Teraz jest 21.09.2024, 08:34



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
[F1] Niskie napięcie ładowania 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post [F1] Niskie napięcie ładowania
Witam,
W związku z tym ,że walczę z niedoładowanym akumulatorem dzisiaj byłem o elektryka.
Zrobiliśmy test poboru prądu i wyszło 30mA przy wyłączonych odbiornikach oraz niezamkniętym autem.
Wynik uznaję za dobry.
Jednak potem zabraliśmy się za pomiar napięcia ładowania :(
Po włączeniu silnika przez jakieś 5 sekund ładowania nie ma i napięcie wynosi 12,5V.
Po tym czasie napięcie wzrasta do około 14,2V
Jednak jeśli włączę dmuchawę na 2 bieg, światła i ogrzewanie szyby to znów nie mam ładowania i napięcie wynosi 12,6V.
Te pomiary wykonywane były na obrotach jałowych.
Dopiero kiedy dodam gazu napięcie rośnie.
Wydaje mi się że coś nie tak mam z napięciem ładowania. Elektryk wskazał na regulator napięcia lub któraś z diod prostowniczych nie wzbudza.

Proszę o pomoc i porady bo jutro umówiony jestem do mechanika na 13.00.

D2mian

_________________
Škoda Fabia


25.02.2010, 20:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.07.2009, 12:33
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: fabia fresh+
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
Post 
W mądrej książce wyczytałem że ładowanie zaczyna się od obrotów silnika 1200-1300 obr/min więc sprawdź na właczonych swiatłach przy ok. 2000-2500 obr powinno byc ok 13,4V


25.02.2010, 20:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
ahilles107, Tyle że jak dam same światła mijania na obrotach jałowych to mam ładowanie 13,9V
Więc ładowanie działa również na obrotach jałowych 800-880 obr/min. Gdyby tak nie było to stanie w korku przez 30 minut rozładowywało by aku na amen.

Proszę o dalsze rady.

Co może być popsute.

Damian

_________________
Škoda Fabia


25.02.2010, 21:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.02.2010, 02:28
Lokalizacja: Łódź
Posty: 148
Zdjęcia: 1
Podziękował: 10
Pomógł: 4

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Greenline
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
Miałem ten sam problem, po wymianie regulator napięcia, było to samo w serwisie niby nie umieli tego naprawić :eh: , pomogła dopiero wymiana alternatora (trochę kosztowna).

_________________
grizlli


Ostatnio edytowano 25.02.2010, 23:53 przez grizlli, łącznie edytowano 1 raz



25.02.2010, 21:24
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
grizlli, Możesz szerzej opisać problem? To bardzo ważne dla mnie. Czemu akurat rozrusznik?
Więcej szczegółów proszę.

Damian

_________________
Škoda Fabia


25.02.2010, 21:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11
Lokalizacja: Piekary śląskie
Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
Post 
D2mian napisał(a):
grizlli, Możesz szerzej opisać problem? To bardzo ważne dla mnie. Czemu akurat rozrusznik?
Więcej szczegółów proszę.

Damian

grizlli---Zmienił post bo pomylił nazwy - moim zdaniem rację ma elektryk


26.02.2010, 18:57
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
ktoras dioda umarla - albo mostek albo dioda do wymiany

_________________
touran Obrazek


26.02.2010, 19:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
kika, marekk, Dzisiaj byłem u elektryka i alternator sprawny. Ładowanie jest OK, to że ładuje po odpaleniu po 3-5 sekundach to tak ma być. Co do niskich napięć na obrotach jałowych to też tak ma być. Jak wchodzę na 1100-1500 obr/min to nie ważne co mam włączone a napięcie ładowania jest jak skała na poziomie 14,4V
Jednak moja wizyta u elektryka nie poszła na marne (mam taką nadzieję). Otóż po rozebraniu alternatora okazało się że konektor łączący regulator napięcia z alternatorem był LUŹNY! i nie łączył dobrze. PO lekkim przygięciu konektora trzyma jak należy.

Teraz tylko pozostaje kwestia czy to to było przyczyną mojego niedoładowanego akumulatora. Mam nadzieję że tak.

Damian

_________________
Škoda Fabia


26.02.2010, 20:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Weź wyciągnij akumulator i podładuj go z 12 godzin i dopiero rób wszelkie pomiary . Niedoładowany akumulator moze fałszować wskazania napięcia , gdyż będzie pobierał duży prąd .
Weż kup sobie miernik za 14 złoty (zwykły , uniwersalny , taka klasa dokładności wystarczy ) oraz wtyczkę do gniazda zapalniczki . Wtyczkę podłącz do przewodów z wtykami bananowymi , by włożyć do gniazd miernika i przeprowadź pomiar napięcia przy dopiero co wyłączonym silniku . Napięcie będzie spadać aż do wartości , która się ustabilizuje (możesz mierzyć przy włączonym radiu , prędzej spadnie ) Teoretycznie przy sprawnym akumulatorze stabilne napięcie powinno wynosić 12,6 Volta .
Przy już wiekowym akumulatorze , jak u mnie spada do 12,17 Volta . Przy odpaleniu spada aż do 9 volt , ale to wystarcza by palił od strzału .
Najważniejszy jest pomiar rano , zanim przekręci się kluczyk w stacyjce . Jesli spada poniżej 12 Volt mimo naładowania , to pewnie jest zasiarczony i pora na nowy . W zimie pojemność akumulatora spada prawie o połowę , nie świadczy to o niesprawnym akumulatorze , tylko trzeba dbać by był w pełni naładowany - czyli doładować prostownikiem .
Ile lat ma twój akumulator ?

PS. Coś też znalazłem , chyba nawet z tego forum :

no i przyczyna się znalazła. Do totalnego unieruchomienia auta doszło ze względu na rozładowany aku do zera. Wspomaganie kierownicy do jeden z największych pożeraczy energii, zwłaszcza przy małych prędkościach lub na parkingu. Akumulator nie miał ładowania dopóki silnik nie przekroczył 2500-3000RPM. Jako że tym autem nie zawsze w czasie jazdy osiąga sie takie predkości obrotowe, na niektórych trasach po mieście nie było wogóle ładowania. Przyczyną takiego zachowania alternatora był wadliwy niebieski kabelek od wzbudzenia lub jedna z wtyczek przez które przechodzi. Po wymianie i naładowaniu aku wszystko jest ok. Cała przygoda kosztowała mnie 200zł i aż strach pomyśleć, że jeden mechanik zaproponował metodę prób i błędów, tj. najpierw wymiane regulatora napięcia, potem alternatora. I tak nic by nie pomogło a ja byłbym uboższy o 800 zł wokan - 2009-06-21, 22:37
Prawdopodobnie to złączka na tym "niebieskim" kabelku odpowiedzialnym za prąd wzbudzenia. Miałem to samo u siebie, ale szybko zauważyłem, że po odpaleniu urządzenia elektryczne chodzą na "pół gwizdka" i dopiero po przygazowaniu wszystko wraca do normy.
Różnica była taka, że u mnie mechanik od razu wiedział o co kaman i w ciemno zabrał sie za kabelek.

Oczywiście to cytaty - z ciekawości muszę też zerknąć na ten kabelek , gdzie jest


26.02.2010, 21:47
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Jak na razie aku trzyma. Więc to chyba rzeczywiście był luźny konektor regulatora napięcia.
Jeśli taki stan (pozytywny) utrzyma się przez kilka dni to będę miał pewność.

Damian

_________________
Škoda Fabia


27.02.2010, 10:56
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 10 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL