|
|
Teraz jest 21.09.2024, 18:45
|
[F1-F4] Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.11.2009, 18:03 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: Comfort+
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
lisekk86 napisał(a): witam mam pytanko ile moze kosztowac dorobienie kluczyka do skody fabi?
Mi wczoraj w ASO zawołali 350pln za nowy kluczyk z zakodowaniem (klucz zwykły, podświetlany). I "tylko" 2 tygodnie czekania od zamówienia
PS. Nie posiadam kodu immo.
|
27.11.2009, 23:39 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
1. odczytać PIN - ok. 100zł. ( specjalistyczny punkt co pisał Allen)
2. dociąć grot - ok. 30 zł. (warsztat ślusarski co dorabia klucze)
3. zakupić klucz ( scyzoryk) - ok. 100 zł. ( allegro albo giełda)
4. załozyć grot do klucza - to można zrobić samemu
5. wkodować klucz do samochodu - ok. 50 zł. ( specjalistyczny punkt co pisał Allen)
zgłosić do ubezpieczalni dorobienie klucza
jesli jest klucz "stały" to pkt. 2,3 i 4 są jedną czynnością.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
28.11.2009, 10:10 |
|
|
Dołączył(a): 25.07.2010, 19:04 Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza/Jasienica Posty: 28
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Fabia Active Kombi
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Witam,
ja też mam taki problem, że kupiłem moją Fabię z 1 kluczykiem i na dodatek bez kodów.
Kluczyk jest stały bez przycisków. Samochód nie posiada alarmu ale ma centralny zamek.
W związku z tym mam pytanie gdzie i za ile mogę go dorobić.
Pytanie drugie - o ile będzie to droższe gdybym skorzystał z okazji i dokupił np. taki zestaw alarmowy:
http://allegro.onet.pl/item1154271777_a ... mocja.html
Pozdrawiam
|
30.07.2010, 12:56 |
|
|
Dołączył(a): 13.08.2010, 17:12 Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BME-1.2 12V 64KM
Województwo: mazowieckie
|
witam,
od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Fabi Combi z 2006r i mam taki problem ...mianowicie jeden kluczyk dziala zarowno z pilota jak i mechanicznie, drugi zaś działa mechanicznie (otwiera i odpala samochód), ale już z pilota niestety nie otwiera ani nie zamyka. Czy jest jakis sposob zeby zsynchronizowac pilota z centralnym zamkiem?? dodam, ze bateria jest dobra.
|
18.08.2010, 16:41 |
|
|
Dołączył(a): 27.09.2010, 19:53 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 24
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Co by nie zakładać nowego tematu... Kupiłem F2 combi 2008 z jednym kluczem. Chciałbym mieć drugi na wypadek zatrzaśnięcia tego pierwszego lub, żeby moja połowica mogła skorzystać z auta pod moją nieobecność lub inne okoliczności. Nie mam przywieszki z cyferkami, to w serwisie da radę zamówić kluczyk, czy jest inna (tańsza) alternatywna forma nabycia klucza. Klucz mam scyzoryk, trzyprzyciskowy. Jeśli ktoś mógłby polecić jakiegoś kluczmistrza, najlepiej ze śląskiego...
|
02.10.2010, 20:50 |
|
|
Dołączył(a): 11.02.2009, 20:16 Lokalizacja: Mierzęcice Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Zajrzyj do dawnego Supermarketu na Teatralnej, tam całkiem z lewej strony jest punkt dorabiania kluczy. Ja u niego kiedyś dorabiałem klucz do Polo z nietypowym immo dosyć tanio. Miał też oryginalne surówki.
|
03.10.2010, 13:43 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Davido, nie zapomij o zgłoszeniu do ubezpieczyciela że masz klucz dorobiony.
jeśli masz AC oczywiście
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
03.10.2010, 15:40 |
|
|
Dołączył(a): 27.09.2010, 19:53 Lokalizacja: Sosnowiec Posty: 24
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Przy wykupowaniu ubezpieczenia zgłosiłem, że mam jeden. Ponadto zmusiłem sprzedającego do napisania oświadczenia, że auto zbywa z jednym - nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie dla ubezpieczyciela, ale tak dla pewności o to oświadczenie poprosiłem. Przy wykupywaniu ubezpieczenia za rok zgłoszę, ze mam jeden dorobiony, o ile dorobię do tej pory
Dzięki Panowie za podpowiedzi. [ Dodano: 2010-11-20, 14:05 ]Czy jest jakaś różnica w jakości i sposobie wykonania usługi dorobienia takiego kluczyka między ASO, a kimś to się tym trudni nieautoryzowanie? Bo różnicę w cenie już znam
|
03.10.2010, 18:32 |
|
|
Dołączył(a): 03.04.2009, 20:16 Lokalizacja: Olsztyn Posty: 685
Podziękował: 6
Pomógł: 20
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: GDM - 5b.
Samochód: Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
Pora odgrzać kotleta. Mam problem ponieważ uległa uszkodzeniu stacyjka. Zakupiłem wraz z nią kpl. kluczyków wiem jak ją wymienić tylko jest problem techniczny odnośnie zakodowania nowych kluczyków do IMMO. (wiem jak się koduje, ale tylko dorobione kluczyki). WARIANT 1: Rozebrać wszystko do przewodów wtedy włożyć stary kluczyk, zalogować się do IMMO Wybrać KANAŁ 21 ilość kluczyków 3 (jeden stary + dwa nowe) po zakodowaniu starego wymienić stacyjkę i zakodować pozostałe dwa (nowe). Jest problem bo na to jest tylko 30 sek. WARIANT 2 Zmostkować nową stacyjkę ze starą. Włączyć starą z kluczykiem, zalogować się do IMMO Wybrać KANAŁ 21 ilość kluczyków 3 (jeden stary + dwa nowe) po zakodowaniu starego wyłączyć starą stacyjkę, włączyć nową i zakodować pozostałe dwa. Próbował ktoś takich czarów Może macie inny dobry sposób wypróbowany Za wszelkie rady i sugestie dzięki.
_________________ GrzegorzT
|
08.03.2011, 20:16 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Re:
Davido napisał(a): Przy wykupowaniu ubezpieczenia zgłosiłem, że mam jeden. Ponadto zmusiłem sprzedającego do napisania oświadczenia, że auto zbywa z jednym - nie wiem, czy to ma jakieś znaczenie dla ubezpieczyciela, ale tak dla pewności o to oświadczenie poprosiłem. Przy wykupywaniu ubezpieczenia za rok zgłoszę, ze mam jeden dorobiony, o ile dorobię do tej pory Dzięki Panowie za podpowiedzi. [ Dodano: 2010-11-20, 14:05 ]Czy jest jakaś różnica w jakości i sposobie wykonania usługi dorobienia takiego kluczyka między ASO, a kimś to się tym trudni nieautoryzowanie? Bo różnicę w cenie już znam Różnicy nie ma oprócz ceny ale trzeba pomyśleć o przyszłości , na tym FORUM było dokładnie opisane jak FACET po kradzieży autka oddał dwa komplety do ubezpieczyciela a ich ekspert stwierdził że z oryginału był dorabiany kluczyk ( jakieś rysy ) i właściciel nie dostał za AUTKO ani grosza bo dorobiony klucz mógł być oddany złodziejowi w celu wymuszenia odszkodowania , a tak z ASO dostaniesz rachunek i w kompie będzie wszystko jak na dłoni o dorobieniu klucza , nie jestem pewien czy taka opcja pomoże w razie kradzieży ale moim zdaniem lepiej mieć papier z ASO choćby do sądu w razie jakiegoś zdarzenia
|
08.03.2011, 21:17 |
|
|
Dołączył(a): 20.04.2010, 19:06 Lokalizacja: pomorskie Posty: 207
Podziękował: 2
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Obecnie inny
Rok prod.: 2014
Województwo: pomorskie
|
Re: Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
Robol Bez względu na to jaki masz kluczyk (ten od uszkodzonej stacyjki), można wyjąć z kluczyka sam transponder i przełożyć do nowego kluczyka usuwająć zeń ten niepasujący a wtedy kluczyki będą akceptowane przez zegary i sterownik silnika i przez pare innych rzeczy jeśli są. (transponder to taka podłużna szklana pastylka wewnątrz rękojeści kluczyka, lekko wklejona, ale można ją ostrzożnie odkleić) . Każdy kluczyk da się rozmontować. Pytanie tylko po co? Rozłuż tą kupioną stacyjkę. Wyjmij wkładkę stacyjki. Jak sam bębenek sprawny to włóż wkładkę do świeżokupionej i całość zamontuj. Jak uszkodzona pomarańczowo zabezpieczona kostka z mikrostykami, to wymienia się tylko kostkę. Jak uszkodzona sama wkładka stacyjki to wyciągnij ją, zdejmij zawleczkę, przy włożonym starym fabrycznym kluczyku i wyciągnij bębenek, razem z kluczykiem. Potem zabezpiecz czymś (dwoma kawałkiem gąbki od góry i od dołu ) zapadki, tak żeby nie wypadły. Potem odsłoń ostrożnie jedną stronę, ostrożnie wysuń kluczyk z bębenka, przytrzymując zapadki palcem i sprawdź, które sprężynują a które nie, wyjmując przy tym każdą, tak by móc ją z powrotem włożyć na swoje miejsce. Jak znajdziesz uszkodzoną zapadkę, to potraktuj wkładkę zakupionej stacyjki jako dawcę sprężynek i/lub zapadek (trzeba dobrać zapadkę, czasem lekko doszlifować piliczkiem). Na końcu jak włożysz wszystke sprężynki i zapadki z obu stron sprawdź, czy zapadki nie wystają zanadto poza bębenek. jak wystają, operacje dopasowania prowadzić do skutku, aż stary kluczyk będzie działał poprawnie.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
_________________ Przed naprawą w ASO zajżyj na www.fabiaclub.pl, gdyż każde przepłacanie może zaszkodzić twojemu, życiu lub zdrowiu, a stosowanie części z odzysku chroni: twój portfel i środowisko, oraz wspiera rodzimy mikrobiznes.
|
08.03.2011, 22:34 |
|
|
Dołączył(a): 06.02.2011, 17:05 Lokalizacja: SH Posty: 264 Zdjęcia: 13
Podziękował: 12
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Honda Accord Sport 2.0 i-VTEC 155 KM
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
Mi nasunęło się inne pytanie. Ale od początku: Otóż mam centralny i alarm, ale alarm ma osobny pilot. Kluczyk stały z immo. (jeden z podświetleniem, drugi bez, tak fabrycznie miałem, ale alarm mi zakładali w ASO, przy zakupie auta) Czy da się w miarę tanio zrobić taki myk, żebym dorobił sobie kluczyk scyzorykowy, który będzie obsługiwał alarm? Po prostu żeby wykorzystać te przyciski które są w w/w kluczykach scyzorykach i nie nosić tego pilota który mam?
_________________ Mój były Fabiszon: Mój aktualny Accordeon:
|
09.03.2011, 15:59 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03 Lokalizacja: Warszawa Posty: 581 Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
|
Re: Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
teoretycznie.. kupujesz http://allegro.pl/zamek-szyby-sterowani ... 29241.html następnie docinasz grot i przekładasz transponder immo czyli mb19 napisał(a): można wyjąć z kluczyka sam transponder i przełożyć do nowego kluczyka usuwająć zeń ten niepasujący a wtedy kluczyki będą akceptowane przez zegary i sterownik silnika i przez pare innych rzeczy jeśli są. (transponder to taka podłużna szklana pastylka wewnątrz rękojeści kluczyka, lekko wklejona, ale można ją ostrzożnie odkleić) . Każdy kluczyk da się rozmontować. Kwestia podłączenia
_________________ była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010 była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006 oraz Favorit 135L '1991
|
09.03.2011, 20:38 |
|
|
Organizator Zlotów Ogólnopolskich
Dołączył(a): 18.12.2008, 10:58 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1354 Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 74
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
Re: Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
reed napisał(a): Mi nasunęło się inne pytanie. Ale od początku: Otóż mam centralny i alarm, ale alarm ma osobny pilot. Kluczyk stały z immo. (jeden z podświetleniem, drugi bez, tak fabrycznie miałem, ale alarm mi zakładali w ASO, przy zakupie auta) Czy da się w miarę tanio zrobić taki myk, żebym dorobił sobie kluczyk scyzorykowy, który będzie obsługiwał alarm? Po prostu żeby wykorzystać te przyciski które są w w/w kluczykach scyzorykach i nie nosić tego pilota który mam? Przerabiałem już temat z dokładanym alarmem Jak masz dokładany alarm to niestety nic nie zrobisz , można co prawda próbować przełożyć układ scalony z twojego pilota do pilota w kluczyku ( scyzoryk ) , ale to już wyższa szkoła jazdy a koszt może przewyższyć nowy alarm z kluczykiem scyzorykiem pozdrówka venomk
|
09.03.2011, 20:54 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03 Lokalizacja: Warszawa Posty: 581 Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
|
Re: Utracony kluczyk - dorobienie/wymiana zamków/zmiana kodu
a fakt, nie doczytałem że masz już alarm dzieki venomk;) Wiedziałem, że lepiej zrobie jak napiszę że Ty wiesz więcej w tym temacie Ale ten sprzedawca również miał alarm z tymi kluczykami co by znaczyło że poprostu kwestia wymiany alarmu Pytanie tylko czy warto cenowo dla kluczyka Pisz do sprzedawcy, naprawdę spoko koleś Jak bierzesz pod uwagę wymianę alarmu to można spróbować podłączyć u niego Ze śląska bliżej do Krakowa
_________________ była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010 była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006 oraz Favorit 135L '1991
|
09.03.2011, 22:03 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|