Teraz jest 20.09.2024, 15:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Następna strona
[F1/F2] Wymiana rozrządu - Temat zbiorczy 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Jeśli auto jest cały czas garażowane, to i tego rozrządu nie ma co wymieniać przy tym przebiegu.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
amadeusz86
04.01.2012, 23:33
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Jest garażowane od nowości.

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


05.01.2012, 11:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
No to na razie daj sobie z rozrządem spokój :-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


05.01.2012, 12:12
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Pewnie tak zrobię i jeszcze ten rok na nim przejeżdżę.

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


05.01.2012, 12:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.10.2010, 13:11
Lokalizacja: KRA
Posty: 339
Podziękował: 0
Pomógł: 16

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
amadeusz86 napisał(a):
Pytanie moje jest takie czy wraz z rozrządem konieczna jest wymiana pompy cieczy chłodzącej (obecny przebieg 36 tys.)?


Nie jest to regułą. W sumie to od Ciebie zależy, ale jak się nic nie dzieje tzn nie przegrzewa się silnik mimo że termostat ok i chłodnica też to na razie bym pompe zostawił i tak jak pisze kolega weuek przy takim przebiegu rozrząd też.

_________________
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=27&t=13926 <-- MOJA FABIA


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Michael1989 za ten post:
amadeusz86
05.01.2012, 21:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Silnik się nie przegrzewa, szybko się nagrzewa i trzyma wskaźnikowe 90 st.C (kiedyś był jedynie mały problem z czujnikiem temperatury przy chłodnicy, zaczął troszkę cieknąć - jak się okazało nie ma on żadnej uszczelki, jest zakręcany na szczeliwie).

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


05.01.2012, 21:37
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.08.2009, 14:13
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Samochód: fabia I mint
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Do weuek,

W książce serwisowej jest napisane:
"Przy przebiegu 90kkm, a następnie co 30kkm: sprawdzenie paska zębatego (silniki benzynowe)"

Sprawdzenie a nie wymiana, poza tym niczego nie znalazłem w książce sewrisowej o starzeniu się paska (interwał czasowy wymiany bez względu na przebieg).

Książkę serwisową firmuje skoda (dostałem ją przy odbiorze samochodu z salonu), więc skąd wziąłeś:
"Tak samo jak w innych 16v, czyli pierwszy po 90kkm lub po 5 latach."
????

Nie to żebym się czapiał, ale podobnie jak u amdeusza86, mojej fabce zbliża się 5lat, przebieg malutki (mniej niż 40kkm) i z jednej strony nie chcę niepotrzebnie wydawać pieniędzy, z drugiej strony jak ma mi się rozlecieć pasek a ja mam kłócić się z SAP o naprawę to wolę wymienić i nie mieć dodatkowych kłopotów.

Swoją drogą, "mój" mechanik (taki, który parcował w ASO, u którego naprawiają wszyscy taksówkarze i takie tam) zaleca rzeczywiście wymianę paska, bez względu na niewielki przebieg, tyle że nie po 5-ciu a po 6-ciu latach.


04.02.2012, 16:47
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Też mam książkę serwisową i jest w niej cytowany przez ciebie wpis. Jednak tajemnicą nie jest, że guma ulega procesowi starzenia z upływem czasu. A pasek jest pod sporym obciążeniem i pracuje w szerokim zakresie temperatur. Stąd ukuła się opinia o zalecanej wymianie po pięciu latach.

Nie zmienia to mojego zdania, że jak auto garażowane od nowości, to mimo upływu tego okresu czasu, przy niskim przebiegu nie wymieniałbym (moje miało w momencie wymiany 5 lat i 9 miesięcy, przebieg lekko ponad 70kkm i stało zawsze pod chmurką).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


04.02.2012, 18:20
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 09.08.2009, 14:13
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Samochód: fabia I mint
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Osobiście nie przekonywa mnie ta ogólnie przyjęta teoria. Na tej zasadzie można rekomendować wymianę wszystkich gumowych elementów w układzie chłodzenia (duże różnice temperatur, obciążenia na skutek ciśnienia w układzie i tylko ewentualne skutki pęknięcia mniej poważne). Swego czasu, a może nawet do tej pory, pewien wiodący, stołeczny diler rekomendował wymianę oleju silnikowego po 1,5kkm. Oczywiściwe taka wymiana nie zaszkodzi silnikowi, ale według mnie jest to zwykłe naciąganie klientów.

Korzystając z potęgi tego forum, spróbujmy może zweryfikować teorię o zasadności wymiany paska rozrządu po określonym czasie a bez względu na mały przebieg.

Mam prośbę do wszystkich, którym pękł pasek rozrządu (pomińmy przypadki przeskakiwania łańcuchów w trzycylindrowcach) o odnotowanie tego w tym wątku.
Cenne byłoby podanie: przebiegu samochodu, okresu pracy paska, warunków użytkowania (garażowanie, jazda miejska czy w trasie), skutków zerwania paska i kosztów naprawy.

Z góry dziękuję za zainteresowanie i wpisy.


05.02.2012, 12:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
gniewoj napisał(a):
Osobiście nie przekonywa mnie ta ogólnie przyjęta teoria.


No to masz z głowy sprawę. Jak w każdej dziedzinie życia, w motoryzacji roi się od niesprawdzonych teorii. Każdy sam wybiera w jakie wierzy :-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


05.02.2012, 15:37
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 09.08.2009, 14:13
Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Samochód: fabia I mint
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Wow, wiara dotyczy raczej spraw boskich i nadprzyrodzonych.

Motoryzacja, bynajmniej do żadnych z nich nie należy i wszelkie tezy jej dotyczącę (tzn. motoryzacji) są stosunkowo łatwo sprawdzalane. Stąd moja prośba do pozostałych forumowiczów o podzielenie się swoimi doświadczeniami (Twoje już poznałem z wcześniejszego wpisu, blisko 6 lat, 70kkm i nic nie pękło).


:czytaj: Tylko tyle i aż tyle.


05.02.2012, 21:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
gniewoj napisał(a):
(Twoje już poznałem z wcześniejszego wpisu, blisko 6 lat, 70kkm i nic nie pękło).


Pompa "wody" miała pęknięcie (po odkręceniu odłamał się fragment korpusu w rękach).

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


06.02.2012, 08:21
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 16.01.2010, 14:29
Posty: 14
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: WYMIANA ROZRZĄDU
Szanowni Koledzy,
z racji tego że właśnie przeskoczyło mi 91kkm - pora na rozrząd (1.4 16V, 63KW, BXW) i stąd moje pytania (po wnikliwym przeanalizowaniu tematu)
oryginalny rozrząd czy jakiś zamiennik (ale tylko zamiennik o lepszej jakości niż oryginał)?
Ile części (i jaki jest ich nr katalogowy, bo ciężko mi do mojego BXW znaleźć) i gdzie najlepiej je zamówić?
No i wymienić pompę czy nie? W 3 serwisach do których dzwoniłem mówili - "tak, przy 90 wymienić", w jednym powiedzieli, że ja obejrzą i zdecydują, a w jednym powiedzieli: "panie pompę? w skodach nie idą pompy! nie ma sensu jej wymieniać zwłaszcza przy 90 tyś, jak już to przy 2 wymianie rozrządu!)


26.05.2012, 15:36
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.11.2011, 13:12
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Confort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Rozrząd 1,4 MPI
Witam koledzy,
Posiadam fabke 1,4 MPI 8v i zamierzam wymienić rozrząd. i Koleś w sklepie skody powiedział mi za kompletny rozrząd 70zł czy jest to normalna cena do tych silników?? Jest to łańcuszek i wole się upewnić czy to nie jakaś ściema... Proszę o odpowiedź pozdrawiam!!:)


11.06.2012, 16:22
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Rozrząd 1,4 MPI
Chyba normalna, a są nawet tańsze:

http://allegro.pl/rozrzad-fabia-1-4-lod ... 83954.html

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


11.06.2012, 16:28
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 259 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 18  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL