Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
[F1] "Podtrzymywanie" obrotów na 1 biegu
Witam.
To mój pierwszy temat więc z góry przepraszam jeżeli zrobiłem coś nie tak.
Silnik to 1.2 12V na gazie (sekwencja) i rok 2003 i przebieg to 130 000 km.
Od pewnego czasu podczas ruszania na 1 biegu w momencie puszczenia gazu i wciśnięcia sprzęgła obroty silnika przez moment utrzymują się na poziomie na jakim były, a potem spadają.
Na innych biegach nic takiego się nie dzieje. Silnik normalnie odpala i chodzi, obroty na jałowym są równe. Nie mam pojęcia co to może być.
Z góry dziękuję za pomoc.
|
03.03.2010, 14:42 |
|
|
Dołączył(a): 11.10.2009, 11:23 Lokalizacja: Sanok Posty: 187
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Hatchback
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
możliwe że ślizga ci się sprzęgło ale moge się mylić
_________________ U mężczyzn nie ma bałaganu - jest tylko feng shui
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą
|
03.03.2010, 19:12 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Rzecz w tym, że kilka miesięcy wstecz wymieniono sprzęgło (kompletne) na nowe.
|
03.03.2010, 21:20 |
|
|
Dołączył(a): 11.10.2009, 11:23 Lokalizacja: Sanok Posty: 187
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Hatchback
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
w takim razie nie wiem co to może być
_________________ U mężczyzn nie ma bałaganu - jest tylko feng shui
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą
|
04.03.2010, 14:53 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
A czy w tym modelu jest silnik krokowy? Znajomy mi mówił, że u niego to właśnie on mu szwankował, ale czy możliwe aby akurat to było przyczyną?
|
04.03.2010, 17:29 |
|
|
Dołączył(a): 11.10.2009, 11:23 Lokalizacja: Sanok Posty: 187
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia Hatchback
Rok prod.: 2003
Województwo: podkarpackie
|
silnik krokowy wystepuje w tych modelach co mamy ale co do tego czy to własnie on szkodzi to pewny nie jestem
_________________ U mężczyzn nie ma bałaganu - jest tylko feng shui
Silnik jest bogiem, prędkość nałogiem, turbo podstawą, nitro zabawą
|
04.03.2010, 18:27 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Prawdopodobnie wyłącznik przy pedale sprzęgła.
|
04.03.2010, 20:26 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Hmmm... przyznaję się, że pierwsze słyszę o takiej części a bynajmniej nie domyślam się na czym polega jej działanie. Możesz mrek33 wyjaśnić mi o co w tym biega? Z góry wielki dzięki.
|
05.03.2010, 13:56 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23 Lokalizacja: ERW Posty: 95 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Wyłącznik ten z wyglądu przypomina wyłącznik od stopu , ma tylko dwa piny.
Zadaniem tego wyłącznika jest np: rozłączanie tempomatu , informuje również komputer że jest wciśnięte sprzęgło , ma to znaczenie przy zmianie biegów.
Jeżeli czujnik jest sprawny można przeprowadzić proste doświadczenie , należy jechać ze stałą prędkością na dowolnym biegu ważne żeby nie było pod górkę ( bo będzie ciężko wyjąć bieg) utrzymywać stałą prędkość i w jednej chwili zdjąć nogę z pedału gazu i bez użycia sprzegła wyrzycic na luz , silnik powinien jeszcze przez chwilę utrzymywać obroty i dopiero z wyraźnym opóźnieniem zejść z obrotów.
Natomiast to samo z użyciem sprzęgła powoduje natychmiastowe zejście silnika z obrotów .
Takie rozwiązanie ma na celu stabilizację obrotów , bo trzeba pamiętać że przepustnicą steruje komputer , który pobiera informacje z potencjometru sterowanego pedałem gazu.
Tak wygląda
|
05.03.2010, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Wielkie dzięki. Mam tylko jeszcze małe pytanko. Da się to samemu wymienić i co jest potrzebne do tego ewentualnie?
|
06.03.2010, 15:50 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] "Podtrzymywanie" obrotów na 1 biegu
No i niestety, problem powrócił. Wracając dzisiaj do domu, pod koniec trasy (ponad 200km) obroty znowu zaczęły się "przywieszać". Przypomnę tylko, że dzieje się to nie za każdym razem, najczęściej podczas ruszania i zmiany biegu z 1 na 2 w momencie kiedy gaz jest puszczony, sprzęgło wciśnięte i zmienia się drążkiem bieg. Check engine nawet się nie zaświecił ani nic innego. normalnie jakby ktoś zapomniał się i zostawił nogę na gazie (gaz puszczam już na 1s przed zmianą biegu). Czy może mieć to związek z dolaniem oleju na 4/5 miarki? Próbowałem szukać po Google ale nic - czy ktoś jest w stanie mi pomóc?
|
20.02.2011, 00:42 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3854
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] "Podtrzymywanie" obrotów na 1 biegu
A jak wyglądała naprawa?
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
20.02.2011, 01:06 |
|
|
Dołączył(a): 11.02.2009, 13:55 Lokalizacja: woj. łódzkie Posty: 59
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] "Podtrzymywanie" obrotów na 1 biegu
Kevio poszukaj na forum bo przy przeglądaniu kiedyś obił już mi się ten temat o uszy. Poszukaj. Daj znać jak zrobisz co to było?
|
20.02.2011, 02:17 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21 Lokalizacja: Warszawa - Praga Posty: 379
Podziękował: 9
Pomógł: 12
Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
|
Re: [F1] "Podtrzymywanie" obrotów na 1 biegu
MatCar17Jeśli chodzi Ci o naprawę czujnika przy pedale sprzęgła to okazało się, że jest dobry nie ma potrzeby go wymieniać, a przynajmniej tak powiedziano mi w serwisie. Innych napraw z silnikiem to tylko wymiana dwóch cewek. devolayProblem z tym, że próbowałem szukać wpisując np "obroty 1.2 gaz zmiany biegów... itp. itd." i jakoś nic. Może wiesz po czym trafić na ten wątek?
|
20.02.2011, 13:32 |
|
|
Dołączył(a): 11.02.2009, 13:55 Lokalizacja: woj. łódzkie Posty: 59
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Classic
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Re: [F1] "Podtrzymywanie" obrotów na 1 biegu
Kevio jak w Google szukajce zobaczysz to wiele marek aut jest tam opisane z tą przyczyną co Ty masz, a to że było to kiedyś na Naszym Forum to fakt i daje sobie rękę uciąć ale ciężko mi to tez samemu znaleźć .
|
20.02.2011, 16:02 |
|
|