![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 29.06.2024, 05:03
|
[F1/F2] Hamulce tarczowe z tylu.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Odkopię temat bo była tu niezła batalia o korektor hamowania.
Czy ktoś z Forumowiczy ingerował w jego ustawienia?
Jest tam fasolkowy otwór do regulacji - zapewne coś daje przesuwanie śruby w tym otworze. Pytanie tylko ile to daje?
Przecież również zmiana tylnych sprężyn na krótsze też odbija się na działaniu tego korektora - powinny być lepsze hamulce na pustym samochodzie.
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
02.06.2010, 11:32 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Ja też się dołączę do tego odkopywania ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif) Zastanawiałem się też czy wogole da się ustawić ten korektor pod hamulce tarczowe? Ciekawe co by w ASO powiedzieli jakbym zajechał do nich z tarczami z tyłu i korektorem hamowania i poprosił o regulacje siły hamowania tylniej osi, ciekawe czy zrobili by mi coś takego czy tylko stwierdzili ze jestem kamikadze
Aaa i najważniejsze - czy ktoś z forum zamontował hamulce tarczowe na tyl i nie ma abs-u czyli właśnie ma korektor siły hamowania? Jeśli tak to niech się wypowie jak mu się śmiga na tym setupie ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
02.06.2010, 11:46 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 18.05.2008, 21:02 Lokalizacja: ZK Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: VW Golf MK5
Rok prod.: 2006
Województwo: zachodniopomorskie
|
Goryl_25, ja mam taki właśnie zestaw. Korektor miałem podkręcany tak, aby siła hamowania była odpowiednio rozłożona. Jednak nie jestem do końca zadowolony. Hamulec jest 'miękki'. Nie łapie tak, jak przy bębnach nawet po lekkim wciśnięciu. Muszę go mocniej wcisnąć. Jedyna różnica jest taka, że jak wcisnę w podłogę, to gałki z oczodołów wypadają ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) Sprawdzałem na stacji diagnostycznej, hamulce są bardzo dobre, skuteczne. Cały układ dobrze odpowietrzony. Przypuszczam, że może to być spowodowane przez 2 rzeczy:
- do wymiany cylinderki w zaciskach (zaciski z cylinderkami kupiłem używane),
- do wymiany jest pompa hamulcowa z serwo na większe od hamulców tarczowych.
|
02.06.2010, 14:20 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
rondell dobrze rozumie - hamuje Ci gorzej jak lekko wciśniesz pedał? Dopiero jak dasz go w podłoge to auto staje w pion i czuć te tarcze z tyłu? Gdzie ustawiałeś korektor? Jeździłeś na takim setupie przez zime? Auto nie chce driftować przy hamowaniu? I tak na koniec ile Cie kosztowało to wszystko i sam robiłeś czy jakiemuś magikowi zleciłeś? Bo interesuje się tematem już dłuższy czas tym bardziej że ostatnio jeden bęben odmówił posłuszeństwa i nadaje się do wymiany więc zastanawiam się czy jest sens paprać się w nowe bębny czy nie lepiej wyhaczyć skądś tarcze na tył......
|
02.06.2010, 19:15 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 18.05.2008, 21:02 Lokalizacja: ZK Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: VW Golf MK5
Rok prod.: 2006
Województwo: zachodniopomorskie
|
Goryl_25, z hamowaniem zgadłeś idealnie. Muszę mocniej pedał wciskać. Przyczyny mogą być takie jak wymieniłem powyżej. Wymienię te rzeczy i przypuszczam, że już będzie poprawa.
SWAP zrobiłem w zeszłą środę, więc nie wiem jak auto zachowuje się na śniegu? Korektor miałem ustawiany przez mechanika, który wykonywał całą robotę.
Całość jednak trochę mnie wyniosła. Koszty można zmniejszyć kupując całą belkę od:
- fabia
- octavia
- leon
- ibiza
- cordoba
- a3
- a4
- golf IV
- bora
- polo
Do tych rzeczy, które wymieniłem kilka postów wyżej dochodzą jeszcze śruby mocujące, które można zakupić chyba tylko i wyłącznie w ASO?
Koszt całości póki co z robocizną wyszedł mnie 650 zł... Trochę drogo, ale jedyne używane części jakie mam, to zaciski. Reszta wszystko nówki sztuki!
|
02.06.2010, 19:55 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Powinno się przydać http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... bdc1524565
postaram się powalczyć z tą sprężyną
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
02.06.2010, 20:40 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
rondell napisał(a): Cały układ dobrze odpowietrzony
no wyglada na to ze jednak nie
btw, mam kit na sprzedanie na tarcze z belka ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
_________________ 1.8T 301HP
|
02.06.2010, 20:47 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 18.05.2008, 21:02 Lokalizacja: ZK Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: VW Golf MK5
Rok prod.: 2006
Województwo: zachodniopomorskie
|
Hmm, we wtorek będę u mechanika, powiem mu, żeby dla pewności jeszcze raz to sprawdził, ponieważ też mam jeszcze takie przypuszczenia?
|
02.06.2010, 21:23 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
rondell, i co z tymi Twoimi tarczami z tyłu - faktycznie były zapowietrzone czy dalej jest tak jak pisałeś kiedys?
|
23.06.2010, 23:07 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 18.05.2008, 21:02 Lokalizacja: ZK Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: VW Golf MK5
Rok prod.: 2006
Województwo: zachodniopomorskie
|
Spoko, już jest lepiej. Kwestia ułożenia się nowych tarcz i klocków. Jednak nie jest to dla mnie zadowalające, więc zakupiłem pompę hamulcową z Leona 1.8T. Koszt śmieszny. Niedługo będzie wymieniana.
|
23.06.2010, 23:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
rondell
Czy kupiłeś samą pompkę od Leona, czy też wraz z servem (od podciśnienia)?
Bardzo jestem ciekaw, jak się zmieni jakość hamowania w Twojej fabii. Mam nadzieję, że się podzielisz wrażeniami.
Czy ktoś wie jakiej wielkości i jakie jest pompa hamulcowa i servo od podciśnienia w Fabii RS?
Skoro ona ma hamulce takie jak w silniejszej wersji Octavii, to ciekawi mnie jak z pompą i servem. Patrzyłem w ETCE i nie ma innych (większych) pompek ani serv podciśnienia do Fabii RS. Natomiast do Octavii (i Leona) pompa jest większa i servo też (10").
|
25.06.2010, 14:44 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 18.05.2008, 21:02 Lokalizacja: ZK Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: VW Golf MK5
Rok prod.: 2006
Województwo: zachodniopomorskie
|
Mam samą pompkę. W przyszłym tygodniu jadę do mojego mechanika, zobaczę co powie? Mam nadzieję, że obejdzie się bez wymiany servo?
A wrażeniami oczywiście się podzielę, jak najbardziej! ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
25.06.2010, 14:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
rondell
Pisałeś w jednym z postów o tym, że do hamulców tarczowych idzie większa pompka hamulcowa. O jakiej pompce mówisz, bo wg ETKI do fabii idą (tak zgaduję) 2 pompki o rożnych średnicach (tak zgaduję, że to chodzi o średnicę) 19,05 i 20,64 ale nigdzie nie jest napisane, że któraś do wersji z tarczami na tyle. Jest rozróżnienie jedynie na auta z ABS i bez oraz ze wspomaganiem kierownicy i bez.
Jaką masz pompkę teraz? Może znasz numer Twojej części (6Q0 611 019 ?).
|
25.06.2010, 15:29 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 18.05.2008, 21:02 Lokalizacja: ZK Posty: 210
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: VW Golf MK5
Rok prod.: 2006
Województwo: zachodniopomorskie
|
Aktualnej nie wiem jaki jest nr, ale nr nowej to: 1J1 611 301 B
|
25.06.2010, 15:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 14.01.2007, 22:04 Lokalizacja: ~~~~~~~ Posty: 110
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Województwo: małopolskie
|
Wymieniłem u siebie dzisiaj bębny na tarcze. Rożnica w hamowaniu jest pieronowa, nie mówiąc o ręcznym. Komu się pieprzą bębny lub kończą polecam wymianę. Nie wymieniałem całej belki tylko elementy. Kupiłem komplet do przekładki od kolegi MSS. Wszystko pasuje jak z fabryki.
|
26.06.2010, 15:59 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |