Teraz jest 21.09.2024, 08:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F2] Ustawienie wysokości świateł 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
listek2000 - druga regulacja jest obok śruby która trzyma lampe prawie zdjecie zrobiłeś tego miejsca patrzac od góry jest otwór obok mocowania taki dosyć głęboki tam znajduje się druga regulacja ;) powodzenia w regulowaniu światłami obyś nie namieszał tak jak ja i nie musiał jechać na ustawienie światełek wtedy można sobie na maszynce sprawdzić i bawić się ;) Powodzenia


Niżej podpisany użytkownik dziękuje s_n_a_k_e_ za ten post:
listek2000
05.12.2009, 17:23
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
faftycznie... dzieki... sa zabrudzone i trzeba bylo sprezonym powietrzem wydmuchac brud z otworu i mozna sterowac gora dol... teraz to nawet i gwiazdy widze :sciana: to nic nie daja te soczewki bardzo ograniczaja moc swiatla, jaki l.b to wymyslil
co do ustawien wg opisu jest:
1. Należy sprawdzić, a jeżeli zachodzi konieczność- wyregulować ciśnienie
w ogumieniu samochodu.
2. Ustalić warunki obciążenia samochodu oraz położenie pokrętła sterującego korektorem
wysokości światła.
3. Ustawić reflektory pojazdu w odległości 10 m od ekranu (ewentualnie 5 m). Oś podłużna
samochodu powinna być prostopadła do płaszczyzny ekranu. Ekran powinien być
prostopadły do podłoża.
4. Zaznaczyć punkty bazowe w miejscach określonych rozstawem i wysokością położenia
reflektorów (czyli bierzemy pod uwagę oś optyczną reflektora, czyli punkty na ścianie,
powinny odpowiadać rozstaowi i wysokości tych małych kółeczek widocznych na kloszu
każdego reflektora). Zaznaczyć też inne parametry, określające plamę świetlną. Poniżej
należy przeprowadzić poziomą linię określającą położenie granicy światła i cienia. Linia ta
powinna znajdować się w odległości „h” od naniesionych krzyży, której wartość podaje
producent. Informacja ta może także się znajdować na obudowie reflektora. Przykładowojeżeli
producent podaje odchylenie głównej osi optycznej reflektora od poziomu 1%, to
parametr „h” obliczamy jako iloczyn tej wartości procentowej i odległości reflektora od ekranu
kontrolnego.
5. Jak już mamy obliczony parametr „h”, należy nanieść na ekran kontrolny dodatkowe linie
rozkładu światła i cienia. Linie te powinny się wznosić pod kątem 15stopni do góry w prawo, od
środka punktów bazowych. Dla żarówek halogenowych granica światła i cienia powinna się
układać w kształcie litery „Z” i być odchylona o kąt 45stopni. W przypadku wykonywanej na
ekranie kontroli, wielkość „h” powinna wynosić 10 cm.
6. Następnie należy włączyć światła mijania i skontrolować położenie linii światłocienia. Jeżeli
ustawienie reflektorów jest nieprawidłowe, należy poddać je regulacji.

... i rozstaw miedzy srodkami soczewek jest ok 110cm a wysokosc od podloza 65 cm i takie tez zrobilem punkty na scianie... i wg tych danych tak jak podejrzewalem lewy reflektor mialem nizej zas wogole calosc na wysokosci 55cm , to podnioslem obie 10cm wyzej no i chyba slepie... (a swiatla i tak nie przybylo) czyli cos nie do konca rozumiem ten przepis chyba ???


05.12.2009, 21:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
hehe ja już się w takie ustawianie nie bawię, bo źle mi to wyszło :P powodzenia w regulacji światełek.

Podsumowując:

Lampy soczewkowe w Fabii 2 to jedna wielka porażka no, ale jest i dobra strona ładnie za to wyglądają i łatwo rozpoznać te autko jak ma zapalone światełka ;)

- regulacja góra - dół -> znajduję się koło śruby trzymającej lampę (otwór obok mocowania)
- regulacja prawo - lewo -> to te pokrętło na samym widoku

Rozwiązanie:

- dobrej firmy żarówki
- xsenony, których niestety brak


Niżej podpisany użytkownik dziękuje s_n_a_k_e_ za ten post:
listek2000
05.12.2009, 21:46
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
ja tam nie wiem na co wy narzekacie - F2 ma bardzo przyzwoite światła, zwłaszcza jak założy się do nich hidy 4300k :good: (zresztą na x-treme'ach też jest całkiem całkiem). przynajmniej te soczewki normalnie obchodzą się z nadjeżdżającymi z przeciwka bo niestety F1 mimo że świeci szerzej (co nie znaczy lepiej) to w większości przypadków niezależnie od ustawienia wysokości wypala dno oka - takie są moje spostrzeżenia (a tych co wkładają do nich hidy skazywałbym na 10 minut stania przed własnymi lampami i gapienia się w nie :eh: )

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


Niżej podpisany użytkownik dziękuje cosmos za ten post:
listek2000
05.12.2009, 23:38
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
cosmos a Ty przy swoich zamontowanych hid'ach masz wstawione spryskiwacze? Pytam bo nie wiem jak by w takim przypadku wyglądała sprawa przeglądu..

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


Niżej podpisany użytkownik dziękuje thomas za ten post:
listek2000
06.12.2009, 12:46
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
ZSRR, nie mam i nie mam takiego zamiaru - myję lampy częściej niż niektórzy ze spryskiwaczami :smiley15:. a na badanie techniczne (bo z przeglądem w aso nie było nigdy żadnego problemu) będzie szybki swap na h7 i po bólu - m.in. z myślą o tym całą instalację robiłem jako p&p :mrgreen:

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


Niżej podpisany użytkownik dziękuje cosmos za ten post:
listek2000
06.12.2009, 14:40
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Aaa....taki z ciebie cwaniak :browar: No w sumie ja też częściej biegam ze szmatą przy lampach więc napewno dokładniej to zrobi ręka niż spryskiwacz. Kwestia jest tylko w wyborze odpowiedniego sprawdzonego zestawu co by później nie było problemów z samymi swiatłami...ale to chyba gdzieś już było na forum..

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


Niżej podpisany użytkownik dziękuje thomas za ten post:
listek2000
06.12.2009, 16:32
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
cosmos a te hidy to jakie kupiles i jak z instalacja? podeszlo ci to dobrze? wyjmowales reflektor? miejsce na zwrotnice zasilajace gdzie znalazles? czy masz dlugie swiatla? no czy nie slepia tzn jest zarys _/ _/ na scianie ? uff :crazy: bo chce se gwiazdke zrobic :) spryskiwacze mam oryginalne (nigdy nie uzywane nawet nie wiem jak :crazy: ) to jeden klopot z glowy, pozdr.


06.12.2009, 20:28
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
listek2000, tutaj jest moje wypracowanie na temat montażu i wnioski z niego - miłej lektury a w razie czego pytaj :good:

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


Niżej podpisany użytkownik dziękuje cosmos za ten post:
listek2000
06.12.2009, 23:29
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
super tutorial, wnioskuje z wpisow niejakiego adama ,ze niekoniecznie musza byc slimy te zwrotnice ??? (ktore ponoc sie bardziej grzeja?) chce dopytac czy jest tam jakas dodatkowa kostka pod can-bus bo nie wiem jaki model hid-ow wziac... ale jak dobrze kombinuje to pod can to sa te co maja skretne soczewki i wtedy przez can idzie kat skretu ruch kiery itd ??? to ja tego nie mam wiec chyba normalne standardowe hid-y ??? czy po zalozeniu hid-ow trzeba jechac na korekcje ustawienia swiatel? dzieki i pozdr.


07.12.2009, 21:11
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
adam prowadzi ten serwis i wie o oświetleniu naprawdę sporo :good:
listek2000, nie wiem czym się różnią wersje can-bus od nie-can-bus - ja brałem najzwyklejsze jakie znalazłem, byle na tyle małe żeby weszły do obudowy reflektora. jak dotąd wszystko działa bez zarzutu i nie jakoś nie sądzę żeby "skrętność" soczewek wymagała tu innego podejścia (w sensie brania wątpliwej opcji can-bus). jeśli ktoś chce jednak władować całość do reflektorów musi upewnić się wcześniej, że ma tam pod dostatkiem miejsca - podejrzewam, że np. mechanizm skręcający soczewki zajmuje trochę przestrzeni.
o większym grzaniu się nic nie wiem, a jeżdżę na światłach non stop. być może ci co sprzedają standardowe wersje muszą jakoś kreować wizerunek konkurencyjnego produktu ;).
lampy warto ustawiać po każdej większej ingerencji w żarówki/żarniki i nie jest to wcale przesadzona opinia, tak więc polecam ci potem wizytę u jakiegoś "świetlika".

więcej o projekcie również tutaj :czytaj:

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


Niżej podpisany użytkownik dziękuje cosmos za ten post:
listek2000
08.12.2009, 09:05
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
cosmos napisał(a):
więcej o projekcie również tutaj

No to sobie troche poczytałem i zastanawia mnie tylko jedno...bo akurat tego się nie doczytałem....mianowicie, jak wyglada sprawa gdy taki żarnik się spali? Zamawia się jeden czy odrazu komplet?
Na stronie xenonowe.pl znalazłem taki zestaw:
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=z ... non&id=541
Będzie to pasowało tak żeby całość zapakować do obudowy lampy w F2?

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


Niżej podpisany użytkownik dziękuje thomas za ten post:
listek2000
08.12.2009, 11:41
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
ZSRR, nie wiem bo jeszcze nic mi się nie spaliło :crazy:, ale jak zauważę że coś się dzieje z jednym to wymienię oba, bo jak znam życie to tydzień po jednym i tak poleci drugi..
dokładnie te same jeżdżą w moim aucie :good:

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


Niżej podpisany użytkownik dziękuje cosmos za ten post:
listek2000
08.12.2009, 14:30
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
cosmos napisał(a):
dokładnie te same jeżdżą w moim aucie

Czyli sprawdzone :mrgreen:
Ale chyba jednak będzie trzeba się osobiście do Poznania wybrać bo jak mi to pocztą prześlą to czarno to widzę :sciana:

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


Niżej podpisany użytkownik dziękuje thomas za ten post:
listek2000
08.12.2009, 15:44
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
weź kuriera, będzie taniej i pewniej :good:

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


Niżej podpisany użytkownik dziękuje cosmos za ten post:
listek2000
08.12.2009, 16:04
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL