Teraz jest 20.09.2024, 07:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 52  Następna strona
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.09.2010, 20:46
Lokalizacja: Białystok
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: podlaskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Witam. Panowie szybkie pytanie czy ktoś z was wymieniał tranzystory w pompie wspomagania Fabii? ewentualnie jakie jest ich oznaczenie>? padła mi wczoraj wcześniej jezdziłem jakies pół roku z błędem 817 "czujnik tem. płynu wspomagania", wymieniałem też czujnik skrętu ale na nic sie to zdało. a teraz padła na dobre. ktoś podpowiadał że puchną tranzystory? Mam pompe koyo.
P.S. czy jesli spuszcze płyn z pompy to kierownica bedzie troche lżej chodzić czy nie?


13.05.2011, 21:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51
Lokalizacja: Kraków / Leicester
Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Witaj Ojcze :)

Więc tranzystory w pompie mają oznaczenie BUK 9508 - wg. mecherów z elektrody.
Osobiście nie wymieniałem bo u mnie tranzystory zostały całe, padło coś innego, kupiłem używaną pompę...
Pompa wspomagania będzie pracować nawet jeśli czujnik skrętu jest uszkodzony, wspomaganie będzie tylko słabsze lub zanikające.

Napisz po kolei jak się zaczęło i jakie były objawy, co się działo po kolei, może uda się pomóc.

Jak spuścisz płyn wspomaganie wcale nie będzie działać lżej - osobiście to przerabiałem...

Pozdrawiam

_________________
Podpisu nie ma i nie będzie :D


13.05.2011, 23:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.09.2010, 20:46
Lokalizacja: Białystok
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: podlaskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
kolego zaczelo sie od wyskoczenia kontrolki wspomagania z bledem 00817- czujnik termiczny wspomagania. swiatla przygasaly przy kreceniu kierownica i jak mocno sie szarpalo kiera to czuc bylo opor. vag pokazywal predkosc obrotowa kol, ilosc pobieranego napiecia i kat skretu. zostal wymieniony czujnik ale bylo to samo. no i jezdzilem tak pol roku az niedawno raptownie przepadlo wspomaganie. dzisiaj podlacze vaga to zobacze czy jest jakis inny blad. mam pompe koyo fabia 1..4 16V 2005r wiec wiazka juz podwieszona fabrycznie.
jesli to faktycznie padly tranzystory BUK na pompie to te warto kupic>?
http://allegro.pl/buk9508-buk9508-55-bu ... 98336.html


14.05.2011, 08:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 24.02.2009, 21:46
Lokalizacja: ns
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
W mojej fabii okazalo sie ze jest malo plynu do wspomagania dolalem i jest ok czy jest mozliwe zeby plyn wyparowal albo cos takiego bo wycieku nigdzie nie widac wszedzie jest oki co sie moglo z nim stac ktos juz moze mial takie cos ? ? ?


14.05.2011, 10:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.11.2010, 09:19
Lokalizacja: Łódź
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Skoda Fabia Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post WSPOMAGANIE KIEROWNICY
mam mały problem
tzn podczas jazdy i omijania pojazdu stojącego na jezdni strasznie ciężko kreci się kierownica szczególnie podczas szybkiej zmiany kierunku kręcenia... czy to jest normalne zachowanie wspomagania?

admin: szukaj odpowiedniego tematu, nie zakładaj nowych. Przeniosłem!


14.05.2011, 10:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
No to wracamy do zabawy... mimo początkowego spokoju, po ostatnich deszczach znów zaczęło szaleć wspomaganie. Nic to...wyłożyłem 900 zł na pompe, wczoraj wymieniłem. Jak wracałem z wymiany, to było miodzio - sztywna kierownica, elegancko czuć autko. Dziś rano wzięło mnie na myjnie...wyszorowałem autko, wsiadłem, przejechałem 50 metrów - kontrolka (tu nastąpiło dużo k.... ch... itp. - myślałem że rozwale to auto jak parkowałem) - oczywiście błąd czujnika kąta skrętu.

Pozostało mi jedno - rozpruć do końca wiązkę - został ten fragment od rozejścia przewodów do masy, do podszybia – i sprawdzić co z nią. A potem to już chyba tylko w cholere sprzedać ten samochód. Zaoszczędzę i kasy i nerwów. Następne auto jakie kupię będzie miało elektrykę ograniczoną do świateł i doprowadzenia prądu do rozrusznika i świec...


14.05.2011, 12:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
svistakk napisał(a):
Następne auto jakie kupię będzie miało elektrykę ograniczoną do świateł i doprowadzenia prądu do rozrusznika i świec...

no to bedziesz miał nielada problem .... ( może Lada ? ;) )
ps.
witaj w klubie :mrgreen:

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


14.05.2011, 12:49
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wiesz Kapi - Ford T może jeszcze być ;) Jestem po pierwszym teście - podpiąłem sobie vag i pędzlem zamoczonym w wodzie przejechałem po odsłoniętych kabelkach głównej wiązki - minęło 10 sekund i pompa zaczęła wyć. Po jakimś czasie wywaliło błąd czujnika, ale pompa i tak nadal wskazywała że czujnik podaje jej dane o kręceniu kółkiem, przeszła w tryb awaryjny po kilku sekundach.

Po wysuszeniu wiązki - w słonku szybko to nastąpiło pompa działała prawidłowo.

Wskazany błąd to 816 - zwarcie do masy. No to teraz muszę sprawdzić który kabelek przebija, bo nie wyglądają ani na spuchnięte, ani na oko nie widać przegnicia izolacji. Ale jak znam życie to pewnie gdzieś jest kropka wielkości milimetra...


14.05.2011, 14:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51
Lokalizacja: Kraków / Leicester
Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Ojciec - nie jestem pewien czy te tranzystory w skodzie nie powinny mieć 70 lub 75A - czytałem coś na elektrodzie, że wszędzie w sprzedaży są tylko 55A... wrzuć w google hasło pompa wspomagania fabia i wywali sporo tematów z elektrody.
W mojej pompie - TRW - tranzystory wyglądały podobnie tyle, że miały poucinane / nie miały środkowych nóg (nie były do nieczego przylutowane).

Sprawdź jeszcze czy dochodzą napięcia na przewody wg instrukcji z mojego obrazka powyżej. Jeśli tak to powinno dać się podłączyć VAGa. Podepnij więc VAGa i spróbuj zrobić scan. Wtedy może dowiemy się czegoś więcej.Podaj adres mailowy na PW top podeślę coś ciekawego.
Będziemy dalej molestować temat.

Aah - dobrze byłoby sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku a dwa to usunąć plastikowo - gąbczastą osłnę pompy - ona trzyma wodę, być może nie odprowadzała wystarczającej ilości ciepła na zewnątrz stąd miałeś błąd temperatury...


Pozdrawiam

_________________
Podpisu nie ma i nie będzie :D


14.05.2011, 20:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51
Lokalizacja: Kraków / Leicester
Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
svistakk
co oznacza, że pompa zaczęła wyć?

Pytanie do wszystkich zainteresowanych:

Gaszę auto i słyszę dźwięk typu UUUUuuuuuuu..... - wiem, że tak wyhamowuje pompa wspomagania, pytanie czy to normalne i czy w Waszych pompach tak macie?

Proszę równolegle o podanie roku produkcji auta / lub jeśli wiecie producenta pompy.

aha, normalnie nie słychać pompy, wydaje ciche bzyczenie przy kręceniu kierownicą - niemam tej obudowy plastikowo - gąbczastej.

Pozdrawiam

_________________
Podpisu nie ma i nie będzie :D


14.05.2011, 21:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wycie pompy to taki dla mojego ucha maksymalnie wk.... dźwięk, kiedy bez żadnej przyczyny wchodzi ona na wysokie obroty. Mnie się to zawsze kojarzy z wielką wiertarką dentystyczną - taki "wizg"

A to uuuuuuuu przy stopie to chyba miałem od zawsze


15.05.2011, 09:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46
Lokalizacja: Łódz
Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Witam szanownych kolegów i pozdrawiam,moja spostrzezenia odnosnie POMPY , CZUJNIKA icałego układu TRW mam 100% pewnosci ze czesi dali ciała podpisujac umowe z producentem trw na dostawy tych układów kierowniczych i po pewnym czasie nie wiedzieli jak z tego wybrnac skody jakimi sie poruszamy sa super jak na nasze mozliwosci ale te układy oparte na pompie elektrohydrałlicznej to koszmar jak by odemnie to zalezało zadał bym gwarancji dozywotniej na te układy bo wymiana czujnika co roku lub szukanie błedu w elektronice pompy co pół roku to jak na taka marke lekka przesada poza tym koszt czujnika to jakas paranoja .Pozdrawiam Grzegorz z Łodzi


16.05.2011, 07:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.06.2006, 18:54
Lokalizacja: P-ń
Posty: 123
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: GEY - 5b.
Samochód: Fabia Combi Comfort
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
dahrek napisał(a):
Ojciec - nie jestem pewien czy te tranzystory w skodzie nie powinny mieć 70 lub 75A


SUP75N06-08-E3
zamiennik do zdobycia w: http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtm ... 0%3B112825


17.05.2011, 12:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.05.2011, 15:57
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
witam wszystkich ! posiadam Fabię II z 2010 r. Od pewnego czasu zaobserwowałem, że kierownica chodzi wyraźnie ciężej tzn. na początku jazdy jest ok, ale potem się usztywnia. Działa w dodatku dosyć niestabilnie tzn. raz ciężko, raz lekko.Byłem w ASO, technik sprawdził płyn,podłączył do kompa i stwierdził, że wszystko ok, ale jak ciągle mam bardzo duże wątpliwości. Co mogę jeszcze zrobić ? A może jest ok i tak ma to działać ?

pzdr


22.05.2011, 16:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.09.2010, 20:46
Lokalizacja: Białystok
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: podlaskie
Post Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Panowie teraz mam 2 bledy 00817 i 00566. Pompa nie chodzi nic. wyjalem pompe bo sadzilem ze walniete sa tranzystory BUK ale czy sie myle czy mam jakas inna pompe? Wyglada na zdrowa nic nie przepalone, przynajmniej nie widac


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


22.05.2011, 16:45
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 770 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 52  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL