|
|
Teraz jest 01.07.2024, 04:27
|
wieksza moc diesel 101 km
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
MartinezTychy napisał(a): *kamil, Witam Czy ingerując w silnik i podnosząc jego moc z 101 km do 150 twoim zdaniem nic się nie zmienia podnosisz moc o 50 % więc nie pisz głupot że wszystko może zostać po staremu wsadzić chip i będzie jeżdziło.Podobnie jak w Twoim Rs masz 130 Ps i nową turbine jak piszesz myślisz że stara wytrzyma taka moc że się nie rozleci pomyśl zanim weżmiesz się za odp komuś.Pozostaje kwestia zawieszenia układu kierowniczego i hamulcowego i tez pewnie mi powiesz że w twoim Rs jest taki sam jak w słąbszej wersji ze 101 km silnikiem. *kamil, Wujek Dobra Rada heheheh
Przez 6 lat miałem w silniku kilka programów, w tym najdłużej soft na 145 KM. Silnik wytrzymał i nic nie popłynęło/się ukręciło/zatarło itp.
Teraz mam moc o prawie 80% wyższą od seryjnej i też auto jeździ już prawie dwa lata. W tuningu są pewne granice, których jak się nie przekracza i jeździ z głową to na prawdę nic się nie dzieje. Znam tylko jeden przypadek kiedy korbowód kolegi pokazał kolano - w silniku TDI 110KM wykręconym na 200KM, gdzie wiadomo podzespoły są słabsze od wersji 130/150/160KM - ale tu granica świadomie została przekroczona.
Posłuchaj opinii ludzi, którzy na własnej skórze przerabiali temat i wiedzą co piszą.
Silnik ATD/AXR można spokojnie kręcić do 170KM (soft, FMIC, dolot, turbo, nawet seryjne wtryski wystarczą)
Silnik ASZ/BLT/ARL można spokojnie do 230KM (mody jak wyżej, plus wydajniejsze wtryski i wydech). W zapasie zostaje jeszcze sportowy filtr i wałek.
Piszę to z własnych doświadczeń i wiem, że nie muszę jeździć w trasę z bagażnikiem części zamiennych lub eskortą
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
01.12.2009, 18:55 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
wokan,
Ilu użytkowników tyle doświadczeń.
Dobrze jest przeprowadzać tuning silnika na hamowni wtedy można w każdej chwili ingerować w ustawienia i wiemy na czym stoimy.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
01.12.2009, 19:16 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
MartinezTychy napisał(a): Dobrze jest przeprowadzać tuning silnika na hamowni wtedy można w każdej chwili ingerować w ustawienia i wiemy na czym stoimy.
Żaden inny sposób modyfikacji auta nie wchodzi nawet w rachubę. Strojenie finalne tylko na hamowni. Jazdy próbne z tunerem i z podpiętym VAGiem w celu badania parametrów silnika podczas jazdy. Na tym opiera się idea profesjonalnego tuningu.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
01.12.2009, 19:29 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2009, 12:11 Lokalizacja: RKL Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: brak...
Województwo: podkarpackie
|
MartinezTychy napisał(a): *kamil, Opisałem wszytsko w temacie podnoszenia mocy.
Jesli nie zauwazyles, to piszemy o silniku ATD.
Ciagle nie daje mi spokoju to, czemu trzeba wymienic najpierw turbo.
EDIT: nie lepiej przyznac sie do bledu? Kompromitujesz sie coraz bardziej.
_________________ ...
Ostatnio edytowano 01.12.2009, 19:44 przez *kamil, łącznie edytowano 2 razy
|
01.12.2009, 19:41 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Cytuj: Dobrze jest przeprowadzać tuning silnika na hamowni
a ja byłem przekonany że każdy user dbający o TDI to robi to na hamowni
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
01.12.2009, 19:43 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
*kamil,
Napisz kolego coś konstruktywnego zamiast bić piane.
Nie uważam że to jest błąd wymieniamy się w tym miejscu doświadczeniami i każdy znas ma ich wiele jak też wiele opini a w tyk kraju nie jest to jeszcze karane
To że dziś mam ASYnie znaczy że to mój pierwszy samochód w życiu a miałem ich naprawde wiele. [ Dodano: 2009-12-01, 20:07 ]W postach w tym temacie które pisałem wcześniej jak i cytowanym w oparciu o fachowca w tej dziedzinie nie ma rozbierzności a ostateczną decyzje o chip tuningu podejmie sam zainteresowany.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
01.12.2009, 19:57 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
McsEb napisał(a): Efekt będzie taki że po podkręceniu autka na seryjnym SMIC'u i wiekszej turbinie np na 160KM bo wiecej sie nie wycisnie bez zmiany ICka będzie można smażyć jajka na głowicy bo temp powietrza w dolocie będzie pewnie oscyclować w granicach 110-120 stopni Drugie ciekawe zjawisko to czarny kopeć za autem tzw batory przy tzw bucie A trzecie to wyczuwalny spadek mocy wraz ze wzrostem temp zewnętrznej lub przy dłuższej dynamicznej jeździe. Jest jeszcze szansa na wpadnięcie kompa w tryb awaryjny przy butowaniu na vmaxie. A tak to chyba nie ma zastrzezen
Ja na swoim silniku przerobiłem dokładnie taką historię, w impulsie jednorazowo można nawet ponad 160km, ale to tylko w jednym strzale na hamowni z maga mocnym nawiewem Przyczym objawy są takie że na pozadzce jest kilka mm sadzy, dym jak na jednym z filmów z youtuba..... albo z elektrowni opalanej węglem.
Przy jeżdzie np po miescie i na kawałkach prostych mam w dolocie około 80st.C przy bucie w podłodze po kilku chwilach jest ponad 100st.C temp rośnie wzastraszającym tempie(nie mam halogenu ani zaślepki tylko dodam- f mic seria). Auto bardzo czułe na temperature zewnetrzną, i kolejne wciśnięcia gazu do podłogi. Obecnie przy temp zewnętrznej 27st i jakimś tam nawiewie, powtarzalne pomiary na hamowi ponad 150 koni.....nie ma błędów w kompie.
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
01.12.2009, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2009, 12:11 Lokalizacja: RKL Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: brak...
Województwo: podkarpackie
|
MartinezTychy napisał(a): *kamil, Napisz kolego coś konstruktywnego zamiast bić piane.
Napisze ci duzymi literami: WYMIANE TURBO NA WIEKSZE NIE MA W TYM PRZYPADKU SENSU.
_________________ ...
|
01.12.2009, 20:48 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
MartinezTychy, *kamil... dziewczyny... dajcie sobie po razie i koniec tej bezprzedmiotowej klotni. Uczepil sie jeden slow drugiego, drugi nie chce odpuscic. Nie kazdy jest ekspertem od tuningu i moze walnac glupote, a forum jest od tego aby wymieniac sie wiedza i pomagac. Klotnie, cynizmy, obelgi i inne chamstwo wszelkiej masci zostawmy ludkom z forum moto na gazeta.pl
A przedmiotowa wymiana turbo na wieksze zawsze ma sens, kwestia tylko aby nie przesadzic z wielkoscia Do ATD mozna wsadzic o numer wieksze z ASZ/BLT dac 1.3 bara, wiecej paliwka i nie wstydzic sie batorego zza auta, przy jeszcze niewyczuwalnym lagu turbiny. Turbina wtedy hula sobie na fabrycznych prawie nastawach, gdy ta z ATD juz by miala dosc, a tak mamy spokoj o trwalosc.
Kwestai tylko kasy. Jak kto ma wolne 1500 zl na wydanie to prosze bardzo. No i oczywiscie dobrze jest to uzupelnic FMICiem.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
01.12.2009, 22:34 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2009, 12:11 Lokalizacja: RKL Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: brak...
Województwo: podkarpackie
|
Równie dobrze mozemy zaproponowac na poczatek swap na ARLa.
No i nie zapominajmy o kutych tlokach.
_________________ ...
|
01.12.2009, 23:16 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Teżmi się wydawało że gdzieś to już czytałem.
Jak się cytuje czyjeś wypowiedzi to kultura nakazuje żeby o tym wspomnieć. Gdyby nie Wokan kóry to zauważył to niektórzy by jeszcze pomyśleli że posiadasz jakąś wiedzę w tej dziedzinie
Poza tym i tak ten cytat w zasadzie nie ma większego sensu w tym wypadku bo dotyczy innego silnika
Nie chciałem być złośliwy ale jakoś tak samo wyszło , bo nie lubie jak ktoś idzie w zaparte, wydaje mu sie ze cos gdzies poczytał to juz jest wielki tuner-teoretyk.
|
02.12.2009, 16:02 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
...czas na glupie pytanie:)
Panowie,co to jest FMIC?????
...bylbym wdzieczny za krotkie konkretne objasnienie:)
|
02.12.2009, 17:01 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Kokoss83 - Zdjęcia - po zdjęciu zderzaka
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
02.12.2009, 17:07 |
|
|
Dołączył(a): 16.09.2008, 11:30 Lokalizacja: Wegry Posty: 270
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
..chlodnica oleju?
|
02.12.2009, 17:17 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
kokos83 napisał(a): ...czas na glupie pytanie:) Panowie,co to jest FMIC????? ...bylbym wdzieczny za krotkie konkretne objasnienie:)
Front Mount InterCooler - chłodnica powietrza doładowującego zamontowana z przodu.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
02.12.2009, 17:26 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|