|
|
Teraz jest 20.09.2024, 08:08
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
piotrek123 napisał(a): u znajomego na warsztacie wyszło że to sterownik pompy.... czyżby pompa do wymiany ? - sterownik jest integralną częścią ... daj znać czy naprawili czy wymienili
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
20.03.2011, 10:52 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Przeczytałem mnóstwo postów na ten temat i potrzebuję tylko potwierdzenia lub zaprzeczenia na temat wspomagania. A mianowicie diagnostyka Vag-iem tego całego układu: Blok 16 (wspomaganie ew. stering wheel) Gr 08 (Bloki pomiarowe - messure block) 02 tj. obroty pompy wspomagania bez ruszania kierą 1200 - 1300 podczas kręcenia +/- 3000 Wcześniej oczywiście Blok 16 Fault codes 02 Teraz pozostaje jeszcze diagnostyka czujnika skrętu: Znalazłem na forum jeszcze to 44/08/02 Czy to będzie to? Jeśli nie lub się mylę to proszę o wskazówki. Problem natomiast jest tego typu diagnoza w serwisie uszk. pompa. Wymiana pompy za 1400 z alledrogo i nie działa. Pali się kontrolka wspomagier nie działa i przygasają światła. Z tego co wyczytałem to może być AKU, jednak potrzebuję wskazówek na temat poprawnej diagnostyki tego układu, aby wykluczyć ew. pomyłki w diagnozie. Dzięki i Pozdro.
_________________ GrzegorzT
|
26.03.2011, 17:54 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
generalnie - grupa 44 i tam są bloki dla obrotów pompy i kąta skręcenia dla czujnika skrętu, oraz napięcie ładowania niepamiętam który za co odpowiada, ale jak walczyłem u siebie to od razu w 44 patrzyłem .. co do pompy - jak masz jakiegoś elektronika "pod ręką" to za pare zł ci ją naprawi - padają tranzystory (źródło - elektroda) albo kondensator ( info od jednego kolegi z forum ).
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
27.03.2011, 21:09 |
|
|
Dołączył(a): 28.11.2009, 17:30 Lokalizacja: Londyn Posty: 25
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: wyposazenia brak ahh LPG
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Najlatwiej bys to zdiagnozowal gdybys podmienil czujnik skretu i sprawdzil czy cos sie zmienilo. Poszukaj kto mieszka blisko ciebie i popytaj. Ludzie na forum bardzo uczynni. ja sie borykam ze wspomaganiem od stycznia. Vag i Bosch wskazali na czujnik skretu. Kupilem uzywany na Ebay-u no i nastapila delikatna zmiana bo wspomaganie dziala czasami az za mocno a czasami w ogole( skoki sa co pare sekund) glosno i nierowno chodzi pompa i swiatla mrugaja jak na zabawie techno stroboskopy.kontrolka sie zapala raz na pare dni. Wczesniej nie mialaem w ogole wspomagania a i kontrolka byla zapalona caly czas. Pompa a raczej gabka co ja otacza po zimie przegnila od sniegu i soli. No i tera nie wiem czy czujnik co kupilem tez jest trefny czy jednak pompa jak sugeruje spec ze smarem na twarzy. Niestety nie mieszkam w Polsce i nie mam z kim sie umowic na podmianke i sprawdzenie czujki skretu wiec poki co sie bujam i przyzwyczajam sie do kierownicy co zyje swoim zyciem i kreci jak chce choc na autostradzie czasami jes groznie. Poszukaj kogos zanim zainwestujesz kase bo nowe czesci drogo kosztuja a uzywane - po wymianie mozesz dalej nie wiedziec co nie dziala Powodzonka
|
30.03.2011, 19:25 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Zrobiło się cieplutko, więc wczoraj z ojcem pomieniłem po raz kolejny czujnik w mojej Fabce i przy okazji zauważyłem coś ciekawego: czujniki starego typu nie mają żadnych blokad, wycięć itp. które wskazywałyby jak je zamontować. Na obu, które miałem płytki, z których się składały pomalowane były na jednym z końców - jedna na zielono, druga na niebiesko. Przedtem nie zwracałem na to uwagi, ale twardo zaczęliśmy się z ojcem zastanawiać, czy aby czasem to, którą sroną jest obrócony do góry czujnik w gnieździe nie ma jakiegoś wpływu. Najpierw poszedł niebieską do góry. Podbięty, autko wypoziomowane na podłodze garażu, odpaliłem i....myślałem, że pompa odleci. Wyła jak szalona. Myślę - dupa, pompa do wymiany. Ale robimy podejćie dwa - obrót czujnika o 180 stopni (zielonym do góry ) - odpalam...cisza. Kręce kierownicą - wskazania na odczycie VAG idealne, kierownica chodzi lekko, pompa nie wyje, obroty stałe. I tak jest od wczoraj i oby tak było.
|
02.04.2011, 06:56 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
svistakkczy z TEGO TEMATU możesz wskazać jaki masz czujnik ?
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
02.04.2011, 07:23 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
To stary typ czujnika TRW, o numerze katalogowym 6Q1423291D. W wątku zdjęcie drugie od góry, czyli 1 typ czujnika TRW, z kablem na stałe.
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje svistakk za ten post:
kapi
|
02.04.2011, 13:22 |
|
|
Dołączył(a): 28.11.2009, 17:30 Lokalizacja: Londyn Posty: 25
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: wyposazenia brak ahh LPG
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
hej swistakk mozesz mi opisac zachowanie pompy mowiac "myslalem ze pompa odleci"? Czy aby nie cos jak w motocyklu jak gazujesz -zwiekszala nieregularnie gwaltownie obroty i gwaltownie spadaly? moze to u mnie jest zle poprostu zalozony hm.tez mam ten stary model z kablem na stale nie chce kupowac nowego czujnika jezeli ten jest poprostu blednie wlozony.Dzieki
|
02.04.2011, 17:02 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Dokładnie tak - zwiększanie obrotów, odczyty na VAGu pokazywały prędkość kątową rzędu 900 stopni na sekundę (nie wiem jak szybko musiałbym kręcić). Piszę to jako przestrogę dla tych, którzy wymieniali czujnik i nadal szalała pompa - możliwe, że został założony odwrotnie.
|
02.04.2011, 18:47 |
|
|
Dołączył(a): 26.03.2011, 14:25 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Witam. Panowie dołączam się do tematu gdyż też mam problem ze wspomaganiem w fabii 1.4 MPI Była wymieniana cała przekładnia lecz nie pasowała wtyczka do czujnika i zostały przelutowane tylko te 3kabelki. od tego czasu świeci się cały czas kontrolka od wspomagania a vag wywala błąd 816 (nieznany) i nie można go wykasować. wspomaganie działa ale jak robię wolne ruchy tylko natomiast jak chce szybko pokręcić kierownicą to koniec kierownica chodzi jak w traktorze. Czy to wina tego czujnika który jest w przekładni? Zaznaczam że była kupowana jako używana.
|
09.04.2011, 17:27 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Rozumiem, że nie pasowała wtyczka łącząca kabel od czujnika z pompą wspomagania? To oznacza, że masz czujnik i pompę różnych producentów (KOYO i TRW). Sprawdź linkowany powyżej wątek z czujnikami, porównaj ze swoim i kup właściwą pompę...
|
10.04.2011, 09:56 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
svistakk napisał(a): porównaj ze swoim i kup właściwą pompę... albo przekładnie - zalezy co szybciej i taniej można kupić / wymienić... TRW ja już spotkałem 3 typy i nie są wymienne między sobą ...
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
10.04.2011, 10:09 |
|
|
Dołączył(a): 26.03.2011, 14:25 Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
A nie da się samego tego czujnika wymienić? chodzi o ten który jest w samej przekładni kierowniczej. TO jest czujnik skrętu dobrze się domyślam?
|
11.04.2011, 20:19 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
MaRcInOs90 napisał(a): A nie da się samego tego czujnika wymienić? chodzi o ten który jest w samej przekładni kierowniczej. TO jest czujnik skrętu dobrze się domyślam? da się, ale nie wiem co pompa na to. .... żebyś później jej nie musiał zmieniac ... tak- dobrze sie domyślasz - to jest czujnik skrętu.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
12.04.2011, 06:30 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Wygląda to tak, że czujnik, pompa i przekładnia muszą jednocześnie ze sobą współgrać. Przy Koyo sprawa jest prosta - jedna pompa, jeden czujnik, jedna przekładnia. Z TRW jest gorzej - a jak widzę po roku produkcji, to taki raczej masz... Jak już wspominałem, jest na forum temat o czujnikach - są w nim zdjęcia - popatrz jaki masz włożony do przekładni i porównaj ze zdjęciami.
Czy czujnik był razem z tą przekładnią, którą kupowałeś, czy próbowałeś użyć tego, który miałeś?
@kapi trzy typy TRW? Ja słyszałem o dwóch - stary z kablem na stałe i nowy z odpinanym. Stary ma jeszcze wersje po regeneracji i niby nowe... Niektórzy twierdzili też na forum, że po wymianie pompy i czujnika mieli jazdy, że niekoniecznie nowsze pompy TRW działały ze starymi czujnikami tak jak trzeba. Tylko w tym przypadku pytanie czy nie było tak jak u mnie (posty powyżej), że czujnik był włożony na odwrót.
Pozdr.
|
12.04.2011, 11:31 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|