Teraz jest 20.09.2024, 10:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07
Lokalizacja: Pleszew
Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
anathema11 napisał(a):
Od pewnego czasu zaobserwowałem, że kierownica chodzi wyraźnie ciężej tzn. na początku jazdy jest ok, ale potem się usztywnia


anathema11 trochę dziwne pytanie... W droższych autach to się nazywa "wspomaganie degresywne" czyli w miarę wzrostu prędkości, siła wspomagania maleje. Skoda posiada wspomaganie elektro-hydrauliczne które działa podobnie.

Pozdrawiam Karolina ;)


22.05.2011, 20:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Ojciec napisał(a):
Panowie teraz mam 2 bledy 00817 i 00566. Pompa nie chodzi nic. wyjalem pompe bo sadzilem ze walniete sa tranzystory BUK ale czy sie myle czy mam jakas inna pompe? Wyglada na zdrowa nic nie przepalone, przynajmniej nie widac


Rzeczywiście wygląda ok. A sprawdzałeś miernikiem czy wszystko dobrze z kablami do pompy - gdzieś powyżej podlinkowywałem plik z instrukcją serwisową (prawy klik+zapisz jako). U mnie pompę wywalało zupełnie, kiedy miałem poluzowany główny bezpiecznik wspomagania. Sprawdź czy czasem blaszki w głównej skrzynce bezpieczników na akumulatorze nie są poluzowane lub zaśniedziałe.

Aha - a zalałeś płynem układ? Czasem człowiekowi najprostsza rzecz potrafi wylecieć z głowy...


22.05.2011, 21:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.09.2010, 20:46
Lokalizacja: Białystok
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: podlaskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
svistakk
plyn mialem w normie potem nawet zalalem jeszcze troche. bezpieczniki na akumulatorze sa w porzadku. Sprawdze najwyzej jeszcze te napiecie na kablach. Nie wiem co jest grane......


23.05.2011, 07:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
a teraz niespodzianka -
u mnie wspomaganie samo ożyło :bravo: i już 3-ci dzien jest ok... ( nawet w czasie deszczu działało )
:mrgreen:
a zaczęło się od not-laufów na turbinie i wtedy zacząłem kręcic silnik ok. 3krpm.
i najpierw niepewnie gasła, a teraz jest ok.
czy wg was, coś z regulatorem napięcia bedzie nie tak ? oraz jak go sprawdzić czy rzeczywiście on jest sprawcą zamieszania ?
lepiej wymienić regulator niż pompe :D

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


23.05.2011, 17:25
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Kapi - a może po prostu elektronika wyschła? Ja wczoraj byłem jeszcze na sprawdzeniu wiązki - jest czysta i bez przegnić (czyli stare odizolowanie coś tam dało). Była zaśniedziała kostka czujnika i tu ciekawa rzecz - firma w której kupowałem twierdziła, że jest to lux nówka czujnik - elektryk zaś, że regenerowany i jeśli mi znów wywali wspomaganie, to jest to wina czujnika. Podawał przykład, że u jednego klienta wymieniał 7 razy (!) czujnik zanim w końcu trafił się działający tak, jak trzeba. Można dostać k....cy zwłaszcza że wczoraj w piękny, słoneczny dzień przy temperaturze blisko 30 stopni i suchym powietrzu wyskoczył błąd wspomagania.
Czujnik na szczęście na gwarancji więc w przyszłym tygodniu jedzie na wymianę.


24.05.2011, 07:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.02.2011, 17:44
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Witajcie.Niestety i mnie dopadł problem tego badziewia.Na początku pompa chodziła bez problemu, któregoś dnia umyłem auto , odpalam a tu świeci kontrolka. Ale zgasiłem, odpalam jeszcze raz i zaskoczyło.No ale niestety po którymś razie kontrolka świeci cały czas i już nie chce zaskoczyć.Pompę wyciągałem, okazało się że puścił silikon z tego dekla i woda do środka się dostawała.Płytka, tranzystory wyglądają ok. Wiązka jest sucha i czysta.Na Vagu mam jeden błąd tzn. 1290 zwarcie do masy i w blokach mierzonych nie pokazuje ruchu z czujnika, ale błędy z czujnika nie wywala. Doszliśmy do wniosku że chyba coś z elektroniką pompy, ale dziwne bo vag za każdym razem się łączy, widzi wszystkie parametry, jedynie za każdym przekręceniem kluczyka wyskakuje ten błąd 1290 zwarcie do masy. Czy ktoś może coś podpowiedzieć, bo już mi brak pomysłów???


01.06.2011, 16:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51
Lokalizacja: Kraków / Leicester
Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
a masz zwarcie do masy czy zwarcie do plusa?
zresztą oba przypadki dotyczą zwarcia w przewodzie od czujnika skrętu do sterownika, zaleca się sprawdzić blok pomiarowy 004 i przeczyścic styki... tyle mogę pomóc,
wspomaganie działa w ogóle co kolwiek?

_________________
Podpisu nie ma i nie będzie :D


01.06.2011, 22:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.02.2011, 17:44
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wspomaganie działało ale z czasem coraz rzadziej a teraz już 2 tygodnie kompletna kaplica.Podmieniałem czujnik skrętu, ale dalej to samo.Zwarcie jest do masy.W blokach pom. nie ma wogóle ruchu z czujnika,a zwarcie pojawia się po każdym przekręceniu kluczyka.Pompę miałem na stole, poczyściłem co nieco, ale nic to nie dało.Dodam że pompa pracuje, ale nie reaguje na ruchy kierownicą. Może jakiś element elektroniczny w samej pompie padł?Ktoś ma jakieś doświadczenie akurat związany z tym błędem??


07.06.2011, 14:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.12.2010, 11:31
Lokalizacja: Trzebiatów
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Zimą, przy ujemnej temperaturze nie działało wspomaganie kierownicy (świeciła kontrolka). Po ustaniu mrozów problem ustąpił. Teraz wspomaganie działa dobrze, ale okresowo zapala się kontrolka - ostatnio świeci już 3 dzień. Akumulator dobry, ładowanie 14,3 V. Płyn dobry (wymieniony zimą), poziom właściwy. Wyczyściłem gniazdo i bezpiecznik 50A, bezpiecznik 5A też sprawny. Czy ktoś może podpowiedzieć rozwiązanie?


22.06.2011, 13:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.06.2011, 19:04
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2005
Województwo: łódzkie
Post WSPOMAGANIE KIEROWNICY-PROBLEM
Witam, posiadam Skode Fabie 1.4 TDI 2005r i od jakiegos czasu pali mi sie kontrolka od wspomagania układu kierowniczego po odpaleniu samochodu jakis czas mam zablokowane wspomaganie i jak byłem na diagnostyce to wyszło ze ''czujnik wspomagania kierownicy'' Czy któryś z kolegów miał podobny może problem i jakim może byc koszt naprawy tego??? z góry dziekuje


24.07.2011, 10:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.09.2005, 20:39
Lokalizacja: Kraków
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Proszę o pomoc. Dziś nie było cały dzień wspomagania. Świeciła sie kontrolka. Podpiąłem vaga i:

01309 Power Steering Control Module (J500)
49-10 No communication - Intermittent

Rozumiem, że to błąd modułu sterującego pompy. Co robić? Pompa do wymiany? Czy takie rzeczy się regeneruje? Gdzie są wtyczki i jak do nich dojść żebym sprawdził czy stykają dobrze? Czytałem wątek i jeden kolega w końcu wymienił pompę....czy nie ma żadnego lekarstwa?

Jeśli się regeneruje te sterowniki, czy ktoś może polecić kogoś w Krakowie?


23.08.2011, 20:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: wspomaganie koyo
Kupiłeś dobry czujnik? Są ich 3 rodzaje.. 2 rodzaje TRW i KOYO... To bardzo ważne, jeśli masz pompe Koyo to musisz mieć taki sam czujnik.
Zrób diagnostyke komputerową, zobaczymy co błędy pokazują.

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


23.08.2011, 21:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.09.2005, 20:39
Lokalizacja: Kraków
Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Koledzy, w końcu sprawa się wyjaśniła....mam nadzieję przynajmniej...mianowicie jak pisałem miałem błąd
01309 Power Steering Control Module (J500)
49-10 No communication - Intermittent

i z dnia na dzień coraz częściej zanikało wspomaganie. Najpierw np nie było przez 1 min po odpaleniu....potem przez 5-10 minut ....potem nie było wspomagania przez 4 dni....i nagle sie znów włączyło. Byłem u elektryka i wydał wyrok....wymiana pompy. Zrobiłem wywiad na rynku co do cen (od 1tys do 1.7tys zł za TRW, starszy model bo uwaga są dwa rodzaje) i w końcu gość w sklepie mi powiedział, żebym mimo wszystko potwierdził tę diagnozę jeszcze raz u innego elektryka, że może mi dać namiar na gościa z ASO. Trafiłem w końcu do ASO. I tu szok. Pompa sprawna, czujnik skrętu sprawny, wiązka sucha bez uszkodzeń więc podpieli tester akumulator.....i tu .....niespodzianka.... aku złom.....bardzo słaby. Ja sam byłem w szoku bo auto paliło na dotyk a aku zmieniłem 2 lata temu. Pan sprawdził datę produckji ....a tu 2006. Czyli sprzedali mi aku, który leżakował 4 lata....bandyci.

Więc wracając do meritum..... sterownik miał sygnał o bardzo słabym aku i odcinał prąd do pompy, żeby po pierwsze większy prąd szedł na rozrusznik a po drugie żeby nie uszkodzić pompy słabym prądem. Gość w ASO powiedział, że już mieli kilka takich przypadków....że wina była po stronie słabego aku. Wymieniłem aku i kontrolka wspomagania znika momentalnie po odpaleniu...i wspomaganie hula aż miło.

Także uwaga na elektryków!!!!


Niżej podpisany użytkownik dziękuje powsianka za ten post:
Joker
02.09.2011, 19:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:28
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Panowie ma ktoś jakiś patent na te wtyczki, z godzinę walczyłem aby je odłączyć i nic :(
Udało się je komuś rozłączyć bez demontażu pompy? Próbowałem to zrobić z dołu przez otwór na halogen i z góry przez zdemontowany reflektor ale niestety nawet nie drgneły :(


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


05.09.2011, 07:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.09.2006, 17:27
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 70
Podziękował: 1
Pomógł: 5

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Comfort Hatchback
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Musisz użyć małego śrubokręta płaskiego. Włożyć w to oczko u góry, lekko odgiąć i ciągnąć wtyczkę w górę. Ciężko idzie, ale da się. Ja to robiłem przez otwór na halogen.


05.09.2011, 12:37
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL