Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57 Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
listek2000 - druga regulacja jest obok śruby która trzyma lampe prawie zdjecie zrobiłeś tego miejsca patrzac od góry jest otwór obok mocowania taki dosyć głęboki tam znajduje się druga regulacja powodzenia w regulowaniu światłami obyś nie namieszał tak jak ja i nie musiał jechać na ustawienie światełek wtedy można sobie na maszynce sprawdzić i bawić się Powodzenia
|
05.12.2009, 17:23 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
faftycznie... dzieki... sa zabrudzone i trzeba bylo sprezonym powietrzem wydmuchac brud z otworu i mozna sterowac gora dol... teraz to nawet i gwiazdy widze to nic nie daja te soczewki bardzo ograniczaja moc swiatla, jaki l.b to wymyslil
co do ustawien wg opisu jest:
1. Należy sprawdzić, a jeżeli zachodzi konieczność- wyregulować ciśnienie w ogumieniu samochodu. 2. Ustalić warunki obciążenia samochodu oraz położenie pokrętła sterującego korektorem wysokości światła. 3. Ustawić reflektory pojazdu w odległości 10 m od ekranu (ewentualnie 5 m). Oś podłużna samochodu powinna być prostopadła do płaszczyzny ekranu. Ekran powinien być prostopadły do podłoża. 4. Zaznaczyć punkty bazowe w miejscach określonych rozstawem i wysokością położenia reflektorów (czyli bierzemy pod uwagę oś optyczną reflektora, czyli punkty na ścianie, powinny odpowiadać rozstaowi i wysokości tych małych kółeczek widocznych na kloszu każdego reflektora). Zaznaczyć też inne parametry, określające plamę świetlną. Poniżej należy przeprowadzić poziomą linię określającą położenie granicy światła i cienia. Linia ta powinna znajdować się w odległości „h” od naniesionych krzyży, której wartość podaje producent. Informacja ta może także się znajdować na obudowie reflektora. Przykładowojeżeli producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%, to parametr „h” obliczamy jako iloczyn tej wartości procentowej i odległości reflektora od ekranu kontrolnego. 5. Jak już mamy obliczony parametr „h”, należy nanieść na ekran kontrolny dodatkowe linie rozkładu światła i cienia. Linie te powinny się wznosić pod kątem 15stopni do góry w prawo, od środka punktów bazowych. Dla żarówek halogenowych granica światła i cienia powinna się układać w kształcie litery „Z” i być odchylona o kąt 45stopni. W przypadku wykonywanej na ekranie kontroli, wielkość „h” powinna wynosić 10 cm. 6. Następnie należy włączyć światła mijania i skontrolować położenie linii światłocienia. Jeżeli ustawienie reflektorów jest nieprawidłowe, należy poddać je regulacji.
... i rozstaw miedzy srodkami soczewek jest ok 110cm a wysokosc od podloza 65 cm i takie tez zrobilem punkty na scianie... i wg tych danych tak jak podejrzewalem lewy reflektor mialem nizej zas wogole calosc na wysokosci 55cm , to podnioslem obie 10cm wyzej no i chyba slepie... (a swiatla i tak nie przybylo) czyli cos nie do konca rozumiem ten przepis chyba
|
05.12.2009, 21:27 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57 Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
hehe ja już się w takie ustawianie nie bawię, bo źle mi to wyszło powodzenia w regulacji światełek.
Podsumowując:
Lampy soczewkowe w Fabii 2 to jedna wielka porażka no, ale jest i dobra strona ładnie za to wyglądają i łatwo rozpoznać te autko jak ma zapalone światełka
- regulacja góra - dół -> znajduję się koło śruby trzymającej lampę (otwór obok mocowania)
- regulacja prawo - lewo -> to te pokrętło na samym widoku
Rozwiązanie:
- dobrej firmy żarówki
- xsenony, których niestety brak
|
05.12.2009, 21:46 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
ja tam nie wiem na co wy narzekacie - F2 ma bardzo przyzwoite światła, zwłaszcza jak założy się do nich hidy 4300k (zresztą na x-treme'ach też jest całkiem całkiem). przynajmniej te soczewki normalnie obchodzą się z nadjeżdżającymi z przeciwka bo niestety F1 mimo że świeci szerzej (co nie znaczy lepiej) to w większości przypadków niezależnie od ustawienia wysokości wypala dno oka - takie są moje spostrzeżenia (a tych co wkładają do nich hidy skazywałbym na 10 minut stania przed własnymi lampami i gapienia się w nie )
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
05.12.2009, 23:38 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
cosmos a Ty przy swoich zamontowanych hid'ach masz wstawione spryskiwacze? Pytam bo nie wiem jak by w takim przypadku wyglądała sprawa przeglądu..
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
06.12.2009, 12:46 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
ZSRR, nie mam i nie mam takiego zamiaru - myję lampy częściej niż niektórzy ze spryskiwaczami . a na badanie techniczne (bo z przeglądem w aso nie było nigdy żadnego problemu) będzie szybki swap na h7 i po bólu - m.in. z myślą o tym całą instalację robiłem jako p&p
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
06.12.2009, 14:40 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
Aaa....taki z ciebie cwaniak No w sumie ja też częściej biegam ze szmatą przy lampach więc napewno dokładniej to zrobi ręka niż spryskiwacz. Kwestia jest tylko w wyborze odpowiedniego sprawdzonego zestawu co by później nie było problemów z samymi swiatłami...ale to chyba gdzieś już było na forum..
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
06.12.2009, 16:32 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
cosmos a te hidy to jakie kupiles i jak z instalacja? podeszlo ci to dobrze? wyjmowales reflektor? miejsce na zwrotnice zasilajace gdzie znalazles? czy masz dlugie swiatla? no czy nie slepia tzn jest zarys _/ _/ na scianie ? uff bo chce se gwiazdke zrobic spryskiwacze mam oryginalne (nigdy nie uzywane nawet nie wiem jak ) to jeden klopot z glowy, pozdr.
|
06.12.2009, 20:28 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
listek2000, tutaj jest moje wypracowanie na temat montażu i wnioski z niego - miłej lektury a w razie czego pytaj
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
06.12.2009, 23:29 |
|
|
Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07 Lokalizacja: Łódź Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
|
super tutorial, wnioskuje z wpisow niejakiego adama ,ze niekoniecznie musza byc slimy te zwrotnice (ktore ponoc sie bardziej grzeja?) chce dopytac czy jest tam jakas dodatkowa kostka pod can-bus bo nie wiem jaki model hid-ow wziac... ale jak dobrze kombinuje to pod can to sa te co maja skretne soczewki i wtedy przez can idzie kat skretu ruch kiery itd to ja tego nie mam wiec chyba normalne standardowe hid-y czy po zalozeniu hid-ow trzeba jechac na korekcje ustawienia swiatel? dzieki i pozdr.
|
07.12.2009, 21:11 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
adam prowadzi ten serwis i wie o oświetleniu naprawdę sporo
listek2000, nie wiem czym się różnią wersje can-bus od nie-can-bus - ja brałem najzwyklejsze jakie znalazłem, byle na tyle małe żeby weszły do obudowy reflektora. jak dotąd wszystko działa bez zarzutu i nie jakoś nie sądzę żeby "skrętność" soczewek wymagała tu innego podejścia (w sensie brania wątpliwej opcji can-bus). jeśli ktoś chce jednak władować całość do reflektorów musi upewnić się wcześniej, że ma tam pod dostatkiem miejsca - podejrzewam, że np. mechanizm skręcający soczewki zajmuje trochę przestrzeni.
o większym grzaniu się nic nie wiem, a jeżdżę na światłach non stop. być może ci co sprzedają standardowe wersje muszą jakoś kreować wizerunek konkurencyjnego produktu .
lampy warto ustawiać po każdej większej ingerencji w żarówki/żarniki i nie jest to wcale przesadzona opinia, tak więc polecam ci potem wizytę u jakiegoś "świetlika".
więcej o projekcie również tutaj
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
08.12.2009, 09:05 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
cosmos napisał(a): więcej o projekcie również tutaj
No to sobie troche poczytałem i zastanawia mnie tylko jedno...bo akurat tego się nie doczytałem....mianowicie, jak wyglada sprawa gdy taki żarnik się spali? Zamawia się jeden czy odrazu komplet?
Na stronie xenonowe.pl znalazłem taki zestaw:
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=z ... non&id=541
Będzie to pasowało tak żeby całość zapakować do obudowy lampy w F2?
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
08.12.2009, 11:41 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
ZSRR, nie wiem bo jeszcze nic mi się nie spaliło , ale jak zauważę że coś się dzieje z jednym to wymienię oba, bo jak znam życie to tydzień po jednym i tak poleci drugi..
dokładnie te same jeżdżą w moim aucie
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
08.12.2009, 14:30 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
cosmos napisał(a): dokładnie te same jeżdżą w moim aucie
Czyli sprawdzone
Ale chyba jednak będzie trzeba się osobiście do Poznania wybrać bo jak mi to pocztą prześlą to czarno to widzę
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
08.12.2009, 15:44 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
weź kuriera, będzie taniej i pewniej
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
08.12.2009, 16:04 |
|
|