flocie także FABIA 1.2 TSi, OCTAVIA III 1.4 TSi oraz YETI 1.4 TSi
|
23.02.2005, 08:54 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Bart.
Jak mnie pytassz.....
To tankuje zawsze do fulla.
A ostanio dowiedziałem się od "chłopaków" na SPOCie, ze przez to że dotankowuje aż za odpowietrzenie mogę sobie zassać paliwo do filtra - lub jakoś tak - wiec juz teraz zatankowałem tylko do odbicia pistoletu.
|
23.02.2005, 09:10 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Nie rozumiem po co "przetankowywac"?? Czemu ma to sluzyc?? przeciez ktos po cos ustalil taka a nie inna gorna granice paliwa w baku
|
23.02.2005, 22:56 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
zygus napisał(a): Nie rozumiem po co "przetankowywac"?? Czemu ma to sluzyc?? przeciez ktos po cos ustalil taka a nie inna gorna granice paliwa w baku Po to by jak jadę w trase nie tankować 2 x a raz.
|
24.02.2005, 09:12 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Dokładnie jak odpowiedszysz bak to wejdzi kilka litrów wiecej, co na dłuższej trasie daje kilkadziesiat kilo przejechanych wiecej.
_________________ Skoda Fabia JOY EDITION
|
24.02.2005, 10:12 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2005, 14:51 Lokalizacja: Rumia Posty: 324
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Octavia II 1.9TDI/ Fabia I 1.4
Województwo: pomorskie
|
Grzesiek napisał(a): Dokładnie jak odpowiedszysz bak to wejdzi kilka litrów wiecej, co na dłuższej trasie daje kilkadziesiat kilo przejechanych wiecej.
Tutaj fabianek może powiedziec dokładniej.
Ale chodziło o to, że gdy nalejemy zbyt dużo paliwa, to zalewamy odpowietrzenie, może się przelać do filtra węglowego i w związku z tym paliwo leje się do kolektora dolotowego (filtr węglowy ma własnie tam ujście).
Tak więc takie zalewanie samochodu "powyżej korka" można zrobić tylko wtedy, gdy tankujemy przed długą trasą i wiemy, że np. za 4 godziny będziemy 350 kilometrów dalej. Ale nie wolno zostawiać samochodu na noc (mjr, np. nie mógł odpalić po czymś takim samochodu) i tankować latem - rozszerzalność cieplna paliwa.
_________________ Fabia Kombi 1.4 16v Ambiente
|
24.02.2005, 10:34 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04 Lokalizacja: WGM Posty: 1369 Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
|
mjr napisał(a): zygus napisał(a): Nie rozumiem po co "przetankowywac"?? Czemu ma to sluzyc?? przeciez ktos po cos ustalil taka a nie inna gorna granice paliwa w baku Po to by jak jadę w trase nie tankować 2 x a raz.
ale ile więcej zyskasz tego paliwa lejąc pod korek??
_________________ Moje autko O2RS BLUE
|
24.02.2005, 10:39 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2005, 11:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 990
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
16v dokładnie - w pełni sie zgadzam zapomniałem dopisać - można tankować tylko przed trasą. Mnie tak gościu na stacji pod Elblągiem nalała że dojechałem do Płońska - jakieś 250 km dalej - i dopiero ruszyła się wskazówka paliwa. Samochód miał wtedy jakieś 3 tygodnie i 2000 przejechane juz myślałem że nawalił
A jeśli chodzi o odpowietrzanie to przy wlewie paliwa jest przycisk który przyciskamy i odpowietrza się zbiornik paliwa.
_________________ Skoda Fabia JOY EDITION
|
24.02.2005, 10:41 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Problem z Ładowaniem
Mam identyczny problem. Też mi nie gaśnie przy większości odpaleń i pomaga lekkie dodanie gazu.Gaśnie tak przy 2 tys. obrotów.Mam nadzieje ze to nic poważnego bo juz przejechalem 3 tys. odkad to mi sie przydaza.
|
07.04.2005, 23:00 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Problem z ładowaniem??
Ponieważ mam ten sam problem co kolega z postu powyżej więc postanowiłem ożywić ten wątek. Po odpaleniu silnika świeci mi się na wolnych obrotach kontrolka ładowania. Po niewielkim podniesieniu obrotów ( lekkie naciśniecie pedału gazu) kontrolka gaśnie i już się nie zapala....do następnego zgaszenia i uruchomienia silnika.Proces się powtarza. Spotkał się ktoś u siebie z tym problemem ?
_________________
|
08.07.2012, 20:47 |
|
|
Dołączył(a): 26.10.2010, 10:36 Lokalizacja: Gliwice Posty: 185
Podziękował: 12
Pomógł: 7
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Problem z ładowaniem??
Sprzęgło na alternatorze do wymiany. Ogólnie sfatygowany alternator i polecam przeczyścić go również od środka (wymiana szczotek?) .
_________________ skoda, że tak mało koni
|
09.07.2012, 05:47 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Problem z ładowaniem??
Altek w silniku AQW na sprzęgiełko na osi ? W Dieslach tak ale w benzynie ? Muszę to sprawdzić.
_________________
|
09.07.2012, 12:08 |
|
|
Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07 Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Problem z ładowaniem??
Wracam ponownie z problemem. Od tamtego czasu nic się nie zmieniło, problem pozostał, czyli za każdym razem po uruchomieniu silnika kontrolka ładowania nie gaśnie. Dopiero jak podniosę obroty dodając gazu w okolice 1700-2000 obr/min kontrolka gaśnie i wtedy dopiero zaczyna ładować altek ( widać to po jaśniejących światłach i podświetleniu deski) . Ogólnie z prądem nie mam problemów, wsio jest ok tylko wkurza mnie ta świecąca kontrolka.
Alternator sprawdzony w punkcie naprawy alternatorów i twierdza że wsio jest OK ( altek i regulator) Podjechałem do elektyka samochodowego (polecanego) który stwierdził ,że być może ktoś wymieniał wcześniej sam regulator napięcia który nie pasuje do tego alternatora.
Mój alternator to :
Alternator BOSCH 037 903 025M - 90A Natomiast nr regulatora : F 00M 145 261
Kolega z forum , który ma podobną Fabię do mojej ( F1 z 1,4 MPI AQW z klimą - ten sam altek Bosch 90A) ma regulator o nr. F 00M A45 255
Czy może być to problem niewłaściwego regulatora ?
Arthek
_________________
|
31.10.2013, 19:31 |
|
|