Teraz jest 30.04.2024, 19:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Kultura pracy silnika 1.4 AZE 60KM 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.11.2009, 12:02
Lokalizacja: Zgierz
Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post [F1] Kultura pracy silnika 1.4 AZE 60KM
Witam

Mam pytanko odnośnie kultury pracy silnika 1.4 AZE 60KM, po zakupie odwiedziłem dwóch mechaników i wymieniłem kilka rzeczy aby silniczek nie odmówił posłuszeństwa na trasie.
W innym temacie rozwiązałem problem z paskiem alternatora, jednak zastanawiam się czy pewne rzeczy są normalne w tym silniku tak jak powiedzieli mi mechanicy, mianowicie:

- Czy klekocząca praca tego silnika na biegu jałowym to normalka ? (po wymianie oleju, rozrządu, świec, filtrów, paska klinowego, czyszczeniu przepustnicy)

- Czy "szarpanie" tego silnika na biegu jałowym to też normalne ?

Według moich mechaników tak, jakie jest wasze zdanie ?

Dziękuje za odpowiedzi.


03.12.2009, 10:19
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
Post 
Cytuj:
- Czy "szarpanie" tego silnika na biegu jałowym to też normalne ?

Praktycznie każdy użytkownik tego silnika tak ma.
Dexter_1985 napisał(a):
- Czy klekocząca praca tego silnika na biegu jałowym to normalka ? (po wymianie oleju, rozrządu, świec, filtrów, paska klinowego, czyszczeniu przepustnicy)

Można by jeszcze doregulować zawory może pomóc. Przy okazji praca silnika na biegu jałowym by się wyrównała


03.12.2009, 10:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57
Lokalizacja: łódź
Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Re: Kultura pracy silnika 1.4 AZE 60KM
Dexter_1985 napisał(a):
Czy klekocząca praca tego silnika na biegu jałowym to normalka ? (po wymianie oleju, rozrządu, świec, filtrów, paska klinowego, czyszczeniu przepustnicy)

U mnie w pracy są dwie takie Fabie i obie klekoczą. Wrażenie jest takie jakby silnik mial sie rozlecieć.

A tak przy okazji. Czy w silnikach 1,4 MPI jest kontrolka "helikpoterek - check"??
Bo u mnie w pracy żadna Fabia tego nie ma i nie wiem czy zostały odłączone, czy te silniki tego nie maja.


03.12.2009, 11:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.01.2009, 17:52
Lokalizacja: Chorzów
Posty: 231
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: IBI IIFL SDI
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Re: Kultura pracy silnika 1.4 AZE 60KM
wawrzkok napisał(a):
U mnie w pracy są dwie takie Fabie i obie klekoczą. Wrażenie jest takie jakby silnik mial sie rozlecieć.

A tak przy okazji. Czy w silnikach 1,4 MPI jest kontrolka "helikpoterek - check"??
Bo u mnie w pracy żadna Fabia tego nie ma i nie wiem czy zostały odłączone, czy te silniki tego nie maja.


Niestety taka mają kulture pracy, a raczej jej brak :crazy:

Do któregoś rocznika fabie mpi nie miały tej kontrolki, pozdr


03.12.2009, 11:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.11.2009, 10:06
Lokalizacja: Zelów/łódź
Posty: 47
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNV-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
też tak mam ale takie szarpania pojawily sie po zalozeniu gazu po jakimś czasie. Ale po kilku latach można sie przyzwyczaić :)


03.12.2009, 11:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22
Lokalizacja: małopolska
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: małopolskie
Post 
Potwierdzam, TTTM. ;)


03.12.2009, 15:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.11.2009, 12:02
Lokalizacja: Zgierz
Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia Classic
Rok prod.: 2001
Województwo: łódzkie
Post 
Dziękuje za wszystkie odpowiedzi, jednym słowem jestem bardzo zawiedziony tym co kupiłem, trzeba było sprawę bardziej przemyśleć, silnik ani ładnie pracuje, ani mało pali tylko w miarę nieźle jedzie jak na 60KM, w każdym razie jeśli chodzi o regulację zaworów, czy to naprawdę pomoże ? Czy można to zrobić samemu a jeżeli nie to jaki jest koszt takiej usługi ? Pozdrawiam.


04.12.2009, 13:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.02.2006, 15:25
Lokalizacja: Brzeg
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: opolskie
Post 
fabia ma hydrauliczne kasowanie luzu zaworowego wiec nie ma sensu sie bawic w ustawianie zaworów, TTM poprostu łańcuch rzęzi, a obroty skacza na jałowym- ponoc odcinanie dawki paliwa,zeby mogły te silniki spelniac jakiest tam normy EURO


05.12.2009, 12:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24
Lokalizacja: Kamionka
Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
ja mam AZF i jest u mnie to samo.. ale tylko na jałowym ...po kilku latach można sie przyzwyczaić a najlepiej włączyć muzyczkę i w drogę :crazy: pozdro


05.12.2009, 15:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.02.2009, 20:20
Lokalizacja: Kętrzyn
Posty: 173
Podziękował: 0
Pomógł: 14

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fresh
Rok prod.: 2002
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
Miałem podobny problem jak sądzę. Na zimnym silniku było słychać delikatne stukanie/ klepanie jakby był luz na jednym zaworze ( ustawało to po jakiejś chwili, gdy silnik się nagrzał). Ostatnio wlałem do silnika taki specyfik do czyszczenia go z osadów firmy Liqui Moly "Engine Flush" a następnie wymieniłem olej na Motul X-cess 5W40 (do tej pory cały czas był lany castro Magnatec 5W40) i klepanie ustało :-)


17.09.2010, 22:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.11.2009, 10:31
Lokalizacja: Wojkowice
Posty: 136
Podziękował: 8
Pomógł: 4

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
Witam,

Również mam AZE, i jak wszyscy inni delikatne szarpnięcia na biegu jałowym podczas postoju. Co do klekotania to nie zauważyłem nic takiego, choć miałem odgłos kosiarki do czasu odwiedzenia mechanika. Podczas wymiany pompy wodnej zauważył poluzowane śruby od kolektora wydechowego, dokręcił i teraz silnik brzmi jak 16V a nie MPI.

Pozdrawiam.


18.09.2010, 08:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
kiedyś czytałem w internecie że w mpi były też nie dopieszczone programy wtrysku i dlatego szarpało na jałowym.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


18.09.2010, 08:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.04.2010, 19:37
Lokalizacja: LU
Posty: 102
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Toyota Corolla
Rok prod.: 2003
Województwo: lubelskie
Post 
u mnie klekocze osłona silnika, chodzi jak diesel :hysterical:


18.09.2010, 09:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
U mnie to samo z osłoną, różne podkładki, gumki śruby i nadal to samo.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


18.09.2010, 10:25
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22
Lokalizacja: małopolska
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: małopolskie
Post 
Allen napisał(a):
U mnie to samo z osłoną, różne podkładki, gumki śruby i nadal to samo.


U mnie też, ale terkotanie osłonki zagłusza klekotanie zaworów, więc nawet nie zwracam na to uwagi. :mrgreen:


18.09.2010, 12:25
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL