Teraz jest 20.09.2024, 09:49



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 31.03.2009, 18:47
Lokalizacja: Rybnik / Olsztyn
Posty: 44
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 - Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Naciskasz tą "zawleczkę" na górze wtyczki i jednocześnie całą wtyczkę DOCISKASZ do gniazda.
Powinieneś usłyszeć lekkie kliknięcie wtedy odłączasz wtyczkę od gniazda.
Spróbuj poćwiczyć na jakiejś złączce bardziej dostępnej np. na silniku.

Pozdrawiam


07.09.2011, 09:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.09.2005, 20:39
Lokalizacja: Kraków
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Niestety pompa jednak siadła. Znalazłem nową TRW za 980zł.....to bardzo dobra cena....gdyż chodzą po 1400-2000tys zł. Uwaga bo są 2 typy pompy TRW, tak jak było pisane są też 2 typy czujnika skretu TRW.

UWAGA. Słusznie ktos pisał, żeby wypiepszyć gąbkę otaczającą pompę. Ostatnio upały a gąbka mokrutka...można z niej wodę wykręcać...i tak dochodzi jeszcze sól ...i wszystko koroduje. Jak widać na fotce (przednia ścianka gąbki już wyrwana), gąbka podchodzi aż pod wtyczki...a nawet wyżej. Dramat.
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Tak czy inaczej, cieszę się że mam TRW, bo w przypadku Koyo, impreza kosztuje ponad 3.5 tyś, gdyż Koyo już nie robi pomp, i trzeba kupować trw i wymieniać całą przekładnie....tak przynajmniej zostałem poinformowany. Także bardzo zły news dla posiadaczy KOYO.

Jest firma w Krakowie (ul. Fabryczna 20A) która regeneruje TRW za 920zł i daje 2 lata gwarancji. Ale nie opłaca sie to jak można wyrwać nową za 980zł ale trzeba oddać starą (kaucja 800zł) (sklep z czesciami SKODY w Krakowie, ul, Mogilska 121.) Generalnie obdzwoniłem całą Polskę....i nikt mi nie dał takiej ceny.

Mam nadzieję, że nie łamie ragulaminu dając powyższe namiary ..jeśli tak...to prosze skasować adresy. Gość mi powiedział, że już 3 pompy sprzedał w jeden dzień....padają jak muchy w najstarszych fabiach...


12.09.2011, 09:46
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:28
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
A próbował ktoś z Was dobrać się do elektroniki pompy?
Tytaj ciekawy wątek na ten temat:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... cb3c73d21c


19.09.2011, 21:17
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.10.2010, 10:21
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 10
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2000/2001
Województwo: pomorskie
Post Jak naprawić wspomaganie?
Witam!
W mojej fabi przestało działaś wspomaganie.
Z początku działało tylko czasami, zwykle pomagało zgaszenie silnika i odpalenie go ponownie.

Teraz nawet przy wyłączonym silniku brało prąd i wyładowywało cały akumulator, więc je odłączyłem
w skrzynce nad akumulatorem.

Jak zdiagnozować problem i go naprawić?


20.01.2012, 18:38
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
A OPCJA -SZUKAJ na temat wspomagania jest multum stron :czytaj:


20.01.2012, 18:56
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.07.2011, 16:52
Lokalizacja: ŁóDź
Posty: 300
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDL - 5b.
Samochód: F1 Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
HereAndNow napisał(a):
Z początku działało tylko czasami, zwykle pomagało zgaszenie silnika i odpalenie go ponownie.


A sprawdź może poziom płynu :?: u mnie było podobnie :eh:

_________________
Obrazek

---> Moja Czarulka <---

Obrazek
Obrazek


20.01.2012, 20:25
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46
Lokalizacja: Łódz
Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
witam kolegów,prawda wyglada tak ze czesi jak podpisali umowe na dostawy wspomagania elektrohydrałlicznego mieli miec zagwarantowana długa gwarancje ,jak sie puzniej okazało producent dał D..Y kiedy zorientowali sie było za puzno teraz my własciciele mamy same problemy.Jak nie wiazka to pompa wspomagania jak nie pompa to czujnik skretu.Dno...........w nowych autkach wspomaganie jest elektryczne.Pozdrawiam Grzes z Łodzi


20.01.2012, 22:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
BLACKMANGRZES napisał(a):
w nowych autkach wspomaganie jest elektryczne

Nie ekscytuj się tym elektrycznym bo pada jak muchy po muchozolu i jest jeszcze gorzej niż z elektrohydraulicznym.

Meriva i Micra są najlepszym przykładem. Sam padłem ofiarą elektrycznego w Merivie żony - auto grudzień 2006, przebieg 50tys km. Nie dość że padł moduł wspomagania to do tego czujnik skrętu. I nie było by nic strasznego gdyby moduł nie był wraz z silnikiem elektrycznym i w ASO kosztował około 5kpln a czujnik skrętu nie był elementem kolumny kierowniczej która kosztuje drugie tyle. Razem 10tys pln do wydania czyli prawie 1/3 wartości auta. Chore.

Elektryk jak się wyłączał w czasie jazdy to groziło to nawet poważnym wypadkiem bo opory na układzie kierowniczym były dużo większe niż w normalnym aucie bez wspomagania i auto w zakręcie momentalnie odbijało na wprost. Jazda miejska i parkowanie to mordęga była.

W nowej Merivie jest już elektrohydrauliczne.

Za elektryczne senkju wery macz. Wolę hydrauliczne jak w octavii.

A'propos, czy pomyślał ktoś jak by zamontować pompę hydrauliczną wspomagania np z octavii (pytanie ile miejsca jest) i przerobić na całkowicie hydrauliczne? Jak to technicznie wygląda? Konstrukcja przekładni kierowniczej jest podobna tylko pytanie jaka jest wydajność i ciśnienie pompy, czy się różnią i w jakim stopniu ???

W swoim projekcie fabii rozważam taką konwersję ale dopiero wczoraj ten pomysł wpadł mi do głowy :roll:

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


21.01.2012, 10:12
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
Sev napisał(a):
Wolę hydrauliczne jak w octavii.

chyba tylko w I-ce.
w II-ce jest elektryczne jak i w większych wozach grupy VAG z funkcją park asist :browar:
samochodów pokroju A6 i większych nie rozbierałem :mrgreen:
Sev napisał(a):
(pytanie ile miejsca jest) i przerobić na całkowicie hydrauliczne? Jak to technicznie wygląda?

nie wiem czy w komorze silnika sie zmieścisz, koło pasowe pompy musi być idealnie w osi. łapy może i da sie dopasować z innego TDI ( nie wiem jak z silnikami benzynowymi) ale nie mam pojęcia czy się gabarytami pompa zmieści.
przepływ wyregulujesz kryzami, ciśnienia na pewno bedą podobne bo inaczej uszczelnienia by nie wytrzymały na maglownicy.
no i pozostaje sterowanie od czujnika skrętu. cały moduł J500 jest na pompie. a w OI - nie.

nie jesteś pierwszy żeby coś z tym padłem zrobić. ja chciałem zmieniać na zwykłą listwe bez wspomagania :D i te rozwiązanie serwisówka przewiduje.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


21.01.2012, 10:44
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
kapi, właśnie z miejscem w komorze silnika trzeba by się rozeznać. Gdyby sprawdzić wymiary samej przekładni kierowniczej z O1, rozstaw mocowań itd, zastosować krótsze drążki kierownicze to J500 i czujnik skrętu możemy na choince jako ozdobę powiesić i cieszyć się hydraulicznym, praktycznie bezawaryjnym wspomaganiem :)
Jest różnica ciśnień na pompach, z Fabii maksymalne:
9,6 do 10,4 MPa (96 do 104 bar)

Z octavii 1U:
8,5 do 9,5 MPa (85 do 95 bar) - wartości wg serwisówek.

Czyli działałoby trochę ciężej. Dla benzyn i diesli są te same wartości.

Odległość od bloku do zewnętrznej krawędzi pompy wspomagania mogę zmierzyć w swojej O1, z przekładnią będzie problem bo nie mam pod ręką kanału żeby pomierzyć :-(

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


21.01.2012, 11:20
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
no tak, ale i tak musisz wtedy wyłączyć wspomaganie w kompie bo błędy bedzie generować, a w OI nie masz czujnika skrętu ? siła wspomagania jest wciąż ta sama ?
bo skoro układ jest wciąż pod ciśnieniem, to układ hydrauliczny musi mieć gdzieś zawór przelewowy i nie wiem czy nie sterowany.
tego układu tez nie rozbierałem :mrgreen:
ale idąc tym tropem - mysle że było by to wykonalne. ??? zależy oczywiście od miejsca w komorze silnika, ew. mała przekładnia kątowa z układem pasków najlepiej klinowych i tez mozna pokombinować.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


21.01.2012, 15:11
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
Nie ma czujnika skrętu. :)

Pompy wspomagania w O1 są montowane na 2 sposoby, na dole silnika pod alternatorem i tu problemu nie ma i na górze, nad alternatorem, w TDI np. i tu problemik może się pojawiać.

W F1 wspomaganie działa tak że w zależności od prędkości siła wspomagania jest zmienna w O1 stała. W czasie gdy jednocześnie jeździłem F1 i O1 to w Fabii wspomaganie było bardzo mocne, tzn lekko się kręciło w stosunku do Octavii. Zastanawiam się nad tą konwersją pod swoim kątem, elektrohydrauliczne na torze i na slicku mocno się napracuje więc zastanawiam się czy samo podpięcie przekładni z F1 do pompy z O1 zda egzamin. Na czuja powinno bo w F1 układ i tak jest jednostronny tzn przepływ na pompie wg schematów jest jednokierunkowy więc jest światełko w tunelu.

Błędami się też nie przejmuję bo u mnie elektryka głownie i tak będzie z octavii, ECU, zegary itd.

Porównuje jeszcze oba układy jak coś nowego wymyślę to się podzielę. Spróbowałem pomierzyć na podstawie zdjęć w AutoCADzie punkty montażowe obu przekładni i lipa. O1 ma szerzej rozstawione punkty mocowania a w mocowaniu rozstaw otworów jest o ok 2cm większy. Byłby problem z przekładką przekładni.

EDIT: oba układy są od strony przekładni kierowniczej praktycznie identyczne, tłok dwustronny zasilany jest zależenie od ustawienia zaworu na wałku wejściowym a przekładnia kierownicza zasilana jest z jednej strony, drugi wąż jest powrotny. Konwersja na 100% hydraulika skazana jest praktycznie na sukces :)

Jeżeli o mnie chodzi to mi to wystarczy, kwestie elektryczne - no cóż, czujnik można zostawić podpięty, J500 też razem z niedziałająca pompą. Błędy pewnie będą ale wspomaganie będzie działać i tak prawidłowo - hydraulicznie będzie niezależne :)

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


Ostatnio edytowano 21.01.2012, 16:14 przez Sev, łącznie edytowano 1 raz



21.01.2012, 15:43
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
Sev napisał(a):
W F1 wspomaganie działa tak że w zależności od prędkości siła wspomagania jest zmienna w O1 stała.

to jest cenna informacja.
skoro chcesz auto na tor, to wsadź zwykłą przekładnie bez wspomagania. na pewno bedzie "dokładniejsza" ;)
Sev napisał(a):
Spróbowałem pomierzyć na podstawie zdjęć w AutoCADzie punkty montażowe obu przekładni i lipa. O1 ma szerzej rozstawione punkty mocowania a w mocowaniu rozstaw otworów jest o ok 2cm większy. Byłby problem z przekładką przekładni.

zrób adaptery, drążki też możesz dorobić, ale pamiętaj, że "zwykła stal" nie wystarczy.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


21.01.2012, 15:52
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.01.2012, 21:38
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 384
Zdjęcia: 1
Podziękował: 1
Pomógł: 9

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Jak naprawić wspomaganie?
Bez wspomagania dziękuję, chyba nie jeździłeś na slicku ;)

Konwersja jak edytowałem wyżej na 100% hydraulika jest możliwa, pozostaje kwestia elektroniki do rozwiązania.
Oczywiste jest że trzeba dorobić przewody hydrauliczne ciśnieniowe i powrotne, zamontować zbiornik płynu z O1 ale łączny koszt i tak nie przekroczy ceny nowej pompy z Fabii. Na oko za jakieś 600zł temat jest do zrobienia. Pompa z o1 ok 250zl nowa, przewody jakieś 200zł z dorobieniem, zbiornik jakies 30zł, płyn, uchwyt do silnika wymodzić i te 600zł jest realne.

Aha i pasek wielorowkowy dłuższy :)

_________________
6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
Obrazek


21.01.2012, 16:15
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 25.01.2012, 21:58
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post F1 Nie działa wspomaganie i świeci lampka poduszki
Witam. Samochód stał na dworze. Podczas jazdy jak chciałem skręcić to zapaliła sie lampka wspomagania i przestalo działać. Płyn ok. Po kilku minutach zapaliła się kontrolka poduszki. Sprawdzałem vagiem i jak chciałem sprawdzic kierownicę to wyskoczył "Brak komunikacji". Przy sprawdzaniu poduszki wyskoczył błąd 532. Co może byc przyczyna usterki? Przeklęta wiązka?


25.01.2012, 22:01
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL