Teraz jest 29.06.2024, 06:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] Problem!!!Trzesie się silnik w Skody Fabii 1.4 16V 2005r 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
sebasuperb chodziło o filtr powietrza zasysanego na potrzeby silnika. O ile mi wiadomo to chyba w silnikach 1,4 16V filtr ten znajduje się pod tą czarną pokrywą przykrywającą silnik i rzeczywiście w prawym górnym rogu komory silnika nie ma tam takiej typowej "puszki" na filtr jak w silnikach 1,4 MPI (czeskich).


10.06.2010, 15:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.06.2010, 15:03
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
No to mógł od razu napisać że chodzi o filtr powietrza. Wymieniłem go na nowy.


10.06.2010, 15:46
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Szefo444 napisał(a):
Zastanawia mnie jeszcze ten wężyk o którym pisze koleś


Jak dorwę 1,4 to zrobię fotkę.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


11.06.2010, 01:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2010, 22:27
Lokalizacja: PL
Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post 
Oto silnik 1,4 16 V 75 KM


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


15.06.2010, 22:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.06.2010, 15:03
Posty: 8
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam
Dzisiaj zaglądałem do przepustnicy, cewek, świec, wtryski, byłem u znajomego mechanika i prawdopodobnie mam przestawiony rozrząd o jeden ząbek, trochę to dziwne, ale jutro sprawdzę pasek na znakach i się okaże co i jak. Mam nadzieje że to to, jak nie to będę dalej kombinował.
Pozdrawiam


15.06.2010, 22:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
sprawdzic pasek to 5min...

_________________
1.8T 301HP


16.06.2010, 07:36
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post 
Zaznaczyłem strzałką wężyk, o którym pisałem.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


16.06.2010, 15:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.02.2010, 22:27
Lokalizacja: PL
Posty: 22
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Samochód: Combi Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post Re: Problem!!!Trzesie się silnik w Skody Fabii 1.4 16V 2005r
Szefo444 napisał(a):
Witam
Mam problem ze swoją skodą 1.4 16v 75km 2005r, a mianowicie sinik na wolnych obrotach drga, trzęsie się do takiego stopnia że czuje to wewnątrz auta jak stoję za skrzyżowaniu na światłach. Wymieniłem już dwie cewki na pierwszym i drugim cylindrze i świece. Po podłączeniu komputera do auta komputer nie pokazuje żadnych błędów. Proszę o pomoc i jakieś sugestie.


Witam nie wiem jak u Ciebie mocno drgał ale u mnie po wymianie sondy lambda przed katalizatorem /zwarcie na sondzie/ silnik chodzi płynnie i równiutko choć wcześniej miałem wrażenie że drga i się telepie jak traktor .Z tym ze u mnie był błąd sondy na kompie po wykasowaniu już nic nie pokazało ale problem telepania był .Wymiana sondy pomogła .
:hurra:


16.06.2010, 20:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
A mnie zwarcie na sondzie wystepuje w zimie, przy mrozach poniżej -10*C, wywala błąd i auto traci na mocy. Za czwartym odpaleniem helikopter znika z zegarów. I tak cyklicznie do nastepnego razu/mrozu.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


16.06.2010, 22:06
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 27.06.2010, 19:53
Lokalizacja: NDM
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: kombi comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam!
Bardzo często przeglądam forum i niejednokrotnie było mi one pomocne. W końcu jednak zarejestrowałem się, bo problem chyba przerasta mojego "mechaniora". Podpinam się pod temat który i mnie dotyczy jednocześnie przepraszając, że mój pierwszy wpis to prośba o pomoc.
Tydzień temu poszła mi cewka na trzecim cylindrze, objawy to oczywiście silne telepanie. Jednak po jej wymianie coś dalej było nie tak. Trząsł się mniej, jednak nadal pracował nieprawidłowo i wyskakiwał błąd . Mechanik wymienił jeszcze wtryskiwacz, gdyż jak stwierdził on również w końcu padł podczas poszukiwania problemu. Niestety samochód po uruchomieniu zimnego silnika wpada w dziwne wibracje odczuwalne wewnątrz samochodu (nie są one tak mocne jak przy uszkodzonej cewce, ale są one zdecydowanie wyczuwalne ). Znajomy poradził mi wymianę świec, tak też uczyniłem. Wszystkie były czyste, ale trzecia była czarna (bez nagaru, tylko okopcona). Samochód po wymianie świec został podpięty pod kompa i nie wywaliło żadnych błędów, a jak określił mechanior wszystkie odczyty z cylindrów są idealne, wręcz wzorcowe. Inny znajomy "mechanik amator" pomyślał, że może nowa cewka jest wadliwa. Oddałem mu samochód na sprawdzenie i okazało się, że cewki są ok ale trzecia świeca ( a wszystkie są nówki ) znowu jest okopcona. Samochód normalnie odpala jeździ przyspiesza, ale niestety na zimnym się telepie. Kiedy jest ciepły jest ok, chociaż czasem czuć jakby delikatne szarpnięcia.
Zapomniał bym dodać, że mechanior stwierdził jeszcze, że mam leniwą sondę przed katalizatorem. Odczyty powinny skakać w zakresie 0 do 1 v a one są niemal statyczne i w połowie tego zakresu. Jednak skąd ta czarna trzecia świeca i tylko ona.
Nie chcę wymieniać w ciemno pół samochodu bo nie oto chodzi ( do dzisiejszego dnia kosztowało mnie to 6 stówek )
Pomocy!


27.06.2010, 20:42
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
genio, no Twój problem idealnie pasuje pod to co pisał gorgez. Był błąd (co prawda nie piszesz jaki), potem coś porobiłeś i błędu nie ma a telepie. Gorgez pisze to samo. Po wykasowaniu już błąd się nie wywalał a telepało. Wymiana sondy pomogła. Tak więc warto się nad tym zastanowić, zwłaszcza, że sondę masz (jak piszesz) niedomagającą.
Jak sobie kiedyś patrzyłem, to tu masz w miarę tanio: http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=2426#.


29.06.2010, 07:13
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.06.2010, 19:53
Lokalizacja: NDM
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: kombi comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Dzięki Mr T. za zainteresowanie. Sonda oczywiście mnie czeka i to prawdopodobnie w jakimś bliskim czasie. Szczęśliwie jednak problem został rozwiązany i to przez mojego mechaniora. Zostawiłem mu samochód z prośbą , żeby odpalił go kiedy będzie zimny i zobaczył o czym konkretnie mówię, przypominając jednocześnie o wszystkim co było robione i o ów czarnej trzeciej świecy.
Po kilku godzinach miałem telefon, że samochód jest sprawny i gotowy do odbioru. Okazało się, że musieli wymienić mi jedynie uszczelkę pod wtryskiwaczem.
Jednym słowem błąd ludzki, po prostu przy wymianie wtryskiwacza źle zostało to zrobione. Oczywiście wszystko odbyło się już "bezkosztowo" jako, że wina warsztatu była ewidentna.
Cieszy mnie jednak uczciwość mojego mechaniora, że nie wcisnął mi jakiejś wymyślonej usterki tylko poprawił to co zostało źle zrobione.
A tak na marginesie to ciekawi mnie jak rozwinęła się sytuacja u Szefo444.
Daj znać.


30.06.2010, 18:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL