|
|
|
|
Teraz jest 06.05.2024, 04:29
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
[F1] Piasta przedniego koła. Samodzielny demontaż i montaż.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.06.2008, 08:43 Lokalizacja: Środa Wielkopolska Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
[F1] Piasta przedniego koła. Samodzielny demontaż i montaż.
Witam
Czy ktoś z szanownych klubowiczów samodzielnie wymieniał piastę przedniego łożyska w F1? Auto z ABS i wspomaganiem. Patrząc w ETKA 7 na szkic zawieszenia wszystko wydaje się proste. Zastanawiam się tylko czy w jakiś sposób tylnia część łożyska piasty nie jest nabita w zwrotnicy??? Ktoś może przerabiał ten temat samodzielnie? Proszę o opinie i porady w tym temacie.
Pozdrawiam.
_________________ Szczepański Tadeusz
|
06.03.2010, 10:46 |
|
|
Dołączył(a): 14.04.2008, 18:04 Lokalizacja: Łódź Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Uważaj ! Przerabiałem to, miało być pięknie a bez gazu się nie obeszło.
|
06.03.2010, 18:07 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 08:43 Lokalizacja: Środa Wielkopolska Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Witam
Jeśli chodzi o zluzowanie frezów między łożyskiem a półośką stara metoda popuścić nakrętkę półośki o 90 lub 180 stopni w zależności od rodzaju gwintu na elementach. Potem do auta i raz do przodu raz do tyłu , czasami trzeba z piskiem opon. Stara metoda przerobiona na innych autach.
Pozdrawiam
_________________ Szczepański Tadeusz
|
06.03.2010, 18:33 |
|
|
Dołączył(a): 14.04.2008, 18:04 Lokalizacja: Łódź Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
tadeusz 26 napisał(a): Witam
Jeśli chodzi o zluzowanie frezów między łożyskiem a półośką stara metoda popuścić nakrętkę półośki o 90 lub 180 stopni w zależności od rodzaju gwintu na elementach. Potem do auta i raz do przodu raz do tyłu , czasami trzeba z piskiem opon. Stara metoda przerobiona na innych autach.
Pozdrawiam
Metoda znana tylko nie zawsze skuteczna
|
06.03.2010, 19:08 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Cytuj: Zastanawiam się tylko czy w jakiś sposób tylnia część łożyska piasty nie jest nabita w zwrotnicy???
tak - piasta jest osadzona w zwrotnicy i bez praski sie nie obejdzie.
najlepiej wyciągnąc całą zwrotnice.
powodzenia
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
08.03.2010, 18:15 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2009, 16:32 Posty: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: łódzkie
|
nie wiem czy sie pyli samemu grzebac. tez mialem sam to robic ale stwierdzilem ze moge nie podolac i oddalem bolida do mechanika wziaol 40 zl za robocizne i fura lata jak szalona. pamietaj, jak wymieniasz lozysko to na oryginal bo zamienniki sie nie oplacaja, zaczna wyc szybciej niz myslisz u mnie zamiennik byl cicho 6000km
|
08.03.2010, 18:48 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 08:43 Lokalizacja: Środa Wielkopolska Posty: 29
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Witam
Jeśli chodzi o przednią piastę gdzie łożyska poddawane są większemu obciążeniu niż tylne , tak mi się przynajmniej na logikę wydaje. Oraz gdzie dostęp i ewentualna wymiana jest o wiele bardziej skąp likowana od wymiany piasty w tylnej osi warto założyć piastę dobrej jakości. Myślę ze piasta firmy MEYLE lub FAG w zupełności wystarczy. Cena oryginału lub SKF-a jest dla mnie troszkę zaporowa. Z tylną osią można po eksperymentować chociaż przeglądając posty na forum , nie zauważyłem żeby ktokolwiek pochwalił się wymianą obu piast na mniej markowe. Takie które dorównują jakością i na których spokojnie można przejechać około 100-tysiecy przebiegu. Na razie gromadzę części auto ma przebieg 110-tysięcy do wymiany mam słynne tylne tuleje , przy okazji założę nowe wahacze , drążki pośrednie z końcówkami w maglownicy i być może łączniki stabilizatora. Wszystko się okaże po demontażu MC-personów i ocenie reszty zawieszenia. Znajomy mechanik wycenił robociznę oprócz geometrii zawieszenia na 200 – 250 zł. Cena nie jest zaporowa wiec auto oddam w ręce mechanika.
Pozdrawiam wszystkich planujących naprawę przedniego zawieszenia w Fabi!
_________________ Szczepański Tadeusz
|
09.03.2010, 11:53 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 7 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|