Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 27.02.2011, 12:57 Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Regulacja zmiany biegów
Witam Szukałem na forum ale nic konkretnego się nie dokopałem. Czy moglibyście mi pomóc Proszę. Źle wchodzi mi trzeci bieg. Mam wrażenie że powodem jest mój stary nawyk mianowicie w trakcie podjeżdżania do świateł „wyciągałem” bieg bez sprzęgła. Gdy jest to 4 i 5 to odbywa się to bez hałasu i problemów. Do czasu A teraz moje pytanie: Podobno gdzieś są jakieś cięgna/linki których regulacja jest odpowiedzialna za prawidłowe centrowanie dźwigni zmiany biegów. Czy ktoś z szanownych kolegów miał już podobną potrzebę i mógłby poradzić?
|
09.01.2012, 17:21 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
Pod maską -> Pod akumulatorem -> Tam są cięgna. Ale za Chiny Ludowe nie wiem, jak się taką regulację robi.
A dwa, nie wiem, czy to, że nie wchodzi bieg, to nie jest wina np. schetanych synchronizatorów.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
09.01.2012, 17:40 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2011, 12:57 Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
wchodzi tylko jakoś mozolnie tzn trzeba lekko wycentrować dzwonie zmiany biegów - nie wchodzi płynnie
|
09.01.2012, 18:26 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
Można sprawdzić czy cięgna nie splątały się ze sobą, ktoś chyba opisywał taki przypadek na forum. Warto też skontrolować poziom oleju w skrzyni.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
09.01.2012, 18:32 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
Regulacja tych cięgien nie jest taka trudna choć potrzeba do tego 2 osób i troche czasu . Ja robiłem takie cos u siebie jak miałem problem z tym ze nie wchodziła mi 1 i wseczny . Regulacja polega na ustawieniu tych cięgieł tak aby biegi wchodziły odpowiednio . A mianowicie robiłem to tak : 1. Jak wiadomo trzeba dostac się do tej regulacji , zejmujemy obudowe akumulatora i wyciagamy akumulator razem z podstawka 2. Jak juz mamy cięgła to moze je prysnąć np. WD-40 , ja tak zrobiłem 3. Regulujesz poprzez przesówanie cięgieł przez takie plastiki , tam są takie zabezpieczenia ( nie wiem jak to nazwać , nóżki które trzymaja się gwintu linki ) i raz kawałek 1 cięgło i kawałek drugie cięgło . 4. Nastepnie ktoś kto ci pomaga , albo ty sam idziesz do auta i sprawdzasz jak wchodzą wszyskie biegi , zaczynając od R-1-2-3-4-5 5. Jak juz bedziesz czuł ze odpowiada ci to jak wchodzą biegi składasz wszystko jak było , ale to nie koniec 6. Robisz jazde próbna i sprawdzasz wszystkie biegi od 1 do 5 podczas jazdy , dlatego trzeba to zrobic się ze moze się okazać iż linki wyregulawały się zle i np. bedziesz miał 1 , 2 ,3 ,4 i zamiast 5 bedzie wchodzić 3 . I wsteczny sprawdzasz czy jest . ( ja miałem tak za pierwszym razem ze miałem 2 razy 3 bieg ). 7. Jesli wystapi taki problem jak mówiłem w pkt.6 to wracasz , poprawiasz aż do skutku . 8. Ja u siebie jeszcze na koniec posmarowałem smarem troche ten plastik w którym porszają się linki ten w którym sa tak jak by zawinięte . No tyle zrobiłem u siebie i działa jak trzeba . Ale oczywiscie mozna sprawdzic olej a wręcz trzeba sprawdzić czy ten olej jest :] . No myśe ze choć troche pomogłem (w koncu to ja zawsze pomocy potrzebuje )
|
09.01.2012, 19:20 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2011, 12:57 Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
Dziękuję Medzus za pomoc
Załączyłem zdjęcie robione z ręki wsadzonej pod akumulator. plik ma 34kB i wyskakuje komentarz "Przekroczono maksymalną przestrzeń na dysku zajmowaną przez załączniki"
mam jeszcze pytanko"
Czy reguluje sie tymi czarnymi okrągłymi plastikami koło sprężyny? Dlaczego są 2?
acha jeszcze jedno:
jak zdjąć tą przeklętą obudowę akumulatora? czy muszę najpierw zdjąć obudowę filtra powietrza?
|
09.01.2012, 20:16 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
leszekgdynia napisał(a): Załączyłem zdjęcie robione z ręki wsadzonej pod akumulator. plik ma 34kB i wyskakuje komentarz "Przekroczono maksymalną przestrzeń na dysku zajmowaną przez załączniki" Wrzuć na imageshack.us
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
09.01.2012, 20:26 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2011, 12:57 Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
Uploaded with ImageShack.us
|
09.01.2012, 20:49 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
Czy reguluje sie tymi czarnymi okrągłymi plastikami koło sprężyny? Dlaczego są 2? Są dwa dlatego za jedno jest od tego jak wrzucasz bieg a drugi dlatego ze musisz go wyjąć . ( Tak mi się wydaje ) I reguluje się obie linki aby lekko było wsadzić i wyjąć acha jeszcze jedno: jak zdjąć tą przeklętą obudowę akumulatora? czy muszę najpierw zdjąć obudowę filtra powietrza?[/quote] A tego to juz nie pamiętam ale raczej nie trzeba jej zdjąć . Choć reki sobie uciąć nie dam . A nie umiem jeszcze cytować tak aby były ramki . Tak ze sory za tak w nieładzie .
|
09.01.2012, 22:05 |
|
|
Dołączył(a): 23.11.2010, 19:21 Lokalizacja: Siedlce Posty: 375
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: EYY - 5b.
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2000
Województwo: mazowieckie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
A te kółka to swego rodzaju zabezpieczenie ale potrzebne do regulacji . Bo jeżeli ustawisz juz linki to musisz dokręcic te kółka tak aby linka nie przesówała sie w tym plastiku .
|
09.01.2012, 22:11 |
|
|
Dołączył(a): 31.03.2009, 18:47 Lokalizacja: Rybnik / Olsztyn Posty: 44
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 - Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
Jedna linka przenosi ruch dźwigni zmiany biegów do przodu i do tylu a druga na prawo i na lewo. U mnie przyczyną problemów z 1 i 2 biegiem była luźna nakrętka mocująca ten ciężarek przy linkach.
|
10.01.2012, 00:26 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
nie wiem czy u wszystkich to sie sprawdzi ale jak u siebie regulowałem te cięgna to starałem sie o to aby lewarek zmiany biegów był równo w pionie ( mam na myśli żeby był odpowiednio wycentrowany po środku ) potem ustawiałem to drugie cięgno (przód-tył) i sprawdzanie biegów.. na jeździe próbnej okazało się ze wszystko wchodzi znakomicie.. trzeba tez zadbać o to żeby miejsca gdzie przechodzą te cięgna nic nie wadziło i można wszystkie łączenia na smarować wtedy biegi wpadają jakby auto z salonu wyjechało
|
10.01.2012, 11:48 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2011, 12:57 Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
pogmerałem trochę tymi cięgnami i wynika z tego że: cięgno dolne (na zdjęciu widoczne bliżej) odpowiedzialne jest za ruchy dźwigni w kierunku przód tył samochodu czyli na biegi R12345 cięgno górne (na zdjęciu widoczne dalej) odpowiedzialne jest za ruchy dźwigni w kierunku drzwi czyli ruchy lewo prawo na luzie i właśnie z tym drugim cięgnem mam problem - nie odbija tzn dźwignia nie centruje sie na luzie (jak ściągnę na luzie lewarek zmiany biegów do pozycji R12 to nie wraca do pozycji środkowej) może ktoś z kolegów wie jakie sprężyny/odbijacze odpowiadają za centracje lewarka do pozycji środkowej
|
10.01.2012, 20:14 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
sprężyna w skrzyni w wybieraku
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
10.01.2012, 20:22 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2011, 12:57 Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Re: Regulacja zmiany biegów
Dzięki Pawko za trop
dzwoniłem dzisiaj do Autoryzowanego Dealera Skody w Gdynia , niestety pan nie wie o co chodzi która to sprężynka?... ot autoryzowany serwis
możesz kolego coś więcej napisać
|
11.01.2012, 11:37 |
|
|