|
|
Teraz jest 11.05.2024, 13:48
|
[F1-F4] Jaka instalacja gazowa do Fabii
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Instalacja gazu w Fabii 1.4 75KM
Mam zamiar zainstalowac gaz w modelu z silnikiem 1.4 MPI 75 KM . Oczywiscie wchodzi w gre tylko instalacja sekwencyjna. Czy ktos ma taką instalację? Jezeli tak to mam kilka pytan:):
1.Czy są jakies przeciwskazania?;)
2.Czy odczuwalne są straty mocy silnika?
3..Jak zachowuje sie komputer - czy wskazania są w miare prawdziwe?
4.Ile gazu silniczek zuzywa?
5. Gdzie zainstalowany jest wlot?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Pozdrawiam
|
17.09.2005, 17:00 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2005, 12:22 Lokalizacja: W-Wa Białołęka Posty: 159
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: CITIGO ELEGANCE
Rok prod.: 2012
Województwo: mazowieckie
|
ja mam silnik 1,2 64KM i instalke z sekwancyjnym wtryskiem. nie odczuwam zadnej straty mocy a nawet na gazie autko idzie lepiej wiec w twoim przypadku powinno byc podobnie.
|
18.09.2005, 12:42 |
|
|
Dołączył(a): 07.04.2005, 16:01 Lokalizacja: Białogard Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
|
Re: Instalacja gazu w Fabii 1.4 75KM
eltoro napisał(a): Mam zamiar zainstalowac gaz w modelu z silnikiem 1.4 MPI 75 KM . Oczywiscie wchodzi w gre tylko instalacja sekwencyjna. Czy ktos ma taką instalację? Jezeli tak to mam kilka pytan:): 1.Czy są jakies przeciwskazania?;) 2.Czy odczuwalne są straty mocy silnika? 3..Jak zachowuje sie komputer - czy wskazania są w miare prawdziwe? 4.Ile gazu silniczek zuzywa? 5. Gdzie zainstalowany jest wlot? Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam
Instalacja musi byc juz 3ciej generacji bo kolektory sa plastikowe. Koszt ponad 4 tys
_________________ <<<>Moja Fabka<>>>
|
28.09.2005, 18:32 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Mam skode 1,4 16v - 75 kM i wstawiony gaz fabrycznie kosztowal on mnie 4,5 tyś zł. wiec przeciwskazań nie ma żadnych, strat mocy nie ma żadnych a silniczek zużywa okolo 7 litrów gazu, wlot gazu czyli zawór do tankowania? u mnie jest wstawiony w tylnym zderzaku po prawej stronie tuż za chlapaczem tylnym..... tylko jeździć!!! pozdrawiam Janusz
|
03.10.2005, 18:34 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
u mnie tez sekwencja tylko ze w 1.4 60KM. wlew pod zderzakiem - praktycznie nie wydoczny, czasami sa problemy zeby go zalac, trzeba prawie sie polozyc, ale przeciez nie ja tankuje... a obok standardowego wlewu bylo za malo miejsca :/
na gazie jezdzi lepiej niz na benzynie, ale pewnie dlatego ze mam wtrysk do wymiany, poza tym spala okolo 12,5l /100km teoretycznie to w normie, bo na benzynie pali okolo 11l - normalna jazda w miescie, na trasie moze 0,5 litra mniej.
|
04.10.2005, 00:49 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Tak przy okazji - to jakie masz felgi i oponki? Bo do 60 KM to raczej zbyt szerokich się nie założy...
|
04.10.2005, 17:16 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
felga 16" x 7,5 opona 205/45, ale nastepny sezon 17" x 8 (w tym samym wzorze) i opona 205/40
|
04.10.2005, 20:07 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
No to szerokie koła jak na tak niewielką moc auta. Czy po zmianie ze standardowych był wyraźny spadek przyspieszenia? Zastanawiam się nad zmianą, ale takiej szerokości w ogole nie brałem pod uwagę
|
06.10.2005, 10:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
powiem ci tak, w ogole przestalem zwracac uwage na dynamike i prace tego silnika, jak na poczatku mnie to denerwowalo, to teraz kompletnie mnie to nie rusza. wulgarnie powiem ze generalnie mam to gleboko w dupie jak jezdzi. Jest juz obnizony jeszcze tylko nowe amortyzatory i te 17" a reszta mnie nie interesuje.
|
06.10.2005, 21:06 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Aha... chyba, że tak Choć przyznam szczerze, że nie do końca rozumiem
|
06.10.2005, 21:25 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
mowie o tym ze jezeli ten agregat bedzie jeszcze wolniej jezdzil na 17" to nie ma to dla mnie znaczenia, czegos jeszcze nie rozumiesz?
|
07.10.2005, 18:31 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
a. Jeżeli chodzi o instalację, to TYLKO sekwencja z dwóch powodów:
1. Kolektor dolotowy z tworzywa
2. Zaawansowana elektronika sterująca (OEBD II)
b+d. Ja mam założoną instalację Sequent 24 Firmy BRC z 2-letnią gwarancją i ogólnopolską siecią serwisową .
c. Instalacja dla 3 cylindrów była podobno w tej samej cenie co 4-ro cylindrowa a różnica polegała tylko na krótszej listwie wtryskiwaczy (3 zamiast 4), moduł sterujący jest tylko przeprogramowywany pod kątem danego silnika i producenta). W takiej sytuacji kupiłem listwę z 4 wtryskiwaczami i mam 1 zapasowy .
Pozdrawiam...
|
15.10.2005, 22:42 |
|
|
Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23 Lokalizacja: Siedlce Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
|
Dzieki Heike za komentarz, myslalem, ze temat upada...
A mozesz zdradzic jaki byl koszt zalozenia takiej instalacji (w ASO czy poza), ile pali gazu i czy masz problemy przy jezdzie na benzynie?
_________________ 1.2 HTP 12V 64KM
|
16.10.2005, 18:37 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Cześć
1. Instalację zakładałem poza ASO (było jeszcze 4 m-ce gwarancji) .
2. Koszt wraz ze zbiornikiem toroidalnym (w miejsce koła zapasowego) wyniósł mnie wtedy 3500zł ale dziś ze względu na szalony popyt ceny wzrosły o ok. 400-500 zł.
3. Spalanie gazu 7.6-8.3 l/100.
4. Ważne ! : Do momentu osiągnięcia przez płyn chłodniczy temperatury około 30 st. Celsiusza silnik pracuje na benzynie (zużycia jeszcze nie liczyłem).
5. Montaż zleciłem tej firmie w moim mieście, która przedstawiła mi referencje na montaż w takim samym silniku (rozmawiałem z dwoma użytkownikami, którzy byli zadowoleni) . Są tutaj i tacy, którzy po prostu nie potrafią odpowiednio zamontować i zaprogramować sterownika gazowego i twerdzą, że świecenie kontrolki Check Engine to NORMALNE i nie ma się czym przejmować!!
Do kogoś takiego nie radzę nigdy zaglądać!
6. Nie mam żadnych problemów z jazdą na benzynie/gazie i nawet zamontowałem sobie dodatkową kontrolkę żeby wiedzieć kiedy jadę na gazie, bo nawet nie wiem kiedy się przełącza.
Pozdrawiam
|
16.10.2005, 23:37 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Heike napisał(a): Cześć 1. Instalację zakładałem poza ASO (było jeszcze 4 m-ce gwarancji) . 2. Koszt wraz ze zbiornikiem toroidalnym (w miejsce koła zapasowego) wyniósł mnie wtedy 3500zł ale dziś ze względu na szalony popyt ceny wzrosły o ok. 400-500 zł. 3. Spalanie gazu 7.6-8.3 l/100. 4. Ważne ! : Do momentu osiągnięcia przez płyn chłodniczy temperatury około 30 st. Celsiusza silnik pracuje na benzynie (zużycia jeszcze nie liczyłem). 5. Montaż zleciłem tej firmie w moim mieście, która przedstawiła mi referencje na montaż w takim samym silniku (rozmawiałem z dwoma użytkownikami, którzy byli zadowoleni) . Są tutaj i tacy, którzy po prostu nie potrafią odpowiednio zamontować i zaprogramować sterownika gazowego i twerdzą, że świecenie kontrolki Check Engine to NORMALNE i nie ma się czym przejmować!! Do kogoś takiego nie radzę nigdy zaglądać! 6. Nie mam żadnych problemów z jazdą na benzynie/gazie i nawet zamontowałem sobie dodatkową kontrolkę żeby wiedzieć kiedy jadę na gazie, bo nawet nie wiem kiedy się przełącza. Pozdrawiam
hmm a ja zalozylem gaz i na razie swieci mi sie kontrolka check engine ale jade jeszcze na regulacje i reset kontrolki, monter chce mi wymienić świece bo na tych juz 40 tyś przejechałem (przy benzynie), podejrzewa że przez świece kontrolka silnika świeci oraz na wolnych obrotach czasami szarpiesilnikiem.Ale ile w tym prawdy jest to nie wiem.
|
11.11.2005, 21:47 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|