|
|
Teraz jest 30.04.2024, 19:30
|
[F1] Kultura pracy silnika 1.4 AZE 60KM
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 27.11.2009, 12:02 Lokalizacja: Zgierz Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
|
[F1] Kultura pracy silnika 1.4 AZE 60KM
Witam
Mam pytanko odnośnie kultury pracy silnika 1.4 AZE 60KM, po zakupie odwiedziłem dwóch mechaników i wymieniłem kilka rzeczy aby silniczek nie odmówił posłuszeństwa na trasie.
W innym temacie rozwiązałem problem z paskiem alternatora, jednak zastanawiam się czy pewne rzeczy są normalne w tym silniku tak jak powiedzieli mi mechanicy, mianowicie:
- Czy klekocząca praca tego silnika na biegu jałowym to normalka ? (po wymianie oleju, rozrządu, świec, filtrów, paska klinowego, czyszczeniu przepustnicy)
- Czy "szarpanie" tego silnika na biegu jałowym to też normalne ?
Według moich mechaników tak, jakie jest wasze zdanie ?
Dziękuje za odpowiedzi.
|
03.12.2009, 10:19 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Cytuj: - Czy "szarpanie" tego silnika na biegu jałowym to też normalne ? Praktycznie każdy użytkownik tego silnika tak ma. Dexter_1985 napisał(a): - Czy klekocząca praca tego silnika na biegu jałowym to normalka ? (po wymianie oleju, rozrządu, świec, filtrów, paska klinowego, czyszczeniu przepustnicy)
Można by jeszcze doregulować zawory może pomóc. Przy okazji praca silnika na biegu jałowym by się wyrównała
|
03.12.2009, 10:24 |
|
|
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Re: Kultura pracy silnika 1.4 AZE 60KM
Dexter_1985 napisał(a): Czy klekocząca praca tego silnika na biegu jałowym to normalka ? (po wymianie oleju, rozrządu, świec, filtrów, paska klinowego, czyszczeniu przepustnicy)
U mnie w pracy są dwie takie Fabie i obie klekoczą. Wrażenie jest takie jakby silnik mial sie rozlecieć.
A tak przy okazji. Czy w silnikach 1,4 MPI jest kontrolka "helikpoterek - check"??
Bo u mnie w pracy żadna Fabia tego nie ma i nie wiem czy zostały odłączone, czy te silniki tego nie maja.
|
03.12.2009, 11:02 |
|
|
Dołączył(a): 12.01.2009, 17:52 Lokalizacja: Chorzów Posty: 231
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: IBI IIFL SDI
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
|
Re: Kultura pracy silnika 1.4 AZE 60KM
wawrzkok napisał(a): U mnie w pracy są dwie takie Fabie i obie klekoczą. Wrażenie jest takie jakby silnik mial sie rozlecieć.
A tak przy okazji. Czy w silnikach 1,4 MPI jest kontrolka "helikpoterek - check"?? Bo u mnie w pracy żadna Fabia tego nie ma i nie wiem czy zostały odłączone, czy te silniki tego nie maja.
Niestety taka mają kulture pracy, a raczej jej brak
Do któregoś rocznika fabie mpi nie miały tej kontrolki, pozdr
|
03.12.2009, 11:15 |
|
|
Dołączył(a): 26.11.2009, 10:06 Lokalizacja: Zelów/łódź Posty: 47
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
też tak mam ale takie szarpania pojawily sie po zalozeniu gazu po jakimś czasie. Ale po kilku latach można sie przyzwyczaić
|
03.12.2009, 11:32 |
|
|
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
Potwierdzam, TTTM.
|
03.12.2009, 15:11 |
|
|
Dołączył(a): 27.11.2009, 12:02 Lokalizacja: Zgierz Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
|
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, jednym słowem jestem bardzo zawiedziony tym co kupiłem, trzeba było sprawę bardziej przemyśleć, silnik ani ładnie pracuje, ani mało pali tylko w miarę nieźle jedzie jak na 60KM, w każdym razie jeśli chodzi o regulację zaworów, czy to naprawdę pomoże ? Czy można to zrobić samemu a jeżeli nie to jaki jest koszt takiej usługi ? Pozdrawiam.
|
04.12.2009, 13:41 |
|
|
Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25 Lokalizacja: Brzeg Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
|
fabia ma hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego wiec nie ma sensu sie bawic w ustawianie zaworów, TTM poprostu łańcuch rzęzi, a obroty skacza na jałowym- ponoc odcinanie dawki paliwa,zeby mogły te silniki spelniac jakiest tam normy EURO
|
05.12.2009, 12:25 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
ja mam AZF i jest u mnie to samo.. ale tylko na jałowym ...po kilku latach można sie przyzwyczaić a najlepiej włączyć muzyczkę i w drogę pozdro
|
05.12.2009, 15:50 |
|
|
Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20 Lokalizacja: Kętrzyn Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Miałem podobny problem jak sądzę. Na zimnym silniku było słychać delikatne stukanie/ klepanie jakby był luz na jednym zaworze ( ustawało to po jakiejś chwili, gdy silnik się nagrzał). Ostatnio wlałem do silnika taki specyfik do czyszczenia go z osadów firmy Liqui Moly "Engine Flush" a następnie wymieniłem olej na Motul X-cess 5W40 (do tej pory cały czas był lany castro Magnatec 5W40) i klepanie ustało
|
17.09.2010, 22:23 |
|
|
Dołączył(a): 15.11.2009, 10:31 Lokalizacja: Wojkowice Posty: 136
Podziękował: 8
Pomógł: 4
Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Witam,
Również mam AZE, i jak wszyscy inni delikatne szarpnięcia na biegu jałowym podczas postoju. Co do klekotania to nie zauważyłem nic takiego, choć miałem odgłos kosiarki do czasu odwiedzenia mechanika. Podczas wymiany pompy wodnej zauważył poluzowane śruby od kolektora wydechowego, dokręcił i teraz silnik brzmi jak 16V a nie MPI.
Pozdrawiam.
|
18.09.2010, 08:41 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
kiedyś czytałem w internecie że w mpi były też nie dopieszczone programy wtrysku i dlatego szarpało na jałowym.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
18.09.2010, 08:57 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2010, 19:37 Lokalizacja: LU Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Samochód: Toyota Corolla
Rok prod.: 2003
Województwo: lubelskie
|
u mnie klekocze osłona silnika, chodzi jak diesel
|
18.09.2010, 09:40 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
U mnie to samo z osłoną, różne podkładki, gumki śruby i nadal to samo.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
18.09.2010, 10:25 |
|
|
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
Allen napisał(a): U mnie to samo z osłoną, różne podkładki, gumki śruby i nadal to samo.
U mnie też, ale terkotanie osłonki zagłusza klekotanie zaworów, więc nawet nie zwracam na to uwagi.
|
18.09.2010, 12:25 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|