Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12714
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Bleee... uczepiliście się niewinnego zwierzaka a opisu/zdjęcia fabii wyglądającej jak koza nadal nie zobaczyłem (głowa to najwyżej pewnie kozia zmieściłaby się).
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
25.02.2010, 23:40 |
|
|
Dołączył(a): 22.02.2010, 18:22 Lokalizacja: Wielkopolska. Posty: 18
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2002
Województwo: wielkopolskie
|
Ty się czepiłeś tego porównania. Mogę zastąpić to stwierdzeniem że Fabia na 16" bez -40 mm wygląda tragicznie, o.
_________________ [center][/center]
|
28.02.2010, 15:10 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem co JSM a mianowicie 16 czekaja juz na moja fabiane w piwnicy i tez wlasnie mysle cos ja troche obnizyc zeby nie zrobic z niej "wozu drabiniastego" jak założe te felgi a dokładnie mysle cos z 30mm zblizyc ja do gleby.... Tylko teraz sie zastanawiam jakie sprężyny wybrać.....
Wypatrzylem u siebie w okolicy za całkiem przyzwoita cene nowe sprężyny MERWEDE 30/30 - miał ktoś styczność z czyms takim? Da się na tym jeździć?
A i jak się w końcu ma sprawa z zakładaniem krótszych sprężyn do amorów seryjnych? Jedni twierdzą że można a drudzy znowu że to szczyt głupoty. Z kolei wielu znanych producentów zawieszeń sportowych (np. koni, weitec) pisze na swoich stronach że sprężyny które obniżają o 30-35-40 można zakładać do seryjnych amorków i tworzą one dobre połączenie (ale zaznaczają ze optymalną wydajność uzyskuje sie dopiero po założeniu sportowych amortyzatorów) a myśle że tacy producenci nie piszą tak tylko dlatego zeby sobie nakrecac sprzedaż tylko faktycznie takie połączenie jest akceptowalne i pewnie jakos to testowali. Wiec moze sie ktoś wypowiedzieć kto ma taki setup u siebie czyli jakies spreżyny z zakresu 30-40 i seryjne amory - jak sie taki komplet sprawuje?
|
07.03.2010, 01:16 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Goryl_25, ja od niedawna śmigam na pro kicie -30mm eibacha i seryjnych amorach. muszę stwierdzić, że różnica jest kosmiczna na plus nowego setupu. autko wpasowuje się w łuki jak gokart, nie ma opcji żeby cokolwiek bujało czy przechylało . fakt, że razem ze springami zmieniłem wszystkie elementy zawiechy na te od cupry r (poza wahaczami), ale wiem, że to głównie zasługa sprężyn . natomiast unikałbym tanich i nieznanych marek, nigdy nie wiesz kiedy ci taka sprężyna wyjdzie nadkolem
więcej info + foty w moim wątku
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
07.03.2010, 19:37 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
cosmos, dzięki trochę mnie uspokoiłeś Kolejna teraz sprawa jakbym samemu chciał zmienić te sprężyny to dam rade? Wiem że na bank jest potrzebny ściągacz do sprężyn, garaż i kanał też posiadam więc z tym tez bez problemu, coś jeszcze oprócz tego i kilku kluczy? Aaa i gdzieś słyszałem że po zmianie sprężyn rozjeżdża się zbieżność, wiec po zmianie bede musiał też podskoczyć na diagnostykę żeby mi zbieżność poprawili? Rozumiem że tylko z przodu muszą mi to ustawić bo z tyłu to tam za bardzo nie ma co wiec tył od razu nadaje się do jazdy? Ogólnie ktoś zmieniał samemu i ma jakieś przydatne rady?
|
09.03.2010, 20:07 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
wymiana nie jest problematyczna. przy prawym kole bedziesz musial odkrecic dolny sworzen bo nie wyjmiesz amora ze zwrotnicy z powodu polosi opierajacej sie o sanki. na zbieznosc bedziesz musial jechac.
_________________ 1.8T 301HP
|
15.03.2010, 12:30 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Jestem już po wymianie, więc się pochwale Udało się bez żadnego odkręcania wahaczy itd a efekt moim zdaniem jest zaje...fajny - niżej bym nie chciał za nic bo z jednej strony ma taki trochę rasowy wygląd a jednak jest dalej cywilna czyli da się tym jeździć po polskich drogach. Fakt jest twardo i trzeba się troche od nowa przyzwyczaić do autka ale nie muszę znowu zapierać się kolanami o drzwi i tunel środkowy bo tak telepie czy też jeździć z duszą na ramieniu bo najmniejsza dziura może się dla mnie skończyć drastycznym pozbyciem się misy Wrzucam też fotkę z wstępnej przymiarki alusków jeszcze na ori sprężynach dla porównania i tak wam powiem ktoś tu gdzieś pisał że obniżenie o 30mm przy 16stkach nic nie daje to stwierdzam z pewnością że ten ktoś nie wiedział co gada
PRZED:
PO:
|
28.03.2010, 14:55 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
ustaw zbieznosc koniecznie ;D
_________________ 1.8T 301HP
|
28.03.2010, 15:32 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Spoko loko sprężyny powędrowały do auta w piątek wieczorem a w sobotę przed południem byłem już na zbieżności ale odesłali mnie z kwitkiem bo okazało się że mam troche już kiepskie tuleje tylne wahaczy więc umówiłem się na poniedziałek i mają mi wsio zrobic
|
28.03.2010, 17:41 |
|
|
Dołączył(a): 15.05.2008, 19:59 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 122
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Goryl_25 napisał(a): Spoko loko sprężyny powędrowały do auta w piątek wieczorem a w sobotę przed południem byłem już na zbieżności ale odesłali mnie z kwitkiem bo okazało się że mam troche już kiepskie tuleje tylne wahaczy więc umówiłem się na poniedziałek i mają mi wsio zrobic
Wstawiaj od ibizy cupry poprawisz hamowanie i przyspieszanie
|
28.03.2010, 19:09 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Goryl_25, gratki moda - z każdym kilometrem będziesz coraz bardziej zadowolony . co do tulei to tak jak pisze Irving, wrzuć te z cupry (najlepiej przód + tył) - naprawdę czuć różnicę w "jędrności" całej zawiechy. nie wiem też czy zmieniłeś odboje na amorkach na krótsze - jeśli nie to przy krótszych springach może ci czasem "dobić". a w ogóle zmieniając amorki gdzieś tam w przyszłości rozważ jakieś dedykowane do obniżonego setupu.
imho -30@16" to minimum, dzięki któremu fabia zaczyna wyglądać normalnie. porównywałem kiedyś tam seryjnego golfa IV ze swoją (jeszcze seryjną) fabią i nie mogę za chiny dojść czemu skoda seryjnie stoi tak wysoko
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
28.03.2010, 19:48 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Irving napisał(a): Wstawiaj od ibizy cupry poprawisz hamowanie i przyspieszanie
Irving, hmm możesz mi objaśnić jaki sposób wpływają te tuleje na hamowanie i przyspieszanie? Bo jeszcze nie słyszałem takich opinii, jedynie ze jeszcze usztywniają zawieszenie a nic o przyspieszaniu i hamowaniu?
cosmos, dzięki za uznanie, a co do plusow to juz lekko to przetestowalem - auto wchodzi w zakrety jak glupie malo tego jeszcze mam 195 opony na tych felgach i brak ABSu wiec na suchym (bo jeszcze nie mialem okazji testowac na deszczu) staje pion w miejscu jak depne pedal w porownaniu do tego co bylo wczesniej (wczesniej od razu blokowalo kola i jechało do przodu z piskiem opon a teraz mozna dusic pedal i nic kół nie blokuje tylko zatrzymuje sie w miejscu )
A co do tych tulei to właśnie sam o tym pomyślałem niestety już po tym jak się umówiłem na tą jutrzejszą wizytę.... Nic im nie mówiłem o jakichś wzmacnianych więc pewnie mi zamówili te standardowe a teraz już nie chce mieszać. Trudno się mówi może następnym razem skuszę się na te od cupry A odbojniki zostały te standardowe bo i amory ori. A co do sportowych amortyzatorów to jak się z $ odrobię w wakacje to nie wiem czy sobie nie kupie calego kita Weitec albo chociaz same amorki przod + spręzyny, ale to się wszystko zoabczy poki co zostaje to co jest
|
28.03.2010, 21:56 |
|
|
Dołączył(a): 21.11.2005, 22:18 Lokalizacja: Bielsko-Biala Krakow Posty: 161
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia 2.0tdi
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Goryl_25 napisał(a): Irving napisał(a): Wstawiaj od ibizy cupry poprawisz hamowanie i przyspieszanie Irving, hmm możesz mi objaśnić jaki sposób wpływają te tuleje na hamowanie i przyspieszanie? Bo jeszcze nie słyszałem takich opinii, jedynie ze jeszcze usztywniają zawieszenie a nic o przyspieszaniu i hamowaniu?
poprawiają przyspieszanie i hamowanie
w ten sposób ze nie masz ruchu wahaczy do przodu i do tylu
niweluje się ich ruch co wpływa pozytywnie na hamowanie i przyspieszanie
fabiana wyraźnie mniej pływa przy hamowaniu a w trakcie przyspieszania jest bardzie przewidywalna
tu masz filmik http://www.youtube.com/watch?v=WJaZ4yLCTeg
z elementem whiteline-a do polo fabi na tulejach z cupry
efekt i porównanie powinno być podobne może nie jest aż tak sztywno
ale różnica w ruchu wahacza jest znacząca i widoczna gołym okiem
_________________ Power By COMPSPORT
|
29.03.2010, 16:03 |
|
|
Dołączył(a): 15.05.2008, 19:59 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 122
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Gobla napisał(a): Goryl_25 napisał(a): Irving napisał(a): Wstawiaj od ibizy cupry poprawisz hamowanie i przyspieszanie Irving, hmm możesz mi objaśnić jaki sposób wpływają te tuleje na hamowanie i przyspieszanie? Bo jeszcze nie słyszałem takich opinii, jedynie ze jeszcze usztywniają zawieszenie a nic o przyspieszaniu i hamowaniu? poprawiają przyspieszanie i hamowanie w ten sposób ze nie masz ruchu wahaczy do przodu i do tylu niweluje się ich ruch co wpływa pozytywnie na hamowanie i przyspieszanie fabiana wyraźnie mniej pływa przy hamowaniu a w trakcie przyspieszania jest bardzie przewidywalna tu masz filmik http://www.youtube.com/watch?v=WJaZ4yLCTeg z elementem whiteline-a do polo fabi na tulejach z cupry efekt i porównanie powinno być podobne może nie jest aż tak sztywno ale różnica w ruchu wahacza jest znacząca i widoczna gołym okiem
lepiej bym tego nie opisał
|
29.03.2010, 23:17 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2009, 23:54 Lokalizacja: KLI Posty: 176
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Classic++
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
|
Aha teraz już łapie mniej wiecej o co chodzi, dzieki za male doksztalcenie A tak juz oreintacyjnie to gdzie mozna dostac cos takiego bo na allegro juz patrzylem i jakos nie znalazlem, dużo te od cupry sa droższe od zwykłych?
|
30.03.2010, 00:28 |
|
|