Teraz jest 20.09.2024, 13:40



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
[F1] pytanie o wynik badania na vagu 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post pytanie o wynik badania na vagu
witam kumpel zrobil mi scan vagiem i wyszlo cos takiego czy to oznacza uszkodzony czujnik G 62??

wartosci sondy lambda wachaly sie od -6.0 do 0,5 czy one sa normalne??


Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 D
Component: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ33
Coding: 00021
Shop #: WSC 35110
TMBPH16Y02X037845 SKZ7Z0A1311912
1 Fault Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0110 0101

prosze was o pomoc


17.01.2007, 19:41

Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
Post Re: pytanie o wynik badania na vagu
jojo204 napisał(a):
witam kumpel zrobil mi scan vagiem i wyszlo cos takiego czy to oznacza uszkodzony czujnik G 62??

wartosci sondylambda wachaly sie od -6.0 do 0,5 czy one sa normalne??


Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 047 906 033 D
Component: 1,4l SIMOS3PB 00HSSJ33
Coding: 00021
Shop #: WSC 35110
TMBPH16Y02X037845 SKZ7Z0A1311912
1 Fault Found:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0110 0101

prosze was o pomoc


1 - nie 1.4 MPI tylko SPI (golf3 czy fabia)!!
2 - lambda 0,2 - 0,9V
3 - czujnik temp. pł. chłodz. dla sterownika do wymiany


17.01.2007, 20:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Mario napisał(a):
1 - nie 1.4 MPI tylko SPI (golf3 czy fabia)!!
2 - lambda 0,2 - 0,9V


Punkt. 1 - 1.4l SIMOS3PB oznacza sterownik silnika 1.4 MPI 60 lub 68KM
Punkt. 2 - takie parametry sony lambda nie są miarodajne, zakładam iż testy robione były na zimnym silniku i sonda byla jeszcze niedogrzana. Sonde, katalizator jak i inne elementy pracy silnika zawsze bada się dla silnika nagrzanego do 80"C.

Co do czujnika G26 cieczy chłodzącej jest on w obudowie termostatu i ma wewnętrzną przerwę. Do wymiany tak jak napisał Mario.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


17.01.2007, 20:29
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
testy byly robione na zimnym i cieplym silniku w obydwuch przypadkach wskazania sady sa takie same od -5.0 do 0.5 czy moze to oznaczac ze sonda tez padla??

czy zepsuty czujnik g 62 moze miec wplyw na nierowna prace silnika?? i jaki jest jego orginalny numer


17.01.2007, 21:23

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
jojo204 napisał(a):
czy zepsuty czujnik g 62 moze miec wplyw na nierowna prace silnika?? i jaki jest jego orginalny numer


Ma i to wieki wpływ. Sterownik nie ma poprawnego sygnału o temperaturze i wchodzi w tryb awaryjny uśredniony. Auto pali więcej i są trudności z odpaleniem ciepłego silnika.

Wartości od -5.0 do 0.5 (one są w %) mieszczą się w progu zakresu sondy lambda (-10% do 10%). Liczba w kierunku ujemnym świadczy iż mieszanka jest za bogata i regulacja sondy labda ją zubaża zaś w kierunku dodatnim za uboga i regulacja zaczyna ją wzbogacać. Warto przyjżeć się sondzie gdzy takie wartości są ciągle (sprawna oscyluje równomiernie w kierunku dodatnim i ujemnym lub w innym sposobie pomiaru sygnału od 0V do 1V. Pomiar musi być wykonywany na ustabilizowanym silniku przy obrotach jałowych. Inczej to nie ma sensu. Takie wartości nie koniecznie oznaczają pad sondy warto sprawdzić przepustnicę lub wtryski. Masz za bogatą mieszankę.


17.01.2007, 21:41
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Mialem identycznego byka w zeszlym tygodniu link . Skasowalem go i jak na razie sie nie powtorzyl ale jestem juz przygotowany do wymiany tego czujnika. Sam czujnik poza ASO kosztuje ok 35zl. Poza tym VAG Ci tez napisal, ze jest to usterka sporadyczna, wiec znaczy to ze zaczyna sie ten czujnik powoli psuc lub jest tez mala nadzieja, ze byla to tylko chwilowa jego slabosc (mniej prawdopodobne).

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


17.01.2007, 22:15
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ja go wymienie na nowy chyba nie jest taki drogi mam do was prosbe czy moze ktos mi powiedziec gdzie ten czujnik sie dokladnie znajduje i jakie jest oznaczenie z etki pod moj silnik


17.01.2007, 23:06

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
jojo204 napisał(a):
ja go wymienie na nowy chyba nie jest taki drogi mam do was prosbe czy moze ktos mi powiedziec gdzie ten czujnik sie dokladnie znajduje i jakie jest oznaczenie z etki pod moj silnik


Poszukaj sam:

http://www.vagcat.com/

Trzeba sie zarejestrowac, ale korzystanie jest za free (choc sugeruja dobrowolne wplaty ;))


18.01.2007, 07:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
Tu masz gdzie on jest umieszczony.KLIK


18.01.2007, 13:41
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
jojo204 napisał(a):
ja go wymienie na nowy chyba nie jest taki drogi mam do was prosbe czy moze ktos mi powiedziec gdzie ten czujnik sie dokladnie znajduje i jakie jest oznaczenie z etki pod moj silnik


odkręć osłonę silnika i lekko po prawej strone zobaczysz termostat w czarnej obudowie, w tym termostacie jest czujnik temperatury płynu chłodzącego. dochodzą do niego od góry 2 przewody. pozdrawiam :)

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


18.01.2007, 18:35
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
mam jeszcze pytanie jak juz wymienie czujnik to czy musze skasowac bledy jesli tak to jak to mozna zrobic


19.01.2007, 17:38

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
warto skasowac - robi sie to vagiem:)

_________________
touran Obrazek


20.01.2007, 02:18
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ale gdzie to mniej wecej w vagu sie robi bo nie chce czegos popsuc


20.01.2007, 13:34
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
jojo204 napisał(a):
mam jeszcze pytanie jak juz wymienie czujnik to czy musze skasowac bledy jesli tak to jak to mozna zrobic


po wymianie tego czujnika nie musisz nic kasować Vag'iem. możesz tylko obserwować wskazanie w zegarach. wskazówka od temp. powinna ustawić się po rozgrzaniu płynu pionowo na 90st. :hura:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


20.01.2007, 18:45
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam, zauważyłem, że czasami silnik na wolnych obrotach ma "pady". Ostatnio niemal codziennie.
Ponadto dzisiaj na vag'u wyskoczył mi błąd 16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1.

Poobserwowałem więc odczyty z sondy lambda (silnik rozgrzany). Na wolnych obrotach wartości oscylują regularnie wokół zera, natomiast na wyższych obrotach spadają do wartości -5% - -8%.

Co o tym sądzicie, czy to może oznaczać, że coś nie tak z wtryskami? Z góry dzięki za pomoc.


25.01.2007, 12:36
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 15 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL