|
|
Teraz jest 20.09.2024, 04:57
|
regulowany zagłówek fotela kierowcy
Autor |
Wiadomość |
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Na Twoje pytanie, Rajzer - tak to dziala.
Kros - zakladajac ze przy uderzeniu w tyl auta glowa jest w odleglosci ok 20 cm od zaglowka, to wydaje mi sie ze rowniez lepiej jest w sytuacji gdy zaglowek stopniowo wytraca energie ktora mu lepetyna przekaze.. moge sie mylic oczywiscie.
Z tymi zaglowkami to nasuwa mi sie troche aluzja do pasow bezpieczenstwa, gdzie znane sa przypadki, ze przy niezapietych pasach szanse uratowania sa wieksze [ np. samochod spadajacy ze skarpy do wody, uderzenie w niski murek gdy pasazer wylatuje przez szybe do przodu nie bedac jednoczesnie miazdzonym ] itp. Mysle ze z tymi zaglowkami moze byc podobnie - raz pomoga, raz nie. Co do uderzen w tyl to wg jakichs statystyk jakie przegladalem stanowia one dosc niski procent wszystkich wypadkow, choc troche ciezko mi w to uwierzyc, gdy sam majac ledwie 20 lat kilka razy juz bylem w samochodzie w ktory cos z tylu uderza..
|
01.10.2007, 21:54 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Wiesz ja porównuję do Astry w której maksymalne odchylenie zagłówka (a uciekał on nawet pod ciężarem głowy nie mówiąc już o dzwonku) gwarantowało uraz szyi gdyż zagłowek był zbyt daleko w tyle. A o żadnym płynnym wytracaniu energii nie mogło być mowy
Stąd takie moje obawy bo kilka puknięć jakie przeżyłem chyba ze 70% było właśnie w tył mojego auta (różne auta).
Ale jeżeli jest tak jak piszecie z Rajzerem, że zagłówek regulowany jest od pozycji pionowej jedynie w przód to OK. astra miała również regulację w tył od pozycji pionowej i to było kretyństwo.
Ale faktycznie projektanci dążą do poprawiania bezpieczeństwa i w dzisiejszych czasach chyba "przemyśleli to rozwiązanie"
A co do pasów to absolutnie masz rację, ale mimo wszystko nie kierujmy wyjątkami od reguły.
|
01.10.2007, 22:09 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzisiaj zainteresowalem sie dokladnie tym zaglowkiem jaki mam w Fabii, bo nie przywiazywalem wczesniej do niego wiekszej wagi. Otoz jest tak:
Maksymalne odchylenie do tylu = zaglowek jest w pozycji pionowej [ tak mniej wiecej ], nie da sie go odgiac bardziej do tylu:
Zaglowek maksymalnie wychylony do przodu - najbardziej zmienia polozenie najwyzsza czesc zaglowka - pochyla sie ona do przodu o jakies 33 stopnie:
Szwy pokazuja w jakiej plaszczyznie i o ile dokonuje sie regulacja:
sorry za kiepska jakosc zdjec, ale nie mialem pod reka lepszego aparatu niz ten w komorce.
|
02.10.2007, 19:01 |
|
|
Dołączył(a): 17.03.2006, 19:34 Lokalizacja: Lublin/Świdnik Posty: 288 Zdjęcia: 1
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Zofia B 1.9 CDTI 120KM
Rok prod.: 2006/2007
Województwo: lubelskie
|
Matt,
to powiedz jeszcze jak dużo sily trzeba użyć, żeby go odchylić...idzie latwo, czy troche trzeba się naprężyć, żeby go odchylić??
_________________ serve chilled
|
02.10.2007, 19:09 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4654 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
1.
Matt napisał(a): Maksymalne odchylenie do tylu = zaglowek jest w pozycji pionowej No to mnie uspokoiłeś - to faktycznie nie budzi moich wątpliwości. 2. Matt napisał(a): Zaglowek maksymalnie wychylony do przodu zaczynam rozumieć Rajzera - połączenie pkt. 1 i 2 zaczyna wyglądać na wygodne i bezpieczne. Matt napisał(a): Szwy pokazuja w jakiej plaszczyznie i o ile dokonuje sie regulacja:
Niestety Mint i ambiente mają dziurkę nie szparkę i zagłówki nie są ruchome.
|
02.10.2007, 19:27 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ciezko powiedziec co dla jednego jest latwo dla innego moze byc ciezkie.. powiem tak: gdy dotkniesz palcem - nie przesunie sie, raczej sprawia wrazenie solidnego wykonania i troszke sily trzeba uzyc..ciezko mi o jakies porownanie. Naprezac na pewno sie nie trzeba
|
02.10.2007, 19:32 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12 Lokalizacja: Poznań Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Zagłówki tylne a przednie
To ja może trochę inaczej o tych zagłówkach...
Gdy wszystkie (4) są nie regulowane (nie są uchylne) to które są przednie a które tylne bo na oko (na zdjęciu) mi wychodzi, że jedna para jest większa.
Pytam bo mam tylko dwa zagłówki (tak kupiony samochód) i muszę dokupić brakujące. Jeśli się różnią to niech mi ktoś powie jak sprawdzić, które ja mam?
_________________ Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest...
W124 - kochany klekot - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD
|
15.03.2008, 23:25 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Zagłówki przednie jak zobaczysz z boku wyglądem przypominają trochę trójkąt i mają krótsze nogi od tylnych ------zagłówki tylne z boku to poprostu prostokąt , co do ich ewentualnej zamiany to nie ma żadnego problemu bo otwory pasują idealnie
|
18.03.2008, 16:54 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
[F1]
Ale kotleta teraz ruszyłem.
Chłopaki. Chciałem mieć w fotelu kierowcy regulowany do przodu zagłówek. W moim aucie wszystkie cztery są nieregulowane. W końcu trafiła się okazja i kupiłem. Okazało się jednak, że grubość prętów jest różna. W nieregulowanym jest średnica 12 mm. W regulowanym 14 mm.
Mam pytanie czy ktoś ma pochylany do przodu zagłówek z prętami o średnicy 12 mm?
Mma wrażenie, że takiego nie ma i raczej nigdy nie będę miał takiego zagłówka jak chcę.
No chyba, że wymienię cały fotel. A może da się wymienić mocowania zagłówka w oparciu fotela?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
Ostatnio edytowano 30.03.2010, 17:59 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz
|
29.03.2010, 03:43 |
|
|
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
Z ciekawości zmierzyłem u siebie. Z przodu regulowane, z tyłu nie, wszystkie cztery mają średnicę 14mm. Może to kwestia rocznika.
Pzdr
|
30.03.2010, 13:35 |
|
|
Dołączył(a): 20.05.2006, 09:25 Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle Posty: 427
Podziękował: 3
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Województwo: opolskie
|
RegUlowany bo regUlacja.
_________________ Pozdrowienia z Kędzierzyna-Koźla
BartekB
Fabia Sedan Comfort + 1,4 16V 75 KM
|
30.03.2010, 14:12 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 168
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
bbartek, dzięki za zwrócenie uwagi na błąd, tak mi wstyd. Poprawiłem.
UglyJoe, dzięki za sprawdzenie. No to czekam dalej. Może ktoś ma regulowany z cieńszymi prętami?
[ Dodano: 2010-03-31, 16:47 ] Obejrzałem sobie zagłówki na allegro. Wydaje mi się, że spasowałby mi zagłówek z F2. Proszę więc kogoś kto ma F2 i posiada przechylany do przodu zagłówek o sprawdzenie średnicy i odległości pomiędzy prętami.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
30.03.2010, 18:04 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|