|
|
Teraz jest 20.09.2024, 13:27
|
[F1/F2] Wymiana rozrządu - Temat zbiorczy
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 12.12.2005, 09:49 Lokalizacja: Kraków Posty: 77
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
|
[ Dodano: 2009-09-01, 09:41 ]
czolgista55 napisał(a): tom102 napisał(a): Czy w silniku 1.4 60km wymienia się rozrząd ????????????? Przebieg to 105tys km.... W każdym silniku się wymienia rozrząd jak zaczyna dawać o sobie znać. Jeśli masz pasek to zmienia się co 120tys km a jeśli masz tak jak ja łańcuch to zmieniasz dopiero jak sie zacznie tłuc. Tak mi mówił mechanik z Krakowskiego ASO
Jeśli masz taki silnik jak w opisie, to chyba tam jest pasek. Ale ja nie mechanik z krakowskiego ASO więc mogę się mylić. Ja mam pasek i rada mojego mechanika to wymiana po 60tys. przebiegu.
_________________ Fabia Tour de France 75KM + BRC Sequent 24
|
01.09.2009, 08:40 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12 Lokalizacja: Katowice/Orzesze Posty: 374 Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
az uslyszysz jak zacznie dzwonic...
_________________ POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA
|
01.09.2009, 17:00 |
|
|
Dołączył(a): 03.03.2008, 10:13 Lokalizacja: Chorzów Posty: 82
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: GCG - 5b.
Samochód: Fresh+ Sedan
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Ja wymienialem przy 120tys. Było go doś dobrze słychać jak dzwoni. Słyszałem, że nie ma reguły przy jakim przebiegu trzeba go wymienić. Jednym podobno już dzwoni po 60tyś a innym przy 180tyś. Najlepiej zrobić to przy wymianie oleju.
|
18.09.2009, 08:48 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02 Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
właśnie kupiłam fabie 1.4 z 2002 r., poprzedni właściciel powiedział, że ona nie ma łańcuszka (??) czy można to sprawdzić gdzieś w papierach albo jakoś inaczej żeby mieć pewność?
nom napisał(a): tomekkub napisał(a): Witam , kupiłem fabie 1,4 2002 przebieg 20400 czy powinienem wymienić pasek rozrządu , poprzedni właściciel wymieniał tylko olej i filtry Mam taki sam model z tego samego roku, tylko przebieg nieco większy (126 tyś. km) i łańcuszka (tam nie ma paska) jeszcze nie wymieniałem. Ile dałeś za tą Fabię, jeśli to nie tajemnica? Mi w Hestii wycenili na 12,4 tyś. zł i na tyle mam AC.
|
29.11.2009, 09:03 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
Jeśli masz 60KM lub 68KM to masz łańcuszek na 100% i nie musisz go wymieniać dopóki go nie słychać.
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
29.11.2009, 11:24 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
salamandra, proponuje ściągnąć książkę , albo podaj maila to Ci prześlę http://s30.chomikuj.pl/File.aspx?id=506 ... rawiam.pdf
_________________ sterowiec40
|
29.11.2009, 12:13 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02 Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
książkę obsługi? mam! doczytałam się w niej że co 90 tys. km należy wymienić pasek rozrządu (silnik wysokoprężny) -> czyli chodzi o diesla, tak? ja mam benzyniaka;
i sprawdzenie paska zębatego (silniki benzynowe)
o łańcuszku nigdzie nic nie widzę...
|
29.11.2009, 12:39 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Nawet na 200% masz łańcuch.
|
29.11.2009, 19:33 |
|
|
Dołączył(a): 14.11.2009, 23:05 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: fabia kombi joy
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
salamandra, To nie jest instrukcja obsługi .
Tam znajdziesz informacje o typach silników. Po oznaczeniu silnika np. AZE upewnisz się ,że masz łańcuszek a nie pasek. Zobaczysz jak wygląda rozrząd. itp.
polecam
Nawet na 200% masz łańcuch. - też tak myslę
_________________ sterowiec40
|
01.12.2009, 13:45 |
|
|
Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02 Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
to proszę wyślij mi na avena_83@tlen.pl
|
01.12.2009, 19:19 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
[F1] Wymiana rozrządu w 1,4 8v kilka wskazówek bym prosił...
Mam pytanko o wymianę, otóż czy trzeba silnik opuścić na jednej stronie? jak w innych autach? jesli tak to ktore sruby wykrecic, czy po prostu okrecic kape i zmienic lancuch?
oraz jak wymienic czujnik temp cieczy, jest on wklejany/wciskany czy w ogole o co biega?
|
15.12.2009, 18:00 |
|
|
Dołączył(a): 01.05.2009, 18:28 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Co do wymiany rozrządu to najpierw spuścisz w całości płyn chłodzący(ten czerwony). Prawą koło pojdzie do góry oczywiscie wjazdzasz na kanał. A potem 2 godziny roboty.Uważaj zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz bo w tym silniku tak się włąśnie ustawia wzajemne położenie wału korbowego w stosunku do wałka rozrządu.Drugi kruczek to zanim to rozbierzesz to zablokuj dużym śrubokrętem koło zamachowe tak aby wał korbowy nie miał możliwości przesunąć się osiowo w stronę skrzyni biegów po ściągnięciu małego kołą zębatego a szczególnie podczas jego zakładania bo wypadną ci półpierścienie ślizgowy wału blokujące przesuwanie się go osiowo.
Co do czujnika cieczyznajduje sie on po środku silnika.Znajdziesz go bez problemu. Wyciagasz go na siłe ale uważaj by ci płyn chłodzący nie ubrudził twarzy.
Pozdr
|
15.12.2009, 18:20 |
|
|
Dołączył(a): 16.07.2007, 12:55 Lokalizacja: Podkarpackie Posty: 940
Podziękował: 0
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: auto emocion
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Tak jak pisze eber83, + jeszcze spuszczenie oleju i ściągniecie misy olejowej będzie potrzebne.
eber83 napisał(a): Wyciagasz go na siłe ale uważaj by ci płyn chłodzący nie ubrudził twarzy.
Jeszcze przed wyjęciem trzeba wyciągnąć spinkę która trzyma czujnik
|
15.12.2009, 18:37 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
GUZON,
naprawdę, info znajdziesz na forum, obeszło by się bez niepotrzebnego tematu...
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
15.12.2009, 18:51 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
eber83 napisał(a): zanim zdemontujesz łąńcuch i koła zębate ustaw sobie tak znaki na obu kołąch zębatych aby łątwo było policzyć ile ogniw na łąńcuchu jest między tymi znakami nie pamiętam ale chyba 12 albo 13 policz to zanim zdemontujesz
wiec mialem troche czasu i sie wzialem za to. natomiast krecac walem znaczniki nie chca mi sie spotkac w tym samym miejscu, tzn nie leza w jednej linni z obydwoma walkami (korbowym/rozrzadu) to norma?
|
03.01.2010, 11:42 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|