|
|
Teraz jest 20.09.2024, 04:50
|
[F1] Problem z płynem chłodniczym - szybko ubywa
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.10.2009, 10:01 Posty: 42
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
A gdzie mniej więcej znajduje się pompa wody?
|
10.01.2010, 11:21 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2009, 13:38 Lokalizacja: Gdynia Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O1-Ambiente
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Napędza ją ten sam pasek co napędza alternator, pompa jest u góry. Najlepiej zdjąć tą plastikową osłonę silnika i obejrzeć z tyłu silnika.
|
10.01.2010, 11:26 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Melkor,
A masz instalację gazową ?
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
10.01.2010, 17:17 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
przerobka ukl chlodzenia i nowy plyn = niedogrzany silnik
w szukajce nic ciekawego na ten temat nie ma, wiec opisze moj kolejny problem. otoz kiedys fabia miala gaz, nastepnie zostal on wymontowany, ale gazownicy pow usunieciu parownika, zamiast zaslepic wciecia w orginalne przewody chlodzenia po prostu zrobili mostek. teraz przy okazji wymiany czujnika temperatury, oraz plynu ja ow mostek usunalem, trojniki zastapilem dwiema rurkami. po odpaleniu silnik sie nagrzal, wskazowka temp poszla w gore, wentylator sie zalaczyl, potem uzupelnilem poziom plynu. na drugi dzien jadac w trase wskazowka prawie ze ani drgnela moze z 0,3mm i nic wiecej, a z nawiewow delikatnie cieple powietrze szlo, wszystkie weze wraz z chlodnica tak samo cieple, czy to wina termostatu? czy cos nie halo z tymi wezami teraz?
|
10.01.2010, 20:31 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2009, 13:38 Lokalizacja: Gdynia Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O1-Ambiente
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Gdyby to była wina termostatu, to w trasie silnik i tak by się nagrzał prędzej czy później. Ja bym upatrywał problemu gdzieś w tym mostkowanym połączeniu.
|
10.01.2010, 20:41 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
K_Popiel napisał(a): Gdyby to była wina termostatu, to w trasie silnik i tak by się nagrzał prędzej czy później. Ja bym upatrywał problemu gdzieś w tym mostkowanym połączeniu.
wiec te dwa weze ktore wychodza z nagrzewnicy byly ze soba polaczone. i ja to polaczenie wyrzucilem. gdyz kiedys w tym miejscu byl parownik, hmm ktos sie mnie pytal ze w ogole to dziwnie wyglada. bo u mnie stojac przed autem lewe wyjscie z nagrzewnicy idzie do termostatu, a prawe wyjscie na pompe, na krzyz jakby. to jest ok?
|
10.01.2010, 20:51 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Melkor, przejrzyj też tenn temat.. Ominąłeś go chyba
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=5394
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
10.01.2010, 20:58 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
GUZON,
Termostat nic innego
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
10.01.2010, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
K_Popiel napisał(a): Gdyby to była wina termostatu, to w trasie silnik i tak by się nagrzał prędzej czy później. Ja bym upatrywał problemu gdzieś w tym mostkowanym połączeniu.
w lecie nie przekracza 70 stopni na trasie a Ty chcesz zeby sie nagrzal przy tej pogodzie co teraz jest ?
_________________ 1.8T 301HP
|
10.01.2010, 22:28 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
Jak jest termostat walnięty to nawet latem na trasie się nie nagrzeje
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
11.01.2010, 06:32 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2009, 13:38 Lokalizacja: Gdynia Posty: 112
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O1-Ambiente
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
No w sumie macie koledzy rację, na otwartym dużym obiegu i tych temperaturach co teraz nie ma szans się nagrzać.
|
11.01.2010, 10:01 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
lilo napisał(a): Jak jest termostat walnięty to nawet latem na trasie się nie nagrzeje
czekalem na tego typu odpowiedzi
wiec wiem co robic.
THX
|
11.01.2010, 13:09 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
upusc plynu i wyjmij czujnik temp. wkladasz palucha i wyczujesz czy jest caly czy nie..
_________________ 1.8T 301HP
|
11.01.2010, 14:13 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
mss napisał(a): upusc plynu i wyjmij czujnik temp. wkladasz palucha i wyczujesz czy jest caly czy nie..
po zdjeciu czujnika zobaczylem ten bolec, oraz sprezyne od termostatu. Byl calkowicie rozsypany, wymienilem zgreda. Tak ogladajac stary termostat zauwazylem mala plamke majonezu na powierzchni, mam sie bac ze UPG siada? potem auto nie chcialo zapalic przez chwile chodzil jakby na 2 cylindrach, dymil jak glupi. po ponownym odpaleniu bylo ok ale wskazowka temp nie szla do gory, po zgaszeniu i odpaleniu wskoczyla od razu na ~90st i strasznie smierdzi za autem. jeszcze spojrze czy mi oleju przybywa bo po wymianie pompy plynu ubylo. A i potem po odpaleniu znowu wskazowka szla najpierw nizej, po kilku km jazdy szla w gore, zatankowalem, i to samo wlaczam zaplon, wskazuje 90st odpalam skacze powoli w dol, jak ruszam, spowrotem na 90 leci
|
16.01.2010, 17:55 |
|
|
Dołączył(a): 09.04.2006, 21:53 Lokalizacja: Będomin Posty: 714 Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes W211
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
|
GUZON, Podjedz do mnie mam vaga zobaczymy co ci tam nie gra i powiem co i jak mieszkasz zaledwie 70km od Będomina ZAPRASZAM
_________________ ELEGANCE +XENONY I CIEMNE SZYBKI
|
16.01.2010, 23:56 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|