|
|
Teraz jest 21.09.2024, 06:48
|
Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Witam, W ubiegłym tygodniu wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego w mojej Fabii I. Nowa końcówka oczywiście była trochę krótsza od starej, próbowałem wszystko pomierzyć suwmiarką aby zachować odpowiednie odległości i długości. Auto jedzie prosto, nie ma tendencji do ściągania ale zauważyłem, że powoduje lekkie ząbkowanie opony po zewnętrznej jej części. Wiem, że powinienm ustawić zbieżność, ale tutaj gdzie mieszkam ani nawet trochę dalej to mi tak ustawią zbieżność, że będę walczył z autem coby prosto jechało. Za pól roku samochód wróci do PL wtedy to zrobię. A póki co proszę po podpowiedź czy w sytuacji jak na obrazku powinienem skrócić czy wydłużyć drążek kręcąc nim samym. Jak sądzę ząbkowanie spowodowane jest zbytnim obciązeniem zewnętrznej częsci koła. Co zrobić? wkręcić o pół obrotu czy wykręcić? Pozdrawiam
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
06.03.2011, 21:26 |
|
|
Dołączył(a): 12.10.2010, 15:42 Lokalizacja: Świętochłowice Posty: 181
Podziękował: 3
Pomógł: 9
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia 1.4 MPI Comfort Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
A ciśnienie w oponach jest właściwe?
|
07.03.2011, 00:40 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Na oko to sobie można w traktorze ustawiać ale nie w samochodzie Ale nie moje auto więc rób jak chcesz... Jak po zewnętrznej, to skróć go ( kręć zgodnie z ruchem wskazówek zegara) co nie zmienia faktu, że zanim dojdziesz do właściwej zbieżności to pewnie z opon już nic nie zostanie
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
07.03.2011, 07:03 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
dzięki za przydatne info, postaram się zastosować. Jednocześnie muszę się odgryźć, nie bierz proszę tego za złośliwość, nie chciało mi się tego tłumaczyć ale chyba nie przeczytałeś mojego wątku dokładnie. Otóż: mieszkam w UK, w poprzednim samochodzie po wymianie drążków i ogólnie spodu w aucie pojechałem na zbieżność, ustawiali, cudowali, po czym werdykt: jest OK. Jak OK to OK. Wsiadam w auto i co? ściąga mi na lewą stronę więc do warsztatu i do gościa a on mi na to:" panie ale mieści się w zielonych polach? no to o co chodzi? znaczy się dobrze jest"... a wyglądało to tak: i tak: Zdenerwował mnie jegomość więc pojechałem do dwóch innych warsztatów: kasowali po 25 funa i auto wyjeżdżało dokładnie takie samo... w czwartym warsztacie pokazałem mechanikowi wydruk a on stweirdził że jest ok. Więc odpuściłem temat. Kolega z pracy ma fabię, którą poprzedni właściciel serwisował w skodzie (wszystkie faktury itd.) i wiecie co? I z faktur wynika, że samochód miał wymieniane końcówki drążków kierowniczych... i zgadniejcie... ściaga na lewą stronę. A dlaczego na lewą? ano odpowiedź wszędzie była taka sama: bo w UK budujemy drogi ze spadkiem na lewo, bo jest ruch lewo stronny i jak będziesz jechał w nocy za miastem i uśniesz to wjedziesz co najwyżej w drzewo albo w pole a nie w samochód nadjeżdżający z przeciwka... Podsumowując: Jeśli mam jeździć i szukać warsztatu, który ustawi mi dobrze auto i każdemu paprokowi płacić 25-30 funtów i jednocześnie tracić czas i nerwy to wolę sobie sam to podregulować o tyle ile mogę a nawet jak zajeżdżę tę oponę to uwierz mi, że wolę kupić dwie nowe niż szukać tego co w/w bo szkoda czasu, nerwów i pieniędzy... Pozdrawiam
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
07.03.2011, 10:34 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Nie , no to faktycznie chu* w z takimi mechanikami , co do ściągania w lewo - z ta drogą to możliwe, bo tam gdzie się normalnie to mamy: viewtopic.php?t=2839&highlight=%B6ci%B1ganieviewtopic.php?t=7620&highlight=%B6ci%B1ga
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
07.03.2011, 10:59 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Niestety nic na to nie poradzę, nie jestem osobą, która oszczędza na takich rzeczach ale nie chcę też wyrzucać pieniążków w błoto. Fabia wróci do Pl pewnie w lecie wtedy pojedzie na sprawdzenie do zaprzyjaźnionego warsztatu. A póki co:
jeśli będę kręcił drążkiem - nie końcówką tylko drązkiem zgodnie z ruchem wskazówek zegara to on sam będzie się wykręcał z końcówki drążka znaczy będzie się wydłużał a nie skracał... czy się mylę?
Generalnie założenie jest takie, żeby niejako wciągnąć koło pod auto - ustawić je bardziej pionowo niż jest teraz - czy mam rację?
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
07.03.2011, 11:49 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Witam. Jeśli to twój wykres to prawe przednie koło jest za bardzo skręcone do środka. Teraz najprościej wybij końcówkę drążka ze zwrotnicy poluzuj kontrę i wykręć ją o połowę obrotu powinno wejśc w zakres tolerancji.
|
07.03.2011, 12:06 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
nie zrozumieliśmy się, wykres jest mój, ale pochodzi z innego samochodu, umieściłem go poglądowo aby pokazać jak wg tutejszych mechaników wygląda poprawnie ustawiona zbieżność.
Mój problem polega na lekkim ząbkowaniu zewnętrznej części opony po wymianie końcówki drążka kierowniczego.
Pozdrawiam
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
07.03.2011, 12:13 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Takie są objawy zbyt dużej zbieżności. wykręć drążek tak jak pisałem.
|
07.03.2011, 12:21 |
|
|
Dołączył(a): 25.01.2010, 21:32 Lokalizacja: WM Posty: 119
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Samochód: O2
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
wg mnie powinien wkręcić drążek- przecież zwrotnica ma mocowanie końcówki z tyłu koła- wkręcając skraca drążek i koło wędruje do poprawnej pozycji
_________________ Naprawiam auta grupy VAG oraz inne . Serwis opon i klimatyzacji. Autoholowanie. www.k-mot.pl
|
07.03.2011, 12:42 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Masz rację kolego moje niedopatrzenie.
|
07.03.2011, 13:43 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Więc Panowie, jaki werdykt?
Wkręcić drążek powodując jego skrócenie? Tak powinienem zrobić?
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
07.03.2011, 14:01 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Wkręć! A kierownice masz prosto, bo jak krecisz drążkami to automatycznie ja przestawiasz i trzeba to skorygować drugim drązkiem.
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
07.03.2011, 14:33 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2011, 19:51 Lokalizacja: Kraków / Leicester Posty: 118
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia Comfort & Mondeo MK III
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
kierownica jest prosto, jak wspomniałem wymieniałem tylko jedną końcówkę drążka po jednej stronie więc sądzę, że jeśli uda mi się dograć idealnie długości i odległości tak aby te na starej odpowiadały tym na nowej to wszystko powinno być ok jak sądzę...
_________________ Podpisu nie ma i nie będzie
|
09.03.2011, 10:46 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Re: Pytanie o zbieżność - teoria - opinie potrzebne
Moja Fabia jeszcze na fabrycznych śmiga (!), ale oczywiście wiek i polskie dziury zrobiły swoje i w najbliższym czasie zmieniam na nowe letnie. Wybrałem Uniroyal RainExpert 155/80R13, bo takie mam fabryczne felgi i już nie będę inwestował w stary samochód. Opony mają dobre opinie, mam nadzieję, że będą ok. Mam w związku z tym dwa pytania. Otóż od dosyć dawna (ze trzy, cztery lata) samochód lekko ściąga w prawo - nie jest to bardzo mocne, ale zauważalne - trzeba kontrować kierownicą w lewo jakieś 10 stopni. Wydaje mi się, że prawa opona jest mocniej ścięta od wewnątrz. Czy wystarczy tylko ustawienie zbieżności, czy też grzebać głębiej i sprawdzać całe zawieszenie? Zależy mi na tym, żeby nowe opony nie poszły na marne po jednym sezonie. Pozdrawiam PS. Dla mojej wersji znalazłem, że zbieżność ma być 0 (zero) - zgadza się? PS2. Zdaje się, że ścinanie od wewnątrz to objaw "rozbieżności". Czyli np. mógł to być efekt krawężnika lub innej przeszkody? Jak prawe koło dostało to mogło się coś skrzywić i koło poszło troszkę do tyłu i już mamy rozbieżność, dobrze myślę?
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
12.03.2011, 17:37 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|