|
|
Teraz jest 21.09.2024, 11:44
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.11.2009, 14:25 Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia combi 1.4Mpi
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
Strzały z koła-sprezyna
witam.
Temat wałkowany wielokrotnie, ale troszke z innej strony zapodam.
a mianowicie, strzały z lewego koła- ewidentnie łozysko Mcphersona do wymiany (szuranie na postoju przy kreceniu kierownica) -. temat załatwiony po zmianie łozyska na SKF.
Ustało szuranie i niby wszystko ok przez pierwszych pare dni, pozniej powrot strzelania sprezyny, czytajac inne forum problem ponoc rozwiazuje nałozenie weza ogrodowego na ostatnie zwoje sprezyny (czyli zwoje stykajace sie gornym mocowaniem Mcphersona).
Pytanie z czego wynika w fabii to strzelanie sprezyny, czy jest ono niebezpieczne nawet po zmienie łozyska, i czy ktos z Was stos. podobny patent, bo wg. opini sprawdza sie ww.patent i strzelanie ustaje.
nadmieniam szukałem podobnego tematu ale nic nie było nigdzie wspomniane o takim rozwiazaniu strzałów.
pozdrawiam
|
21.08.2010, 11:31 |
|
|
Dołączył(a): 04.04.2010, 21:43 Lokalizacja: SO Posty: 120
Podziękował: 5
Pomógł: 7
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Śrebrny
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Kolego draco40 u mnie po wymianie obu łożysk (strzelało z prawego) w całości po ok 6k km zaczęło strzelać w lewym. Gwarancja na część jest 2 lata, wiec pojechałem do mekanikosa i się umówiłem na wymianę. Auto od nowości jeździło bez gumowych węży i nie strzelało, wiec jest jakiś problem.
Jedź do mekanika i wymieniaj aż nie zrobi do skutku. Za to mu płacisz, a nie jakieś ogrodowe teorie będziesz sprawdzał. To jest zawieszenie, chcesz żeby Ci się przy prędkości 80km/h rozleciało, bo przez węża z gumy coś przeoczyłeś
Pozdrawiam.
_________________
|
21.08.2010, 11:38 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2009, 14:25 Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: Fabia combi 1.4Mpi
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
boreq00 napisał(a): Kolego draco40 u mnie po wymianie obu łożysk (strzelało z prawego) w całości po ok 6k km zaczęło strzelać w lewym. Gwarancja na część jest 2 lata, wiec pojechałem do mekanikosa i się umówiłem na wymianę. Auto od nowości jeździło bez gumowych węży i nie strzelało, wiec jest jakiś problem. Jedź do mekanika i wymieniaj aż nie zrobi do skutku. Za to mu płacisz, a nie jakieś ogrodowe teorie będziesz sprawdzał. To jest zawieszenie, chcesz żeby Ci się przy prędkości 80km/h rozleciało, bo przez węża z gumy coś przeoczyłeś Pozdrawiam.
byłem na szarpakach, zadnych luzow, z zawiasem wszystko ok.
łozysko nie szumi przy sprawdzaniu.
|
21.08.2010, 11:49 |
|
|
Dołączył(a): 04.04.2010, 21:43 Lokalizacja: SO Posty: 120
Podziękował: 5
Pomógł: 7
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Śrebrny
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
draco40 napisał(a): byłem na szarpakach, zadnych luzow, z zawiasem wszystko ok. łozysko nie szumi przy sprawdzaniu.
Kolego ja też byłem na przeglądzie zawieszenia, wszystko wyszło oki
Jednak łożysko do wymiany bo strzela, a nie powinno.
Pozdro.
_________________
|
21.08.2010, 12:41 |
|
|
Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
U mnie po wymianie, jakieś 5000 km, też strzela, ale z prawej stronie. I okazało się że to nadole sprężyny na styku z tym talerzem od macpersona, a nie u góry. Założyłem tam wąż ogrodowy, taki zielony z oplotem w środku. Narazie cisza.
_________________ 133 KM & 321 NM
|
21.08.2010, 18:06 |
|
|
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
draco40 napisał(a): z czego wynika w fabii to strzelanie sprezyny
Z tego że ta konstrukcja jest niedopracowana; sprężyna powinna mieć dodatkowe prowadzenie zewnętrzne (pierścień). Jest to ważne w momencie pęknięcia krótkiego odcinka ostatniego zwoju - tego który centruje się na łożysku.
A jak pęknie jeszcze więcej to może być niezła kaszana.
Samo łożysko też nie jest zbyt dobrze chronione przed syfem i takie są skutki.
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
21.08.2010, 19:39 |
|
|
Dołączył(a): 14.02.2010, 23:10 Lokalizacja: Siemianowice Śląskie Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Witam.
A czy spotkał się ktoś z takim problemem jak owe stukanie ale w trakcie przyśpieszania?
Po ostatniej wizycie u mechanika (a właściwie lakiernika) bo miałem uszkodzoną podłogę i musiałem dac zakonserwowac, pojeździłem trochę i zauważyłem ten sam objaw jak wyżej tj. szuranie i strzelanie na postoju podczas kręcenia kierownicą. Poczytałem forum i myślę sobie pewnie to samo co wielu z was przerabiało, odłożyłem kasę na mechanika a tu nagle cisza
Pomyślałem, że po prostu gdzieś za bardzo popryskali, ale się wytarło i przestało. Dopiero podczas jazdy później zauważyłem dziwny objaw tzn: podczas przyśpieszania na łuku i pod górę (np. wjazdy na autostradę) słychac niezbyt głośne, ale bardzo intensywne stukanie (ok3-4 razy na sekundę), jeśli zdejmuje nogę z gazu to stukanie ustaje, jeśli kierownica jest prosto to również nic nie słychac. Czy uważacie, że to również może byc winna ta sprężyna? Pomyślałem o tym bo pierwsze objawy były takie same
|
23.08.2010, 22:18 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Pierwsze co mi przychodzi na mysl to przegub i od tego zaczal bym sprawdzanie
|
24.08.2010, 06:02 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|