|
|
Teraz jest 20.09.2024, 05:14
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Najpierw naładuj AKU to podstawa i sprawdż poziom płynu w pompie wspomagania
|
02.03.2011, 21:43 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
piotrek123, zrób jak pisze kika ale nie poprzez dłuższą trasę ale poprzez prostownik.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
03.03.2011, 11:15 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2010, 17:10 Lokalizacja: Ww Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia1
Rok prod.: 01
Województwo: dolnośląskie
|
wspomaganie / ładowanie
Witam, mam taki dziwny problem: Miałem stłuczkę, zderzenie czołowe z prędkością 25 km/h. Poduszki nie wypaliły, jedynie odpadła mi tablica z przodu. Przez pierwsze 30 minut wszystko było ok. Dojeżdżam pod dom, skręcam mocniej koła żeby zaparkować, zapaliła się kontrolka od wspomagania i silnik zgasł, kierownica stawia strasznie duży opór jak parkowałem pchając. Zapłon nie odpala. Po paru minutach udało się odpalić, przejechałem 5 minut, coś dziwnie chodzi, przy mocnym wykręceniu kierownicy znowu padł i już nie udało się postawić. Przy przekręcaniu kluczyka nie odpala się kontrolka od akumulatora - nie ładuje, ale fizycznie nic nie jest uszkodzone. Czy jakieś pomysły od czego zacząć dochodzenie? Nie włącza się zapłon więc chyba nie da się podłączyć pod VAG.
|
08.03.2011, 12:37 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
xqznx napisał(a): Czy jakieś pomysły od czego zacząć dochodzenie? od podłączenia pod komputer.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
08.03.2011, 14:59 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2010, 17:10 Lokalizacja: Ww Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia1
Rok prod.: 01
Województwo: dolnośląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
Taqk, ale chyba jak podłączasz pod komputer musisz mieć kluczyk w pozycji zapłon żeby komputer samochodu dostał zasilanie. Problem polega na tym, że nie ma zasilania w samochodzie rozrusznik nie kręci, nie świeci się czerwona lampka z akumulatorem, jakby nie było ładowania.
|
08.03.2011, 15:15 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
ok, to rzeczywiście trzeba zacząć od postawienai go na nogi. elektryka trzeba dobrego i tyle, potem odczyt błędów. na początek bezpieczniki na akumulatorze, następnie te w kabinie.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
08.03.2011, 17:23 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
xqznx napisał(a): Problem polega na tym, że nie ma zasilania w samochodzie rozrusznik nie kręci, nie świeci się czerwona lampka z akumulatorem, jakby nie było ładowania. Zapłon, zapłonem ale czy wogóle coś się na desce pojawia czy czarno, porno i duszno Bo pojedyncze kontrolki, brak rozrusznika to pal licho, ale jeżeli widać że reaguje po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon" to można się podłączać. EDIT: A coś mi jeszcze wpadło do głowy, może to nie ma zabardzo związku ze wspomaganiem itp. ale może mieć z dzwonem. Jak możesz sprawdź (No właśnie nie pamiętam jak to się dokładnie nazywało) bezpiecznik zderzeniowy, który odłącza pompe paliwa, czasem cały układ zapłonowy. W "starszych" autach tzn. mniej więcej do 2005r. były kulkowe, teraz to już taka elektronika że ja Cię pie....le. Znajomy elektronik robi Grande Punto z 2009r. i już 2 miesiące nie może dojść jak to działa i jak za to paskudztwo się zabrać. Pozdr.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
08.03.2011, 17:33 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2010, 17:10 Lokalizacja: Ww Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia1
Rok prod.: 01
Województwo: dolnośląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
Auto podładowali na krótko i na razie odpala. Tyle, że jak przekręcam na zapłon to nie świeci się kontrolka czerwony akumulator. Reszta poprawnie. Magicy z warsztatu gdzie go zostawiłem twierdzą, że VAG pokazuje coś z zapłonem ale oni nie wiedzą co i nie potrafią zrobić, bo nie mają dokładnych schematów. Nie wiem czy mogę jechać jutro bezpiecznie do roboty za miasto, czy lepiej je zostawić w warsztacie. Nie wiem też gdzie sensowne to zrobią we Wrocławiu, bo do głowy przychodzi mi tylko ASO, a oboawiam się, że ta zabawa może u nich wynieść majątek...
Bezpiecznik zderzeniowy nie poczekał by na poduszki? Bo te nie odpaliły...
|
08.03.2011, 20:30 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
xqznx napisał(a): Bezpiecznik zderzeniowy nie poczekał by na poduszki? Bo te nie odpaliły... Zazwyczaj jest osobnym urządzeniem, Te z kulką lub dźwigienką (zależy od producenta) działa na zasadzie bezwładności, nagłe zatrzymanie = kulka odrywa się od magnesu i zwiera przewód odłączając tym zapłon bądź pompe. Te nowe, oczywiście, są podłączone to "tysięcy" czujników m.in. Air Bag, modułu komfortu (w niektórych autach tak to się nazywa) czyli do sterownika ( jak by strażnika ) urządzeń elektrycznych, do modułu ESP itp.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
08.03.2011, 20:57 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2010, 17:10 Lokalizacja: Ww Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia1
Rok prod.: 01
Województwo: dolnośląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
Magik nr.2 twierdzi, że to alternator się zużył i nie ładuje na niskich obrotach, szczotki czy coś. Wycenił naprawę na 400 zł. Wg. niego błąd na VAG jest niezwiązany i bez sensu.
|
09.03.2011, 13:56 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
Dziwne po dzwonie nagle się wziął i zepsuł 400zł z kąd te ceny? Przecież nowy alternator chyba za tyle można kupić. Ewentualnie używany na Alledrogo.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
09.03.2011, 15:57 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2010, 17:10 Lokalizacja: Ww Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia1
Rok prod.: 01
Województwo: dolnośląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
Okazało się, że przegniła wiązka elektryczna. Koszt naprawy 100 zł, zrobione w 3 godziny. Chyba rozwiązało to też problemy ze spontanicznym zamykaniem centralnego na wertepach, ale jeszcze do końca nie sprawdziłem.
|
11.03.2011, 13:47 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
xqznx napisał(a): Chyba rozwiązało to też problemy ze spontanicznym zamykaniem centralnego na wertepach, ale jeszcze do końca nie sprawdziłem. W tym temacie to raczej bym stawiał na którąś krańcówkę lub połączenia w słupkach.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
11.03.2011, 23:57 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2010, 17:10 Lokalizacja: Ww Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia1
Rok prod.: 01
Województwo: dolnośląskie
|
Re: wspomaganie / ładowanie
Tak, centralny nadal szaleje Krańcówkę w drzwiach kierowcy mam do wymiany, to może rzutować też na takie spontaniczne zamykanie? Ok, szukam już na forum, widzę, że tak
|
12.03.2011, 07:01 |
|
|
Dołączył(a): 10.10.2010, 23:22 Lokalizacja: wawa Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: fabia
Województwo: mazowieckie
|
Re: Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
odpowiedź do mojego maila wyżej, to nie była niestety wina akumulatora i płynu ... po podłączeniu do komputera i posprawdzaniu u znajomego na warsztacie wyszło że to sterownik pompy.... na razie Fabianę ma tata i on ma jechać do znajomego to zrobić na dniach, a ja niestety jestem studentem i muszę się obyć bez Fabii na razie . Pisze posta bo może komuś też się przyda. Jak Fabia zostanie naprawiona całkowicie, to też napiszę co i ile to kosztowało, może się przyda komuś .
|
19.03.2011, 12:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|