|
|
Teraz jest 30.06.2024, 07:28
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57 Lokalizacja: Kraków Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
kika, woda z paliwa nie wylewa się tłumikiem. Tu masz wyjaśnienie:
"Wbrew powszechnemu przekonaniu to nie długie trasy po autostradzie przyspieszają zniszczenie tłumików wydechowych.
Krótkie przebiegi w ruchu miejskim przyczyniają się do zużycia układu wydechowego. Układ wydechowy osiąga normalną temperaturę roboczą po przejechaniu 5 km. Krótkie przebiegi w cyklu miejskim sprzyjają kondensacji spalin we wnętrzu zimnych elementów układu wydechowego. W efekcie tłumiki napełniają się wodą z zawartością kwasu, który oddziałuje na ścianki wewnętrzne. Do tego dodać należy jeszcze zmiany temperatury spowodowane częstym włączaniem i wyłączaniem silnika."
Ostatnio edytowano 30.09.2010, 22:49 przez steven, łącznie edytowano 2 razy
|
30.09.2010, 22:46 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Kolega dobrze prawi, chciałem to samo napisać. Ostatnio jak ktoś ruszał to obryzgało mi aż szybę wodą z tłumika O.o
Zrób dłuższą trasę to zaprzestanie rzygać wodą.
_________________
|
30.09.2010, 22:49 |
|
|
Dołączył(a): 22.02.2010, 10:50 Lokalizacja: STA Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Combi Aktive
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
steven, święta racja
|
01.10.2010, 10:11 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Ja zrobiłem małe doświadczenie z tekturą przed chłodnicą, choć przez wiele lat nigdy jej nie wkładałem.
W silniku SDI widzę sens zakrywania przynajmniej części chłodnicy; nawet teraz przy małych plusowych temperaturach i krótkich dojazdach.
Ja testowałem na trasie 40km z tym że tektura jest trochę odsunięta (żeby wentylator miał co ssać).
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
01.10.2010, 19:11 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Kupiłem ten koncentrat sonaxa w makro i wyliczyłem że opłaca się go rozrabiać do -10 stopni a do -20 lepiej kupić bańkę 5l.
_________________
|
02.10.2010, 17:49 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
steven napisał(a): kika, woda z paliwa nie wylewa się tłumikiem. Tu masz wyjaśnienie:
"Wbrew powszechnemu przekonaniu to nie długie trasy po autostradzie przyspieszają zniszczenie tłumików wydechowych. Krótkie przebiegi w ruchu miejskim przyczyniają się do zużycia układu wydechowego. Układ wydechowy osiąga normalną temperaturę roboczą po przejechaniu 5 km. Krótkie przebiegi w cyklu miejskim sprzyjają kondensacji spalin we wnętrzu zimnych elementów układu wydechowego. W efekcie tłumiki napełniają się wodą z zawartością kwasu, który oddziałuje na ścianki wewnętrzne. Do tego dodać należy jeszcze zmiany temperatury spowodowane częstym włączaniem i wyłączaniem silnika."
OK---Woda w tłumiku to jeden temat a woda w baku to drugi i to dwa oddzielne tematy , stosuje denaturat od 1981 roku i zdania nie zmienię , czysty przykład po ostatnim nalaniu denaturatu po paru jazdach klekotanie i woda na betonie w garażu przy zapalaniu zniknęła ale po to jest to FORUM ( DORADY-PORADY) że każdy ma swój wybór , dla wyjaśnienia dodam że nie leję denaturatu bo mi się o nim przypomni i brak mi jego zapachu tylko jak coś mi się nie podoba w mojej pracy silniczka i podpada mi to na paliwo
|
02.10.2010, 20:12 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
kika, dokładnie jak piszesz czy to( jagodzianka na kościach)czy inny specyfik typu STP dolewany do paliwa,nie ma na celu wyeliminowania wody z tłumika.A poprawienie jakości paliwa np. (bujanie obrotami na luzie) przerobione.
|
03.10.2010, 13:52 |
|
|
Dołączył(a): 07.06.2009, 14:57 Lokalizacja: Legionowo Posty: 73
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: 43kkm
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
czyli mowicie Panowie, ze warto raz na jakis czas dodac denaturatu do paliwa?? ale zeby az pol litra? sa jakies okreslone proporcje jak to robic, zeby czegos nie spierniczyc?
|
03.10.2010, 15:28 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
yarro_t, możesz wlać i dwie setki i będziesz widział co się dzieje-oczywiście mowa o denaturacie.Bo na innych specyfikach jest podane dawkowanie.
|
03.10.2010, 17:30 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Dziś dolałem denaturatu jak zawsze i tak jak ojciec robił i tak jak się robiło w maluchu
Pozostało zawoskować i zababrać rysy zrobione przez jakiegoś uprzejmego działkowca kredką sonaxa.
_________________
|
17.10.2010, 19:51 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|