|
|
Teraz jest 21.09.2024, 01:41
|
[F1-F4] Tylna wycieraczka / Wycieraczka tylniej szyb- temat zbiorczy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Właśnie miesiąc temu wycieraczka zatrzymała się w pozycji pionowej i czeka, aż ją naprawie.
Jak będę rozbierał to zrobię fotki.
|
11.03.2008, 20:35 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Czy ja też mógłbym zapoznać się z tą instrukcją demontażu tylnich plastików ?
|
12.03.2008, 10:05 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Mechanizm wycieraczki znajduje się pod plastykową osłona klapy bagażnika. Osłona jest na zatrzaskach. Chwytamy ją w okolicy zamka i energincznie pociągamy. Cała filozofia.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
12.03.2008, 10:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Przy takiej metodzie zerwałem jeden uchwyt zatrzasku i dwa zatrzaski mi gdzieś odleciały w "kosmos".
W garażu mam tylko 14*C, więc może robić to w cieple.
Rozebrałem silniczek wycieraczek i masakra. Dysza spryskiwacza zapieczona w osi ramienia wycieraczki. Mechanizm też zapieczony. Wszystkiemu winien oring na osi wycieraczki, którego można stosunkowo łatwo wymienić, a zużyty puszcza wodę do środka. No ale kto to wiedział.
Jutro dalsza walka.
PS. chyba taniej kupić ten silniczek i wymienić w 5 min.
|
14.03.2008, 20:05 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
nom napisał(a): PS. chyba taniej kupić ten silniczek i wymienić w 5 min.
Poszukaj zestawu naprawczego do wycieraczki tylnej do VW Golfa. Na allegro dziś je widziałem po 150zł. W skład zestawu wchodzi oś wycieraczki, mosiężna rurka, dysza spryskiwacza, uszczelki. Są identyczne jak do Fabii. Napisz jak zamontowałeś spowrotem tą dużą tapicerkę na klapie. Ja próbowałem ale jakoś nie widziałem jak to zrobić - ściągnięcie to pikuś.
|
14.03.2008, 21:13 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Na razie mechanizm osi wycieraczki i jarzmo moczy mi się w WD40, bo tak się zapiekło, że się w ogóle nie obraca. Silniczek działa, spalony jedynie był bezpiecznik nr 32 (10A).
Rurka dyszy spryskiwacza zapieczona w osi wycieraczki. Przy wyciąganiu niestety urwałem. Teraz muszę rozwiercić to co zostało w środku. Najgorsze, że jarzmo się nie obraca.
|
14.03.2008, 21:21 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Ona pewnie już była urwana. Tylko nie dało się tego wyciągnąć. W momencie zapieczenia się rurki w ośce napędu, uruchomienie wycieraczki powoduje ukręcenie rurki wewnątrz.
Zestwa naprawczy jest TUTAJ w sumie wszystkie potrzebne części w nim są.
|
14.03.2008, 21:25 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
mariusz_s napisał(a): Ona pewnie już była urwana.
Tak, była końcówka ok. 2cm urwane. Ale to pikuś, przez całą noc moczyłem w WD40 ośkę wycieraczki z mechanizmem zębatym jarzma i nic.
Dopiero imadło i młotek ruszyło połączenie, potem szczotka drucianka i papier ścierny.
Naprawiłem też własnymi domowymi sposobami spryskiwacz (urwana rurka). Najlepiej nadaje się do tego rurka od spryskiwacz płynu do łazienki W5 kupowanego w Lidlu przeze mnie.
Na końcu spryskiwacza to zielone to wentylek do roweru celem uszczelnienia na przyszłość, w ośce wycieraczki jest zgrubienie i ten wentylek tam dostaje. Sorki za zdjęcia, nie miałem aparatu więc robione skanerem. [ Dodano: 2008-03-17, 22:43 ]Tapicerkę dopiero dzisiaj zamontowałem, bo nie mogłem dokupić redukcji 4mm/7mm, którą to niechcący urwałem przy ściąganiu wężyka spryskiwacza z silnika.
Plastikową osłonę zakładałem sam, więc było trochę trudno, ale jakoś poszło. Najpierw zacząłem od tych półokrągłych osłon słupków klapy, jak mi wskoczyły to potem już było prosto tylko trzeba popatrzeć do środka, czy wszystkie zatrzaski trafiły w swoje otworki. A potem uderzenia "łapką" od strony szyby do zamka klapy. Jakiś 10 minut się męczyłem.
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
15.03.2008, 14:54 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
ja mam u siebie dokładnie ten sam problem, spryskiwacz obracał sie z wycieraczką, płyn kiepsko leciał na szybę. Wczoraj rozebrałem mam pęknięta rurkę, wiec domowym sposobem czeka mnie jej naprawa. Tylko ze mam mały problem ze ściągnięciem ramienia wycieraczki.Odkręciłem śrubę mocującą (klucz 13), WD40 psikałem i nic nie poszło.Boje sie żeby czegoś nie urwać i nie musieć kupować całego silniczka.Jak najlepiej zdemontować to ramię? Drugie moje pytanie o nieszczęsny oring na osi wycieraczki,który puszcza wodę do środka. Gdzie można kupić nowy taki oring? Czy jest to element nr 6 na załączonym rys?Moje auto parkowane jest na parkingu pod domem, dlatego cała akcja naprawy musi być zakończona jednego dnia:) zeby auto nie stało z dziurą przez noc na ulicy.
Pozdrawiam
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
31.03.2008, 08:48 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Ramię tylnej wycieraczki motowane jest na wcisk na wieloklinie. U mnie nie obeszło się bez 2x krotnego spryskania połączenia WD40 i rozwiązania siłowego (ale z wyczuciem). W otworze w szybie oś silnika jest zabezpieczona gumową przelotką, zaś sam mechanizm napędu wycieraczki zamontowany jest na 3 śrubach z gumowymi podkładkami-amortyzotorami. Jedyną szkodą jaka może nastąpić to złamanie ramienia wycieraczki.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
31.03.2008, 10:24 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
6 to gumka uszczelniająca w szybie, nie ma tego oringu na rysunku. On jest za plastikową tulejka, jak zdejmiesz wycieraczkę to go prawie nie widać, bo jest zabrudzony.
|
01.04.2008, 22:23 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2007, 22:20 Lokalizacja: Kielce Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Województwo: świętokrzyskie
|
Co zrobic gdy spryskiwacz (dziala) zacznie sie obracac z wycieraczka? Ma ktos instruktaz, poradzic moze?
|
06.04.2010, 13:22 |
|
|
Dołączył(a): 21.02.2010, 21:29 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Województwo: wielkopolskie
|
[F1] Tylna wycieraczka cały czas chodzi a pompka nie dziala
Witam
Dziś z rana spotkala mnie dość dziwna rzecz. Otóż jade sobie autem a w pewnym momencie sama z siebie zaczęła dzialać tylna wycieraczka.Manetka jest w pozycji neutralnej, po prostu wycieraczka chodzi mimo że jest wyłączona. Co więcej każda próba włączenia spryskiwacza na przedniej szybie konczy sie przepaleniem bezpiecznika numer 15 (10A). Mysle że te dwa fakty jakos sie laczą, ale co powinienem zrobić żeby było ok ?Wszelkie sugestie mile widziane ! Wg mnie gdzieś jest zwarcie, manetka raczej jest sprawna...
Pozdr
czechu
|
16.07.2010, 10:40 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
czechu1981,
Manetka raczej nie jest sprawna gdyż sterowanie masz z niej na tylny i przedni spryskiwacz oraz przednią i tylną wycieraczke.
Powód oprócz upałów możliwe,że przyszedł juz kres jej żywota.
Najlepiej pomierzyć napięcia wychodzące z manetki i jesteś w domu.
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
16.07.2010, 13:16 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
czechu1981, obstawiam padniętą manetkę.. Były problemy już podobne na forum omawiane, po jej wymianie problem zniknął.. Jak masz możliwość, podmień inną i sprawdź. Chociaż w upały i elektronika potrafi zwariować.
A jak nie psika, pompke słychać> Woda się nie leje?
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
16.07.2010, 13:28 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|