|
|
Teraz jest 20.09.2024, 00:32
|
[F1] Nie działa / padło / problemy wspomaganie kierownicy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52 Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
|
Moim zdaniem pojemność akumulatora nie ma wpływu na twoją awarię, gdyż im wieksza pojemność tym akumulator lepszy jedyny problem aby alternator dal radę go naladować ale z tego co wiem to alternatory nowego typu nie mają z tym problemow. Musisz podpiąć sie pod kompa on duzo ci powie no i oczywiscie sprawdzic poziom plynu do wspomagania
|
20.01.2010, 18:10 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2010, 20:14 Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: VW POLO 9N3
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
Witajcie mam problem z wspomagniem pewnego dnia po postoju auta jakis tydzień w garazu blaszanyj w mrozach padło wspomaganie pompa wogole sie nie włączała skanowałem vagiem bład 00566, wyciagnełem pompe rozłozyłem i widze woda troszke w zbiorniczku ale mało i elektronika wilgotna. Wysyszyłem pompe złozyłem wmątowałem do auta zalałem nowym płynem do poziomu max. odpaliłem auto kierownica nadal sie paliła na zegarach i patrze ze płynu ubyło z max spadło na min wiec dolałem do maxa znowo skasowałem błedy i kierownica juz sie nie pali na zegarach w vagu 0 błedów pompa pracuje obroty wzrastaja gdy krece kierownica ale nadal mam brak wspomagania czy mozliwe ze cos w przewodach przekładni zamarzło? auto juz ze 3tyg w mroazach nieuzywane. Czy ukłąd wspomagania sie jakos odpowietrza? juz niewiem co mam robić.
|
21.01.2010, 16:06 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Dzis pojechalem do mechanika,podpieli pod vaga,i nic.Pomimo,iz kontrolka wspomagania zaswiecila sie dwa razy,bedow brak.Dobralismy sie do pompy,styki zasniedzialy,przeczyscilismy,wysuszylismy i dalej lipa.Pompa pracuje,zauazylem,ze wspomaganie albo dziala na ok 60-70%..albo zanika kompletnie...mechanik twierdzi,ze pompa nadaje sie do wymiany,..moze ktos ma jakis pomysl?co jeszcze moglbym zrobic?
Czujnik g250 ok
|
21.01.2010, 22:16 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2009, 13:38 Lokalizacja: Gdynia Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O1-Ambiente
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Jeżeli jest możliwość to podłączyć sprawną pompę i wtedy obadać sprawę ? Wiem że to nie takie proste, ale u dobrego mechanik temat do załatwienia.
|
22.01.2010, 10:22 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2010, 20:14 Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: VW POLO 9N3
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
Jak odpowietrzyc układ wspomagania? słyszałem ze trzeba odkrecic korek w zbioniczku i skrecać do maxa w lewo i w prawo na podniesionych przednich kołach zeby nie było oporu to prawda?.
|
22.01.2010, 11:27 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
prawda. na odpalonym oczywiscie, tak zeby pompa dzialala.
_________________ 1.8T 301HP
|
22.01.2010, 11:35 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2010, 20:14 Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: VW POLO 9N3
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
a zbiorniczek musi miec odkrecony korek? czy moze byc zakrecony?
|
22.01.2010, 12:59 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2009, 13:38 Lokalizacja: Gdynia Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O1-Ambiente
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Korek powinien być odkręcony, powietrze z układu musi gdzieś uciec.
|
22.01.2010, 13:39 |
|
|
Dołączył(a): 02.01.2010, 20:14 Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: VW POLO 9N3
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
i nic to niedało nadal brak wspomagania chociaz 0 błedów w vagu pompa silnik pracuje ale widocznie nie wtłacza płynu co moze byc nie tak? moze cos źle złożyłem? sam juz niewiem dzwiek pompy jest taki jakby pracowała "na sucho" w vagu pokazuje obroty silnika i jak krece kierownica to słychac pompe i obroty silnika pompy wzrastaja ale wspomagania niema wyglada na to ze płyn nie jest tłoczony
|
22.01.2010, 18:07 |
|
|
Dołączył(a): 24.04.2009, 07:41 Lokalizacja: Brzeg Posty: 229
Podziękował: 1
Pomógł: 2
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Skrzynia: EYX - 5b.
Samochód: ELEGANCE
Rok prod.: 2003
Województwo: opolskie
|
Witam.
Kolega ma fabię z silnikiem 1,4 MPI, auto jest garażowane, ostatnio zapaliła się kontrolka kierownicy, wspomaganie raz działało, a innym razem nie, kontrolka świeci cały czas.
Po podłączeniu do komputera wspomaganie nie komunikuje się, natomiast po wejściu do centralnej elektryki wyskakuje błąd - brak komunikacji CAN ze wspomaganiem, miernikiem mierzyłem względem masy i są przejścia(nie zerowe jest rezystancja), co do wiązki to pod izolacją jest jak nowa z fabryki, auto garażowane, przebieg około 70 tys km.
Jeszcze jedno po odłączeniu akumulatora już całkiem wspomaganie przestało działać.
|
22.02.2010, 20:30 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Ehhh najpierw wyskoczyło UPG a wczoraj padło wspomaganie..
Nie jechałem autem akurat, ale zaraz po odpaleniu i wyjeżdzaniu z parkingu, kaplica, wspomaganie przestało działać - zapaliła się kontrolka. Kierownicą kręciło się jak w Starze . Auto w ASO. Dziś dzwonili, diagnoza - padła pompa wspomagania, podpięli pod komp i m.in. błąd 01309 - czyli brak sygnału/reakcji pompy wspomagania? Tak pamiętam z rozmowy tel... Oczyiwście wczoraj zasięgnąłem lektury i częste objawy czy wskazówki podawane na forum w tematach typu: słaby akumulator, bezpieczniki, przetarte kable/lek, niski poziom płynu wyeliminowane od razu bo sprawdzali i jest jak należy. O to ich pytałem.
Ale spytałem o czujnik skrętu, nie diagnozowali go zaproponowałem podmianę nowego i sprawdzenie by wyelilinować sugerowanej przez nich padniętej pompy. Jutro lub dziś mam mieć wiadomość.. czy to faktycznie czujnik czy to pompa
Czy ten błąd jest równoważny z tym, że faktycznie padła pompa wspomagania na 101%? Czy może akurat dobrze zasugerowałem podmianę czujnika skrętu i to on jest całym winowajcą?
Oby i tylko na czujniku się skończyło..
Acha pompa z tego co mnie serwis poinformował to KOYO i cena za nową jaką usłyszałem to 2100 + 150 wymiana
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.02.2010, 16:21 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
|
No fakt stało się, pompa padła, czytałem priw i sugeruję zajrzeć w ten link http://www.allegro.pl/show_shop.php?shop_name=skodexim , ja tam kupowałem dużo do mej byłej Czkawki i były tam magle w komplecie z pompą w tej cenie co ASO Ci proponuje za samą pompkę, były one złożone w całość gotowe do montażu, pozdrawiam.
Tu link http://www.allegro.pl/item904320852_mag ... ml#gallery ale TRW, tam jest telefon i pytaj jak do KOYO, powodzonka.
_________________ Moja Niunia.
|
23.02.2010, 20:06 |
|
|
Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12 Lokalizacja: łódzkie Posty: 590 Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
|
jak patrze na allegro to pojawia sie wiecej pomp TRW niż Koyo
ciekawe czy ich wiecej kładli?
sam mam Koyo
_________________ Pozdrawiam
Paweł
|
23.02.2010, 20:30 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
MARINESKU, dzięki za odzew
No zobaczymy co jutro ASO powie..
Pawko, dużo jest, bo większosć jest regenerowanych TRW i to znaczy o ich liczebnosci na aukcjac. A co do KOYO gdzieś mi umksneło w którymś temacie, ze KOYO jest nieregenerowalne - czyt. jednorazówka..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
23.02.2010, 22:01 |
|
|
Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02 Lokalizacja: Rybnik Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
U mnie jak padła pompa miałem takie błędy:
01309 - sterownik wspomagania kierownicy -uszkodzony
49-10 brak komunikacji
00566 - steering assist
27-00 wartosc sygnału niemożliwa
01288 - zacisk"30" wspomagania
07-00 sygnał za mały
Po skasowaniu został chyba tylko 01288.
Sprawdzona była wiązka, czujnik skrętu podawał sygnał, zacisk "30" w porządku.
Wymiana pompy TRW ( 1470zł + 150zł robota) załatwiła problem
_________________ Była fabia 1.9 TDI 2000r. Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech
|
24.02.2010, 10:34 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|