|
|
Teraz jest 20.09.2024, 10:24
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.12.2010, 20:07 Lokalizacja: Pleszew Posty: 20
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
anathema11 napisał(a): Od pewnego czasu zaobserwowałem, że kierownica chodzi wyraźnie ciężej tzn. na początku jazdy jest ok, ale potem się usztywnia anathema11 trochę dziwne pytanie... W droższych autach to się nazywa "wspomaganie degresywne" czyli w miarę wzrostu prędkości, siła wspomagania maleje. Skoda posiada wspomaganie elektro-hydrauliczne które działa podobnie. Pozdrawiam Karolina
|
22.05.2011, 20:42 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Ojciec napisał(a): Panowie teraz mam 2 bledy 00817 i 00566. Pompa nie chodzi nic. wyjalem pompe bo sadzilem ze walniete sa tranzystory BUK ale czy sie myle czy mam jakas inna pompe? Wyglada na zdrowa nic nie przepalone, przynajmniej nie widac Rzeczywiście wygląda ok. A sprawdzałeś miernikiem czy wszystko dobrze z kablami do pompy - gdzieś powyżej podlinkowywałem plik z instrukcją serwisową (prawy klik+zapisz jako). U mnie pompę wywalało zupełnie, kiedy miałem poluzowany główny bezpiecznik wspomagania. Sprawdź czy czasem blaszki w głównej skrzynce bezpieczników na akumulatorze nie są poluzowane lub zaśniedziałe. Aha - a zalałeś płynem układ? Czasem człowiekowi najprostsza rzecz potrafi wylecieć z głowy...
|
22.05.2011, 21:55 |
|
|
Dołączył(a): 13.09.2010, 20:46 Lokalizacja: Białystok Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: podlaskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
svistakk plyn mialem w normie potem nawet zalalem jeszcze troche. bezpieczniki na akumulatorze sa w porzadku. Sprawdze najwyzej jeszcze te napiecie na kablach. Nie wiem co jest grane......
|
23.05.2011, 07:53 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
a teraz niespodzianka - u mnie wspomaganie samo ożyło i już 3-ci dzien jest ok... ( nawet w czasie deszczu działało ) a zaczęło się od not-laufów na turbinie i wtedy zacząłem kręcic silnik ok. 3krpm. i najpierw niepewnie gasła, a teraz jest ok. czy wg was, coś z regulatorem napięcia bedzie nie tak ? oraz jak go sprawdzić czy rzeczywiście on jest sprawcą zamieszania ? lepiej wymienić regulator niż pompe
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
23.05.2011, 17:25 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Kapi - a może po prostu elektronika wyschła? Ja wczoraj byłem jeszcze na sprawdzeniu wiązki - jest czysta i bez przegnić (czyli stare odizolowanie coś tam dało). Była zaśniedziała kostka czujnika i tu ciekawa rzecz - firma w której kupowałem twierdziła, że jest to lux nówka czujnik - elektryk zaś, że regenerowany i jeśli mi znów wywali wspomaganie, to jest to wina czujnika. Podawał przykład, że u jednego klienta wymieniał 7 razy (!) czujnik zanim w końcu trafił się działający tak, jak trzeba. Można dostać k....cy zwłaszcza że wczoraj w piękny, słoneczny dzień przy temperaturze blisko 30 stopni i suchym powietrzu wyskoczył błąd wspomagania. Czujnik na szczęście na gwarancji więc w przyszłym tygodniu jedzie na wymianę.
|
24.05.2011, 07:21 |
|
|
Dołączył(a): 25.02.2011, 17:44 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Witajcie.Niestety i mnie dopadł problem tego badziewia.Na początku pompa chodziła bez problemu, któregoś dnia umyłem auto , odpalam a tu świeci kontrolka. Ale zgasiłem, odpalam jeszcze raz i zaskoczyło.No ale niestety po którymś razie kontrolka świeci cały czas i już nie chce zaskoczyć.Pompę wyciągałem, okazało się że puścił silikon z tego dekla i woda do środka się dostawała.Płytka, tranzystory wyglądają ok. Wiązka jest sucha i czysta.Na Vagu mam jeden błąd tzn. 1290 zwarcie do masy i w blokach mierzonych nie pokazuje ruchu z czujnika, ale błędy z czujnika nie wywala. Doszliśmy do wniosku że chyba coś z elektroniką pompy, ale dziwne bo vag za każdym razem się łączy, widzi wszystkie parametry, jedynie za każdym przekręceniem kluczyka wyskakuje ten błąd 1290 zwarcie do masy. Czy ktoś może coś podpowiedzieć, bo już mi brak pomysłów???
|
01.06.2011, 16:10 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
a masz zwarcie do masy czy zwarcie do plusa? zresztą oba przypadki dotyczą zwarcia w przewodzie od czujnika skrętu do sterownika, zaleca się sprawdzić blok pomiarowy 004 i przeczyścic styki... tyle mogę pomóc, wspomaganie działa w ogóle co kolwiek?
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
01.06.2011, 22:58 |
|
|
Dołączył(a): 25.02.2011, 17:44 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wspomaganie działało ale z czasem coraz rzadziej a teraz już 2 tygodnie kompletna kaplica.Podmieniałem czujnik skrętu, ale dalej to samo.Zwarcie jest do masy.W blokach pom. nie ma wogóle ruchu z czujnika,a zwarcie pojawia się po każdym przekręceniu kluczyka.Pompę miałem na stole, poczyściłem co nieco, ale nic to nie dało.Dodam że pompa pracuje, ale nie reaguje na ruchy kierownicą. Może jakiś element elektroniczny w samej pompie padł?Ktoś ma jakieś doświadczenie akurat związany z tym błędem??
|
07.06.2011, 14:47 |
|
|
Dołączył(a): 03.12.2010, 11:31 Lokalizacja: Trzebiatów Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Zimą, przy ujemnej temperaturze nie działało wspomaganie kierownicy (świeciła kontrolka). Po ustaniu mrozów problem ustąpił. Teraz wspomaganie działa dobrze, ale okresowo zapala się kontrolka - ostatnio świeci już 3 dzień. Akumulator dobry, ładowanie 14,3 V. Płyn dobry (wymieniony zimą), poziom właściwy. Wyczyściłem gniazdo i bezpiecznik 50A, bezpiecznik 5A też sprawny. Czy ktoś może podpowiedzieć rozwiązanie?
|
22.06.2011, 13:01 |
|
|
Dołączył(a): 27.06.2011, 19:04 Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2005
Województwo: łódzkie
|
WSPOMAGANIE KIEROWNICY-PROBLEM
Witam, posiadam Skode Fabie 1.4 TDI 2005r i od jakiegos czasu pali mi sie kontrolka od wspomagania układu kierowniczego po odpaleniu samochodu jakis czas mam zablokowane wspomaganie i jak byłem na diagnostyce to wyszło ze ''czujnik wspomagania kierownicy'' Czy któryś z kolegów miał podobny może problem i jakim może byc koszt naprawy tego??? z góry dziekuje
|
24.07.2011, 10:04 |
|
|
Dołączył(a): 15.09.2005, 20:39 Lokalizacja: Kraków Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Proszę o pomoc. Dziś nie było cały dzień wspomagania. Świeciła sie kontrolka. Podpiąłem vaga i:
01309 Power Steering Control Module (J500) 49-10 No communication - Intermittent
Rozumiem, że to błąd modułu sterującego pompy. Co robić? Pompa do wymiany? Czy takie rzeczy się regeneruje? Gdzie są wtyczki i jak do nich dojść żebym sprawdził czy stykają dobrze? Czytałem wątek i jeden kolega w końcu wymienił pompę....czy nie ma żadnego lekarstwa?
Jeśli się regeneruje te sterowniki, czy ktoś może polecić kogoś w Krakowie?
|
23.08.2011, 20:25 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Re: wspomaganie koyo
Kupiłeś dobry czujnik? Są ich 3 rodzaje.. 2 rodzaje TRW i KOYO... To bardzo ważne, jeśli masz pompe Koyo to musisz mieć taki sam czujnik. Zrób diagnostyke komputerową, zobaczymy co błędy pokazują.
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.08.2011, 21:53 |
|
|
Dołączył(a): 15.09.2005, 20:39 Lokalizacja: Kraków Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Koledzy, w końcu sprawa się wyjaśniła....mam nadzieję przynajmniej...mianowicie jak pisałem miałem błąd 01309 Power Steering Control Module (J500) 49-10 No communication - Intermittent
i z dnia na dzień coraz częściej zanikało wspomaganie. Najpierw np nie było przez 1 min po odpaleniu....potem przez 5-10 minut ....potem nie było wspomagania przez 4 dni....i nagle sie znów włączyło. Byłem u elektryka i wydał wyrok....wymiana pompy. Zrobiłem wywiad na rynku co do cen (od 1tys do 1.7tys zł za TRW, starszy model bo uwaga są dwa rodzaje) i w końcu gość w sklepie mi powiedział, żebym mimo wszystko potwierdził tę diagnozę jeszcze raz u innego elektryka, że może mi dać namiar na gościa z ASO. Trafiłem w końcu do ASO. I tu szok. Pompa sprawna, czujnik skrętu sprawny, wiązka sucha bez uszkodzeń więc podpieli tester akumulator.....i tu .....niespodzianka.... aku złom.....bardzo słaby. Ja sam byłem w szoku bo auto paliło na dotyk a aku zmieniłem 2 lata temu. Pan sprawdził datę produckji ....a tu 2006. Czyli sprzedali mi aku, który leżakował 4 lata....bandyci.
Więc wracając do meritum..... sterownik miał sygnał o bardzo słabym aku i odcinał prąd do pompy, żeby po pierwsze większy prąd szedł na rozrusznik a po drugie żeby nie uszkodzić pompy słabym prądem. Gość w ASO powiedział, że już mieli kilka takich przypadków....że wina była po stronie słabego aku. Wymieniłem aku i kontrolka wspomagania znika momentalnie po odpaleniu...i wspomaganie hula aż miło.
Także uwaga na elektryków!!!!
|
02.09.2011, 19:51 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:28 Lokalizacja: Wrocław Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Panowie ma ktoś jakiś patent na te wtyczki, z godzinę walczyłem aby je odłączyć i nic Udało się je komuś rozłączyć bez demontażu pompy? Próbowałem to zrobić z dołu przez otwór na halogen i z góry przez zdemontowany reflektor ale niestety nawet nie drgneły
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
05.09.2011, 07:30 |
|
|
Dołączył(a): 23.09.2006, 17:27 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 70
Podziękował: 1
Pomógł: 5
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Comfort Hatchback
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Musisz użyć małego śrubokręta płaskiego. Włożyć w to oczko u góry, lekko odgiąć i ciągnąć wtyczkę w górę. Ciężko idzie, ale da się. Ja to robiłem przez otwór na halogen.
|
05.09.2011, 12:37 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|